Kraj řeší návrat některých autobusových spojů do části Kladna, město na jednání nepřišlo
Autobusy kladenské MHD. Pramen: Město Kladno
Kraj nabídl posílení linky 330 a nasazení větších autobusů.
Kraj nabídl posílení linky 330 a nasazení větších autobusů.
a kdy vyřešíte mladou boleslav a pid? DoteĎ není ta jejich neschopná mhd v pidu, obvykle se tam vyplatí sdílené bicykly, ale přes zimu to nejde.
Jen bych doplnil, že to co tak příšerně vede to město, je koalice Volba pro Kladno a ANO 2011.
Kraj má zajistit dodatečné kapacity, byť třeba jen z poslední zastávky, ale to kraj nedělá a porušuje tím zákon a v podstatě vydírá město k platbě. Stojím za Volfem a jedu vlakem.
Vedení města Kladna má na tento názor (bohužel) nárok. Má i nárok utratit za právní služby částku, kterou si schválí. U voleb se ukáže, jestli jeho názor sdílí i občané Kladna.
Kladno zažilo již mnohem horší exhibice vládnoucích garnitur a nic se nestalo. To máte jako v Brně s ODS co to tam 30 let rozkrádá nebo jako každé druhé okresní město s ANO a předtím ČSSD. Voličům je to u zadku, voliči to hodí tomu největšímu hovádovi protože to je jeho krevní skupina, takového voliče rozčiluje inteligentní a vzděláný člověk.
Ono si nevyberete, kromě ODS jsou zbytek vlády zlodějské partaje, které chtějí inteligentní a vzdělané lidi okrást a proto hlasovali proti zrušení superhrubé mzdy, resp. velká část Pirátů rovnou volá po progresivně-komunistickém zdanění těch chytrých. Svobodní se zase zdiskreditovali spoluprací s Trikolórou a zbytek jsou nějaké bizarní pidistrany…aspoň že se do Kladna začala stavět ta železnice.
Já bych vám doporučil pár dní někde v teple a zvážit nasazení léků.
Kromě ODS… Už to nepij ani ředěný.
Tak to Brno rozkrádají společně ODS a ANO, třeba takový Švachula byl z ANO. Mimochodem víte, proč ANO mlčí, když se vynoří nějaké kauzy ministra Blažka z ODS?
No a je tedy problem pro Kladno opustit PID a zacit znovu provozovat linky samo?
Jako linky mezi Kladnem a Prahou?
PID provozuje MHD v Kladně? Myslel jsem, že ho platí celou dobu Kladno…
Vyrostl jsem na okresním městě a kvůli blbosti svých spoluobčanů nám tam vládla zkorumpovaná prasátka, která hrabala jen do své kapsičky a šířila populismus kde mohla. Takže s menšinou občanů Kladna která disponuje inteligencí soucítím, vím jak frustrující podobné situace jsou. Já to vyřešil tak, že jsem se odstěhoval. Bohužel tohle nemůže udělat každý, přeji jim štěstí v kvalitní demografii.
Pro ty co nejsou místní: Máslo na hlavě mají obě strany, ale Kraj evidentně neumí počítat: Před integrací do PID byla linka Kladno-Praha provozovaná v komerčním riziku a všichni dopravci (ČSAD Kladno (tehdy ještě bez Arrivy), Exprescar, Pohl+Lamer+Zika) si navzájem konkurovali (i cenově). A ta linka byla zisková – dokonce natolik, že ČSAD ze zisku této jediné linky byla schopná pokrýt více než polovinu ztrát všech ostatních linek. Takže, když kraj to pokrátí – tak vlastně snižuje svůj příjem, zvyšuje celkovou ztrátu veřejné dopravy a chce větší dotace. Tuhle prostou matematiku Borecký (kraj) nechápe. Takže je to jen o poměřování… Číst vice »
Omlouvám se za hloupý dotaz, ale proč tedy tu linku Kladno – Praha někdo neprovozuje nadále komerčně, když se tak vyplatila?
