Kraj řeší návrat některých autobusových spojů do části Kladna, město na jednání nepřišlo

Autobusy kladenské MHD. Pramen: Město KladnoAutobusy kladenské MHD. Pramen: Město Kladno

Kraj nabídl posílení linky 330 a nasazení větších autobusů.

Středočeský kraj včera nabídl občanům Kladna možnost, jak zlepšit dopravní obslužnost částí města Švermov. Na jednání s autory petice za návrat Kladna do systému Pražské integrované dopravy ale nedorazili zástupci města. Město podle svého vyjádření čeká, až rozhodnou definitivně soudy.

Spor o zrušení části linek obsluhujících Kladno trvá od roku 2022, kdy město odmítlo přistoupit na nové standardy veřejné dopravy. Ty mimo jiné řeší i to, že každá obec či město kraji na dopravní obslužnost přispěje. Zatímco všechna města v kraji již platí, Kladno touto cestou odmítá jít a namísto toho se snaží svůj odpor prosadit u různých soudů.

Kvůli zrušení části spojů vznikla v Kladně petice, s jejími zástupci se sešla včera hejtmanka Petra Pecková (STAN). O jednání informoval kraj v tiskové zprávě.

„Věřila jsem, že se zástupci statutárního města Kladna na dnešní jednání dostaví, zvali je jejich občané, kteří založili petici a snaží se situaci řešit. Bohužel ani po dalším nedávném rozsudku soudu ve prospěch kraje město jednat nechce. Odmítlo i pozvání na dnešní schůzku. Pro kraj jsou tedy partneři občané města,“ je Petra Pecková.

Kraj má podle svého vyjádření bez součinnosti města omezené možnosti řešení situace. Zástupci kraje nabídli petičnímu výboru několik možností, které by mohly situaci na Švermově zlepšit. Mezi nimi je především posílení linky 330 o 5–6 spojů. K danému kroku by mohlo dojít v rámci úpravy jízdních řadů, především úsporou ujetých kilometrů z odpoledních spojů linky 322 po městě Kladno, které by tak byly omezeny. Dále se mezi Kladnem a Nádražím Veleslavín předpokládá v průběhu letošního roku nasazení kloubových, a tedy kapacitnějších autobusů na rychlíkových autobusových linkách. Toto řešení by mělo eliminovat počty přeplněných spojů.

Kladno: řešení nelze nalézt u kulatého stolu

Jedná se o maximum možného, co v aktuálních mantinelech lze nastavit. Bohužel stále vše je v rukou vedení Kladna. Alespoň částečně se snažíme petičnímu výboru vyjít vstříc, nicméně bohužel ze strany města Kladna nevidím nejmenší zájem problém jeho občanek a občanů nějak řešit,“ doplnil radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký.

Mluvčí Kladna Vít Heral ve vyjádření pro ČTK uvedl, že čekají na rozhodnutí soudu. „Byť chápeme iniciativu občanů, znovu opakujeme, že řešení už bohužel nejde najít u kulatého stolu, ale přijde až s finálním verdiktem soudu. Kladno nikdy nic neomezilo,“ řekl Heral. „Mrzí nás, že někteří politici, kteří jsou jedinými našimi legitimními výkonnými zástupci, tato jednání odmítají. Podle našeho názoru pro řešení některých témat nelze čekat až na finální rozhodnutí soudů. Odmítáme vtahování osobních a politických sporů do této problematiky,“ uvedl Jan Mourek z Petičního výboru za obnovu PID v Kladně.

Vedení města Kladna jednání s krajem dlouhodobě odmítá. „Už v polovině roku 2022, i přes opakované výzvy k jednání, primátor avizoval, že s námi bude komunikovat pouze v právní rovině a jakoukoli diskusi odmítá,“ dodal Borecký.

Kladno zatím utratilo za právní služby přes milion korun. Loni na konci listopadu prohrálo další spor o svoji verzi výkladu dopravní obslužnosti.

Kladno opět neuspělo se žalobou na kraj kvůli škrtům veřejné dopravy. Radní vyzývá k jednání

Tagy Kladno Standardy dopravní obslužnosti Středočeský kraj
100 komentářů