Most v poddolovaném území prošel zatěžovací zkouškou, obchvat Karviné se otevře 17. července

Zatěžovací zkouška mostu na obchvatu Karviné. Foto: SkanskaZatěžovací zkouška mostu na obchvatu Karviné. Foto: Skanska

Most testovalo osm plně naložených automobilů, každý o hmotnosti 32 tun.

Na téměř dokončeném obchvatu Karviné probíhají poslední důležité dodělávky. Jednou z nich byla i nedávná zatěžovací zkouška mostu nad řekou Olší. O jejím průběhu informovala Skanska jakožto zhotovitel v tiskové zprávě. Konstrukce byla během zkoušky opakovaně vystavena působení zkušebního zatížení. Most testovalo osm plně naložených automobilů, každý o hmotnosti 32 tun.

„Testovaná mostní pole jsou vystavena zkušebnímu zatížení ve variantě symetrického a asymetrického uspořádání vozidel na mostě. Celkem tak jsou na mostu čtyři takzvané zatěžovací stavy. V každém z těchto stavů vozidla setrvají na mostu 30 minut, což je doba ‚plného zatížení‘ pro daný zatěžovací stav,“ popisuje testování oblastní manažer Skanska Michal Hrutkai.

Most zaujme také svými parametry, za zmínku stojí už třeba jen fakt, že se nachází na poddolovaném území. Jeho konstrukce tak musí odolat i případnému poklesu mostních podpěr vlivem důlní činnosti, která je pro tuto lokalitu typická. Nosná konstrukce mostu dlouhá 183 metrů je navržena jako průchozí. V rámci prohlídek tak bude možné kontrolovat její stav i zevnitř. Specialisté zhotovitele pracovali na výstavbě mostu celé dva roky. Práce si vyžádaly i dočasné zasypání téměř poloviny šířky koryta řeky Olše.

Zatěžovací zkouška mostu na obchvatu Karviné.
Foto: SkanskaZatěžovací zkouška mostu na obchvatu Karviné.
Foto: SkanskaZatěžovací zkouška mostu na obchvatu Karviné.
Foto: SkanskaZatěžovací zkouška mostu na obchvatu Karviné.
Foto: SkanskaZatěžovací zkouška mostu na obchvatu Karviné.
Foto: SkanskaZatěžovací zkouška mostu na obchvatu Karviné.
Foto: Skanska

Montáž mostu provedl jeden z největších automobilových jeřábů v České republice

Pro výrobu ocelové konstrukce mostu využila společnost Skanska regionální výrobní kapacity – mostárny v Ostravě Vítkovicích a v Lískovci u Frýdku-Místku. Montáž provedl jeden z největších automobilových jeřábů v České republice – Terex Demag AC 700. Nejtěžší dílec, který tento jeřáb osazoval, vážil 115 tun, což je hmotnost téměř deseti Tater T815. Silniční most o třech mostních polích převádí silnici I/67 ve výšce devíti metrů přes vodní tok Olše, její protipovodňové hráze a cyklostezku. Nosná konstrukce mostu je ocelová, jde zhruba o 820 tun oceli a železobetonovou desku.

Otevření obchvatu v celé délce proběhne už 17. července

Řidiči vyjedou na obchvat Karviné poprvé 17. července. Nedávno to uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Již minulý rok v létě se otevřela první část obchvatu od začátku úseku ze strany Českého Těšína až po napojení Karviné, tedy zhruba 300 metrů z celého projektu. Dalších 700 metrů až po odbočení na Stonavu zprovoznilo ŘSD 16. prosince.

Obchvat Karviné bude přeložkou silnice I/67. Trasa se díky novostavbě zkrátí z dnešních čtyř kilometrů zhruba o kilometr. Obchvat výrazně uleví centru města, odkud vyvede tranzitní a nákladní dopravu. Stavbu realizuje Skanska, která zakázku získala za 899 milionů korun bez DPH. S pracemi se začalo v červnu roku 2020.

Jihozápadní obchvat Karviné. Pramen: ŘSD

Jihozápadní obchvat Karviné. Pramen: ŘSD

Tagy I/67 karviná obchvat Karviné silnice I/67 Skanska
12 komentářů