Letecké společnosti Letectví Letiště

LOT spustí novou linku z Ostravy, kraj upravil jízdní řády na brzký odlet

Embraer E170 společnosti LOT Polish Airlines v Praze. Foto: Letiště Praha
Embraer E175 společnosti LOT Polish Airlines v Praze. Foto: Letiště Praha
Kraj rozšířil autobusové spojení na letiště kvůli nové lince.

Letecká společnost LOT Polish Airlines začne tuto  neděli s pravidelnou linkou mezi Varšavou a Ostravou. Několikrát odkládaný start by mohlo zastavit snad už jen uzavření hranic.

Na novou linku zareagoval i Moravskoslezský kraj, který upravil jízdní řád autobusové linky 333. Z ostravského autobusového nádraží pojede autobus na letiště ve 3:43 v každý den, kdy je linka naplánována v provozu. Z Mošnova bude odjíždět v 0:25. Autobus bude na případně zpožděné letadlo čekat až hodinu.

Linka LOT bude jedinou pravidelnou linkou v Ostravě, Ryanair do Londýna nebude přes zimu létat a zcela jistý není ani jeho návrat v létě. Oproti původním plánům dopravce  upravil letový řád pro lepší návaznost na další lety v polském hlavním městě. Nasadí na ně i pohodlnější letadlo: létat bude s Embraerem E170 namísto turbovrtulového stroje Bombardier Dash 8 Q400.

LOT nakonec bude v Ostravě s letadlem přes noc, což výrazně zlepší dostupnost celé sítě pro cestující z Ostravy. V Ostravě přistane vždy ve 23:55 po hodinovém letu z Varšavy každý den kromě soboty a úterý. Z Ostravy poletí každý den kromě neděle a středy v 5:25 s příletem v 6:30 do Varšavy. Původním plánem byly lety přes den. Brzkým odletem z Ostravy cestující stihnou ranní odletovou špičku z Varšavy do většiny evropských destinací. Ceny zpátečních letenek začínají na zhruba 1 900 korunách.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Palecek.M

Chtel bych videt sichtak zamestnancu letiste a handlingu 🙂

Permonik

Furt stale stejný. Hasiči, ostraha letiště – 12h směny. Handling 12h směny v minimálním počtu plus pohotovost na telefonu.

Dopravak

Jooo, až se zas bude řešit nějaká lokálka, to tu bude ekonomů, co budou vědět kolik se zrušením ušetří…..promrhavat stamiliony když do Wawy jezdi přímé spoje po zemi (bus i vlak) ….to hodnotim

Honza

Zaprvé… Kraj linku dotuje 10 miliony českých korun ročně za 5 rotací týdně za rok. Což nevypadá na stamiliony. Zadruhé… A ten přístup z vlaku nebo busu na letadlo vám ve WAW garantuje kdo? Zatreti… Jak dlouho ten vlak/bus jede? To že ta linka není zaměřena na spojení Ostravy a Varšavy tady bylo napsáno už asi milionkrát. Pochopte prosím, že se jedná o linku která navazuje na další lety LOTu do celé Evropy. No a smysl některých lokálek kde jezdí 810 jednou za dvě hodiny je dosti diskutabilní, zatímco tato linka má potenciál pomocí nejen MS regionu, což zmíněná lokálka… Číst vice »

mik

Po Evrope nekdo lita s LOTem ? a Warsawa je nejaky vyznamny HUB ? Pred casem byl na spadnuti z Ostravy Amstrdam , k dohode nedoslo vinou vedeni letiste ,ze nesouhlasili s casy ktere spolecnost chtela Najednou to jde i s takovymi casy , ovsem za 1900 Kc ,,,, Za takovou cenu mam s Katowic ,Krakowa a Vidne hafo destinaci .. jiste ne s LOTem,….

dvojiteF

Áno, vďaka pomerne dobrým cenám a prepojením v rámci Star Alliance a otvorením mnohopočetných diaľkových liniek a liniek v rámci regiónu Európa zo strany LOTu sa dá jednoznačne povedať že Varšava je hub a to ako na lety v rámci Európy tak aj spojením so svetom.

Jan

Další “expert” co nepochopil, že ta linka je čistě “feed” na lety z Varšavy. Čistě pro lety Ostrava-Varšava bude to využití minimální, to je snad každému jasné.

mik

Pokud LOT linku po par mesicih nezrusi, tak se da uvazovat o vlaku ,taky by slo podporit linku bezplatnym parkovanim ,nebo za symbolickou cenu . Obavam se ,ze pokud Mosnov neni schopen udrzet ani Londyn tak Warsawa za drazsi penize nebude zrovna tim sparvnym hitem

