Krušnohorský tunel bude projektovat rakousko-německo-česko-slovenské sdružení
ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn
Sdružení projekčních firem má připravit dokumentaci pro územní rozhodnutí.
Sdružení projekčních firem má připravit dokumentaci pro územní rozhodnutí.
Tak zaberte, než peníze z Bruselu odkloní jinam.
Proč jenom na 200 km/h?
Protože vyšší rychlost v tunelu je problematická a značně neekonomická. Proto v západní Evropě je rychlost v tunelech max. 200 km/h.
Vážně ? Naopak – tunely se navrhují obvykle na V = 250 km/h a třeba ve Švýcarsku se jimi jezdí V = 230 km/h pokud je vlak opožděn – pokud není, tak platí Vmax = 200 km/h.
Jaká je časová úspora mezi rychlostí 200 a 230 vyjdeme-li z reality, že vlak vjíždí do tunelu rychlostí 200 a při výjezdu z tunelu bude najíždět na stejně rychlý úsek … Klasické vozy SBB na 230 rozhodně nejsou, pouze EJ ETR 610 FS/503 SBB .
To je nesmysl. Je to kvůli smíšenému provozu. Kam může náklad nemůžete zároveň jezdit 320 km/h.
Můžete, ale těch nákladních vlaků tam třeba moc nenaskládáte (viz Němci mezi Erfurtem a Bambergem). Nebo musíte pro nákladní vlaky udělat výhybny, což tady v tunelu by byly velké prachy.
Pokud si to dobře pamatuji, má tam být smíšený provoz, takže by vyšší rychlost ani moc nedávala smysl.
Rychlý vlak (300 km/h) mezi pomalýma (100 km/h) znehodnotí větší okno v návrhu grafikonu. Čím větší rozdíl, tím se kapacita snižuje.
Což grafikon, ten také, ale hlavně fyzikálně to není možné. Tlakové vlivy vlaku jedoucího 300 km/h by sházely Metransu kontejnery z vlaku. 🙂
A to se může stát i ve dvou jednokolejných tunelech?
Já měl pocit, že ty spojky jsou za běžného provozu tlakotěsné, takže se vzduchové rázy mezi oběma troubama nepřechází.
tak schválně – co bude v provozu dřív – – tohle monstrum nebo tunel Tachlovice?
Rozhodně ty Tachlovice…
asi teď naštvu zástup místních pravověrných pokrokistů, ale smysl Tachlovického tunelu mi přijde o parník větší než VRTunel – myšleno 1) bez ekonomické balance 2)pro občany téhle země průměrně se přepravovavší vlakem, nikoliv ryzí turisty nebo žel.fanoušky
Jenomže hlavním přínosem Krušnohorského tunelu bude zvýšení kapacity pro nákladku.
Uvedomme si laskave, ze v ceskych pomerech z cele fantasticke planovane VRT site zustanou nekoncepcni, ve slunecnicich ci repce koncici kusy trate, ktere dohromady nebudou davat vubec smysl. At to chcete nebo nechcete videt, cesky stat nema na vystavbu takto drahe a vyznamne infrastruktury penize ani kvalitni zakony, aby bylo vubec mozne do zemne skutecne kopnout.
Proč to jde tak ztěžka jsme tu četli tisíckrát. A co dál? To fakt máte ten pocit že naši potomci se budou chlubit naším stoletím páry a potom naši generací kazisvetů kteří když už nemohli nic postavit tak to co stálo zbourali.? To je smutný příběh
Ne, naši potomci se budou chlubit tím, jak už jejich pratátové věděli, že to bude k ničemu. A tak raději ani nezačali.
A radši ty peníze investovali do zprovoznění stávající sítě…
To není o tom, jestli má nebo ne, ale o tom, jestli chce nebo ne.
Peněz z EU bude pořád dostatek. Akorát se nesmí tříštit úsilí.
To se da ufinancovat i z naseho rozpoctu, ale samozrejme EU bude porad zrejme neco prispivat…
To je ale blbost…
Nesmysl, i 50 km torzo (sjízdné) by dávalo dokonalý smysl. Zejména kolem prvního koridoru.
Které kousky nedávají smysl?
Taj jak je to prezentováno po etapách to dává logiku. Každý „kousek“ (ono to bude třeba i 50 km) zapojením do stávající sítě vždy zrychlí dopravu a přidá kapacitu.
Kdyby byla nějaká vize cca před 30 lety, tak bychom třeba při investici 10 mld (ono by se vzhledem ke stavebním kapacitám stejně víc prostavět nedalo) měli už dávno postaveno.
Peníze jsou, za nesmyslné testování zdravých lidí se už vyhodilo více peněz, než by stála celá VRT síť.
V textu se píše o 26 km dlouhém tunelu. Měl jsem za to, že bude jen asi 20 km, zbytek na saské straně už na povrchu. Došlo k nějaké změně?
20 km tunel byl podle studie z roku 2010, tak už je dávno opuštěna. Aktuálních je opravdu těch 26 km.
Díky. Kde tedy bude severní portál?
