ŘSD otevírá obchvat Karviné, přeložka vyvede tranzitní dopravu z města

Obchvat Karviné těsně před dokončením. Foto: SkanskaObchvat Karviné těsně před dokončením. Foto: Skanska

Novostavba za 899 milionů korun bez DPH zkrátí trasu z dnešních čtyř kilometrů zhruba o kilometr.

Po více než třech letech, kdy převzala společnost Skanska staveniště obchvatu Karviné, se silnice v pondělí 17. června v celé své délce otevírá řidičům. Tříkilometrový úsek v jihozápadní části města, který bude přeložkou silnice I/67, má především vyvést tranzitní dopravu z města. Novostavba zkrátí trasu z dnešních čtyř kilometrů zhruba o kilometr. Bude sloužit především dopravě ve směru Český Těšín – Bohumín a Ostrava.

Skanska zakázku získala za 899 milionů korun bez DPH, o kontrakt se však strhla dlouho nevídaná tahanice. Po třinácti odkladech termínu mělo Ředitelství silnic a dálnic ŘSD deset nabídek, z toho devět bylo nižších než předpokládaná cena 1,1 miliardy.

Už loni v létě měli řidiči k dispozici první část obchvatu od začátku úseku ze strany Českého Těšína až po napojení Karviné, tedy zhruba 300 metrů z celého projektu. Dalších 700 metrů až po odbočení na Stonavu zprovoznilo ŘSD 16. prosince.

Jihozápadní obchvat Karviné. Pramen: ŘSD

Jihozápadní obchvat Karviné. Pramen: ŘSD

Most na poddolovaném území

Součástí obchvatu je například také silniční most o třech mostních polích. Stavba převádí silnici I/67 ve výšce devíti metrů přes vodní tok Olše, její protipovodňové hráze a cyklostezku. Nosná konstrukce mostu je ocelová, jde zhruba o 820 tun oceli a železobetonovou desku. Montáž provedl jeden z největších automobilových jeřábů v České republice – Terex Demag AC 700. Nejtěžší dílec, který tento jeřáb osazoval, vážil 115 tun, což je hmotnost téměř deseti Tater T815.

Jak nedávno uvedla Skanska v tiskové zprávě, most se nachází na poddolovaném území, přičemž jeho konstrukce tak musí odolat i případnému poklesu mostních podpěr vlivem důlní činnosti, která je pro tuto lokalitu typická.

Stavba obchvatu Karviné. Foto: ŘSDStavba obchvatu Karviné. Foto: ŘSDStavba obchvatu Karviné. Foto: ŘSDStavba obchvatu Karviné. Foto: ŘSDStavba obchvatu Karviné. Foto: ŘSDStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba obchvatu Karviné. Foto: SkanskaStavba napojení obchvatu Karviné (I/67). Pramen: SkanskaObchvat Karviné. Foto: SkanskaObchvat Karviné. Foto: SkanskaZačátek téměř dokončeného obchvatu Karviné ze směru od Bohumína.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPohled na úsek téměř dokončeného obchvatu Karviné ze směru od Bohumína.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPohled na úsek téměř dokončeného obchvatu Karviné ve směru na Český Těšín.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZatěžovací zkouška mostu na obchvatu Karviné.
Foto: Skanska
Tagy I/67 karviná obchvat Karviné Ředitelství silnic a dálnic ŘSD silnice I/67 Skanska
20 komentářů