To, že byla zisková tvrdili všichni dopravci + ,sto v minulosti tvrdilo, že na tuto linku nepřispívá. To, že se tam „soutěžilo“ několik dopravců to podle mne dokazuje. Ten důvod bude v tom, že nyní, po integraci do PIDu, má většina lidí předplacenku (lítačku) i na ta vnější pásma. To předtím nebylo – takže dopravci už nemají přímé inkaso tržeb. Nyní – po integraci – by je ti občasní cestující (pravidelní mají lítačku) a jak funguje přerozdělení peněz v rámci PIDu nevím Dříve – provoz v „sedle“ mimo špičku – byl asi mínusový. Dnes jim PID určitě uhradí vše. Plus… Číst vice »
Dovolím si ještě jednu malou připomínku. Viděli jste, jaké vraky jezdily z Prahy do Kladna?
Soukromí dopravci opravdu neinvestovali do kapitálu. Dřív nebo později by je to doběhlo.
Dnes mají všichni nové busy a všichni se rádi zapojili do PIDu.
Kdo vydává licenci k provozu? Bude to úřad pana Boreckého.
Tak to by ho místí autobusobijci umlátili čepicema, kdyby povolil souběžný bus s vlakem.
Diskuze k busu Litoměřice – Praha pro inspiraci.
Tam žádný souběžný BUS s vlakem neexistuje, protože ani nemůže: žádná souběžná silnice se železniční tratí, která by adekvátně spojovala Kladno s Prahou, tam totiž nikdy neexistovala, neexistuje a ani existovat nebude – koleje a silnice vedou vždy jinudy.
👍
Jak už píše „praktik“ – tam žádný souběžný vlak/bus neexistuje – sice se potkávají ve stanici Veleslavín, ale jinak jedou úplně jinou trasu. A i na Kladně obsluhují jiná území.
Když nebude zácpa na dálnici (např. kvůli rekonstrukci), tak je (a bude) autobus vždycky rychlejší.
Dneska je autobus rychlejší než vlak i kdybych tu trasu jel starým busem 706 RTO (a navíc busu nevadí např. spadané listí na komunikaci/trati)
To ale přece není pravda. Když si odmyslíme současné výluky, tak vlaky linek R24+S55 (R45) jedou Praha-Veleslavín – Kladno 22 minut, Praha-Veleslavín – Kladno-město 30 (28) minut. Autobus PID linky 399 jede Praha, Nádraží Veleslavín – Kladno, U Kauflandu 27 minut a Praha, Nádraží Veleslavín – Kladno, žel.zast.město 38 minut. To nevypadá, že by byl autobus rychlejší.
Linky kraj-Praha začínají 10 = vydává Praha.
Hm, jaké vedení města jste si Kladeňáci zvolili, takové máte. V roce 2026 budete mít další pokus
Tohle je spíše o kraji – ta linka byla před integrací do PIDu zisková. Takže její pokrácení vlastně prohlubuje celkovou ztrátu veřejné dopravy a vlastně zvyšuje požadavek na dotace.
Domnívám se, že po integraci ušetří občané. Je to služba, která není výdělečná. A neplatí se z těchto peněz pouze linky Praha – Kladno. Z PIDu podle mě nejde pouze vyzobnout výdělečnou část.
Anebo bude letos na podzim možné změnit vedení Středočeského kraje 😉
Upřímně – zatím se nám to nedaří – už 30 let je to z bláta do louže (buď ODS nebo exODS – nyní VpK). Furt ti dva stejní panáčci.
Sice je „nikdo“ nechce, ale vždycky na střídačku vyhrají (nikdo se mi nikdy nepřiznal kdo je volil)
Na to, že je nikdo nechce, mají dost dobré výsledky 🙂
je to smutné (nikdo se nepřizná), ale je to fakt. Kladno je v některých věcech specifické
A kam radíte ČSSD Ratha? Pokud mne paměť neklame, ten jednu dobu chtěl div ne vysazovat cestující na hranici Prahy…..
jo sorry, bavíte se o Kladnu 🙂
Ano, Rath působil na kraji – a na Kladně „postavil“ novou nemocnici. Ale ve vedení města nikdy nebyl.
