Na novém úseku tratě v Plzni skončila pomalá jízda, rychlost se zvedla na 100 km/h

Zmodernizovaná trať Lobzy - Koterov v Plzni, zastávka Slovany. Pramen: Správa železnicZmodernizovaná trať Lobzy - Koterov v Plzni, zastávka Slovany. Pramen: Správa železnic

Součástí stavby je i zárodek tunelu pro budoucí křížení trati a silnice I/20, aby se při další stavbě nemusel znovu omezovat provoz vlaků.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
none

My tu Čínu jednou doženeme 😀

Jan Nový

Rychlíky od Budějovic/Brna příjíždí do Plzně o 3 minuty dříve :-), místo 2 min zpoždění, lepší čas na přestupy.

Laborec425

A k čemu to je, když stejně při jízdě od ČB na Plzeň musíte jet nejméně o dvě hodiny dříve než plánujete.. Nikdy jsem nejel do Plzně a pak dál bez dvouhodinového stresu a strachu, zda mi to v Plzni ujede nebo neujede.

Aleš

To je fofr! Úplně se bojím😀

Pantografka

A kde je napsáno, že na povolení 100 km/h je nutná rychlá pantografka?

Pantografka

Pro minusoidy přeformulace a místo palců dolů prosím odpověď:
Který zákon/vyhláška/norma/předpis/jiný dokument podmiňuje zavedení rychlosti do 120 km/h včetně provedením rychlé pantografové zkoušky?
Paragraf, článek, odstavec si už pak najdu. Doteď jsem totiž asi špatně hledal…

Pavel

Dobrý že tak brzy. Jak dlouho trvalo zavedení vyšší rychlosti mezi Hostivaři a Vršovicemi: rok a půl?

Pražec

Hlavně ať brzy začnou stavby dalších úseků do ČB a nezůstalo to na tomto místě kvůli neustálenému odkládání staveb u SŽ.

David

Zatím je další pokračování dle vyjádření SŽ odloženo na neurčito, neb není ani politická vůle ani financování.

David

Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-zastavkova-rosada-i-ukryty-tunel-upravy-trati-v-plzni-staly-dve-miliardy-40446687
SŽ se pak později ještě vyjádřila a korigovala slova generálního ředitele s tím že příprava stavby pokračuje a v první polovině příštího roku by měli mít územní rozhodnutí. Nicméně přiznávají, že financování nemají zajištěno. Nicméně i pokud by šlo vše v optimistických odhadech a financování se podařilo zajistit, pak stavba nezačne dřív jak v roce 2026.

Jiří Kocurek

Územko měli získat letos v prosinci a na letošek měli rozpočet královský. Soutěž na projekt vyhrála projekční firma už dříve, takže kde je teda ten problém? V rozpočtu 2025/26 rozhodně ne.

J.K.

No papírování bude zpožděné jako vše co visí na Plz kraji… A pak by mohli udělat Plzeň – Budějovice komplet, ať tam nejsou výluky 10 let. Finance třeba PPP, to by stejně dávalo smysl u větších ucelených úseků než 20 km někde sólo.

David

Tak vzhledem k tomu jaká je momentálně cena železničních staveb, tak i s rekordním rozpočtem nemusíte mít na rekonstrukci 30km trati, zvlášť když ve stejné době chcete stavět již dva úseky VRT, výjezd z Plzně na Domažlice, celou ústeckou část levobřežky, trať mezi Kladnem a Prahou, první dvě části trati mezi Brnem a Přerovem, a ten výčet je téměř nekonečný. Ve finále je to politické rozhodnutí a uvidíme zda bude politická vůle přidělit finance zrovna na tuto stavbu.

Vašek H

Tak snad se v Bruselu trochu rozhoupou a pomůžou tomu eurofondy

medvěd

Máš smůlu, našeptávači Jihočeského hejtmana za ČSSD preferovali autobusy a vlak byl dle nich strašně drahý. Tak potom to takto vypadá.

2101

Pokud se nepletu tak před rekonstrukcí se tam jezdilo taky 100 km/h, navíc tam tehdy bylo kódování, dneska není a budeme na 120 čekat kdoví jak dlouho, ale SŽ se po třech letech musí chlubit tím že se rychlost vrátila na předchozí stav…

krteček

Před rekonstrukcí tam byla 60 a Koterovem byla 90

bakiy

Pleteš. Přes Koterov bylo 90 km/h, Koterov – Plzeň 60 km/h, v Plzni (hl.n., cca od vjezdovýho) 40 km/h. S kódováním máš pravdu. Byly doby, kdy to kódovalo až do Plzence… Ale samotná Plzeň hl.n. nekódovala…

Krchna

Snad se ten zárodek vyvine ve zdravý tunel.

bakiy

Stavba zahrnovala zdvojkolejnění celého úseku…
A před stavbou tam bylo kolejí kolik? Ale jo, je udělaná příprava na zdvojkolejnění směr Starý Plzenec. Tam sice byly koleje taky dvě, ale jedna byla šturcová a sloužila jako výtažná kolej…

glosátor

A nová zastávka Slovany byla přece v nějakém provozu také už nějakou dobu (od jara?), byť byla součástí této stavby

Marcel Štancl

To ETCS a 120 km/h chci brzo vidět.

Jiří Kocurek

Ideální by bylo udělat Plzeň-ČB naráz. Jenže s výhledem stavby Plzeň-Nepomuk-Horažďovice to nedává smysl dělat teď-hned.