Komplikace při cestách Praha – Berlín. Personál DB opakovaně odmítl převzít vlak Českých drah
Vlak EC Berliner. Foto České dráhy
Ke zlepšení má dojít nasazením nových souprav ComfortJet.
Ke zlepšení má dojít nasazením nových souprav ComfortJet.
Mám dojem že sčasti ide len o skopcacku buzeráciu ale ani na DB nie je všetko zlato čo sa blyští
„Deutsche Bahn někdy nechává zastavit a vysadí část lidí, aby mohl personál procházet uličkou.“
Máte někdo, kdo jste to zažil, představu, jak takový výběr pasažérů, které vyhodí, probíhá? To ty stojící lidi nechají rozpočítat, vezmou nejdřív malé děti, nebo černochy, Araby, krásné ženy, muže nad čtyřicet, nebo jak? Tohle zažít, tak by mě asi musela vyvést až policie…
Interraily vs. sólo jízdenky?
To by šlo. Ale kdo dostane přednost? Zákazník, který má sólo jízdenku, protože si ji objednal na konkrétní vlak, ale nepředpokládá se, že by cestoval dál za konečnou stanici, anebo zákazník s Interrailem, který sice může jet kam chce a kdy chce, ale zase má třeba cestu nějak přesně naplánovanou, aby se dostal do konce platnosti tam, kam potřebuje?
Zaviesť povinnosť miestenky a šlus
To znamená že v takovém případě z Berlína zpátky vlak taky nepojede? Vždyť ta souprava tam bude chybět…
Moje zkušenost s německými výtkami na vozy z linky na Berlín a Hamburk je rozpačitá, někdy je v knize vozu napsána závada, která se v hale neprojeví, někdy je snad i vymyšlená. Někdy je oprávněná. Údržba vozů probíhá dost pečlivě. Filtry pro ventilaci se mění v pravidelných intervalech a ani nejsou často tak zašpiněné jako například na rj . Ty bývají úplně černé při pravidelné údržbě. Takže oni jsou asi dost pinktlich. Nezastírám, že může ČD v údržbě něco zlepšit. Ale někdy to jeví znaky buzerace. Na tu chcíplou hungarku asi nikdo nemá. A možná to vyprovokovalo DB k tomuto… Číst vice »
Nepodepisuje se stavu vagonu i délka linky do Hamburgu/Kielu/Flensburgu?
Jak chtějí ČD zvládat údržbu vagonů, které budou jezdit k Baltu?
https://zdopravy.cz/stat-potvrdil-plany-na-vlaky-z-prahy-k-baltu-zakazku-ziskaji-bez-souteze-ceske-drahy-87086/
Jako že by Poláci vyběhli v Lichkově na ČD stejně jako Němci v Děčíně?
Spíše riziko, že by 800 km vagonem s nefunkční klimatizací nikdo nejezdil (v létě).
Jestli nyní ČD nemají pár Bmz volných na zálohy, tak kde vezmou slušné vagony do Gdyně? Volné jsou/budou:
AB249/349,
Honeckry,
BDs,
Bdt
No od poliakov vystané kadečo
Co myslíte – až od 12/2014 první ComfortJety začnou jezdit do Budapešti/Bratislavy/Berlína/Hamburgu, tak budou se vyplácet?
Těch 180 ComfortJetů stálo 12,5 miliardy Kč, tj. zhruba 2,8 milionu EUR/vagon.
Pro srovnání = když ŽSSK koupili 35 nových vagonů Bmpz a Ampz, tak jeden vagon stál 1,9 milionu EUR
https://zdopravy.cz/prehledne-zssk-investuje-380-milionu-euro-do-novych-vlaku-vola-po-lepsich-tratich-22646/
Za Comfort jet by si ČD mohly říct i lepší cenu než za hnusná béčka, nebýt současného hloupého tarifování. Viz financování dálkové dopravy v SRN.
Jen to chce myslet jinak než v kategorii dopravy pro sociálně slabé.
Do Hamburku nejezdí AB349/B249 (některé jsou pronajímány do Polska).
A jak si vydělají ComfortJety vyšší částku než dosavadní Ampz/Bmz, když DB kupuje spoustu dalších ICE (např. od Talga na rychlost 230 km/h)?
https://zdopravy.cz/kazde-tri-tydny-novy-rychlovlak-deutsche-bahn-prevzaly-jiz-stou-jednotky-ice4-119922/
Aby to nedopadlo jak s Pendolíny, které měly jezdit do Německa a jezdí do Košic/Karlových Varů.
Vy pořád uvažujete v duchu současné mentality ČD, levná doprava pro sociálně slabé. Zkuste se podívat třeba právě do toho SRN, proč lidé dávají přednost vlaku před autem.
Mám na mysli výdělek v ČR, nikoli v SRN.
no nevím jak je to jinde v Německu, ale začátkem srpna jsme vyrazili do Mnichova vlakem. Český úsek senzace, žádný problém. V Německu, mě hned za hranicemi, ale až asi po 30 minutách jízdy v Německu průvodčí oznámil, že vlak svoji jízdu ukončí, a dále jsme pokračovali RE vlaky s přestupem v Řeznu. Vlaky narvané, klimatizace vypnutá, a okna samozřejmě otevřít nešla. Takže, kdyby v Německu vše bylo ve špičkové kvalitě, jak tomu bývalo tak ať klidně zastavují problematické vlaky, ale spíše mi to závání šikanováním jiných dopravců.
Srovnáváte nesrovnatelné. Do Mnichova jezdí italská Die LändernBahn/ALEX ve spolupráci s ČD, kdy každá firma do vlaku zařadí své vagony, takže mix vagonů = ALEX nic neplatí do ČD = ČD žije z cestovného/dotace. Zatímco do Hamburgu (Kielu/Flensburgu/Berlína) jezdí DB, který si kupuje subdodávku od ČD, takže ve vlaku jsou jenom samé vagony ČD. Úsek linky do Děčína je krátký asi jen 100 km, zatímco zbytek linky do Hamburgu/Flensburgu je cca 500-600 km a DB si kupuje službu od ČD = ČD dostává eura od DB z cestovného po Německu, nikoliv od cestujících. Prostě do Hamburgu je pro ČD lukrativní… Číst vice »
To by ale znamenalo že nemůže jet z Berlína spoj který zajišťovala tato souprava, že? Omlouvám se pokud někde tato informace byla uvedena a přehlédl jsem ji.
Vítám rozhodnutí DB.
Konečně ta snaha ČD (a spol) něco na koleně „upytlíkovat“, aby to jakž takž jelo, bylo to levné a kvalita, natož komfort nikoho nezajímá, dostala na frak. Zrušení vlaku je krajní řešení, ale evidentně mírnější formy jsou léta ignorovány.
Argumentovat, že bylo moc horko, aby klimatizace fungovala, je trapné a směšné. Nekvalita na straně výrobce (nabízí se zase ušmudlaný PARS, místo dražší, ale kvalitní firmy) nebo objednatele.
Nesnáším tenhle český přístup ušmudlané železnice (a nejen železnice, ale řady „starých“ českých firem) „Nám to stačí.“
Nestačí. Zmizte.
Amen.
Jaké vagony do Berlína byste si představoval?
Všimněte si, že v poslední době krom lůžkových+lehátkových vagonů si ČD nechávalo modernizovat akorát Honeckery (a nedávalo do nich klimatizaci).
A ojeté vagony v ČD koupili naposled v 2018. Jančura od roku 2018 koupil dalších cca 150 vagonů na rychlost 200 km/h.
Funkční (wifi, klimatizace, neobutá kola a wc bez díry v podlaze je dnes minimální standard). Ty rekonstrukce byly samozřejmě blbost skoro všechny. Ojetina v.s. nový vagón nedokážu úplně říct, jsou ojetiny, které jsou použitelné (dost velký počet A/Bmpz), někdy může jít o dobré řešení na 10 let. Osobně bych samozřejmě nejradši, aby dráhy kupovaly ucelené trakční jednotky a ne vagony, z řady důvodů (zrychlení, konstantní servis pro pasažéry + nelze fejkovat kvalitu, levnější opravitelnost/zastupitelnost při větší sérii, apod.). Ostatně i proto považuju mizející Pendolina za nejlepší kauf ČD vůbec, jen v nedostatečném počtu (a asi by to příště nemusely být… Číst vice »
Škoda, že ČD tehdy nekoupily všech 16 ks railjetů.
Tak ČD si brousilo zuby na vyřazované rakouské vagony, kterých OeBB prodalo přes 350, z toho ČD koupili něco přes 200 ks.
Škoda, že za Faltýnka si ČD nechaly vyfouknout madarským GySevem 26 vagonů, které by se dnes hodili na posílení německé linky na 9 vagonů ve vlaku a na zálohy
Ještěže je nekoupily víc. Pohodlí nic moc, jen snaha narvat co nejvíce lidí do vagonu za každou cenu. Promiňte, ale jsou mnohem pohodlnější vozy. Stačí se podívat třeba k PKP a jejich velkoprostory co jezdí Varšava-Vídeň. Za mě v EU jedny z nejpohodlnějších vozů na dlouhé cesty.
To si vyřiďte s Ing. Zeleným, který to zařízl
třeba nam je OBB jednou prodá 🙂
Ucelené trakční vlaky z Drážďan už jezdí – Stadler Kiss. Na lince do Rostocku ujedou 400 km, což je skoro jako těch 500 km z Drážďan do Hamburgu, kde nyní jezdí vagony ČD.
https://zdopravy.cz/casteji-k-baltu-deutsche-bahn-zavadi-prime-spojeni-z-drazdan-do-rostocku-35558/
Takže DB by nepotřeboval ČD. Resp. ČD by byly cenově nekonkurenceschopné neboť na českém území linka Praha-Hamburg ujede asi jen 100 km.
Tím líp.
Zajímavé je, že dálková doprava se v SRN uživí i bez dotací. Uvažujme stav před ekojízdenkami.
Pokud by vagony ČD nevydělávaly v Německu = pokud by Ex5 nejezdilo do Berlína/Hamburgu/Dráždan, tak by to znamenalo navýšení dotací ze státního rozpočtu ČR zhruba o 150 až 200 milionů Kč, aby zůstalo zachováno dosavadní spojení Praha – Ústí n.L.-Děčín.
… zajímavé je, že dálková doprava se v SRN uživí i bez dotací …
🙂
Prostě tam na 2,5 roku dají Interjet+jídelák a 2 Bmz. Jiná cesta asi není.
Tak je otázkou jestli se to ČD vyplatí.
Loni Faltýnek/Havlíček/Schillerová o víc než 40% zvedli dotaci na lince do Chebu, kde jezdí Interjet = dotace přes 200 Kč/vlkm: Pro srovnání – na Valašských/Slováckých expresech je dotace poloviční.
Takže – proč by se ČD mělo snažit udržovat vagony v provozu, když dotace je jistá?
Místní militantní šoutouši to můžou hodit na SŽ, jako všechno. ČD přece nikdy za nic nemůže.
Nevím jaké kouzla lze vykouzlit s cca 280 vagony na 200 km/h vesměs ve stáří několik desítek let. Do Berlína je jich potřeba necelá stovka. Dalších 50 jezdí do Chebu. A zbytek jezdí na rychlících, IC, po republice. Či na Slovensko. Takže nezbývají záložní vagony, pro případ poruchy.
Kdyby se za Faltýnka rychle nestřídali ředitelé ČD jak andělé na orloji, tak ČD mohli udělat to co dělal RGJ = kupovat ojetiny po stovkách. Takže dnes má RGJ přes 200 vagonů na 200 km/h
co furt máš s těma ojetinama?
Stačí se mrnout na článek. ČD nemají záložní vagony klimatizované, 200 km/h, takže cestující lákají i na polofunkční klimu
Lepší nějaké ojetiny jako záložní než žádné záložní
A úderka z Dlážděné to hodí na silniční dopravu, automobilismus, řidiče a celý stát, že se obyvatelé nestarají a neche se jim makat… v dobrovolně-povinné akci Z umývat vagony zadarmo.
Potrefená husa se ozvala….
Tak si to rozeberme:
Mezi Prahou a Berlínem jezdí 5x EC s vagony ČD, jeden railjet, a jeden vlak s maďarskými vagony.
Z Drážďan jezdí do Berlína jednou ICE, a každé 2 hodiny meziměstské vlaky DB. Flixtrain z Drážďan jezdí třikrát denně.
Z Lipska jezdí přímý vlak Flixtrainu do Hamburgu třikrát denně
Nevím jestli se ČD na lince do Berlína/Hamburgu udrží se současnými vagony, nejstarší Bdmpz227 a Bhmpz228 jsou ze 70. let.
Proto se snad objednaly ty ComfortJety, ne?
S čím tam jezdí zelenej?
Prvních 10 ComfortJetů přijde za 2,5 roku. Do té doby co?
No asi nic. Ostatní, pokud už něco nemají objednaného, tam seženou za tu dobu co?
Tak Xmz vagonů v ČD je přes 200. Do Německa jich jezdí zhruba 80. Zbytek jezdí na rychlíkových linkách po ČR, neboť Babišova vláda prudce zvyšovala dotace pro ČD. a) sleva 75% b) víc než 25% navýšení dotace na R10 c) víc než 40% navýšení dotace na R15 Blbé je, že si takovou výši dotací nemůže dovolit státní rozpočet ČR, zvláště když na R9 běží soutěž na zbrusu nové vlaky na 200 km/h. Takže co ČD udělají, pokud přijdou o lukrativní linku do Hamburgu/Kielu/Flensburgu? 180 dálkových ComfortJetů pro ČD stálo 2,8 milionu EUR/vagon. Pro srovnání = ŽSSK kupovalo dálkové vagony… Číst vice »
FlixSchrott provozuje i vozy ze 60. let. 🤣
Flixtrain jezdí se starými vozy a nizkou cenu. To neni konkurence pro DB s ČD. V Německu jsem s tím jednou jel, v jednom kupe okno nešlo zavřít a ve druhém zase otevřít. Levné a dobrodružné.
No zrovna nedávno jsem měl tu čest s personálem DB na této lince. Opakovali neustále věty o poruchách, které se zázračně vyřešily nástupem personálu ČD. DB je v poslední době hrozná banda diletantů.
Jasně a proto ČD (jako etalon profesionality) nemusí dodržovat smlouvu.
Vážení, umíte dobře číst? Jedná se teprve o třetí případ za poslední dva měsíce. U soupravy ČD dokonce teprve o druhý. To je opravdu katastrofa. Jeden vlak měsíčně, co to je v porovnání s RJ, nebo Arrivou, kteří nedodržují řazení, nebo jim nefunguje klimatizace pravidelně. Ale proč tyto dva případy nevyužít k nadávkám, že? Jezdit do Německa měl v úmyslu i RJ, dokonce už prý to měl s DB již i dohodnuté. Na štěstí Němci couvli. Asi dobře věděli, co je RJ zač. Kdyby tam jezdil on, to by teprve byla ostuda. Ty jeho šroty by tam asi nepustili ani… Číst vice »
Jak to souvisí s nedostatkem záložních rychlých, klimatizovaných vagónů do Německa?
Když Interjety jezdí do Chebu, neboť Babisova vláda rozmarile navýšila dotaci do Chebu pro ČD o cca 40%?
O čem to píšete? To není podruhé,co ČD nedodržely řazení,ale podruhé,co to Němci nepřevzali. Měl byste se v tom svatém boji proti vyzobávačům rozinek krotit,někdy se tím dost zesměšňuje že.
