Most v poddolovaném území prošel zatěžovací zkouškou, obchvat Karviné se otevře 17. července

Zatěžovací zkouška mostu na obchvatu Karviné. Foto: SkanskaZatěžovací zkouška mostu na obchvatu Karviné. Foto: Skanska

Most testovalo osm plně naložených automobilů, každý o hmotnosti 32 tun.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dejv

Ještě obchvat Bohumína-Skřečoně, Dolní Lutyně a Dětmarovic a spojnice mezi dálnici D1, D48 a polskou rychlostní silnicilí S52 bude dokonána. Škoda Louk nad Olší, snad se taky brzy povede.

jal

„Specialisté zhotovitele pracovali na výstavbě mostu celé dva roky.“
Na tom není nic zvláštního, když se tam možná až 3/4 roku téměř nic nedělo.

roman

dva roky jsou standartní doba výstavby mostu ve střední Evropě.

jal

To ale nemění nic na tom, že se tam dlouho nic nedělo a v teď to měli hotovo za dva tři měsíce.

roman

to tvrdíš ty, spousta prací není vidět.

PvvS

Zas jeden, co to za víkend nahází lopatou. A levněji 🙂 .

jal

Most v poddolovaném území není. To začíná až asi kilometr od něj.
Železniční je od něj 100m a je na něm 160. To by v případě poddolování nešlo.
Stavba, stejně jako železnice, by se měla nacházet v ochranném pásmu, kde se těžit nesmí a poklesy by tam nastat neměly.

Pokud nějaké poklesy někde začnou, žádné stavba tomu neodolá.

jal

Dnes se toho v PR křídových papírech firem tvrdí…

Území se nachází v ochranné zóně lázní a dolu, kde se netěžilo. https://mapy.cz/zakladni?x=18.5403570&y=49.8392428&z=16

Ano, může nastat situace, jaká nastala před lety o pár km jinde, že uvažovaný „pilíř“ , pod nímž se netěžilo, se v hloubce stejně svezl bočně a pokles nastal i tam, kde neměl.
Most se musel zbourat.

jal

Celý ten trojúhelník
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9qkvnxWdCEiMN3qC3qneCsetnjDd&x=18.5495141&y=49.8404675&z=15
by měl být v ochranném pásmu dolu(těžní věže), řeky ,lázní, tratě a mostu se silnicí. Tam poklesy dosud nebyly.

Vlevo a dolů od něj ano.

superhero

ještě v roce 2020 se vytěžily v Dole Darkov aspoň 2 poruby, které do toho trojuhelníku zasahovaly. Zátěžovým testem budou několik let i následné důlní otřesy. Rozumím, že PR Skansky o poddolovaném území může klidně být i vytváření si alibi do budoucna pro případ nějakých problémů s mostem. Každopádně špatně je i otevírání obchvatu v polovině prázdnin s nulovou informovaností řidičů o případných změnách v přednosti apod. To je bohužel slabé místo skoro všech obchvatů otevíraných v létě. Lidé odjedou na dovolenou a při cestě zpět na posledních km je vše úplně jinak. U tohodle obchvatu bude masakr změna hlavní… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ale odolá, ty konstrukce jsou rektifikovatelné, tedy se dají přizvednout a podložit. Na některých mostech je dokonce vidět, že to už provedli.