Infrastruktura Silnice

Další obchvaty ve Středních Čechách. Otevření čeká silnice u Slaného, začne výstavba u Církvic

Stavba obchvatu Slaného (silnice I/16 Slaný - Velvary). Foto: ŘSD
Stavba obchvatu Slaného (silnice I/16 Slaný - Velvary). Foto: ŘSD

Ve středních Čechách v dohledné době přibudou nové obchvaty měst a opravené nebo vybudované dálniční úseky. Příští týden v úterý se otevírá obchvat Slaného, brzy začne výstavba obchvatu Církvice. Připravuje se i druhá etapa obchvatu Mělníka a od druhé poloviny příštího roku se začne budovat obchvat Olbramovic. Na setkání středočeských starostů s vedením kraje v Praze to uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.

Připomněl, že jihovýchodní část středních Čech nepříznivě ovlivňuje rozsáhlá rekonstrukce dálnice D1. Práce na opravě nejvytíženější české dálnice by měly být hotové v roce 2021. Kritickým bude podle Mátla příští rok, kdy se bude na D1 opravovat až 70 kilometrů. „Ale věřím, že ten rok přežijeme a že se od té doby bude situace jenom zlepšovat,“ řekl.

Podle Mátla pokračují přípravy na prodloužení dálnic D4, D6 či D7, problémem je kvůli odpůrcům středočeský úsek D3. Vybrané úseky dálnic D5, D8, D10 a D11 mají mít podle ŘSD do budoucna šest pruhů. Klíčová nejen pro Středočeský kraj, ale i pro Prahu je dostavba Pražského okruhu od D1 do Běchovic. Nepravomocné územní rozhodnutí se očekává příští rok v březnu, stavbu chce ŘSD zahájit do roku 2022. „Je to poměrně ambiciózní termín, ale uděláme pro to vše,“ řekl Mátl.

Na silnicích první třídy ŘSD plánuje řadu obchvatů, které odvedou z měst tranzitní dopravu. V případě Olbramovic přípravu zkomplikovala odvolání proti stavebnímu povolení, Mátl ale věří, že tento proces bude na začátku roku 2020 dotažen do konce a v druhé polovině roku se začne stavět. Z dalších velkých staveb šéf ŘSD připomněl mimo jiné obchvat Příbrami, jehož první část by se podle něj mohla začít stavět v roce 2022 nebo 2023.

ČTK

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
DjDD
Host
DjDD

Noo tak ta Církvice, to zas někdo myslel – příjezd od Kutný Hory sice mimoúrovňově přes železnici, ale při pokračování na Čáslav úrovňová křižovatka s odbočením vlevo – skvělý 🙁

Přemek
Host
Přemek

Slaný OK, perspektiva propojení na kapacitní R7. Církvice kapka v moři, tam je průjezdních zpomalení ještě hromada. Příbram – problém sedláka, který vidí pouze rozdělení pole, ale ne zachování přístupu na obě části a nižší daň ze zabrané plochy, a to tam není černozem jako u Havraně.

...
Host
...

Ach jo, opět na těch jedničkách jsou průsečné křižovatky. Tam zase bude křížků. Udělat ta křížení mimoúrovňová by už tyhle projekty nijak zásadně nezdražilo.

Pavel
Host
Pavel

Mimoúrovňová znamená minimálně jeden most a to je opět na nejméně rok práce od našich firem a cena nehorázná. Stačí, kdyby se lidi chovali normálně a každý druhý nejezdil jak bez mozku

MlB
Host
MlB

Začátek výstavby úseku pražského okruhu v roce 2022 je ambiciózní termín?! Uáááááááááá

Honza D.
Host
Honza D.

Už si připadám jako kolovrátek – kdy a jakým způsobem se uskuteční stavba 01 Rekonstrukce D1, most Šmejkalka? Všude ticho po pěšině, hlavně když se v roce 2021 poplácají po ramenou jak to pěkně zvládli a přitom se bude jezdit po mostě, jehož stáří se (bez velkých oprav) bude blížit 80 rokům….

Přemek
Host
Přemek

Kdyby byl jeho stav kritický jako u mnohem novějších mostních staveb, tak by měla rekonstrukce prioritu.

coolio
Host
coolio

Koukám, že nám odřízli vjezd do areálu pro náklaďáky. Aspoň podle infoletáku. Tak se budu muset začít pídit jestli to myslí vážně.

Honza D.
Host
Honza D.

A že jsem tak smělý, kdepak to je?

Hanzi
Host
Hanzi

Tak Slaný se konečně po letech dočkalo. Ale Kladno v čele se samozvaným primátorem bude dále ,,upravovat,, provoz, tak aby se zanedlouho stalo město jednou souvislou kolonou.

Honza D.
Host
Honza D.

U Slaného to bude jen první etapa, najíždět se bude u Vítova. Kdy bude zbytek od Velvar příští rok?

babilon
Host
babilon

V druhé polovině příštího roku. Zpoždění je kvůli delšímu archeologickému průzkumu (tvrdí ŘSD).

beedat
Host
beedat

K čemu obchvat Příbrami? Vždyť tam nikdo nejezdí.

Desper
Host
Desper

Tak ještě ty vesnice před Nymburkem (Vlkava-Všechlapy, Luštěnice se snad řeší) a ta 38 bude docela dobrá spojnice Brna s Libercem

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Je jich víc. Ale mohlo by to fungovat a bude to dřív než obchvat Prahy nebo R43

Michellini
Host
Michellini

Slibem nikoho nezarmoutíš. Lež je v Česku taky národní sport. To že si furt lžeme a odmítáme jako málé děti reálná fakta nám nepomůže. Nezkušení a nekvalifikovaní úředníci blokují cokoliv, poslanci píší legislativu v jejich prospěch nikoliv pro další rozvoj. Nešikovní a nezkušení šoféri způsobují fatální autohavárie. Přitom i zde na forum chválíme tyto lidi. … a zachranujeme. A ti co něco umí odsuzujeme a šikanujeme. Mátl píše jak d11 bude mít 3 pruhy – hotovo od 2018, teprve v roce 2024 se mohou zprovoznit. D5 bude mít prý také 3 pruhy – jen oprava mostu mezi Ořech a Řeporyje… Číst vice »