O třetí případ, kdy DB Fern soupravu nepřevzali. Ještě jsou případy, kdy závada neohrožuje bezpečnost a převzetít se to musí. (Třeba i nefunkční klimatizace když není vedro a vůz má oteviratelná okna)
Jinak článek o tom, jak Regiojet nedodržuje objednané řazení tu taky byly.
No, tak jste si pane Ludvo ulevil na účet žluté konkurence, která vám očividně leží v žaludku (asi dost hluboko) a teď byste se mohl vrátit k meritu věci: nedodržování smluvních závazků ČD vůči DB na vlaku do Berlína a Hamburku, konkrétně technický stav vozidel ČD (klima, plochá kola), nebo existence inserovaných vozidel ČD ve vlaku vůbec. To, že obhajujete popisovaný stav, že se to prozatím stalo „jen“ jednou měsíčně nemusí znamenat, že v ostatní dny bylo vše v pořádku! Zamknul bych vás i s tiskovým mluvkou do jednoho kupé takového vagónu a v letním horku bych vás nechal užívat… Číst vice »
Skv
To že RJUK jezdí pravidelně autobusem pozdě a včera tedy 18.8 udělala arriva to samé na rychlíku z Ústí nad Labem do Liberce a to jenom jedním autobusem se radši nikde nepíše. Ano je špatné když se dějí takové věci a od organizátorů Evropy bych nic dobrého nečekal.
Faktem je ze v článku chybí vyjádření DB Fernverkehr.
Když už by byl položen dotaz na DB, tak se pozeptat jak chtějí odolávat konkurenci od Flixtrain, který už je aktivní i v Drážďanech.
nemohla by se redakce zeptat pana mluvciho na historii tohoto problemu – kolik vytek a upozorneni na kvalitu vozu v poslednich treba 3 mesicich obdrzeli? trochu by to dej zasadilo do kontextu…
Jen dvě poznámky. Minulý týden jsem jezdil skoro vždy přeplněnými vlaky v Německu. Personál nechodil a nikdo nikoho nevyhazoval.
A řešit nedodržení řazení, tedy nižší kapacitu tím, že zruším vlak a kapacitu ještě snížíme, svědčí o velkém nedostatku logického myšlení.
Celkově mi přijde, vzhledem k tomu, že podobná situace je i u vlaků DB, že se snaží dokazovat svou nadřazenost.
ty kecy o nadrazenosti jsi vykoukal v serialu o majoru zemanovi, nebo proc tady z toho delas facebook spd?
ten vlak neni charita od cd, db za ty vlaky cd plati v penezich. a prodava do nich jizdenky za desitky euro, za coz musi zakaznikum nabizet nejakou kvalitu.
problemy jsou navic dlouhodobe, coz se pise v diskusi, nikoliv vsak v clanku a i tiskovy zvanil to prezentuje jako „blesk z cisteho nebe“.
Nadřazenost nenadřazenost, my vždy taháme za kratší konec provázku a vězte, že to tak je.
nevim, kdo jsme „my“, ale za delsi konec provazu by mel tahat zakaznik (coz je v tomto pripade shodou okolnosti db). rikal to tak kdysi uz nejaky svec ze zlina.
Klement? 🙂
to byl truhlar a pak pracoval v telovychove…
Tomáš!
ČD a DB mají jednoho společného zákazníka. Tím je cestující. Všechna jejich činnost by měla tak být zaměřena na tohoto cestujícího. Zrušení vlaku jde proti zájmům zákazníka. I špatný vlak je lepším řešením než žádný vlak. Když přijdete na autobusovou zastávku a přijede 20 let starý ošuntělý bus , je to pořád lepší, než kdyby nepřijel žádný…
Co by měla ČD zlepšit na lince do Berlína/Hamburgu? Pan Sůra spekuloval o eventuelní nasazení InterJetů.
Vyjádřil svůj názor, a jasně to ve svém článku uvedl. Zato vy jste se tu předvedl jako všeználek a hulvát k tomu.
K meritu věci – jistě, nedodržení je třeba nějak řešit, ale zrušení je kravina. Ať jim za ten vlak nezaplatí…
Kdo komu by podle vás neměl platit?
DB by neměly platit ČD. (A já jsem pro, jistě i když DB převezmou šrot, dá se uplatbit smluvní pokuta.)
Asi nemate moc zkusenosti se Sasy, ze? Po 6 letech spoluprace s nimy mohu jednoznacne prohlasit, ze pro nemalou cast z nich (zejmena starsich) jsou lidi z vychodu (Cesi, Slovaci, Polaci..) podlidi a chovaji se tak k nim
a vite, ze vlakova ceta byli sasove?
TAk možná i nějaký Semir či Karim anebo Muhamed by tam byli…
Ale tak to je. A je zcela absurdní plácat něco o SPD nebo majoru Zemanovi. Já pracuji v německé firmě na manažerské pozici. To, co němečtí majitelé dovolí k nám , Čechům si doma k vlastním lidem nedovolí. Na nás je úplně jiný metr. Kolikrát jim podnikání v Německu kolabuje , ale tady chtějí vymlátit z všeho každý pěťák…
Tak proč tam pracujete? Jdete do české firmy. Já třeba vždy pracoval jen u nadnárodních firem s globální firemní kulturou a nikdy jsem žádné koloniální manýry nepozoroval. A když to někdo tvrdil, tak to byl bez výjimky vždy důsledek malého sebevědomí, nebo jiného osobního problému.
V oblasti, kde působím mnoho českých firem nepůsobí…
Asi tak…
Tak přeji vám jak nám „kvalitní“ německý cestující ošetřuje vozy Bmz… lahve od Rotkapchen a všech těch Berliner Bier a Paulaner… rozetřené bramborové lupínky v sedačkách , někdy to vypadá jak by vezli fanoušky Baníku.
>A řešit nedodržení řazení, tedy nižší kapacitu tím, že zruším vlak a kapacitu ještě snížíme, svědčí o velkém nedostatku logického myšlení.
No, co s nima maj delat, kdyz na to CD dlabou?
Nedivim se, ze kdyz nedodrzuji smlouvu, tak nemec taky ne.
mnohem vetsi dopad to bude mit na cd…
– za tento, ani za obratovy vlak nedostane zaplaceno
– db fernverkehr bude muset zakaznikum vyplatit kompenzace za odreknuty vlak nebo za zpozdeni.
– kompenzace + pokutu zaplati na nabrezi. u dvou vyprodanych dlouhych vlaku to nebude malo.
– pak se na nabrezi mozna rozsviti.
pamatujete si na kupce, jak blabolil o tom, ze cd bude podnikat v opravarenstvi? vzdy si na nej u techto zprav vzpomenu. ha ha ha!
Jake čekáte řešení od vedení ČD?
Podle mě krátkodobě zainvestuji do údržby. A stáhnou do Berlína nějaké Bmz z rychlikovych linek.
A dlouhodobě se budou snažit přesvědčit Ministerstvo dopravy aby odsouhlasili stažení Interjetů z R15 Praha Ústí Cheb. Do 2025.
presne tak, jestli si cd budou chtit tenhle kseft udrzet, dost bych se o interjety obaval…
Přesně tak. Z toho jednání je cítit dech státní firmy. Pokud by DB byla firmou soukromou , řešila by to jinak. Pokud nepřevezmou vlak, koho tím potrestají ? Mimo jiné tím potrestají nějakého Helmuta z Drážďan, který chce jet do Berlína , možná i někam dále… přijde na nádraží a bude mít smůlu. Velkopanské chování nikoliv pouze k Čechům , ale i k vlastním cestujícím, kteří jim jsou totálně ukradení…
Myslíte, že ČD koupí nějaké zánovní vagony? Neboť dodávka 180 ComfortJetů asi nebude stačit
Aby ČD mělo co nabídnout do soutěže na linku od 12/2026: Ex6 Praha – Plzeň – Cheb; R16 Praha – Plzeň – Klatovy.
A od 12/2028 soutěž na linku Ex2 Praha-Vsetín-Žilina; R18 Praha-Olomouc-Slovácko
No tak linku Ex6 mají téměř jistou ČD jelikož slibují nasazení v takovémto řazení:
Vectron + Interjet + Jídelní Vůz
A R16 také slibují zvýšení komfortu tak uvidíme ale myslýmže že to nechají ČD.
R16 plánují takovéto řazení:
Vectron + Bmz235/Bmz241/Abmz a velkprostorové vozy na 200km/h
Jasně! Je jedno že vozy dupou a nejde jim klimatizace, takže se v nich nedá dýchat… Pan mluvčí takovými dobytčáky přece jezdit narozdíl od lidí nemusí 🤔
To by jste se divil, ale pan Šťáhlavský jezdí vlakem a dost často.
Jezdi vlakem do Decina. Pak preseda na osobak DB.
Takto…je bordel, že nedodržují ražení. Ale zrušit celý vlak situaci nezlepší…
Ale zlepší. A dokonce to je asi jediná cesta.
To řekni cestujícím na plném nástupišti v Děčíně. A dalším, kteří z Drážďan do Berlína v lepším případě jedou zeleným (flixtrain).
Problém je jak je vůz plně obsazený a venku je teplota přes třicet tak jsou chadící agregáty klimatizace tak přetížené, že dochází k jejich výpadku z důvodu vysokých teplot, nestačí se uchladit vše je pod vozem a chráněno bočnicemi před proudícím vzduchem. Je moc velké horko s kombinací přeplněného vozu cestujícími. Tyhle problémy prostě jsou s kombinací vysokých venkovních teplot a nedá se to mu moc předejít prostě se to stává. Opatření by bylo jenom poloviční obsazenost vozu moc lidí, kteří také vyprodukují značné teplo.
Konstruktér vozů byl Eskymák, že netušil, jaké je vedro během léta ve střední Evropě?
kdyby konstrukter, generalkovali to v prasu.
Ale to je dočista jednoduché: objednáme vozy pro teploty -40 – 30°C. Ale ouha – bylo by to (po započtení obvyklých desátků a malých domů) moc drahé. Tak se za pár set tisíc objedná studie, z níž vyplývá, že teploty přes 30°C nastávají jen v 5% předpokládaného provozního času a tudíž se nevyplatí dimenzovat vůz na více. Cena se nepatrně sníží, desátky narostou – a hlavně: všichni mají alibi! Výrobce dodal co zákazník objednal, zákazník objednal co studie doporučila a nějakého cestujícího vzal čert…
Další věc, když už je klimatizace poddimenzovaná, proč s tím nepočítá aspoň software?
Při vnější teplotě 31 a nastavené teplotě 17 klimatizace nestíhá, ok to ale není důvod vypadávat, uvařit se, shazovat CZE,… stačí prostě držet nejnižší teplotu kterou to zvládne, třeba 27.
De facto definiční rozdíl mezi tzv. automatickou a mechanickou klimatizací v automobilu. A zase je problém cena 🙂
Klimatizace od Liebherru a Friedmana tam je od Siemensu , takže se vozte po Siemens AG a ne po ČD..
Předpokládám, že ty minusy jste dostal i přesto, že máte naprostou pravdu. Ty vozy ale v tom případě nemají na středoevropské železnici co dělat. Teploty v létě přes 30 byly i před 40 lety, plné (resp.přeplněné) vozy byly i ve stejné době. Ty vozy byly konstruovány později, takže chyba je v konstrukci a neměla je žádná středoevropská železnice kupovat ani jako nové ani jako ojeté. Přijde mi, že omlouváte dopravce za to, že je v létě horko a že lidi chtějí cestovat a plní vagóny. Což je špatně. V létě je horko a lidi chtějí cestovat a platí za to.… Číst vice »
Jj. V Bangkoku taky nemaj problem uchladit skytrain na 18-20C. Siemens jim tam dodelal dvojnasobny vykon. Az z toho mrazi, ze to je zbytecne nastavene nizko.
Kdo se zajímá o autobusy,omlouvám se za chybu,nebyla to pětková řada,ale trojková (konkrétně HD315)
Aha, takže až mi z lednice a mrazáku bude kapat voda, tak je chyba na mojí straně, protože jsem je naplnil na maximum a chtěl provozovat dokonce i v létě….
Osobně pokládám za chybu, že maďarský GySEV vyfouknul ČD 26 dálkových vagonů ABmz/Bmz prodávaných rakouskou OBB, které by dnes pomohly z kritického nedostatku rychlých klimatizovaných vagonů.
Holt v ČD se střídali ředitelé jak na orloji (pod Faltýnkovým vedením)
v cd se kupuji vagony jen kdyz hrozi, ze je koupi jancura…
V minulosti k podobným stavům došlo i ve vlacích DB a asi se z následků, které tehdy musely řešit (a stály je nemálo peněz), poučily. Zcela jistě se nejedná o blesk z čistého nebe a zdá se, že první úroveň varování DB nebyla ze strany ČD vyslyšena. Klientela DB zná svá práva a hrozba soudních tahanic v případě, že by někdo v takovém vlaku bez funkční klimatisace zkolaboval, je reálná. Při vyšetřování případu by došlo na nepříjemné dotazy na příslušný personál DB tohoto typu: – přesvědčil jste se při přebírání soupravy, že všechny vozy mají funkční veškerou techniku? – pokud… Číst vice »
Podle mého se tak před 5,6 lety zaspalo s modernizacemi vagonů Honecker. Takže by dnes na rychlíkových linkách do Hradce, Plzně, Budějovic nemusely jezdit Bmz229/234/235, které by využily svoji rychlost do Berlína.
Probíhající modernizace Honeckerů: nové sedačky, zásuvky, wifi. A mohlo dojít i na klimatizaci
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-ukazaly-prvniho-modernizovaneho-honeckera-ubyly-v-nem-sedacky-29834/
Jenže těch honeckerů stále není moc nazbyt – uvolní se až s příchodem jednotek Moravia. Bez těch byste sice měl x modernizovaných bymáků, ale buď by jezdily nadále na osobácích, nebo by jezdily na rychlících a na osobácích místo nich Béčka z těch rychlíků.
Přesně tak. B249 pronajímané do Polska.
Ono totiž ČD má relativně dost vagonů, ale většina z nich je starých či pomalých či nemají OK interiér.
20-30 jich volnych je…
Kdo by to upravoval? Těch pár dětí , které se náhodou ještě omylem hlásí na rukodělné řemeslné profese to nezachrání.A Ukrajinci jsou fuj, pro část české populace.. Kdo z dětí ve vašem okolí sní o práci s šroubovákem v ruce? A ne s myší a klávesnicí..
Uvidíme, jestli ČD přesunou z plzeňských rychlíků ABmz346/Bmz235 do Berlína. Nebo z jestli českobudějovických rychlíků přesunou do Berlína Bmz229. Které byly nasazeny letos (původně jezdily na Krušnohorech)
Předpokládám, že Bmz229 zůstanou na českobudějovických rychlících.
Neboť nyní probíhá výběr dopravce, který bude do Budějovic z Prahy/Plzně/Brna jezdit od 12/2023. A ČD asi chtějí vědět kolik cestujících přibude po nasazení Bmz229. Tak aby v ČD věděli o jak velkou částku dotace si mají říct.
