Na novém úseku tratě v Plzni skončila pomalá jízda, rychlost se zvedla na 100 km/h

Zmodernizovaná trať Lobzy - Koterov v Plzni, zastávka Slovany. Pramen: Správa železnicZmodernizovaná trať Lobzy - Koterov v Plzni, zastávka Slovany. Pramen: Správa železnic

Součástí stavby je i zárodek tunelu pro budoucí křížení trati a silnice I/20, aby se při další stavbě nemusel znovu omezovat provoz vlaků.

Správa železnic zorganizovala tento týden v Plzni slavnostní stříhání pásky na zmodernizovaném úseku trati mezi lobezskou částí hlavního nádraží a stanicí Koterov. Šlo o notně zpožděný rituál, stavební firma hlásila hotovo už v červnu. Zásadní změnou je ale konec pomalé jízdy, od 5. října mohou vlaky na této železniční výpadovce směrem na České Budějovice využívat rychlost až 100 km/h. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil mluvčí Správy železnic Jan Nevola.

Rychlost se zde přitom zvyšovala postupně, když 29. srpna byla zvýšena z 50 km/h na 80 km/h. Po rychlé pantografové zkoušce se nyní mohla zvednout na 100 km/h. Finální rychlostí pro čtyřkilometrový úsek pak je 120 km/h, což ale nastane až po instalaci zabezpečovače ETCS.

Celkovou rekonstrukcí prošel traťový úsek o délce 3,85 kilometru. Na svém severním konci stavba navazovala na dříve dokončenou modernizaci plzeňského hlavního nádraží. Kromě dvoukolejného mezistaničního úseku se přestavěla také stanice Plzeň-Koterov, v níž byla mimo jiné odstraněna stávající nástupiště.

„Stanice v Koterově byla hůř dostupná pro cestující. Proto jsme jako náhradu vybudovali zcela novou zastávku na Slovanech, která zlepšila obslužnost okolního území a současně nabídla pohodlnější přestup na MHD. Přístup k vlakům je zde po nové lávce, díky šikmým chodníkům a výtahu se cestující dostanou bezbariérově až na nástupiště,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Stavba vyšla na 2,2 miliardy korun. Zahrnovala především zdvoukolejnění celého úseku. Mezi Sušickou a Lobezskou ulicí vznikla zmíněná zastávka Plzeň-Slovany, stanice Plzeň-Koterov naopak přestala cestujícím sloužit letos na jaře. Stavba připravila i dvojkolejné pokračování trati (191) směrem na Starý Plzenec.

Z celkové částky investovala Správa železnic 1,28 miliardy korun, zbylých 870 milionů platí Ředitelství silnic a dálnic. Součástí stavby je totiž i zárodek tunelu pro budoucí křížení trati a silnice I/20, aby se při další stavbě nemusel znovu omezovat provoz vlaků.

Tagy Správa železnic trať Lobzy - Koterov Uzel Plzeň 5.stavba – Lobzy – Koterov
23 komentářů