Abych vás utěšil: V řadě jiných měst to není lepší. A je jedno o jakou stranu jde. Vždy je to o lidech.
Telenovela Kladno.
Podle mě je tato kapitola, – tedy rozhodnutí soudu o povinných platbách dopravní obslužnosti pro obce klíčová. Je pravdou, že město mohlo komunikovat transparentněji se všemi, ale je to právě osoba pana Boreckého, která komunikovala zrušení a omezení linek a konec zapojení do PID, aniž by padlo rozhodnutí soudu, kraj měl na rozhodnutí počkat a ne vytvářet nátlak vyšší mocí na město. Obětí jsou obyvatelé města. Za mě je komunikace kraje s představiteli petice ovlivňování soudu.
Pokud by se mělo počkat na rozhodnutí soudu, a pak teprve omezovat dopravu, kdo bude provoz financovat v mezičase a z čeho?
Stejně jako jinde, prodloužit stávající smlouvy…
Otázka znela: Kdo a čeho to zaplati? Kraj z prispevku ostatních obci? Nepřipadal by jste si pak jako clen SVJ co neplatí za služby a platí je za něj ostatní? U SVJ toho neplatice skoro nejde vystěhovat. Tady alespoň kraj mohl služby omezit. Palec nahoru panu Boreckema i vedení kraje celkově.
Odpověď zní: jiné kraje, které nic nevymáhají to ze vzduchu neplatí.
Nepřijde vám divné, že se nakonec všechna města do standardů zapojila?-)
Mě to divné nepřijde – jednak principiálně: to co vyhovuje (nebo „skousne“) většině, ještě neznamená, že to musí vyhovovat všem. Za druhé, jelikož se dlouho bránila i Mladá Boleslav (což je po Kladně druhé největší město StČ. kraje) – takže když se vzpírají dvě největší města, tak bych tipoval, že „něco shnilého jen ve státě Dánském“. A určitě mají menší města menší sílu vzdorovat – když by si např. Unhošť postavila hlavu – tak zaříznutí dopravy pro ní bude horší než pro Kladno. Bohužel, nevidíme všechny detaily (ani na jedná straně) – hlavně slyšíme kecy a polopravdy politiků – kde… Číst vice »
Omlouvám se, ale na tolik faktických nesmyslů nelze reagovat.
Vy sám jste o té Mladé Boleslavi psal dne 12.08.2023.
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-omezi-dopravu-na-bysicku-dve-obce-a-mestys-odmitly-platit-za-nove-standardy-171379/
Přímo cituji Vaši větu z článku: „Průlomem je naopak dohoda s Mladou Boleslaví, radní již schválili novou smlouvu s městem, podle které se jedno z největších měst v regionu zapojí do systému standardů dopravní obslužnosti. „
Zaměřte se na jiné bludy ve vašem původním příspěvku.
Takže trať 094: OK, tak most platilo ŘVC – ale dle článku Jana Šindeláře,kraj neumožnil ŘVC most nestavět a trať zkrátit. – Pořád je to z našich stejných daní – nový most chci, ale jezdit tam nebudeme
https://zdopravy.cz/zdvihaci-most-v-luzci-stal-pres-sto-milionu-kraj-chce-ale-vlakovou-dopravu-zrusit-85018/
Trať 064 (Ml. Bleslav / Mšeno – tu SŽ modernizovala, aby následně kraj radikálně omezil, Možná i zrušil dopravu- Psali jste mimo jiné zde:
https://zdopravy.cz/on-line-konec-provozu-na-dalsich-tratich-vymena-dopravcu-i-nove-vlaky-sledujeme-posledni-den-jizdniho-radu-98934/
Fajn. Takže budeme dál vyhazovat ještě další peníze za přepravu vzduchu.
Nejde mi o vození vzduchu zbytečně – jde mi o to, že se to platí z našich daní – a úplně zbytečně se vyhazují peníze oknem. Že se dva/tři státní úřady / státní správa nedokáže domluvit. To mne frustruje. I když to chápu – oni utrácí naše peníze, ne jejich.