Na R17 jsou spíše na papíře , max 3 vozy s klima i wifi , nikdy tam nebylo snad řádné řazení , většina deklasovaná A +B , často celý vlak i Bds …
S Němci nezbývá než bez výhrad souhlasit, pokud jsou dána nějaká smluvní pravidla, mají se dle stejné smlouvy vymáhat . S ČD jezdím dost často, že jejich zákaznický servis je totální pohroma. Opravdu jim to velice přeju.
Souhlas s vymáháním, ale ne formou zrušení vlaku, to je vylití vaničky i s dítětem. Ať jim napaří pořádnou pokutu.
Ten můj spolucestující v Metropolu si moc pochvaloval servis ČD jak v Berlineru tak i v dalších vlacích, vlastně oba dva jeden West a druhý Ost Němec. Byli jsme v lůžkovém a opravdu lůžkovém voze tři ..Rok 2019
Co myslíte? Stáhnou ČD Interjety z obou linek do Chebu? A výměnou do Chebu pošlou některé Pendolina? Interjety původně byly určeny na zahraniční linky.
https://zdopravy.cz/na-metropolitany-jich-je-malo-vysvetluji-ceske-drahy-proc-nove-vozy-nasadi-do-chebu-41098/
InterJety nikdy nebyly určené pro trať přes Berlín a nejsou tam perspektivní. Posílat Pendolina do Chebu místo na Ostravu je ekonomický nesmysl.
Před nehodou v červnu jezdilo 14 párů vlaků Pendolino denně. Z toho 4 zajížděly na východní Slovensko a 4 zajížděly do západních Čech.
Nyní místo havarovaného Pendolina jezdí záložní Interjet (a je alternován CityElefantem).
Takže jaký ekonomický smysl má oněch 14-4-4 = 6 párů vlaků SC, které jezdí bez dotací Ostrava-Praha? Když LEO přesunul do Ostravy Flirt z linky do Starého Města?
Smysl je ten, že na téhle trati na sebe ekonomicky problematické pendolino vydělá tak ještě nejvíc.
Až se RGJ ekonomicky zmátoří, tak zprovozní další vagony, které nyní stojí. A RGJ spolu s LEO zostří konkurenci z Ostravy. ČD má štěstí, že LEO nekoupil Siriusy.
Pendolino má šanci, když využije naklápění k rychlejší jízdě.
Nevím, proč by nekoupení čínských Siriů měla pro ČD být nějaká významná událost. Čekám, že do přepínání na 25 kV~ zvládne spolumajitel-výrobce CAF dodat něco jiného použitelného.
Min Dopravy pro Ex1 Praha-Ostrava-Žilina zvažuje koncesní model. ČD nemá dost spojů na této lince, aby uspokojilo poptávku.
Ale pokud se pro koncesi do Ostravy/Žiliny spojí LEO a RGJ, tak by měly zvládnout uspokojit poptávku i poté co by ČD přestalo jezdit do Ostravy/Žiliny. Nákup SIriusů by posílil kapacity obou konkurenčních dopravců proti ČD
Sorry, ale vy jste děsný pohádkář.
Tak se podívejte kolik vlaků ČD (a jak dlouhých) jezdilo do Ostravy/Žiliny před 10 lety a kolik nyni.
Vzhledem k soutěži na nové vlaky R9 Praha-Brno od 2025 nepředpokládám, že ČD by zaplatila dost dalsich vagonu aby zvládla koncesní model na Ex1
RGJ snad konečně zkrachuje
Do švestek
Kde? V údolí Orlice? To je totiž jediné místo kde klopí, někdy. Časový zisk 2 minuty?
do Chebu/Plzně
Mají podobné problémy s odmítnutím polských vagonů i PKP IC?
Které do Německa/z Německa posílají denně 5 párů vlaků s klasickými vagony, tak jako ČD.
Zřejmě smlouvu dodržují.
Jezdívám po Ex4. Někdy polské vagony do/z Budapešti/ Vídně nemají klimu (funkční).
I kdyby (věřit Vám mohu a nemusím) to znamená, že ČD to k čemu se zavázaly nemusí dodržovat? To jsou argumenty jak z obecné školy. Dostal jsem pětku z diktátu, ale Honzík od sousedů taky, takže je to cajk.
CD to přes opakovaná upozornění neřešily, takže si za to mohou sami.
Ptal jsem se, jak je možné že po 2 hodinách jízdy z Prahy se rozbije klima ve vagonu ČD. Takže DB celý vlak odmítne.
Zatímco v případě linky Krakow-Berlín je to na polsko-německé hranice zhruba 5-6 hodin, takže evidentně těch 5 zátěže klimatizace z Krakowa je víc než 2 hodiny zátěže klimatizace z Prahy
Jak to ti poláci dělají?
Je to tím, že používají vagony (B10bmnouz), které jsou staré míň než 10 let? Zatímco vagony ze Studenky překročily 25 let?
viz polské vagony z Krakowa
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=EC&cislo=56&nazev=&rok=2021
Ta klima by měla vydržet víc než 1000 hodin bez poruchy a ne jen 5 hodin.
Klima, klima. Prostě je v případě nutnosti potřeba vysvětlit, že ve vagónu během jízdy nastala klimatická změna.
To je celkem běžný dotaz na to zda se chovají konzistentně na všechny strany nebo zda něco „řeší“ speciálně na ČD případně na této lince…
Ovšem o tom se tu můžeme jen dohadovat, když nikdo z nás neví jakou smlouvu mezi sebou mají. 🤷🏼♂️
Předloni ČD bral dotaci cca 40 Kč/vlkm. Letos by dotace pro ČD do Děčína na Ex5 měla činit 8 Kč/vlkm.
Předpokládám, že důvodem nižší dotace je, že ČD dostala přidáno od DB.
Píšu o vztahu mezi DB x PKP.
Bože 🤦…., Jako samozřejmě že to není ideální stav a stojí to rozhodně za zlepšení, ALE, opravdu nechápu přístup DB že kvůli takovým věcem nepřevezmou celý vlak a radši ho zruší bez náhrady!!! Navíc sami taky nejsou úplně dokonalý… Příklad z praxe: osobní zkušenost, včera, spoj RE 1 Brandenburg – Frankfurt nad Odrou, 2 hodiny jízdy, 5 dvoupatrových vozu, vlak z Postupimi narvany k prasknutí ale i tak to z depa přijelo s 3 vozy bez funkční klimatizace (okna nelze otevřít, bylo to odpoledne takže venku 35c plus vydáno dokonce varování před extrémně vysokými teplotami pro Braniborsko), nefunkční infosistem a… Číst vice »
V Německu je populární hra pro cestující s názvem „Dojeď si, jak umíš“. Na Západních expresech se to hraje pravidelně.
Asi to chtělo zažalovat dopravce za psychyckou újmu za takové hororové podmínky.
Právě opět jedu v jedné ze souprav přes hranici. Opět všude na chodbách lidi, zavazadla… Nedivím se personálu, že už je to nebaví, nedá se projít. V některých vozech klima téměř nejde.
Dokud se s ní v pražském depu nepřestane kšeftovat, asi hned tak nepůjde. Podle vlakového personálu mají Češi 2 měsíce, aby se vzpamatovali. Němci tuto linku údajně nepotřebují. Tak uvidíme od nového GVD.
Že to takhle zůstat nemůže, vidí všichni. Tedy až na ty, co to vidět mají. Ti se ovšem zaklínají trasou Praha – Ostrava a nic jiného je takřka nezajímá.
Aby si z těch Němců neopupínkoval.
Jaký by byl problém to tedy vozit celé v naší režii? Nevím, ptám se.
Jistý jsi nejsem, ale někde se psalo, že českého strojvedoucího nepustí dal než do Drážďan. Může to být jeden z důvodů
Tak si může ČD najmout fíru s německýma papírama.
Tak možná že si jen DB drží výkony, ale pokud má český fíra německé zkoušky, tak by snad nemusel být takový problém, po seznání, to vozit dál.
Podle mě s ComfortJety se ČD bude snažit, aby opanovala Metropolitany do Bratislavy, možná i do Budapešti. Na konkurenční souboj s DB a FlixTrainem nemá ČD kapacitu.
pokud nekdo neuimi ani udrzovat vlak, tak proc myslite, ze by mel zvladat x dalsich cinnosti, ktere komercni provoz vyzaduje?
navic jedina vyhoda cd v nemecku muze byt socialni dumping – ktery zatim funguje v jidelnich vozech, ale jak vidite prestava fungovat v udrzbe…
myslite, ze vas zamestnavatel umi provozovat osobni vlaky v zahranici na vlastni podnikatelske riziko? 🙂
Hele nevím, já jsem jen zaměstnanec v provozu.🤷🏼♂️
no moc ne, no. 🙂
Není preplnenost jiný problém, daný tím, že ikdyž počet a typ vozů na vlaku dle smlouvy, tak je jich málo? To je pak problém smluvní 😉
Delší vlaky by asi bylo možné nasadit, ale ČD nemá dost rychlých klimatizovaných vagonů.
Když Bmz jezdí do Budějovic či do Plzně či do Hradce Kr.
Sám jsem měl tu čest v červnu Berlinerem jet a opakovat to rozhodně nebudu. Strašně mě ale baví ta diskuze. A) Za nízký standart a kvalitu nemůže ČD, ale ti „zlý Němci“, co ty chudáky vyhnali z vlaku. Jak ten diktát západu dokáže ten národ sjednotit, aby bojoval za české zájmy. 🙂 B) Logika vždyť to jen drncá, je tam 40°C a nedá se tam dýchat, tak proč to nenechali jet do Berlína, je stejná jak u polských autobusáků, co se diví, proč je staví PČR, vždyť jim z 8 kol chybí jen jedno, či že ta prasklina na předním… Číst vice »
Přesně. Podmínky spolupráce jsou dané a nějaké okecávání druhou smluvní stranu pochopitelně nezajímá. Tak je to taky správně. S podivem spíš je, že na tyhle vlaky berou ČD ještě dotace od MD, to je fakt výsměch.
Letos na tuto linku od MD berou dotaci 8 Kč/vlakový kilometr. Bylo to cca 40 Kč/vlkm.
Až přijdou ComfortJety, tak dotace stoupne. Podobně jako o víc než 40% stoupla dotace po nasazení Interjetů na R15. Původně necelých 140 Kč/vlkm. Letos 203 Kč/vlkm
Proč si ČD nepronajme jako náhradu Bmz od RGJ, který jich má asi 50?
Dotaz byl myšlen vážně?
Víme, že vagony RGJ si pronajala ŽSSK výměnou za jejich zprovoznění. https://zdopravy.cz/prvni-lehatkove-vozy-z-belgie-jsou-zpet-na-koleji-fikackuv-wagon-service-je-pronajal-zssk-116026/
Jestli RGJ má přes 300 vagonů, z toho v provozu pouze cca 200 vagonů, tak evidentně má RGJ co nabízet např. Bvmsz (klima, 200 km/h)
Myslíte ty Bmz, které nejezdí na R Kolín-Ústí?
ČD si neumí pronajmout ani mašinu od ČD Cargo.
To je tá tragédia, že ČD (a niektorí ďalší stredoeurópski dopravcovia) nemajú pocit že prevádzkovať neklimatizovaný vozeň bez plnohodnotných okien pri 35+ stupňoch nie je ohrozenie prevádzky.
Tam jsou plnohodnotná okna.
Tak mě vyveďte z omylu…. Problém vidím ve spolehlivosti klimatizace, ne v oknech. U ICE, také nečekáte „plnohodnotná, větrací“ okna.
mimochodem, jak jsou na tom klimatizace na elefantech?
Já to teď skoro nevozím, takže současný stav nevím.
ja tim taky moc nejezdim, ale pri nahodnych jizdach jsem na prusvih nenarazil. prijde mi to lepsi nez vozy na dalkovku…
Co je cestujícím po tom, že si ČD s DB okopávají kotníky? Pakliže utrpěl cestující újmu, pak má vymáhat kompenzace po dopravci, pokud má nárok. Pokud jedna smluvní strana ČD nedodrží smlouvu, pak má druhá smluvní strana DB vymáhat kompenzace dle smlouvy. Cestující nemají tušení, že jsou vlastně předmětem smlouvy, kterou neuzavřeli a neví o tom, že někoho opravňuje je nechat někde v lesích. Cestující nemá být rukojmím. Tato praxe je neakceptovatelná.
Souhlas!
Co by jste navrhoval jako řešení z pohledu DB? Říkat, že šrot co jim posíláme přes hranice, tentokrát vezmou, nemůžou DB donekonečna. To mají mít DB na hranicích připravenou náhradní soupravu? Tohle jde za ČD.
Že si mají dopravci uplatňovat vzájemné smluvní penále a pokuty. To vše bez dopadu na cestujícího. Brát si za rukojmího cestujícího, kterého někde vysadím, aby si vyzkoušel nějakou drážní bojovku, je prostě totálně špatně. To není pomsta ČD, to je pomsta cestujícím.
prevzetim vlaku za nej musi zaplatit a to je presne neco, co udelat nechteli.
o dopadech na cestujici mate zcela pravdu…
Dvacet let jsem jezdil, takže vím o čem je řeč. zažil jsem německé, maďarské, slovenské a samozřejmě české soupravy a problémy byly na všech. Řazení, klima, věčně ucpaný záchody….. Ale praxe nepřebírání souprav, to za mě nebylo.
Časy se mění a tlak na kvalitu (a v tomto případě i na kvantitu, když jezdí vozů málo) roste.
koncem devadesatech kdyz ty siemensi vagony byly nove, tak to musel byt nejlepsi vlak u nas. (nasledovany s mirnym odstupem mozna nejakym gustavem klimtem).
Před třemi týdny jsem s nim jel z Hamburku. Velkoprostorový vuz nahrazen kupátky, takže mnoho lidí nenašlo své misto protože velkoprostor má o 20 mist vice. takže stáli v uličce. Včera ráno z Prahy zase vuz 260 rozbitá klima. Interjetu se melo koupit více a do roku 24 mohli jezdit do Hamburku a pak je prehodit na jinou linku.
Všechno je otázka peněz. Víc Interjetů by znamenalo míň ComfortJetů nebo míň Panterů. Bylo by to lepší?
Otázkou, zda by se stihly vyrobit dřív než ComfortJety.
Siemens má z 2018 rámcovou smlouvu na 700 dálkových vagonů s ÖBB
https://www.railjournal.com/rolling-stock/bb-agrees-e145bn-deal-with-siemens-for-long-distance-trains/
Bylo, ale ne pro trasu Praha – Ostrava, která je asi svatá. My tu můžeme jezdit na dřevěných lavicích a na kilometr za dražší jízdné.
Cd na trasu do Ostravy úplně kašlou, posílají tam to nejhorší.
To si nemyslím.
Dotaz na redakci: Píšete „V budoucnu mají stávající vlaky nahradit soupravy ComfortJet. Jejich výroba běží, jezdit mají od roku 2024.“
Jenže smlouva (dodatek č.1) s Min Dopravy říká, že Comfortjety mají být nasazeny od 12/2025.
Budeme chodit do té doby pěšky.
Takhle to tvrdí ČD.
Jenže to je polopravda. Prvních deset má být v provozu od 12/2024. Všechny až od 12/2025.
Ještě bych měl další dotaz. ComfortJetů má být 180 na linku (Berlín) Děčín-Břeclav (Bratislava/Vídeň). Ale dnes do Berlína (Ex 5) jezdí cca 90 vagonů. A do Břeclavi/Vídně jezdí Railjety plus vlaky RGJ.