Martin

Žiješ v roce 2020 a druhé vlně bratra covida nebo uzavřený ve své sociální bublině?
Ryanair skončil v Brně a v Praze omezil nebo zrušil taky nějaké linky…
Tak si s těmi hejty o nějaké udržitelnosti jdi někam 😁

mik

Brno ma stejne neschopne vedeni jako Ostrava a Praha nemela nikdy s Ryanairem dobre vztahy a po tom, co O Laery nabidl, ze kdyz CSA zkrachuje, tak prevezme vsechny lety, tak se tak nepohodli, ze Ryanair z Prahy odesel a vratil se az za nejaky cas S Ryanairem jsem mel rocne 50-60 letu pred covidem, letos jich bude asi 25-30 Ano Ryanair omezil nebo zrusil nektere linky ,ovsem ted treba masivne vstoupil na italsky trh s cenou 5 euro za vnitrostatni let S cim vstoupil LOT do Ostravy a cim prispela Ostrava , aby nalakala cestujici ? S cenou za… Číst vice »

kulhán

No v minulosti by se to posádkám nelíbilo, dnes ani nemuknou 😁
Než se dostanou na hotel je 1:00 na 3h zavřít oko, no možná obě a pak zase k letadlu.

Jiří Kocurek

Nebo na mašinfíru. Karimatka, spacák a spí se na lokomotivě.

kulhán

No ve skutečnosti je jedno co posádka dělá, toto je split duty a celkový čas v práci nebude i s tou přestávkou více jak 9h. Můžou asi zůstat i v letadle, ale tam je zima. Možná na letišti v salonku, ale pochybuju, že Mošnov něco takového poskytuje. Teď asi nehrozí že by to lítala stejná posádka několik nocí po sobě, ale já něco podobného lítal a přes den jsem měl přestavku 16h na hotelu a třetí noční jsem byl už mimo. A to byl let 40min s Boeingem kdy se ani nikam pořádně nenastoupá a už se to hrne po… Číst vice »

Jarek

Přes Varšavu do Evropských destinací?Snad dál na východ.Takhle funguje letecký byznys, že poletím první na severovýchod a pak se budu vracet někam na západ?

SaulGoodman

No i kdyby to bylo tak, jak říkáte, tak stále na východ od Varšavy leží ještě nemalá část Evropy. Pokud tedy nebudeme tvrdit, že za Ostravou začíná Asie.

Jiří Kocurek

Aáázijééé začíná za Libeňským mostem 😀

Jirka B

Jasne … a kdyz jede prazak fo Brna, tak.si musi aktivovat roaming, ze? 😀😀😀

Aleš

Asie začíná za Úvaly

Jiří Kocurek

Oslo, Helsinky…

Otos

Prosím Vás. Před pár lety jsme letěli do Nairobi přes Amsterodam. A teprve odtud ještě s KLM na jih do Afriky. Do Maroka zase přes anglický Stansted. Samozřejmě , že se dalo letět přímo na jih, ale těch pár hodin navíc bylo vždy významně kompenzováno cenou. Tak funguje letecký byznys.

mik

Ano prestupy nejsou zase az tak dulezite ,ovsem kdyz nejsou cestujici za 10 -20 euro .tak budou za 80 ? Ostrava neudrzela ani Bergamo odkud je urcite lepsi dosazitelnost nez s Warsawy po Evrope navic je kousek do Milana a letiste co neudrzi ani Londyn kde z Moravy pracuje znacne mnozstvi lidi tak dela neco spatne

Zdeněk

Podívejte se na seznam destinací LOTu, i odkud a jam létají do WAW jiné společnosti, a věřím, že změníte názor.

Adrián

Škoda, že neupravili vlak. Aj keď viem, že to by išlo asi ťažšie.

Modré zábradlí

To je posílá. Vlak nepobírá. 😀

Graylag

Taky by se mi líbil vlak. Ale buďme racionální – ten Embraer má cca 80 míst a nejmenší Panter zhruba 150. Byl by to ekonomicky nesmysl. Kapacitně by dávala smysl snad 811, ale upřímně, to už taději ten autobus.

Permonik

Ekonomický je to pravda. Zas je to okrajový spoj (ty nikdy nejezdí plné) a vlak jede jinou trasu. 333 jede Ostrava, Krmelín, Stará ves a letiště. A přípoje na něho nejsou, výjmka je HMD Ostrava. Vlak jede Sedlnice, Studénka, Jistebník, Polanka a na ostravských nadrážích navazuje na noční vlaky a RJ, což už je lepší dopravní obslužnost… navíc kdyby se ten vlak protahnul směr Opava…

Peta

dotace…kdyby radši ty peníze kraj investoval jinde…

Honza

Když kraj dává do dopravy víc než miliardu ročně, tak kde jinde by se těch 10 milionů mělo investovat, abyste si toho vůbec všiml?

Petr

V ostravském letišti už zahučely miliardy tři.

johny

To možná jo, ale každý jednotlivý rok teď zahučí asi dvojnásobek na Babišovo jízdné. A tam se ten investiční užitek blíží limitně nule. Proti tomu je letiště ještě zlatý