Pokud kraj trval na tom, že ten most chce, ale pak tam, po vybudování nového mostu, zruší dopravu – tak má taky máslo na hlavě a nedává dobrý příklad „správného hospodáře“
Vážím si reakce, ale i podle komunikace s veřejností, kterou i prostřednictvím tohoto prostoru pravidelně přinášíte mi to divné nepřijde. Komunikace byla jasná.
Kdyby politické reprezentaci města šlo o dopravní obslužnost a ne o vyčuránkovství „my nic platit nebudeme, ale autobusy sem posílejte jak na drátkách“, tak by aspoň na to blbé setkání přišli..
Holt, priority města jsou v penězích, ne v dopravní obslužnosti.
No nevim, ten právní výklad, který tedy zastávají i soudy, umožňuje tvrdit, že kraj si může účtovat za všechny služby, které má dle zákona povinnost poskytovat a dostává na ně peníze ze státního rozpočtu, i další peníze navrch. Jinak je oprávněn ostatní šikanovat odepřením služeb. To mi nepřijde jako šťastné řešení.
Služby nejsou odepřeny, jedná se „jen“ o rozsahu. Snad každý chápe, že více peněz = více muziky.
Kraj ale služby poskytuje. Neshoda panuje v tom, co je standard za peníze od státu a co je nadstandard za peníze od obcí.
Prectete si prosím ještě jednou stanoviska kraje?
Kraj má ze zákona odvézt cestující z Kladna do Prahy. To by taky mohl zřídit linku Kladno aut. nádr. – Veleslavín, která by cestou přes Kladno nejkratší trasou zastavila na 2 zastávkách. Ta linka by byla rychlá, mohla by jezdit často a jak se cestující dostanou MHD na ty zastávky by kraj nemuselo zajímat. To je přece věc města.
Kladno potřebuje tramvaj.
Kladno potřebuje nové politiky.
třeba nějaké pirátstvo 🙂
Proboha jen to ne. Ani Kladno si tolik zla neslouží 🤣
Ne. Jiné obyvatelstvo, které zvolí jiné politiky. Se současnými voliči to totiž jiné nebude.
Spíš vlak…
Zůstane stejný problém. Kdo ho bude platit. Stejně jako u autobusů.
Vlaků jezdí dost, ale zdaleka ne do (celého) Kladna. Autobusy pokryjí mnohem víc zástavby plošně bez přestupů a ve výsledku nejsou ani pomalejší než vlaky, a cestující si už dávno (když ještě vlaků jezdilo méně) zvykli využívat je víc než vlaky, takže jim teď pochopitelně vadí, když jim někdo chce autobusy omezovat.
Vlaky jsou (a bohužel ještě dost dlouho budou) pro naprostou většinu lidí z Kladna jen nezajímavou záležitostí.
Minusy vám může dát jen někdo, kdo Kladno nezná. Ve srovnání s busy je vlak prakticky nepoužitelný (i když pominu stávající výluky) pro většinu obyvatel Kladna.
A ten fatální problém (nádraží mimo město) ani modernizace nezlepší)
Sotva umí provozovat autobusovou dopravu. 😄
Drzé čelo je lepší než poplužní dvůr…
Nevím, jak si kraj představuje standardy ZDO, ale současná situace o víkendech je katastrofa. Jízdní řády a obraty na krev, takže 30minutová zpoždění jsou poměrně běžná. Autobusy narvané tak, že lidi zůstávají na zastávkách, občas i rovnou na Veleslavíně. Možná je to pomsta Kladeňákům za to, že město vystoupilo z PIDu a nechce připlácet za nadstandard, ale to, co ROPID předvádí, je hluboký podstandard.
A předvádí to ROPID, nebo IDSK?
Kraj je v pohodlné situaci – pokud po něm kdokoli cokoli chce, odkáže na obce, ať si zaplatí. Sám má zjevně odpovědnost nulovou.