Jaké vagony nahradí ten přebytečný počet ComfortJetů? Chápu správně, že ComfortJety nahradí některé vagony ŽSSK, které jezdí na EC Metropolitan(Slovenská strela)?
Vždyť ŽSSK řeší 35 nových dálkových vagonů Bmpz a Ampz
https://zdopravy.cz/prehledne-zssk-investuje-380-milionu-euro-do-novych-vlaku-vola-po-lepsich-tratich-22646/
No, jestli těch vagónů přes Berlín je už teď málo a linka se prodlužuje až k Dánsku nebo snad i do Dánska, Jestli se tímhle mají nahradit stávající railjety do Grazu, což je linka, která může být po 2025 prodloužená do Klagenfurtu a jestli mají převzít i linku do Budapešti a ještě mít nějakou reservu, tak je otázka, jestli jich nakonec nebude zase nedostatek…
ComfortJety by měly jezdit Metropolitan, tj. do Bratislavy, Budapešti.
Předpokládám, že když ÖBB má rámcovou smlouvu na 700 dálkových vagonů, tak v Rakousku bude spíše přebytek vagonů.
A co se týče náhrady vagónů, neviděl bych to nějak extrémně optimisticky. Xmz má ČD sice hodně přes stovku, ale i ty stárnou, koneckonců je to dost bazar. Jak se časem odebírají pod nůž stará Béčka, jejich „společenskou roli“ patrně postupně převezmou tyhle…
Bmz v ČD jsou v průměru mladší než vagony v RGJ.
Ale v citelně horším stavu, navíc se zpočátku braly i bez klímy a tak…
To je plne ale teď je 8/2022
Já v tom žádný nebetyčný rozpor nevidím. Že mají „jezdit“ od 2024 bohužel už tradičně často znamená, že v prosinci 2024 má vyjet první vyrobený na testovací jízdy s lidma. Zatímco ve smlouvě s MD je zřejmě mysleno ježdění v určitém smluvním objemu, tedy přiměřeně mnoho měsíců od zprovoznění prvního.
A kdy už konečně nasadí ten slibovaný Interjet na EC 140/145 Ostravan? 🙂
není schválený na Slovensku
Tak hlavně že už tam byl…
Už se tam podíval 20. června coby náhradní souprava 🙂 A ne 145, ale 141…
Správně. Akorát by mě zajímalo, jak u toho stojícícho vlaku v Děčíně poznají plochy na kolech.
Slyší ho přijíždět.
A to stačí? Bez měřáku DB Fern řekne že to slyší a co jako?
Slyšet se dá ledacos, třeba trávu růst. 🙂 Na nepřebrání vlaku to ale nestačí.
A nejsou ty klasický vagony na to nějak víc náchylný než třeba railjety? Protože dupající klasiku slyším každou chvíli, ale u těch lepších vlaků si to nevybavuji. Lepší údržba nebo kola jsou taky jiné kvality?
Novější vozy mají lepší protismykový systém.
Jednotka má pořád stejné zrychlení, protismyky je na co nastavit.
Cirkus z různých typů vozů se chová tak, že jeden vůz bubnuje pořád i zbytečně (nezdá se mu mírné zpomalení) a druhý vůz se obouvá(nevadí mu, že má najednou nulovou rychlost).
Je opravdu, ale opravdu zajímavé, že v zimě nejsou s klimatizacemi vůbec, ala naprosto vůbec žádné problémy.😆
Spíš je zajímavé že na železnici klima nefunguje pravidelně, zatímco autobusy bez funkční klimatizace v podstatě nejezdí. Možná by někdo uměl vysvětlit, proč se na železnici nedá udržet klimatizace funkční.
No u těch autobusu to bude tím, že s cestujícími by zkolaboval i vodič 😁
Na české železnici. U IC spojů SBB se mi stalo snad jednou asi z tisíce jízd, že v jednom voze klimatizace nešla.
Jooooo, nejezdí? Vážně?
Tak to bych se hádal🤣
Ty spíše více bez klimi jezdí než nejezdí, navíc někdy i když je venku 40+ tak se řidič ani nenamáha tu funkcní klimu zapnout…., Však ty 4/5 otevřených vyklapovacích okýnek přeci stačí 😶
No ale zase nejsou v létě problémy s topením 😁
Proč prostě ty dva vadné vozy neodpojí a vlak nejede dál bez nich? To je určitě lepší, než když ten vlak zruší celý. Tady vidím chybu spíš v DB…
protoze musit dodrzeno razeni, tedy i po et vozu, chyjici vuz nebo zavada muze byt jen u jednoho vozu…
Přijde mi úchylné, že radši zruší vlak, než aby nedodrželi řazení.
A nebylo by nejlepší, kdyby ty vozy byly v pořádku?
Určitě ano. Ale když chcete jet, tak raději soupravou se špatným řazením než vůbec.
Když se to vždycky nějak zpytlíkuje, tak se nic nezlepší.
Oni neexistují smluvní pokuty? Tak za to zaplatí ten kdo má (dopravce) a ne ten kdo za nic nemůže (cestující).
O tom se vůbec nepřu.
Tam může být i zásadní problém bezpečnosti. Pokud mají Němci koupené místenky do vozu, který nepřijede, narvou se do zbylých vozů. Neprojde průvodčí, lidi se neproderou na záchodky, či včas k východu z vozu, někdo v návalu může zkolabovat, v připadě požáru se mohou lidi ušlapat atd. A protože zákazníci nakoupili lístky u DB, budou se hojit na DB. Jednodušší a levnější je nejspíš zastavit celý spoj a zákazníkům to vysvětlí snáz.
Problém s přeplněností bude mít následující vlak, do kterého se nacpe ještě více cestujících.
A v Německu to je povinně místenkové? Jak zabrání tomu, že se jim to nepřeplní běžnou frekvencí, aniž by došlo k tomu, že chybí nějaký ČD vůz?
Nejsou povinně místenkové, např. dnes 174 z Drážďan totálně napráskaná, chodbičky plné a do toho Policie lovila nelegální migranty. A žádný vůz nechyběl.
A priste treba bude jen nefunkci zachod, pak neco dalsiho a nakonec nefunkcni dvere.
A vozy DB jsou vždy v pořádku? Neřekla bych.
Obecně jsou vozy DB v lepší kondici než vozy ČD, alespoň u mezinárodních spojů.
Čím to asi bude? 🤔 Jestli ona i taková německá ekonomika na tom nebude lépe.
Na silnici bych to tipoval taky tak.
Otázkou je, jak odpovídají smlouvám. Stávají se situace, kdy personál ČD má pravo nebo povinnost něco nepřevzít, případně chtít smluvní pokutu za nevyhovující stav?
tady je to ale solzitejsi v tom, ze cd je – za pro ne vyhodnych komercnich podminek a platbu v eur za km vozu – subdodavatel vozu na linku do berlina a hamburku. a tyto smluvni podminky nejsou schopne plnit…
Falešné dilema.
A kto na seba vezme zodpovednosť za bezpečnosť cestujúcich keď je vo vozni cez 45 stupňov, minimálne vetranie a ideálne ešte aj prepchatá ulička?
Proč to modrogumy nechavají na sobě? Pokud jede blbá soupprava už ze Slovenska, tak ať to nevemou sami 😀
To bys musel znát rozdíl mezi Čechy a Němci, pak bys pochopil…
My máme přece todlecto pochopení… koneckonců, Žilina je jen jedna…
vztah s db je jiny nez se zssk.
Jo, až mi v Brně nedojede Metropolitan, protože nějaký vocas neprebral vlak v Breclavi kvůli jednomu vagónu, kde nejde klima, a bude kvůli tomu čekat hodinu na další, kam se přecpe v Breclavi osazenstvo odmítnute soupravy, tak budu jistě radosti bez sebe chválit zasadovost dopravce v CR…
A když pojedete z Brna v přeplněné mobilní sauně a v Praze po dvou hodinách na peron vypadnete ve stavu „uvařený salát“, tak budete ČD blahořečit, za to, že jste mohl takovou atrakci absolvovat…
Takže první cesta povede do sprchy a převlíknout se do něčeho suchého.
Že by „Zwischenkulturelle Unterschiede“?
Na jednu stranu souhlasím. Každý vlak má mít nějaký standard. Nicméně si kladu otázku do jaké míry jsou tyto nedostatky tak zásadní , aby kvůli nim Němci odmítali převzít vlaky. V podstatě tím, že nepřevezmou vlak si sami likvidují své zákazníky. V letošním létě jsem jel přervaným vlakem z Berlína do Postupimi. Klimatizace buď nefungovala anebo jela na půl plynu. Každopádně ve vlaku bylo hodně velké horko. Vlak byl přervaný, nikdo žádné cestující nevysazoval , i když nemohl projít personál. Dále jsem jel ve Švýcarsku mezi Kreuzlingenem a Schafhausenem. Světe div se, v části jednotky také nefungovala klimatizace. V takové… Číst vice »
Němci na to ČD opakovaně upozorňovali, ČD se na to vykašlaly. Takže si Němci řekli, že když to nejde po dobrém, třeba to půjde po zlém.
Kdyby ty vlaky přebírali a omezili se jen stížnosti, tak se nezmění nic.
Dobře, ale pak viděl nějaké řešení ve finančních sankcích. Pokud pokračování vlaku nebrání fatální technické závady, které by mohly ohrozit bezpečnost , poté by měl jet.
Nefunkčná klimatizácia na vozni bez plnohodnotných okien bezpečnosť cestujúcich samozrejme ohrozuje a taký vozeň nemá čo hľadať v premávke v lete.
Inak najdivokejší zážitok čo mám s DB a klímou bola cesta ICE pred pár rokmi, kedy na jednom konci jednotky nešla klíma v kabíne rušňovodiča. Vyriešili to tak že vlak síce išiel, ale odklonom, aby bol riadený z tej funkčnej kabíny.
Penize ti zivot nevrati. Sedni si do plechove bedny kde je 40 stupnu a za tri hodiny nam napis, kolik penez ti bude stacit 😉
V té plechové bedně s nefunkční klimou jsem jel před měsícem na vnitroněmeckém spoji. Nikdo to neřešil….
Tak to snad proboha má být řešené tak že ti které to ohrožuje, mají nárok na vrácení jízdného, a ti kteří se ohroženi necítí můžou jet dál?? Proč rozhodovat šmahem za všechny?
A vy tu smlouvu znáte? Já ne, klidně může být pro ČD lacinější platit pokutu (pokud se nevymluví na vyšší moc) než to nakladně řešit.
Další naivka. Co platí v Německu 9 Euro Ticket, jsou vlaky permanentně přecpané a personální tedy podrážděný. Německý spoj ale nezruší, tak si uleví na pólu z Východu. O pohodlí personálu tam jde, ne o cestující.
Problémy DB nejsou předmětem diskuse. To je opakované nedodržování smlouvy ze strany ČD, které to přes opakované stížnosti neřešily. Své východoevropských minerály si nechte na schůze Pitomiovců, tam to asi fungovat bude. Tady ovšem nikoliv.
Přesně. Toto mne také napadlo. Pro Němce jsme pořád ty burani z východu. Pracuji u německé firmy. Vzhledem k tomu, že jsem na manažerské pozici a jsem tam dlouhodobě, mohu srovnávat německé s českými pobočkami. To, co si dovolí v Čechách, si majitelé k německým zaměstnancům nedovolí. Čechům se měří úplně jiným metrem.
burani z vychodu, kteri pronajimaji za prachy vlak a pritom ho neumi udrzet v provozuschopnem stavu a jeste se divi, kdyz se to zakaznikovi nelibi. vystihl jste to presne.
Jo a když to stejně nedodržuje dopravce že západu (konkrétně alex), tak se stane prd, buranum to stačí.
Jsem dálek nacionalistickych klise, ale že náš mnohdy mají za divochy, kterým přinášejí civilizaci a tak se k nám chovají, je pravda. Stačí ty bezva rady, jak vycházet s Ruskem…a greeeen deal.
neni od vas pekne, kvuli nedodrzovani smluvnich podminek cd vuci db fernverkehr oznacujete cd za povl. dejte jim sanci se napravit…
V provozu to funguje tak, že si v EC téměř nemáte šanci sednout. Lidé se válí v představcích a uličkách jako bezdomovci. Trvalý stav již několik měsíců a stále u stejných spojů. Mimochodem v inkriminované úterý jel osobák do Bad Schandau totálně přeplněný. Do předchozího se lidé nevešli. Rodiny z Maďarska a Španělska s malými dětmi jedoucí do Berlína čekalo harcování celou noc s několika přestupy a příjezd do cíle až nad ránem. Ale předplacení pupíčci jsou na svých židlích dál a budou mudrovat, kdo za to může…no samozřejmě někdo z provozu, jak jinak. Jak tu již někdo psal –… Číst vice »
V neděli a pátek jet čímkoli na trase Pha-Ova po obědě je bez místenky sebevražda. Ono je to ale dost omezující, i když místenku mám, když si člověk nemůže ani zajít na záchod, aniž by musel překračovat lidi v uličkách, ještě navíc aby ve výsledku našel záchodové dveře zabarikádované krosnama…
Proč si při své velikosti nemůžou ČD koupit 20 Bmz na posily a náhrady, aby nemusely vypravovat krátké nebo neklimatizující vlaky? Mnohem menší RJ něco nakupuje takhle každou chvíli… Na náhrady by to asi posloužilo v pohodě, a po dodávce nových railjetů by to pořád mohlo nahrazovat Bčka..
A platit je bude kdo? Pořád slyšíme, že ČD jsou drahé a tohle je přesně způsob, jak náklady ještě zvýšit. Nebo myslíte, že když budou vagóny třeba půl roku stát, že nebudou vykazovat žádné náklady?
No když z daní ty ČD stejně sanujeme, tak ať za ty peníze jezdí vlaky, ne? Levné ČD nikdy nebudou, stejně jako nikdy nebudou levné a efektivní ČSA… Takové zázraky se ve státních organizacích nedějí.
Nesanujete. Platíte právě jenom provoz toho, co jezdí.
Podle mého názoru je dotace i na záložní vagony. Viz 9 používaných InterJetů a jeden InterJet jako záložní.
Zpětný odprodej pozemků státní Dobré správě za peníze daňových poplatníků není nic jiného než sanace mizerného hospodaření ČD. A takových dosypů by se jistě našlo více.
A tyhle zrušené vlaky, náhrady jízdného, odškodné… to nikdo neplatí??
Objednavatelé (MD a kraje) platí za to, co si objednají. To není žádná dotace, nebo jak vy píšete, sanace… A tohle všechno by jim tam ČD napočítaly. Nebo myslíte, že by to platily ze svého?
Stát platí za to, co ČD a.s. daroval při jejich vzniku.
Pronájmy nádražích budov, pozemků pod kolejemi. A občas si Spržel i něco koupí
Objednavatelé (MD a kraje) platí …
Z peněz které si sami vydělali to opravdu není. Jsou to jen a pouze přerozdělené daně.
Platí to DB a MD s kterými mají ČD smlouvu. To že ČD naslibují hory doly za nereálné ceny, to není problém objednavatelů ale dopravce.
Jak se to psalo u včerejší diskuze o RJ, když na to nemám, tak tu smlouvu nepodepisuji, případně od ni odstoupím a předám linku ČD? Jakmilej de o průšvih za ČD, tak to najednou neplatí. A místo toho se vymýšlí teorie o umělém problému, který vyrobili Němci. Případně se argumentuje právě RJ, případné problémy DB. Prostě soudruzi z ajznbáhnu se to „a vy zase bijete černochy“ naučili důkladně. Však na minulý režim nedokáži zapomenout.
