Na novém úseku tratě v Plzni skončila pomalá jízda, rychlost se zvedla na 100 km/h
Zmodernizovaná trať Lobzy - Koterov v Plzni, zastávka Slovany. Pramen: Správa železnic
Součástí stavby je i zárodek tunelu pro budoucí křížení trati a silnice I/20, aby se při další stavbě nemusel znovu omezovat provoz vlaků.
My tu Čínu jednou doženeme 😀
Rychlíky od Budějovic/Brna příjíždí do Plzně o 3 minuty dříve :-), místo 2 min zpoždění, lepší čas na přestupy.
A k čemu to je, když stejně při jízdě od ČB na Plzeň musíte jet nejméně o dvě hodiny dříve než plánujete.. Nikdy jsem nejel do Plzně a pak dál bez dvouhodinového stresu a strachu, zda mi to v Plzni ujede nebo neujede.
To je fofr! Úplně se bojím😀
A kde je napsáno, že na povolení 100 km/h je nutná rychlá pantografka?
Pro minusoidy přeformulace a místo palců dolů prosím odpověď:
Který zákon/vyhláška/norma/předpis/jiný dokument podmiňuje zavedení rychlosti do 120 km/h včetně provedením rychlé pantografové zkoušky?
Paragraf, článek, odstavec si už pak najdu. Doteď jsem totiž asi špatně hledal…
Dobrý že tak brzy. Jak dlouho trvalo zavedení vyšší rychlosti mezi Hostivaři a Vršovicemi: rok a půl?
Hlavně ať brzy začnou stavby dalších úseků do ČB a nezůstalo to na tomto místě kvůli neustálenému odkládání staveb u SŽ.
Zatím je další pokračování dle vyjádření SŽ odloženo na neurčito, neb není ani politická vůle ani financování.
Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-zastavkova-rosada-i-ukryty-tunel-upravy-trati-v-plzni-staly-dve-miliardy-40446687
SŽ se pak později ještě vyjádřila a korigovala slova generálního ředitele s tím že příprava stavby pokračuje a v první polovině příštího roku by měli mít územní rozhodnutí. Nicméně přiznávají, že financování nemají zajištěno. Nicméně i pokud by šlo vše v optimistických odhadech a financování se podařilo zajistit, pak stavba nezačne dřív jak v roce 2026.
Územko měli získat letos v prosinci a na letošek měli rozpočet královský. Soutěž na projekt vyhrála projekční firma už dříve, takže kde je teda ten problém? V rozpočtu 2025/26 rozhodně ne.
No papírování bude zpožděné jako vše co visí na Plz kraji… A pak by mohli udělat Plzeň – Budějovice komplet, ať tam nejsou výluky 10 let. Finance třeba PPP, to by stejně dávalo smysl u větších ucelených úseků než 20 km někde sólo.
Tak vzhledem k tomu jaká je momentálně cena železničních staveb, tak i s rekordním rozpočtem nemusíte mít na rekonstrukci 30km trati, zvlášť když ve stejné době chcete stavět již dva úseky VRT, výjezd z Plzně na Domažlice, celou ústeckou část levobřežky, trať mezi Kladnem a Prahou, první dvě části trati mezi Brnem a Přerovem, a ten výčet je téměř nekonečný. Ve finále je to politické rozhodnutí a uvidíme zda bude politická vůle přidělit finance zrovna na tuto stavbu.
Tak snad se v Bruselu trochu rozhoupou a pomůžou tomu eurofondy
Máš smůlu, našeptávači Jihočeského hejtmana za ČSSD preferovali autobusy a vlak byl dle nich strašně drahý. Tak potom to takto vypadá.
Pokud se nepletu tak před rekonstrukcí se tam jezdilo taky 100 km/h, navíc tam tehdy bylo kódování, dneska není a budeme na 120 čekat kdoví jak dlouho, ale SŽ se po třech letech musí chlubit tím že se rychlost vrátila na předchozí stav…
Před rekonstrukcí tam byla 60 a Koterovem byla 90
Pleteš. Přes Koterov bylo 90 km/h, Koterov – Plzeň 60 km/h, v Plzni (hl.n., cca od vjezdovýho) 40 km/h. S kódováním máš pravdu. Byly doby, kdy to kódovalo až do Plzence… Ale samotná Plzeň hl.n. nekódovala…
Snad se ten zárodek vyvine ve zdravý tunel.
Stavba zahrnovala zdvojkolejnění celého úseku…
A před stavbou tam bylo kolejí kolik? Ale jo, je udělaná příprava na zdvojkolejnění směr Starý Plzenec. Tam sice byly koleje taky dvě, ale jedna byla šturcová a sloužila jako výtažná kolej…
A nová zastávka Slovany byla přece v nějakém provozu také už nějakou dobu (od jara?), byť byla součástí této stavby
To ETCS a 120 km/h chci brzo vidět.
Ideální by bylo udělat Plzeň-ČB naráz. Jenže s výhledem stavby Plzeň-Nepomuk-Horažďovice to nedává smysl dělat teď-hned.