Pokud se ale bavíme přímo a Kladně a ne obsluze obcí po cestě nebo za Kladnem, je důležité do té ZDO započítat taky vlaky. To že to je pro velkou skupinu lidí neatraktivní je možná pravda, ale nestojí vše jen na busech.
Když se poměří poměr lidí cestujících busem versus vlak, tak vlak je marginální záležitost (a zůstane to tak i nadále.)
Jistě, že je vlak marginalita, protože kdo by asi tak tím vlakem za současné situace jezdil ? Kdyby na 3 roky rozkopali celou trať, ale to né, pěkně postupně. Napřed se 3 roky opravoval Negrellák, pak se chvíli jezdilo, teď se rejpe další část, a pak to vypadá ještě minimálně na dalších 6 částí, a jestli bude každá trvat 3 roky …
Ano, ale to dočasný problém (snad ta dočasnost nebude trvat stejně dlouho jako pobyt sovětských vojsk).
Ale ani předtím to nebyla žádná sláva. Na Kladně je dráha umístěná úplně blbě – mimo město a mimo drtivou většinu bydlišť obyvatel. A tento problém ani modernizace neodstraní.
A tak to znáte Kladno jen z obrázků že? Na Kladno-Město bude po přestavbě ještě jednodušší přestup na autobusy co přijíždí celý Rozdělov a na druhou stranu celé centrum města i sídliště okolo ČVUT. Z Hlavního je to pěší dostupností pro většinu obyvatel největšího Kladenského sídliště a komu se nechce pěšky nebo to má dál a bydlí v zadní části Kročehlav, tak ten skočí na autobus u Kauflandu. Prakticky celé Kladno, pokud vynecháme vesnické městské části je na dobré dostupnosti z vlaku. Chtělo by to znát realitu města, nehodnotit podle mapy.
Teoreticky to sice máte namyšleno dobře, ale zatím to tak nikdy nefungovalo a žádná modernizace ani „optimalizace“ ten dosavadní stav nijak podstatně nevylepší: posun zastávky Kladno město je sice možná trochu přínos (ale Rozdělov pěšky „nic moc“), ovšem další (nová) zastávka v oblasti sportovišť a lesoparku bude chybět i nadále, takže Sítná = mínus (a i areálem ČVUT se raději příliš neohánějte), a převážná část Kročehlav je od vlaku bez použití MHD také v podstatě nedostupná.
Každý den chodím ráno pěšky kilometr na metro. 10-15 minut pěšky jsou od nádraží větší části Kročehlav i Rozdělova.
Ale velmi dobře obsloužena autobusy od nádraží, stejně jako ČVUT (rektorát). Jo není to ideální ale není to tak hrozné. Ostatně, za pár let uvidíme, jestli se budeme všichni potkávat ve vlaku nebo v autobusu. (Jezdím párkrát do roka právě na ČVUT nebo do Rozdělova za přáteli)
Na Kladně jsem se narodil a žiji tu přes 50 let, tak mne neučte toto město znát. Příklady: celý Švermov (dle vás vesnická část) – necelých 5000 obyvatel je zcela mimo dráhu. Proč by rozdělováci chodili na vlak (na KL-město), když jim bus zastavuje přímo pod nosem? – Vítězná, U Kostela a Vašíčkova (ta mimochodem obslouží to panelákové sídliště). Z Kokosu (čvut) někdo půjde 15 min na nádraží pěšky, když jim bus staví přímo u baráku? Z Růžového pole, z Pražské taky nikdo nebude chodit / jezdit MHD k nádraží, když jim pražský bus staví mnohem blíže a přitom ve… Číst vice »
to jsem si zrovna nedávno položil otázku – jedna věc jsou intervaly, třeba do sousedního Slanýho jsou z Prahy dle kraje standardní intervaly 120 minut o víkendu, Slaný si „doplácí“ na 60 minut. Ano, interval 120 minut je asi dostačující, ale v režimu standardní dopravní obslužnosti kraj ty lidi prostě všechny neodveze, protože první standardní sobotní ranní autobus v 7:50 přijel do Slanýho narvanej často už od Loun. Takže standardní dopravní obslužnost by měl být nejen interval, ale i kapacita.