Na rychlících pořád jezdí docela dost Béček a dalších kvalitativně oproti Bmz horších vozů (Bee243/272/273, Bdtee276), takže by stejně byla snaha je nasadit spíš do normálních souprav a ne na posily či náhrady.
Nevím ,proč ČD se neumí bránit , ČD by mohlo též vyřadit z provozu zastaralé poruchové vlaky Arrivy, ,které jsou v Německu dávno vyřazené z dopravy a nacpou k nám .Máme to ale mamlasy ,kteří to povolili, na druhou stranu je pravda ,co u nás jezdí bez kontrol rychlíkových vozů s hlučnými podvozky ,tragickým hygienickým zařízením, špínou, tragédií je ,že máme smělé plány na vysokorychlostní vlaky a dopravu ,která převeze řádově nepoměrně více cestujících nemáme peníze na lokomotivy vagony a na bezpečnostní vybavení provozu.
ČD žádné Arriva vlaky vyřadit nemůže.
Kde probíhá předání vlaku Arriva => ČD?
Ale jo, když DB nebo Alex nedodrží smlouvu, taky to řešit, Alexovi občas nepřevzít šrot.
sesty pivo si uz nedavej, jozine…
Což prostě Dobrou Správu i Národního dopravce za 1 € prodat DB?
Ale oni by to asi nechtěli…
Nemyslím si, že zrovna DB je společnost, kde vše funguje.
Ve srovnání s SBB asi ano. Ve srovnání s čímkoliv zde nesrovnatelně lepší.
Nemyslíte, že si „také státní“ organizaci DB trochu idealizujete?
Nikoliv.
fakt ano. co jsem se naposlouchal o eurocity z nemecka do bruselu, kterym pravidelne jezdila matka. bordel, zpozdeni neustale…
to je demagogie neznalého…
Německo otevřením trhu též trpí velkou ránu.
Chybí jim peníze, k tomu jako všude v EU zaměstnanci v dopravě, do správkáren, do řízení provozu, strojvedoucí i průvodčí…
Je zcela obvyklé, že ráno ve špičce některé ze spojů prostě zcela chybí – 20-60 minut zpoždění ani u Němců už není sprosté slovo, dřou to taky hubou o šutry.
Mladí chtějí jen sedět v kancelářích a dělat hovno a za 5h jít na oběd a už se nevracet… kdepak se to naučili.
Většina lidských vlastností se „okoukává“ od příbuzných a přátel 🙂
a v nemecku jsou v tomhle o 40 let napred. problem sice castecne vyresili turci, ale i ti v druhe generaci pochopili…
Super nápad prodat za 1e majetek v hodnotě desítek nebo spíše stovek miliard korun : – D (ČD).
Vydělali bychom na tom. Opravdu.
Jak?
Z české bychom měli německou železnici. Docela bychom si polepšili.
Jako že by DB jen tak za své koupili nějaké ICE, lepší vozy, motoraky atd a nasadili je tady?
A teď tu o Budulínkovi
Myslíte třeba… tu kvalitní železnici v Bavorsku?
Vy jste tak naivní 😀 Co je podle Vás Arriva? A opravdu ta odráží tu německou železnici? 😀
Tak tu už máme a jmenuje se Arriva. 😀 😀 😀
Z koupené ČD by se nestalo nic lepšího než druhá větší Arriva.
Jste mimo realitu. O hodně problémech v Německu jste zřejmě neslyšel a tudíž si myslíte, že neexistují. Pak si to takhle idealizujete.
Nikoliv.
Ale klidně nás tu s nimi seznamte.
Přelepením loga ČD za DB se toho opravdu moc nezmění.
To by pochopitelně nemělo smysl…
Tyhle pohádky jsem poslouchal už v devadesátých a vůbec jsem jim nevěřil. Akorát tehdy to byla voda a jiné „drobnosti „
Jakou to má souvislost?
Plus nebo mínus??
DB jsou dost v háji. Vlaky jezdí zpozdene. Často jsou odřeknute. Hodně plne. Petsonal toho má plne zuby. Přečtěte si někdy německé diskuse. To je počteníčko
Říká se tomu tunelování státu, že?
Tak to, aby ČD dali dva záložní Bmz do Děčína a tam by je v případě potřeby staniční záloha dala na konec Berlinera. Ale to jsou náklady navíc.
Kde jsou podle vás teď ty 2 Bmz navíc?
No, nějaké přestárlé Bmz už šly do šrotu, ne?
Pokud myslíte ČD, tak asi dva kusy Bmz234 z toho prvního nákupu, což byly holé skelety po vybrání dílů. Vše z pozdějších nákupů jezdí, stejně tak vše z nákupů nových Siemens Xmz.
Pokud myslíte třeba DB, tak tam je přebytečných vozů velké množství, kvalita odpovídající, věk vysoký, ale parametry dobré. Jen se ČD nerozhoupá, takže zatímco RJ koupil staré jedničky, u DB již přeznačené na dvojky, které jsou ale velmi pohodlné a mají dobré parametry, u ČD se stále považuje za vhodnou první třídu vůz A149.
dekuju, ze jste pripomnel to a149, u nas to zase jezdi.
vymysleji idiotske nazvy pro kazdy motorak, ale nadefinovat a drzet standard prvni tridy, na to mentalne fakt nemaji…
Nechápu, proč je problém ty vagóny aspoň správně seřadit. Němce chápu, proč to nepřevezmou. Proč taky. Už tak řeší dost svých problémů a ještě si dovézt další. Nepřevzít, pro aktuální cestující je sice problém, ale z dlouhodobého hlediska to je jediný nástroj, jak přimět ČD něco dělat a dosáhnout přijatelné úrovně.
Dost krutý nástroj, pochopil bych spíše silné pokuty… ne nechání vlaku před hranicemi …
Když už jsme u toho řazení… Může mi někdo vysvětlit, proč mají vagóny tak trochu pitomé číslování 36x a ne 1, 2, 3…?
proroze pred sto lety jezdily kurzove vozy, ktere se predavaly z vlaku na vlak a takhle byla zajistena jejich unikatnost v ramci vlaku.
to, ze dnes na 99% dalkovych spoju nic takoveho nehrozi, samozrejme pro modrogumy neni duvod tuto magorskou praxi zmenit…
Ahá, díky
Už se těším, jak budete chrochtat blahem s rodinou v devět večer v Děčíně na nádraží…
Právo na to mají, jen to není úplně rozumně. Obuty vůz lze vyradit, neklimujici uzavrit
Včera jsem psala u RJ že si tu kvalitu má hlídat MD. Tady to místo nich dělá DB a rozhodně je to dobře, jen tak dál.
Ale zrušit vlak kvůli tomu že v některých vozech nejde klima nebo dokonce vysadit cestující to je přes čáru.
No to teda není přes čáru, klima je v těch vozech životně důležitá a ty lidi nepřesadíte, když to jezdí plné.
Ale v článku je napsáno že vysadili lidí aby perzonál mohl projít a ne kvůli klime. A to přes čáru rozhodně je!
V rámci své profese občas jednám s nákladní divizí německých drah. Když jsem byl letos konfrontován s tím, jak se zachovali k jednomu svému velkému zákazníkovi, kterému za rok převezou stovky tisíc tun ocelářských výrobků, totálně jsem nevěřil. S tak velkopanským, arogantním a drzým jednání je v dnešní době problém se setkat. Nikoliv u DB.
Dost vozů RJ na R Bohumín-Brno jezdí v těchto vedrech bez klimatizace jen s vyklápěčkami. WC taky často nefunkční. Výjimečně i o vůz méně (4 místo 5). Chtělo by to MD stejný přístup jako od DB Fern…
Co si MD zaplatí to má. Pokud se výběrové řízení postaví tak, že v první řadě kvalita a poté až cena a MD to nebude mít problém platit, proč ne ?
Až na to, že ministerstvo vůbec klimy do smlouvy nedava, viz incident arrivy…
To by muselo ministerstvo vse presmlouvat aby to tak bylo a treba by se pak dopravci začli snazit, aby klima fungovala a aby klima byla. 😏
Ministerstvo možná ne, ale není na to náhodou hygienický předpis? Může být ve vlaku takové mikroklima, aby cestující odvážely sanitky?
Přes čáru je, že se problém nenarodil včera. Jedná se o dlouhodobou záležitost, s kterou nikdo z vedení ČD ani dozorujícího orgánu objednatele nic nedělá. Jen se hledají výmluvy, jako u všeho na dráze, jak přijde průšvih z kanclu. Ale nedej Bože, aby něco pokazili lidi v provozu…
S tím naprosto souhlasím!
Ale bohužel to vysazení cestující s tím neměli nic společného, to je ten problém.
Ministerstvo má vůbec hodně povalečů, snad ještě více jak ČD… tak by je měli povinně všechny ty specialisty vyhnat, každého na jednu trať měl by za ní „zodpovídat“ a průběžně na ní dohlížet… 🙂 aby si SŽ ani dopravci nedělali, co chtějí…
tak když tam posílají samé předělané šroty špinavý , tak se nemužem divit
Gros souprav tvoří vozy Ampz143/146, WRmz815 a Bmz241/245, které byly v letech 1997 – 2006 dodávány přímo k ČD jako nové. Předělaných vozů po ÖBB tam jezdí 9 Bdmpz227 + 9 Bhmpz228 (ex Bmz235).
Tak si to rozeberme
Ampz143/146=9+11
WRmz815=10
Bmz241/245=26+15
Bdmpz227/Bhmpz228=9+9
Celkem až 89 zánovních vagonů. To není mnoho na 5 párů vláků denně
Do Berlína jezdí ještě maďarské vagony a railjet
Proč ČD nepoužijí další vagony=Bmz224/225/229/232/235, kterých mají cca 120 vagonů (nepočítám Bmz234 s maximálkou 160 km/h)
Od 2024 – 2025 se to vyřeší Comfortjety, další vagóny Xmz nepoužijí logicky proto, že linka do Berlína není jediná, kterou jezdí, i.e. ty vozy jsou využity jinde a nelze je jen tak přesunout jinam bez adekvátní náhrady.
Na R15 jezdilo do loňska Bmz229 a ABmz346, které byly nahrazeny InterJety.
P.S. 20x 9 ComfortJetů má jezdit od 12/2025. Od 12/2024 má jezdit pouze prvních 10.
Bmz229 jsou na Ex7/R17, ABmz na R16 (a posily na Ex6).
Myslíte, že Bmz229 přesunou na linku do Berlína?
Největší problém ČD je, že vůz s obutými koly a rozbitou klimatizací při teplotách přes 30°C nepovažují za problém hodný řešení.
Klimatizace samozřejmě souhlas ale obutá kola to není o dojmech ale o tom skutečně proměřit, jestli je to problém.
Jediný způsob jak to německá četa může vědět je buď diagnostika v koleji a nebo poslech. Pokud je to slyšet, tak to problém rozhodně je a pokud je to diagnosticky změřeno, tak předpokládám, že je to dostatečně přesné.
Diagnostika ano. Ale poslech to jsou právě ty dojmy.
POkud poslechem poznáme, že to dupe, tak to nejspíš doopravdy dupe. Leda že by někdo lhal a ono to nedupalo.
Samozřejmě že německý personáln na to má stanovený postup i měřidla.
Kde se rozhoduje o tom, že vlak do zahraničí pojede v oslabeném řazení? Jde-li o vlak výchozí z odstavného nádraží, pravděpodobně má pravomoc schválit odchylku od plánovaného řazení nějaký tamější vedoucí. Protože jde o rozhodnutí, jež je nutno učinit podle okamžité situace (např. závada na voze a nedostatek záloh), zřejmě má takové právo pracovník ve směnném provozu. Takový nešťastník má pro organizační práci jistě svými nadřízenými stanovena nějaká pravidla. Bylo by tedy zajímavé vědět, zda se v těchto pravidlech jízda oslabené soupravy připouští a pokud ano, kdo (a jaká) pravidla pro takové situace stanovil. Přesněji – jaké podmínky musí být… Číst vice »
Tak ona třeba vyjede souprava z ONJ oslabena o jeden vůz, což by ještě německá četa v souladu s jejich pokyny překousla. Jenomže, než dojede vlak do Děčína, klekne klima na dalším vozu a už je problém. Technici, co dříve jezdili, dokázali hodně problémů vyřešit. Proč jezdí už jen jeden a to velmi sporadicky, když ke zlepšení technického stavu vozů očividně nedošlo?
a ani nikdy nedojde — na co ruka prasu sahla…
A o tomhle jste slyšeli?
to teda bylo něco…
já tam teda osobne nebyl, ale kolega mi to popisoval. chudák ta ministryně, ta musela koukat
https://www.blick.ch/politik/nacht-auf-perron-verbracht-nachtzug-laesst-gruenen-politikerin-trede-sitzen-id17709245.html?utm_medium=social&utm_campaign=share-button&utm_source=whatsapp
Samozřejmě že ne, neumím německy.
Google překladač německy umí : )
No a?
LOL, to je materiál…
Toto je dlouhodobý sistemastický problem ČD . Nabízim službu MD , DB , krajum etc. A nabizim jen to co mám . Kdyz ty vozy nemam , respektive neman zalohu , nejsem schopen je udrzovat v odpovidajicim stavu apod. Vyjednam si tedy sdb že tam budou stare vozy nebo linku přenecham konkurenci , budeji provozovat po cele trase DB , možností je víc. Teď tu ale jen někdo vydělává na porušovaní smluv. A odnáši to zakazník…
Tak jako to dělají jiní („soukromí“) dopravci v osobní dopravě?
Podle stejné logiky navrhuji, aby příspěvky do diskuzí mohli dávat pouze registrovaní účastníci, předem vybavení jazykovými znalostmi po absolvování testu z ČJ min. úrovně B2.
Když nemám argumenty tak řešim formu
že ? A pokud kvalitní službu dopravce neodvádí , porušuje smlouvu je jedno kdo je vlastník , ať je to stát ( čd -čr nebo db, arriva- německo ) nebo soukromník , mají za pochybení padat hlavy managerů ne pokuty … MD má postupovat bez ohledů a skrupulí … tak jako to dělá teď DB ..
No vidíte, že to jde i česky.
Pan mluvčí: ..“v současné době při dlouhodobých extrémně vysokých teplotách“.. Pravda pravda, účinnost klimatizace je nejlepší při teplotách 15-20°C, její technické maximum je 25°C ale ty klimatické extrémy co ted jsou.. 30°C, to už klimatizace nedává.. Moc se těším na lednový článek na stejné téma, kdy DB odmítne převzít vlak který netopí a pan mluvčí ohlásí, že nečekali extrémní mrazy -5°C. Na neschopnost firmy zajistit elementární komfort cestujícím, na místo toho aby přiznal že něco neumí nebo po.., tak prohlásí že s problémem se potýkají i další dopravci – jasně, proč hledat chybu u sebe a se srovnávat s lepšími,… Číst vice »
„Její technické maximum je 25°C“ – a do 26°C není potřeba…
Jak to v těch mrazírnách dělají, že jim jim mrazák funguje i v takovém hicu, Sorosovo spiknutí a utajené technologie?
Mimozemšťani z Area 52 asi poradili.
