Krušnohorský tunel bude projektovat rakousko-německo-česko-slovenské sdružení
Sdružení projekčních firem má připravit dokumentaci pro územní rozhodnutí.
Projektovou dokumentaci pro územní rozhodnutí na Krušnohorský tunel, kterým povede vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan, zpracuje sdružení firem ILF Consulting (Rakousko), Bung Ingeniure (Německo), iC consulenten Ziviltechniker (Rakousko) a Valbek & Prodex (ČR+ SR).
Vyplývá to z dnes zveřejněného kontraktu v registru smluv. Podle něj zaplatí DB Netz a Správa železnic celkem 6,9 milionu eur (177 milionů korun). Jde o společnou zakázku obou správců infrastruktury. Smlouva navazuje na kontrakty uzavřené letos na jaře, kdy oba správci podepsali kontrakty na geologoické a hydrogeologické průzkumy.
Celkem 26 kilometrů dlouhý tunel mezi Ústím nad Labem a Heidenau je zatím v přípravách celého spojení nejdále, výběr dodavatelů má na starosti německá strana. Náklady na přípravu a pak i stavbu se mají dělit podle délky tunelu na území obou států. V případě trasování na českém území zatím trvají spory o tom, kudy vlastně trať povede. Po dokončení by měly vlaky z Prahy do Drážďan cestu zvládnout pod jednu hodinu. Samotný tunel bude na rychlost 200 km/h, jezdit v něm budou i nákladní vlaky.
Na německé straně již na podzim začal podzemní průzkum. Ze studie proveditelnosti vyplývá, že výstavba české části z Prahy až po hranici v tunelu vyjde na 198 miliard korun. Scénář ministerstva dopravy a Správy železnic počítá s dokončením všech etap stavby do roku 2040, studie proveditelnosti hovoří i o roku 2035 včetně odbočné větve do Mostu.