Slušná demagogie ze strany kraje. Nechápu, jak by město mohlo kraji bránit, aby plnil svou povinnost zajišťovat dopravní obslužnost, nebo ho v tom nějak omezovat. Jiná věc je ten návrat MHD Kladno do systému PID, to samozřejmě kraj musí splnit podmínky města.
MHD Kladno nikdy nepřestala uznávat jízdenky PID. Akorát je to bez dohody s krajem, na vlastní triko města, protože spor vrcholil před komunálními volbami. Kladno si před nimi nemohlo dovolit změnu tarifních podmínek.
Kraj ale dopravní obslužnost nepřestal zajišťovat…
Ale radikálně ji zkrátil. Před integrací do PIDU – byla tahle linka zisková a na komerční riziko ji provozovalo několik dopravců. Po převzetí PIDem/Krajem je najednou ztrátová a musí se na ní přispívat a krátit spoje.
Tak to asi už tak získává není, i náš byla linkado Prahy na začátku ziskova, jezdili tam dva dopravci, ale postupně se tomenilo, omezovali spoje a nakonec byli radi že spadlise pripojili. tenkrát jeste k dopravnimu systému kraje .
Já teda nevím, ale mezi Kladnem a Prahou jedou ty busy ve špičkách snad každých 5 minut. A spoje se nijak nezkrátily, jen kraj nechce při jízdě přes Kladno suplovat MHD.
Zrušili významnou část linek, které jezdili ze Švermova (dnešní linka 330) – ti co přišli s peticí řeší hlavně tuto část spojů.
Plus PID některé linky zpomalil, tím že krouží Kladnem (okolo Okrsků, kdy dříve je jezdilo v drtivé míře jen přes Pražskou a rovnou na Prahu)
V příspěvku jsem nenamítal proti rozsahu a způsobu zajišťování dopravní obslužnosti krajem, v tom ostatně Kladno od kraje nic nepotřebuje, ale proti demagogickým útokům na Kladno ze strany kraje.
Krajské volby jsou za rohem. Není důvod, proč by se město Kladno mělo dohadovat se stávajícím vedením kraje, když na podzim se může všechno změnit a dopadnout úplně jinak. Pokud by ve středních Čechách znovu vládlo ANO, tak se s ním Kladno dohodne velmi rychle a za mnohem výhodnějších podmínek pro město.
Nechci chválit postup města Kladna, jen konstatuji fakta.
Přesně, problém kolikrát bývá ve zbytňelém egu politiků na všech stranách.
Populistické z ANO by to možná schválili, mám pocit, že z ekonomiky znají jen příjem dotaci. Je jen na nas, aby k tomu nemeli možnost. Já jsem se současným vedením kraje OK. Občas neco nevyjde, ale to se stane i mně.
Já to myslel obecně, ne jen tento případ.
Tak jinak – kdy budou volby do obecního zastupitelstva města Kladna?
2026 (a nejsem si jistý, že to jakkoliv pomůže)
To není aktuálně důležité. Důležitější jsou krajské volby, které budou letos na podzim. A Kladno sází na změnu vedení kraje.
Nevěřím, že se pod novým vedením najednou přestanou obce platit.
Ale to určitě nepřestanou. Ale otázkou je ta konkrétní míra spoluúčasti, která je i u jednotlivých obcí značně odlišná. Metodika výpočtu příspěvků u současných SDO není snadno srozumitelná.
Volby byly 2022 a nic nevyřešily. VHD jezdí jen zlomek voličů a problémy se týkají jen části z nich.
To víte, že jo. Asi vám vaši iluzi vezmu. 😉
https://www.czso.cz/csu/czso/13-1131-05-casova_rada-5_6_doprava
Pokud pan Babilon mluví o dopravě mezi Kladnem a Prahou – tak jste s tou statistikou verze. Najděte si na ČSÚ tu správnou statistiku a zjistíte, že více než 60% (možná už je to i více) jezdí do Prahy IAD, jen menší část VHD.