ČD dělají ostudu i jinde v zahraničí. Je to pár dní, co jsem jel EuroCity ze Slovenska. Některé vagóny vůbec klimatizaci neměly. A o týden předtím na Hlavní nádraží byly přistaveny poté, co byly několik hodin zavřené na sluníčku za supertropických teplot. Během pár minut jsme se všichni koupali ve vlastní šťávě.
Supertropických teplot. Jooo, tak určiteeee 😂
Co asi jsou supertropické teploty – že by nad 50°C?
Občas tady v diskusi vidím ódu na DB, jak oni věci dělají správně a ČD jsou strašné. Po zkušenostech s cestováním po německé železnici s tím nemohu souhlasit. V Německu je kvalitnější infrastruktura i vyzový park, to je evidentní. Nicméně představa, že Němci poruchy nemají nebo je okamžitě vyřeší, je lichá. Zrovna včera jsem cestoval z Flensburgu do Kielu, vlak RE jediný záchod – nefunkční, souprava točila dál na další spoj, stejně jakoby u nás točila v téhle situaci regína. Jediný rozdíl je v tom, že ve vlaku ČD můžete přijít za vlakvedoucím a ten vás nechá použít záchod ve… Číst vice »
Příští rok už nebude potřeba tolik honeckeru, tak bych je tam poslal ať vidí co stvořili😂😂
😆😆😆
Až na to, že to stvořili jako příměsto. Ohledně rozměrů – nešlo by to střelit třeba do Vietnamu?
Nefunkčních WC v zejména regionálních vlacích v SRN vídám opravdu hodně; subjektivně jde o znatelně vyšší % než u nás.
Mimochodem letos těch zpoždění byť dálkových vlaků v SRN je taky dost, sem tam i nějaký odřeknutý, byť ryze vnitroněmecký.
Nové vozy by jezdily jen tři měsíce v roce? To určitě ne. Vzhledem k tomu, jaké vozy ČD nasazují na vnitrostátní vlaky, hlavně jako posilové, by i 50 nových bylo málo.
Já si vzpomínám, když začínali ÖBB s Railjety. Ve špičkách nebo v letních měsících byly vidět na konci soupravy 2-3 Bmz. Už se to ale pár let nedělá.
Taky už jsem v červenci seděl Innsbruck -Wien na chodbičce v místě pro kočárek za cenu 59€, a to jsem měl štěstí že jsem aspoň seděl.
To ste mali inak šťastie, že ste mohli sedieť, na tej trase sa mi už viackrát stalo, že bez rezervácie vás vylúčili z vlaku, nech si počkáte na ďalší, ak bol preplnený a ľudia nemali kde sedieť. U nás mi príde nemysliteľné, aby aj keď je vlak preplnený som to nemohol aspoň prestáť a dostať sa relatívne na čas do cieľa, ne aby som čakal na daľší spoj hodinu a zmeškal tak iný prípoj
Taky jsem 15.1. jel Wien -Innsbruck a bylo nás v celé 7 vozové soupravě cca 80. V 1tř. 5.
Proč nejezdí Interjety do Německa viz vyjádření ČD:
https://zdopravy.cz/na-metropolitany-jich-je-malo-vysvetluji-ceske-drahy-proc-nove-vozy-nasadi-do-chebu-41098/
Mně tedy přijde horší, že jeden čas (nevím jak teď) kvůli slendrianu na německé železnici (ano, nebyli to přímo DB) jen málokdy dojely mnichovské rychlíky z Prahy až do Mnichova. Prostě větší zpoždění, tak si vystupte a počkejte až něco vaším směrem pojede (a doufejte, že se do toho vlaku vůbec vejdete).
Typický Schwandorf
Děje se to stále. Ve Schwandorfu se spojuje s RE2 od Hofu a když má pražská půlka zpoždění nad 15min, RE2 nečeká. Zpoždění vzniká zpravidla v ČR, občas je vyrobí německá hraniční kontrola.
V opačném směru pak často jezdí pražská půlka zamčená až do Regensburgu (a zbytek vlaku pak vypadá jak v Indii), prý proto že je málo personálu. Přitom jedou dva průvodčí už z Mnichova a ze Schwandorfu pokračuje každý svou půlkou soupravy.
Proti cestování s Alexem jsou ČD zlaté..
já mám zkušenost ze zimy, kdy jsme jeli jako skupina deseti lidí z Hamburku do Prahy. V našem vagonu bylo extrémní horko – topil na plný výkon, nešlo ubrat. Přesednout si nešlo, ačkoliv vedlejší vůz byl prázdný – ten totiž netopil vůbec a bylo tam kolem nuly 😀
Wir ham‘ ‚ne Theorie, doch es fehlt noch der Beweis
Im Winter wird es kalt und im Sommer wird es heiß
Erleben Sie bei uns Kälteschock und Fieberwahn
Senk ju for träveling wis Deutsche Bahn.
Zážitkové jízdy! XD
Dovolím si ústřižek:
„DB odmítlo převzít vůz s nefunkční klimatizací“
„Dle ČD nebyl důvod k nepřevzetí, protože nebyla ohrožena bezpečnost cestujících“
No jo, proč dávat na mezinárodní spoje něco moderního a funkčního, radši ty interjety pošleme do Chebu.
A k té obsazenosti – nějak nechápu, že ještě nikoho nenapadlo dat EC jako povinně místenkový vlak a hotovo.
1) Interjety by nepokryly turmusovou potřebu této linky.
2) Nelze, neboť vlaky EC jsou součástí svazků linek ZDO, na některých okrajových spojích dokonce platí jízdní doklady IDS.
1) a je potřeba, aby na lince byla stejná vozidla?
Povinně místenkový vlak nechce MD. Až do Děčína tuto linku spolufinancuje MD.
Povinné místenky jsou balkánská praktika.
Proč? Vyřeší se tím stav kdy se stojí i na wc.
Protože v ZDO je potřeba převést maximální počet cestujících, neodmítat bez důvodu.
Možná bych udělal část vlaku jen místenkovou a část vlaku volnou.
Naopak.
V Polsku už na to přišli.
Přijdou na to i ČD.
Vlastně už jezdí povinně místenkový Opavan a Pendolino.
Nevybírejte si jen to, co se vám hodí do krámu, a když říkáte A, řekněte i B. Takže ano, v Polsku „na to“ sice přišli, následně ale taky přišli na to, že to je blbost, a tak to zrušili.
Podpořil bych názor, že by to přes hranici mělo být povinně místenkové. Podobně to myslím je na vlacích do Polska, kde přes hranici Bohumín – Chalupki povinně místenkové je a průvodčí místenky kontrolují.
A to má jaký smysl? Tak buď ať je vlak povinně místenkový v celé trase (nebo na jedné straně od hranice), nebo vůbec. Mít povinné místenky pouze v jednom mezistaničním úseku přes hranici nemá žádnou logiku.
Jsme v EU tak hranice s Německem funguje stejně jako krajské hranice kdekoliv v ČR.
Je to sice už 5 let, ale v září 2017 jsem jel na jízdenku PKP MOST do Polska. Jak při cestě do Polska, tak při cestě zpět jsem odmítl platit „výpalné“ za místenku, což se sice zdálo divné polské pokladní, od které jsem si bral bezplatnou místenku, ale nikomu to nevadilo. Vlastně mi přišlo, že četa mezi Bohumínem a Zebrzydowicemi snad ani nechodí.
InterJety mají jen 5 vozů, takže by tu musely jet po dvou s restauračním vozem navíc. Těch InterJetů je 10 (tedy to vyjde na 5 souprav), cestovní doba je 7-8 hodin, a takt 2 hodiny. Takže byste je nezvládnul poslat ani v jednom směru.
Takže situace se nezměnila. Berlinery jsem často jezdil do podzimu 2020 a 1 – 2 chybějící vozy byly naprosto běžným jevem. Totéž platilo pro nefunkční klimatizace nebo WC. Německý personál pak byl samozřejmě situace neznalými cestujícími za tyto nedostatky kritizován, takže nebylo výjimkou, že za Drážďany se z vlakového rozhlasu např. ozvalo hlášení, že dnes je v celém vlaku, který ČD vypravily z Prahy, nefunkčních pět WC… DB už došla s ČD trpělivost, to je celé. Na druhou stranu by ČD takto striktně měly postupovat vůči Alexu v případě závad na těch „slavných“ expresech z Mnichova.
Ano, Alex dvakrát a pokaždé zažítek excelentní….. Jejich pojetí první třídy mi připomnělo mé dávné cesty do Prahy z Ostravy a zpět. Protože já si tenkrát koupil jedničku a ve výsledku jsem jel starým šrotem a lidi ve dvojce v klimatizovaném, opraveném voze….Je to spousta let, ale doporučení průvodčího ať si teda sednu do dvojky když se mi v jedničce nelíbí, si pamatuju doteď.
Jej, to si pamatuju. Tenkrát jsem se divila, kdo by byl tak blbej a koupil si jízdenku do první třídy, když je ta první třída horší než druhá
Němci se dočista zbláznili!
Jako by nestačilo, že kvůli jejich sázce na ruský plyn a odstavit jaderné elektrarny máme plyn a elektřinu pětkrát dražší!
Teď zase budou odstavovat vlak kvůli nefunkční klimatizaci na jednom voze. Je to opravdu lepší nechat 400 lidi na nástupišti v Děčíně než dojet s nefunkční klimou v jednom voze?
Porádek musí být!
V tuto roční dobu je vůz, který nemá dostatečnou klimatizaci ani větrání, skutečně nebezpečný.
Ano, ale jak je nebezpečný pokud v něm nejsou cestující?
snad by si soudrzuzi z CD a jim podobnych prepravcu meli konecne uvedomit ze dobytcaky v 21 stoleti uz nelze pouzivat pro prepravu lidi
Jste ochotný si připlatit?
1. Přeprava dobytčátky ve vztahu k Německu má tradici.
2. Dobytčáky lidi nepřepravují.
3. Dobytčáky by byly lepší než nejmodernější vozy s nespolehlivou klimatizací bez možnosti větrání.
A co si pro začátek ujasnit pojmy ,,dopravce “ a ,,přepravce“? Takhle je akorát vidět, že toho o dopravě obecně příliš nevíte…
ČD opravdu nejsou v tomto případě přepravcem…
Takže nefunkční záchod vyřešíme tím, že se nejedná o záchod ale o WC a jde se dál. Mamma mia!
Akorát, že WC a záchod je jedno a totéž, zatímco dopravce a přepravce jsou dva protichůdné pojmy.
Na této lince jsou velké tržby z jízdného
viz přehled dotací na 1 vlkm po jednotlivých dálkových linkách
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/12/cdmd1.jpg
Dle Vašeho odkazu to jen vypadá, že na ni ještě musí ministerstvo doplácet.
Na které linky ČD nejdou dotace?
Tohle dělat ČD u Alexu na trati z Mnichova, tak nejede žádný Západní expres v tomto směru.
Tak ať nejede.
2 vozy první třídy občas vidím
Občas. 😅
ČD na Ex5 seká jednu botu za druhou. Něco jako RegioJet na R23 s tím rozdílem, že jsou vozy na EC alespoň čisté.
Téměř každý den vídám přijíždět EC 379 a dva vozy 1.třídy má poslední dobou vždy. Že nejsou v rezervačním systému, neznamená, že nejedou!
Dodávka 50 Interjetů nahradila zhruba 40 až 50 vagonů, takže to je zásoba, kterou by ČD mohli využít (teoreticky)
Třeba vozy typu B a nebo A
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=614&nazev=Kru%C5%A1nohor&rok=2021
Bmz229
Bpee237
ABmz346
Už jsou z části nasazovány na R9 a R12
Těch vagónů asi taky moc nemají. Minulý týden Pardubice Třebová místo sysla sukafon. Kolega už v Hradci na nádraží myslel že je nějaký retro den železnice a ne běžný provoz .
Interjetů není 50 ale 10. Je potřeba si ujasnit pojmy.
Myslím, v tomhle případě platí ,, když to nejde po dobrém, půjde to po zlém“ Němci na tyhle vady určitě slavné České dráhy opakovaně upozorňovali, ale zjevně bez účinku. Tenhle stav tj. přeplněné dálkové vlaky kvůli nízkému počtu vozů, příšerné vedro kvůli nefunkční klimatizaci dobře znám z dob studií a vidím že se nezměnilo vůbec nic. Je to opět obrovská ostuda mezinárodních rozměrů. Za tohle by měl někdo nést zodpovědnost! Takhle lidi od cestování vlakem akorát odrazují
Tady je zajímavá jedna věc, plné nebo přeplněné vlaky v Německu, žádná výjimka -> nikdo neřeší. Míra výskytu nefunkční klimatizace v Německu z mých zkušenosti cca v stejná jako v CZ -> nikdo neřeší. Přeplněný Berliner, nezájem ze strany DB o jakékoliv posílení ve směru do CZ -> identický přístup jak u CD. Nejsem Insider, ale hledejte tento dvojí přístup trochu někde jinde. Např. v podmínkách možnosti jednostranného odstoupení od smlouvy.
My nevíme, co tam třeba ve skutečnosti všechno bylo… A asi je to ten akt ze zoufalství, kdy už to po dobrém nešlo…
Naprostý souhlas. Z bohatých vlastních zkušeností vím, že DB se nemají zase až tak čím prsit. Relace Berlín – Drážďany je přeplněna téměř stále (a teď, co je celosíťová denní jízdenka za 9 €, tak tuplem), podobně je tomu u RE směr Chotěbuz a Frankfurt n. Odrou. Vlaky v okolí Drážďan jsou téměř permanentně zpožděné anebo v uzlu Drážďany zpoždění ještě naberou a bývají relativně často odkláněny.
Jenže tohle není regionální vlak s lístkem za 9EUR, tohle je EC, tedy kategorie vlaků podobná IC. Tam se i v německu předpokládá vyšší standard než na REX.
Jenže já mluvil o DB jako takových a úrovni jejich služeb, stačilo číst.
EC směr Berlín a Budapešť, těm se vyhýbám. Ať už kvůli časté přeplněnosti, změnám v řazení (méně vozů nebo jiné horší), poruchám všeho druhu, častému zpoždění, a zvlášť z/do Berlína i skladbě cestujících. Raději čímkoliv jiným, než toto.
Vypravované vozy na Retromolitan jsou vhodné tak pro spěšné vlaky Renesance nebo rychlíky Cvilín, ne na 500 kilometrů dlouhé cesty. Hrozný peklostroje.
No zas jak který Metropolitan. Za mne jednička je v pohodě, slovenský Metropolitan je taky fajn a pokud na Metropolitanu jede souprava z Berlineru, taky pohoda. Jediné, co mi fakt vadí, je česká dvojka – vozy Bdmpee233 a Bdpee231. To jsou dobytčáky.
Když už jsme u toho, nebylo by nějaké vysvětlení, proč ty Bdmpee233 často uvnitř smrdí jak zmoklý pes?
v cr neumi delat klimu a asi se to nikdy nenauci. jsou to plesnive kondenzaty v ruznych kolenech… u zahranicnich vozu to neni.
rychliky cvilin, to fakt existuje? 🙂
„Dle našeho mínění v tomto případě nebyl důvod vozy v Děčíně vyřadit, závada neohrožovala bezpečnost provozu a souprava dle našeho mínění mohla pokračovat na své cestě do Berlína,“
Jo jenže, takhle to v německu nefunguje.