Viz https://neubaustrecke-dresden-prag.de/cs/mediateka/?mediaCategory=mapy. Územní řízení v Německu ještě běží, ale preferovaná je varianta G (https://neubaustrecke-dresden-prag.de/wp-content/uploads/2020/07/2019-12-12-Streckenkarte-Heidenau-Usti-nad-Labem-pdf-2048×1183-1.jpg)
Mám tomu rozumět tak, že díky tomu že DB Netz a SŽ jsou ve spojení a DB Netz evidentně kope do SŽ, aby něco dělali, tak se tunel připravuje rychleji, ale zbytek trasy na českém území bude zaostávat, protože tam už nejsou od Němců intervence?
no hlavne se tunely lepe umistuji do krajiny nez vrt koridor volnym terenem.
Ten tunel se bude stavět mnohem delší dobu. Takže se to nakonec potká a i kdyby ne, tak jen o pár let a aspoň bude tunel do D využitelný i pro nákladní dopravu.
Větší úlet bude VRT do Wroclawi, kde budou poláci v r 2034 v Lubawce a u nás se uvažuje, že po r 2045 se začne stavět na HK a z HK do Polska ještě později.
Tak snad to aspoň u nás stihnout elektrifikovat z Lubawky do Jaroměře. Nebo aspoň do Teplic, aby mohli polácí jezdit přímými vlaky do skal :-).
No to je otazka, asi by museli i provest reko trati,…
To provedou zároveň s tou rekonstrukcí. Tedy přeloží se jeden úsek rovnou jako dvoukolejný, a při té příležitosti se rovnou elektrifikuje… a takhle až do Trutnova…
Jelikož úsek Trutnov-Walbrzych bude stejně v rámci VRT na 200kmh a se smíšeným provozem (podobně jako tunel pod Krušnými horami), dávalo by větší smysl postavit rovnou ten kousek VRT a u Trutnova to napojit na stávající síť.
A ona už je nějaká mezinárodní smlouva, jestli a kudy ta VRT do Wroclavi povede? Protože bez toho si sice Poláci mohou stavět, co chtějí, ale bude jim to tak trochu k ničemu. Na naší straně bych viděl potřebné stavby s podstatně větší prioritou. Pokud jde o směr do Polska, prioritu by pro nás měla mít VRT přes Ostravu a pořádná trať na Liberec a dál na Žitavu s odbočkou do Polska. Na Wroclaw přes Trutnov je otázka, kolik by toho tam jezdilo, zato je tam hodně divoký terén. Tam bych viděl jako reálnější postupně přestavět do parametrů koridoru trať… Číst vice »
Pro DB je tunel zásadní, protože jim vyřeší nákladní dopravu v údolí Labe. Co bude dál na české straně, to jim může být v podstatě jedno.
To nebude tak úplně pravda, na ten tunel dělala německá strana ekonomické hodnocení do kterého promítla mj. výhledové linkování a dosažené úspory z letecké dopravy v důsledku nového spojení Praha – Drážďany.
To sice ano, ale je jim jedno, jak dlouho si tu budeme vse blokovat, dulezite je, ze projekt pobezi a cilem je jeho zprovozneni v celem useku, pokud nevyprsi nejaka povoleni…
Tunel bude na české straně napojený v Chabařovicích na stávající trať 130.
Důležité bude, aby se to sdružení stihlo do roku 2040 domluvit mezi sebou 🙂
Peklo zamrzlo? Kde je SUDOP nebo nějaká jeho dceřinka?
Vždyť tam píšou o Česku, se tam nějak vetřou.
Na SUDOP čeká mnoho dalších zakázek. Ani o nich ještě neví ….
Jak to?
Všechny ty rekonstrukce (o kterých tady mluvívám minimálně já) budou provádět přímo dělníci Státních drah, a ne nějakého SUDOPu…
Ceka az na posledni chvili a poda namitku…
Jinak Vlabek taky zrovna zadna vyhra… dost me to prekvapilo…
Marně přemýšlím, kterou z nových komunikaci namalovali, abych k ní jako řidič neměl připomínky. Takové to Valbekovské „vlnění se terénem“ je až symptomatické viz Lb-Jbc. Jedu na vršek, abych z něho za okamžik sjížděl.
Jen pro zajímavost: kudy byste vedl trasu LBC-JBC, abyste se nevlnil terénem?
No když už tu máme to združení…co takhle tunelem? 🤔
Milion za metr. Prakticky nenávratná investice. Rozhodně ne na ušetřeném palivu + času.
A kolik by stál kilometr dvoukolejné, elektrifikované tratě pro rychlost 160-250 km/h s zab.zař. typu LZB?
To záleží na tom, jaký by byl nejvyšší povolený podélný sklon.
Max. 20 promile.
Tak ale to je naše chyba, že to tady máme takhle drahý. Jde to i levněji. Jen nekrást.
Nemám problém s vedením trasy. Kunratice – Rýnovice beru jako jediné možné. I když bych místo mostu v bývalém esíčku za Novoplastem čekal kvůli údržbě spíš násep.
A to vlnění? Co například stoupání před Jabloncem z jehož vrcholu se obratem začíná klesat na kruháč. „Držet výšku“ tady asi nešlo. A nebo je to mnou neodhalený záměr, aby se nikdo nemusel rozjíždět do kopce. 😀
A jak jinak se chcete dostat přes kopec, než vyjet nahoru a sjet dolů?
Bavíme se o úseku silnicé plné terénních zářezů a opěrných zdí. A stejně je tam tzv. Valbekův silniční schod viz profil.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=15.1266533&y=50.7479372&z=17&rc=9iALbx1jU05ANSh&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9iBu7x1jZm&rut=1