Funguje. Ale asi jen na vnitrostátních spojích.
Zásadní otázka je proč vůbec vlak českých drah přebírá na hranicích personál DB? Aby s jednou soupravou jela jedna posádka dopravce který linku provozuje by asi dávalo smysl a to se na železnici nepřipouští…
Na území Německa vlak provozuje DB. Tak je to přesně dle vašich požadavků.
Takže podle téhle logiky měla tehdejší Csardás z Malmö do Budapešti vozit výhradně švédská nebo maďarská posádka, ale mluvit plynně dánsky, německý, česky a slovensky? Nebo jak tomu mám rozumět?
Ještě že na silnici tento Kocourkov v takové míře není. Kéž by etcs prolomilo tyto nesmysly
Na silnici je kocourkov dos podobný, ale když pominu všechny ty „výluky“, popř. když bus jede stovky km bez jednoho kola, tak pak už obvykle si za svůj kocourkov s vlastním autem může každý sám. Akorát když zůstane z vlastní blbosti někde trčet, nefňuká pak o tom do diskusí.
Jj, tohle je ostuda uz dlouho. Jezdi tam jine vagony (horsi), kolikrat uplne chybi, casto nenajdu ani svoje sedadlo, na ktere mi prodali mistenku, nejde klima. Preplneno, ze nejde projit ani na zachod a zasuvky? Loterie jestli jsou a kdyz jsou, tak jeste loterie aby fungovaly. Zadna vyjimka, je to tak dlouhodobe a kam jinam by melo EC splnovat pozadovane standardy nez do nemecka. Nesplnuje a tomu statnimu podniku je to uplne jedno. Pry si mam u pruvodciho vyzadat kompenzaci, ten je ale zasitej a vagonem ani neprojde na kontrolu jizdenek a jeste abych ho nahanel kdesi na perone, kdyz… Číst vice »
také si myslím, že je to jakási zoufalá snaha DB přimět našeho molocha, aby se probudil…
Tak DB má s ČD smlouvu o zajišťování vozby, za což DB platí velice solidně a když DB zjistilo, že to, co k nim posílá ČD, má do kvality daleko, tak to začali řešit. To potvrdil i mluvčí, že to spolu pravidelně řeší. No a tak došla DB trpělivost a nařídila vlakovým četám vlaky nepřebírat.
Když už jsme u toho. Kola měly plochy, co na to ASDEKy SŽ?
Mě by spíš zajímalo, jak to zjistila německá četa?
Slyšeli to přijíždět?
Když je to obutý, slyší to dupání všichni, nejen četa.
Ale to já slyším taky, jen pokud to nechytla SŽ u nás, tak je mi divné, že to na to odstaví četa DB podle poslechu.
Nejen SŽ toho nechytá hodně. Obutý vůz třeba v kontejneráku pochopím, mohl to udělat kdekoliv po trase. Ale pokud na Brno hl.n. přistavují dupajícího Pantera a průvodčí vůz 33 píše do závad až na můj dotaz i když se prokecl, že to taky slyšel už před přistavením, když to jelo z odstavné a má to přes Břeclav a Přerov otočit Olomouc a zpět…. Spíš jde o to, že tohle není úplně výjimečně a personál DB uplatnil to, co by mělo být běžné i v ČR. Na druhou stranu z praxe v opravách kolejových vozidel vím, že chlapů je málo ,… Číst vice »
Když už Babiš podepsal grýndýl, měl by stát říct i B, tedy zajistit, aby přesun velké části dopravy ze silnic na železnice byl proveditelný. Stávající způsob a ceny při objednávání vlakové dopravy a rychlost výstavby nových tratí moc velkou naději na prudký růst v následujících letech nedávají.
Za Berlín jsem před lety jezdil vlakem celkem v pohodě. Aktuálně využívám automobil. Je to výrazně dražší, standard jsou min. 3 dálniční zácpy a riziko mikrospánku. Vlaky jezdí dobře jen na jaře a na podzim. A vedení ČD se štědře odměňuje, i když vytvoří ztrátu.
Stalo se nám při cestě na dovolenou do Flensburgu. S kolama. Vlak ukončili v Berlíně. A cestuji starej se sám. Takže jsme nakonec dojeli přeplněnými regionálními rychlíky o 6 hodin později ( s hodinovým zpožděním,). Navíc u personálu DB moc snahy informovat nebylo. Zlaté ČD.
Správně – a kdo měl jednou v životě skvrnku na saku, ztrácí navždy právo kritizovat pozvracený ubrus!
To na ty nový jednotky pěkně trénujou – dneska se dá (samozřejmě kdyby byla vůle, což očividně není) problematický vůz vyřadit, případně nahradit jiným, no s jednotkama nic takovýho ani fyzicky nepůjde.
Jinak teda tuhle mentalitu „radši vůbec než blbě“ moc cestujících neocení – nechápu, co si od toho DB slibují, škodí tím akorát samy sobě.
Neškodí, DB má narozdíl od ČD dobré jméno a tohle škodí zase jenom ČD protože je to prostě jejich šlendrián. Kdyby nezačalo být DB tak přísné tak se z kvalitou vozů nikdy nic nestane a výmluvy budou padat jako na běžícím pásu, tak jak to u ČD umí nejlépe. Toto je donutí konečně něco reálně dělat
A co byste s tím tak chtěl dělat? Včera jsem viděl, jak na lince přijel R8 pro změnu do Brna přijel vlak se 4 vagóny (vůz číslo 3 prostě nebyl). Holt, s vozovým parkem a cenami, jaké tady máme, nic lepšího nikdo nezmůže. A myslet si, že tím, že DB vyhodí cestující na ulici, tak že si pomůžeme, je více než naivní…
Opravdu by mě zajímalo, jak by to místní hospodští mudrlanti vyřešili. Lístek Berlín – Hamburg stojí IC stojí cca 1550 Kč, vlakem ICE cca 1930 Kč. Je to o něco málo větší vzdálenost, než je Praha – Ostrava, kde lístek stojí cca 400 – 500 Kč. Jak chcete kupovat „západní“ zboží, když na to nemáte kupní sílu? A že se ty problémy s kvalitou týkají jen „molochu“? RJ taky přišlo s velkým očekáváním, kvalitními služba, relativně schopnými vozy a kde je díky nízkým cenám a s tím související údržbě teď? A můžeme i do Německa – Die Länderbahn a linka… Číst vice »
Nemluvě o tom, že se najde hodně takových, co budou tvrdit, že 300-600 Kč za cestu z Prahy do Ostravy je moc a ceny by se měly snížit. Kdo by to měl doplácet už ale neříkají…
A v Americe bijou černochy…
Když se zeptáte Němců, tak o DB dobré mínění nemají. Nefunkční klima není u DB žádnou výjimkou.
Ale ano, jsou přísnější. Hlídají si naplněnost vlaku anebo spoj spíše zruší, než aby něco nefungovalo.
Dobrý fór. db jsou taky pekni bordelari
DB žádné dobré jméno speciálně v Německu nemají.
DB ma dobre meno mozno na balkane, inac na nich nadavaju rovnako ako my na CD alebo ZSSK. Je to rovnaky arogantny moloch, ktory robi presne tie iste chyby ake sa deju na ostatnych zelezniciach, a ktory sa rovnako sprava k cestujucim ako k odpadu. (A trufol by som si povedat, ze DB je este horsie ako CD, ale mam malu statistiku)
DB mají dobré jméno v Česku, v Německu už tolik ne.
Siemens praktikuje něco jako údržbu zaměřenou na bezporuchovost, takže se jenom velmi, ale velmi málo, že by došlo k takové zavádě, že by vlak nemohl jet.
Ostatně, kolikrát se stalo, že by railjet nejely nebo neměl funkční klimu?
No to bylo včera jekotu kvůli chybějícímu vozu na R23 v podání Regiojetu. A vida, on náš jediný správný dopravce jde ještě o level výš!!! To teda hledím, že si klidně na tak elitním výkonu (jak sám tvrdí) dovolí takové skopičiny vyvádět. Béčka už zas vesele jezdí i na EC a IC po koridoru na ostravsko, takže o nějaké rychlosti 160 km/h nemůže už být ani řeč. Hlavně, že bnové Interjety jezdí někam do Chebzu s 362 v čele, kde ani náhodou nevyužijí svoji rychlost…A samozřejmě dle komentářů za to může kdekdo, jen ne ČD, a v tomto případě, na… Číst vice »
Tak to je prostě spiknutí vůči železniční matce 😭
Nikdo neprudil jen se poukazovalo na to, že Regiojet začal jako největší krytyk ČD, že on nabídne zlaté služby, lidové ceny, nejmodernější vozidla , naláká do vlaků nové lidi z aut atd…Teď 10 let od zahájení jeho provozu dělá to, za co sám ČD dost dravě osočoval. Nikdo netvrdil že jsou ČD jediný správný dopravce a že se jim to nestává.
Tak to je nyní od Vás úplně jiný pohled na věc, než byly v diskusích presentovány včera. Takhle k tomu určitě přistupováno nebylo. Ta otočka je asi pod tlakem toho, co teď vyplavalo. Pročtěte si tu včerejší diskusi prosím ještě jednou… I Regiojetu byste měl být vděčný, že i u ČD dnes jezdíte něčím jiným, než v Béčku…
Interjety na obou linkách do Chebu samozřejmě vmax 160 využívají.
Na jak velke casti trasy?
Max na pár úsecích z Kralup po Lovosice, pokud ovšem mají něco vhodného v čele, že. Na Cheb by z Prahy byly ideální pendolina, to by byl fičák… Ale ta klasika se tam moc nerozdivočí, kór když to táhne 362…
Nebyly, Pendolina mají malou kapacitu a i ta co tam jezdí teď jsou obvykle plná po střechu. Zkuste odpolední nedělní spoj nebo sobotní ranní.
Pendolino plné po střechu bych chtěl vidět.
U nás na severu mezi Kralupy a Lovosicemi, dále je max 140 nové. Teplice do Bíliny. Rychleji se také jezdí mezi Sokoleč a Chebem.
Z Prahy do Chebu je V = 155-160 km/h použitelná nějak souvisleji jen pro Pendolina, jestli to Interjet rozpálí s Vectronem 160-kou na pár sekund v Ejpovickým tunelu je dle mého věc jaksi podružná:-))
To, že jezdí InterJety do Chebu je super. Konečně je v ČR linka u které se můžete spolehnout na řazení. To není jen o maximální rychlosti, ale o celkovém komfortu. I pro údržbu a mimořádnosti je dobré, že na obou linkách Praha-Cheb jezdí stejné soupravy.
Alespoň ČD vidí, jaký je běžný standard cestování v železniční dopravě jinde v Evropě. To jen čecháčkům přistaví kde co a buďte rádi, že jedete. A netýká se to jen ČD i ostatní dopravci nedodržují smluvní podmínky, které vc soutěži“slíbili“.
Přesně a má to tak být!
Tohle je presne presne komentar latentniho cechobijce, kterej toho zjevne v zahranici vlakama moc nenajezdil. K prikladum z Nemecka nize pridam cerstvej z Francie. Rano v den cesty z Caen do Parize mi prisla SMS, ze moje mistenka neplati a ve vlaku je „free seating“. Pozde jsem pochopil, ze to znamena nasazeni nahradni soupravy. Misto krasnyno Bombardieru prijelo neco mezi starym pantakwm a elefantem. Jizdenky do prvni tridy mi byly k nicemu, protoze „free sesting“ si cestujici vysvetlili po svym a zabrali ji jako prvni. Vlak mel zjevne vyrazne nizsi kapacitu, protoze cestujici, na ktery nezbylo misto ani ve dvojce,… Číst vice »
protoze stejne jako cechacci byli radi ze vubec neco jede, nemci by poslusne bivakovali na perone a pak by se divili ze dalsi vlak nema dvojnasobnou Kapazitat
V případě tohoto vlaku jim DB nepřistaví nic, a narvěte se do narvaného zastávkového vlaku. Kromě toho se na mnoho míst už nedostanete. A „nedostatečná klimatizace“ – onehdy v létě při přejezdu hranic začali chladit snad na 18 stupňů, lidem byla zima a začali si brát bundy. Průvodčí se někam schovala, asi aby to někdo nechtěl nechat ztlumit. Jo, vedro a dusno příjemné nejsou a mělo by se na tom pracovat (třeba možností nouzového větrání), ale tohle je předpis dovedený ad absurdum, aneb stejně si raději všichni kupte auta.
Takze CD nedodala co dodat mela, ale kritizovat budeme DB? Tak to jo…
Jako idealne by asi meli pristavit nahradni soupravu a nauctovat to CD, ale jadro problemu je prece uplne jinde.
Podle zkušeností s DB velmi dobře vím,ze vystavit náhradní soupravu v hlavní letní sezóně je dost velký oříšek i pro DB. V Drážďanech opravdu nestojí zadna náhradní souprava, která by mohla kdykoliv vyjet. Proč nejezdí (nevypráví druhý den obratu) soupravy DB v případe výpadku soupravy ČD do Prahy? Protoze DB žádné nemají. Ono to není tak jednoduché. V čele Evropě je nedostatek vozu.
Kde je jádro problému u ČD?
Zkuste to rozvést? Ono je pěkné chtít západní služby, když máme úplně jinou ekonomiku, než Němci. Kromě platů, jsou ostatní vstupy do provozu vlaků asi plus mínus stejné. Co s tím chcete dělat?
Jádro problému je u ČD v údržbě. Dlouhodobě.
„ale jadro problemu je prece uplne jinde.“
zcela nechpochybně v existenci automobilů… Ale teď vážně: Fakt je problém uržovat tu klimatizaci, aby byla stejně spolehlivá jako v tom automobilu?
Byl jste vůbec někdy v Německu dál než v Drážďanech?
To byste takové hlouposti nikdy nevypustil. DB už pro nás přestávají být vzorem. Problémy, které mají, řeší daleko méně flexibilně s daleko větším dopadem na cestujícího.
Nefunkční klima se neřeší. (Re Drážďany- Lipsko). Vlaky se odříkání ve velkém. Zpožděná je tak třetina vlaků. A soukromí dopravci? Takové Abelio v Harzu odříká každý druhý vlak. Oproti těm jsou i DB zlaté.
Ponecháme-li stranou, kdo za to může, jako cestující si případě podobné události zvolíte přístup DB (spoj nenadále zrušen) nebo přístup ČD (spoj vypraven s nějakým omezením)?
Tuhle linku nevyuivam, ale jak uz jsem psal.vcera, kvuli soicasny situaci na cesky zeleznici jsem se ja, celozivotni vlackar, ve 49 letech prihlasil do autoskoly. Naprosto nesporne je situace zasadne horsi nez pred rekneme peti lety. Do Brna, kde mam zakazniky, uz radsi jezdim o den driv a spim v hotelu, protoze, a to je cituju, je moje vymluvy na koridor uz nebavej. Ostrava je o neco lepsi a mm tam jen dodavatele, kterej pocka, ale uz se taky stalo, ze jsem misto jednani stih jen vecerni parbu. Na chatu u Berouna je to casto rychlejsi na kole a obcas… Číst vice »
Já ji využíval do loňska. A upřímně hitparáda to nebyla, a ani být nemůže s ohledem na kvalitu zvolených vozů. Respektive kdyby ta rekonstrukce vozů proběhla nějak rozumně tak asi v pohodě, ale takhle to bylo a bude na ostudu trvale.
Ne že bych si teď nějak polepšil, spojení z Frankfurtu pomocí západního expresu je ještě větší horor. Ale to už se dá vyřešit jinou trasou a nebo úplně jinou dopravou.
Já využívám na vnitrostátním úseku, někdy i do Německa. U těch co vycházejí z Prahy to zatím většinou šlo, horší to je právě u těch co jedou z Vídně/Budapešti. Už 30min na příjezdu nevěští nic dobrého a vyskytující se problémy o kterých je psáno. Problém je i u těch co se z Německa vrací, nevím jak jsou domluveni/nebo mají něco nasmlouváno, ale přijde mi že když se klima rozbije na cestě z Prahy do Hamburgu na německém území, tak to nechají ať si to v Česku opraví.
Předpokláddám že opravy prbíhají v ČR. Protože pokud by němec při opravě objevil kvalitu práce agenturních pracovníků z Parsu tak by asi na téhle lince jezdila už delší čas jiná firma:-) a ne ČeDič
Vozy opravuje nejlepší firma ve Vrútkách.
Berlín teda jezdím vždycky busem. Asi moje jediná relace. Vždy funguje klima nebo topení na optimální teplotu, nikdy nejsou problémy s rezervací a kupodivu vždy včas. Jo Setra nebo Mercedes není nějaká česká šmíra…
Ty problemy s klimatizaci jsou za posledni roky kazde leto, co pamatuju. Nicmene v lete se to logicky projevi vice, pac tricitky (mysleno teploty, ne zeny) v kvetnu ci listopadu sotva jsou. 🙂
Hadam, ze i pristi rok se bude zase resit, ze na nekterych vagonech klima nepujde. Holt proste ne kazdy vagon to dokaze zvladat – zazil jsem nefunkcni klimatizaci i v novem railjetu.
Myslim, ze rozumny clanek to pochopi. A kdo chce psat bit, hul si vzdy najde… 🙂
No, hlavně, že DB jsou na tom skvěle, 2 týdny zpět jsem jel ICE 1005 1a už z výchozí stanice mělo uzamknuté 2 vozy 1. třídy kvůli poruše klimy a nějak to nikomu nevadilo.
A v Americe diskriminujou černochy!
A Jančura má do Chorvatska zpoždění.
DB je jeden velký bordel. V Německu téměř nejde narazit na vlak, co by jel včas.
Mnohdy si za to můžou dopravní svazy samy. Zatímco v Bad Schandau je na obrat +/- 20 minut, ve Stuttgartu je jen 5 minut na rameno dvojnásobné délky. Je jasné, kde se bude zpoždění častěji přenášet.
1) Vaty nemusí být jen čas na obrat – není ve Stuttgartu reálné ujet mezizastávkový úsek rychleji nebo vystoupit a nastoupit za čas kratší než pobyt?
2) Přenos zpoždění není totéž, co příčina. Je potřeba řešit, co spustilo lavinu, pokud je to možné tak tomu předejít.
To je trochu jiná situace, neboť se nejedná o mezinárodní spoj a není tedy přebírán vlakovou četou jiného státu.
Ale pokud s ním potřebujete jet, je vám jedno, jestli je,nebo není vlak mezinárodní a jestli si ho někdo na hranicích přebírá. . Chcete prostě jet v 1.tride,kterou si zaplatíte a ono nic….je uzamčena a máte smůlu. O tom to je. ČD jsou moloch….ale ani na DB to není bez ztráty květinky….
Zde chybi podle me jedna dosti podstatna informace, kterou mam primo od nemeckeho kolegy DB: Pokud mu ve vagone, kde nejde klimatizace, zkolabuje cestujici, jde to pry na nej. A to si samozrejme logicky skoro nikdo z nich nelizne. To je sakra rozdil oproti tomu, jak je to u nas. Ty problemy s klimatizaci jsou snad kazde leto. Nejen na lince do Nemecka. Ty vagony casto na takova horka nejsou stavene ani. Ale za sebe, co jezdim mezi Prahou a Decinem fakt casto, musim rici, ze se to oproti minulym letum HODNE zlepsilo. I kvuli tomu, ze treba madarska strana… Číst vice »
V Německu jsem celkem běžně narazit na soupravu co má Klima-Defekt, a nikoho (kromě cestujících) to netrápí.
Jenomže pokud na ty „závady“ mají DB s ČD smlouvu a rozhodli se jí vymáhat, tak s tím toho asi moc nenaděláme.
Autor jenom popisuje skutečnost a vzácně přidal i trochu kontextu. „Moudré“ rozhodnutí zadat modernizaci jedinému správnému dodavateli Škoda/Pars se ČD vrací jako bumerang. Už před lety se psalo o tom, že mají od DB za nespolehlivost vozů tučné pokuty. Sice nejezdím na téhle lince, ale i na jiných je řazení vlaků děs a hrůza. Za mě je dobře, že na to DB tímhle způsobem upozornily. Třeba to nakopne ČD něco zlepšit. Protože v Česku už je mimořádné řazení takový standard a zdá se, že stejně jako zpoždění do půl hodiny, se mu už moc velká pozornost nevěnuje. Jednotky Viaggio Comfort… Číst vice »
Tak i za Viaggio Comfort může přijet náhradní souprava, pokud se stane nějaká mimořádnost. Druhá možnost je spoj zcela zrušit. V Česku se preferuje možnost náhradní soupravy, v Německu se preferuje zrušení spoje.
Jasně, náhradní samozřejmě může přijet, ale oproti třeba interpanterům, kde záložní 5x B vyráží na trať celkem často, se to u Viaggio Comfort děje minimálně. Resp. nemám statistiky, ale za Railjet jsem zažil náhradu od roku 2014 snad jen jednou a Interjet uvidíme, jak si sedne po doladění dětských nemocí. Chci říct, že s četností náhrad u Viaggio Comfort jsem jako cestující v pohodě a oproti ostatním vlakům je to hodně znát. Samozřejmě to není vlastnost jen Viaggio Comfort a kdyby ČD objednaly nějaké podobně spolehlivé a nízkopodlažní EMU, tak by to bylo taky pěkné cestování.
Protože Viaggio je stále akorát 7 napevno spojených Xmz, které může odtáhnout třeba i bobina nebo brejlovec (stačí topná spojka, červená a žlutá hadice).
Po včerejší informaci o situaci na lince R23 je nutný „politický kontr“. Chápu. 😀
To asi chápete špatně. Já v tom vidím jen informování o problému který nastal. A ten bohužel nastal. Asi není dobré vyházet lidi z vlaku a zkoušet je nacpat do Desira, jen kvůli blbostem. Když už, tak tu soupravu dotáhnou do Bádu, kde je možný alespoň přestup na S-bahn.
je velice dobře, že se zde tento článek objevil. protože té špíny, co se na alternativní dopravce včera nakydalo, bolo dost a dost. A ejhle, nechce se to slyšet, ale náš modrý je na tom stejně, ba řekl bych i hůře. Pro úplnost – nikomu nestraním a vcelku mě štve, že se díky vícero dopravcům rozbil síťový tarifní systém. Musíme si uvědomit, že jenom díky nástupu alternativních dopravců se začala (sice velmi neochotně, ale přece) zvedat i kvalita u modrých a s vyššími požadavky díky tomu pak přišlo i MD. Jinak bychom tu měli zakonzervovaný stav konce 80. let dodnes…
Nefunkčnost klimatizace není až tak vzácné ani u DB.
Osobní zkušenost (opakovaně) v úseku Regensburg – Linz, kdy z důvodu nefunkčnosti klimatizace roznášeli vodu cestujícím, aby je to přežili.
Na 40°C vedra nejsou klimatizace dimenzovány v našich zeměpisných šířkách.
Chybějící vozy jsou samozřejmě hrubá chyba, ale to je dlouhodobý problém i RGJ, který se na tuto linku cpal a můžeme se jen dohadovat, jak vysokou „úmrtnost“ spojů by měl ze stejných důvodů, jako ČD.
Jenže právě na 40 stupňů a pražící Slunce by to v našich zeměpisných šířkách samozřejmě dimenzováno mělo být.
Vhodnější by bylo vlak nechat dojet do Drážďan, tam už se řešení pro cestu do Berlína dá v pohodě najít. Ale co v Bad Schandau?!? Tak jistě, lze nastoupit na S-Bahn a jet s ním do Drážďan. Ale to pak dopadne akorát tak, že cestující se budou v Drážďanech tlačit do dalšího a již značně obsazeného vlaku z ČR…
Mě to neříkejte, ale když to DB četa nechce převzít už v Děčíně, tak nějaké Drážďany jsou jim asi už tuplem u zadní části těla. Mmt, to do toho Bádu teoreticky může ještě stáhnout česká četa. Teoreticky…. Pokud vím tak v posledním případě se jednalo o EC 170, tam už těch dalších možností, jak se dostat rozumně přes čáru, není.
Kdybych to publikoval v opačném pořadí, tak by bylo co?))
Objektivita.
Například jsem zaslechl, že RGJ nevzali vlak v Rakousku skrze nefunkční klimu a dveře. Museli tu soupravu „přeskládat“ a pak se jelo.
Nicméně jsem si všiml, že když objeví problém u alternativního dopravce následuje záhy článek o ČD či SŽ s nějakým jejich „problémem“ a výrazně barvitě napsán.
Tak to si nemyslím. Napsán je úplně stejně. Akorát komentáře jsou mnohem barvitější a nenávistnější vždy vůči tomu alternativnímu. Kdo je píše? Běžný cestují asi moc ne, protože vysoká obsazenost alternativních dopravců na dobře porovnatelných komerčních trasách s ČD svědčí o tom, že je zákazníci stále vyhledávají. I přes ty mega problémy, které v diskusích zaznívají. Jak je to možné? Cestující je asi s nimi asi více méně spokojen. A jede s nimi zase, i když může jet s ČD? Proč??? Komu tedy tak leží v žaludku? Ať si každý domyslí…
Na to vám mohu odpovědět, proč.
Malý český človíček se dá koupit i tou nejlevnější kávou v podobě ceny jízdného, byť bude „prskat“.
Kdyby dopravce XY jezdil identickou trasu soupravou např. ICE3 za 4x vyšší cenu, ač v prémiové kvalitě, místní lowcost by nadával na cenu.
O tom to celé je.
4x vyšší cenu by hlavně většina cestujících vůbec neakceptovala a jela by po silnici.
To je hodně reálné a zcela to odpovídá místnímu naturelu, že vysokou kvalitu „ano“, adekvátní bakšiš „ne“.
Bohužel, takto to nefunguje.
Možná jen nechápete pojem tržní.
zesp: tak srovnejte s RGJ = já údaje ke srovnání za ČD/LEO nemám
Praha-Ostrava-Havířov/Návsí/Opava 399 mil. osobokm
Praha-Žilina-Košice 240 mil. osobokm
Praha-Brno-Bratislava 124 mil. osobokm
Praha-Wien-Budapest 164 mil. osobokm
Zaslechl – to je základ objektivity:) Takže se to stalo nebo to povídala Máňa v nádražce? RJ jezdí v Česku a Rakousku na svoji licenci, myslíte, že by si ta samá firma nepředala vlaky? Vaše dojmologie opravdu pobavila.
Proto jsem uvedl „zaslechl“, nikoliv, že se to tak bylo.
Vzhledem k rozdílným právním předpisům rozhodně nevylučuji odmítnutí v rámci firmy, když se jedná o různé státy a případné důsledky pro zaměstnance z konkrétního státu, protože se řídí pravidly „své“ země, nikoli země „matky“.
Věřím, že si tuto záležitost dokážete ověřit na RGJ. Bylo před 2 – 3 týdny.
Zaměstnanci jsou pořád stejný,to jste ale asi “ nezaslechl“,co?
Takže mimořádnosti se mají stávat v opačném pořadí. Napřed u RJ a teprve potom u ČD.
Chápu, nefunkční klima, chybějící vůz, změna řazení vlaku, je problém. Ale zrušit kvůli tomu celý vlak je neskonalá hovadina. Nechat cestující na nástupišti a sami se postarejte… Potom ať se DB vybodnou na osobní dopravu a jdou vozit uhlí…
Neměly by s tím napřed začít ty ČD? Špatně jste si přečetl článek. Problém nebyl u DB, ale u ČD, které přistavily kvalitativně a kvantitativně nevyhovující soupravu. Tak se to tam píše. Takže DB na to jen reagovaly dle nějakých dohod a úmluv…
Proč „špatné“ vozy v DC nevyřadili a vlak nejel dal i když oslabený? Vždyť těm cestujících, co tam potřebovali jet, by bylo určitě lépe v kratším vlaku,než v žádném 🙄🙄
Protože četa DB odmítne převzít i oslabený vlak….
Tak když se něco pokazí a není ihned jiný vůz, je snad lepší odjet místo s 9 jen s 8. Cestou se může cokoliv pokazit. Ale vyházet lidi z vlaku a nejedeme… je , promiňte, prasárna. To si mají vyříkat s ČD v rámci smlouvy o pronájmu. Ne že to odnese halda cestujících.. Na jiných žel. správách se dodá záložní vůz, který potom ČD vrátí protiběhem soupravy nebo jiným vhodným vlakem. Němci si v listopadu naplánují provoz na celý následující rok a tím končí. Když se pak stane mimořádnost, tak civí jako vyoraná myš a neví si s tím rady.
Ajajaj Sasici zase radi. Zajimalo by me, jestli jsou vzdy tak zasadovi i u vsech vlaku jejich dopravcu.
Napr. u vlaku z Nemecka do Litomeric take nefungovala klima pred cca. dvema lety a vlak v pohode vypravili.
Cimz samozrejme nerikam, ze je v poradku, ze CD nema dost vagonu pro mezinarodni a expresni linky.
To je zase ostuda! Mezinarodni spoj a nejsou schopni zajistit ani prislusnou deklarovanou kvalitu. A vite co? Ja jim to preju, at se chytej za rypak kdyz se k tomu nedokazou postavit. Pasazeru je mi lito, to je dost na prd a meli by pozadovat po CD poradnej odpustek. Presne z techto duvodu nejedim do zahranici vlakem na sluzebku. Protoze proste fakt nevim jestli dojedu.
Nojo všude zabedněný okna a když přestane fungovat klima tak není čím větrat ani na hajzlu v každým vagóně by to chtělo aspoň dvě polspousteci okna a odemknout když klima nefunguje a větrat na záchodě to samý 😆😃
Když je venku 36 stupňů, tak prostě nechcete jet do Berlína vozem v kterém nefunguje klimatizace, i kdyby měl nakrásně otevírací okna. Takovej vůz se má z vlaku vyřadit i kdyby se rozbil po cestě.
Proč vyřadit když budeš moct větrat otevřeným oknem tak můžeš jet dál nevím proč nemají klimatizované vagony aspoň dvě polspousteci okna a v případě poruchy je kličkou otevřít a větrat za jízdy to samý na hajzlu na tohle zlaty béčka mít tam aspoň tohle tak nemusely vyhazovat lidí v Děčíně a nechat je osudu já mám radši polspousteci okna než Klímu a zásuvky
A ti ze zdravých vozů zase po DB. Na jednu stranu ho nevezmou, že má méně vozů, a na druhou je jim jedno, že nejede vůbec. Tak nevím, jezdí se už jen pro parádu?
… jezdí se už jen pro parádu?
Do Mochova se 3 cestujícími v 810?