Komplikace při cestách Praha – Berlín. Personál DB opakovaně odmítl převzít vlak Českých drah

Vlak EC Berliner. Foto České dráhyVlak EC Berliner. Foto České dráhy

Ke zlepšení má dojít nasazením nových souprav ComfortJet.

Zpět na článek
531 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ViliamS

Mám dojem že sčasti ide len o skopcacku buzeráciu ale ani na DB nie je všetko zlato čo sa blyští

Honza

„Deutsche Bahn někdy nechává zastavit a vysadí část lidí, aby mohl personál procházet uličkou.“
Máte někdo, kdo jste to zažil, představu, jak takový výběr pasažérů, které vyhodí, probíhá? To ty stojící lidi nechají rozpočítat, vezmou nejdřív malé děti, nebo černochy, Araby, krásné ženy, muže nad čtyřicet, nebo jak? Tohle zažít, tak by mě asi musela vyvést až policie…

vtvt

Interraily vs. sólo jízdenky?

Honza

To by šlo. Ale kdo dostane přednost? Zákazník, který má sólo jízdenku, protože si ji objednal na konkrétní vlak, ale nepředpokládá se, že by cestoval dál za konečnou stanici, anebo zákazník s Interrailem, který sice může jet kam chce a kdy chce, ale zase má třeba cestu nějak přesně naplánovanou, aby se dostal do konce platnosti tam, kam potřebuje?

ViliamS

Zaviesť povinnosť miestenky a šlus

Kreketuse

To znamená že v takovém případě z Berlína zpátky vlak taky nepojede? Vždyť ta souprava tam bude chybět…

ketchup1970

Moje zkušenost s německými výtkami na vozy z linky na Berlín a Hamburk je rozpačitá, někdy je v knize vozu napsána závada, která se v hale neprojeví, někdy je snad i vymyšlená. Někdy je oprávněná. Údržba vozů probíhá dost pečlivě. Filtry pro ventilaci se mění v pravidelných intervalech a ani nejsou často tak zašpiněné jako například na rj . Ty bývají úplně černé při pravidelné údržbě. Takže oni jsou asi dost pinktlich. Nezastírám, že může ČD v údržbě něco zlepšit. Ale někdy to jeví znaky buzerace. Na tu chcíplou hungarku asi nikdo nemá. A možná to vyprovokovalo DB k tomuto… Číst vice »

vtvt

Nepodepisuje se stavu vagonu i délka linky do Hamburgu/Kielu/Flensburgu?

Jak chtějí ČD zvládat údržbu vagonů, které budou jezdit k Baltu?
https://zdopravy.cz/stat-potvrdil-plany-na-vlaky-z-prahy-k-baltu-zakazku-ziskaji-bez-souteze-ceske-drahy-87086/

Daniel Jablonecký

Jako že by Poláci vyběhli v Lichkově na ČD stejně jako Němci v Děčíně?

vtvt

Spíše riziko, že by 800 km vagonem s nefunkční klimatizací nikdo nejezdil (v létě).

Jestli nyní ČD nemají pár Bmz volných na zálohy, tak kde vezmou slušné vagony do Gdyně? Volné jsou/budou:
AB249/349,
Honeckry,
BDs,
Bdt

ViliamS

No od poliakov vystané kadečo

Vtvt

Co myslíte – až od 12/2014 první ComfortJety začnou jezdit do Budapešti/Bratislavy/Berlína/Hamburgu, tak budou se vyplácet?
Těch 180 ComfortJetů stálo 12,5 miliardy Kč, tj. zhruba 2,8 milionu EUR/vagon.

Pro srovnání = když ŽSSK koupili 35 nových vagonů Bmpz a Ampz, tak jeden vagon stál 1,9 milionu EUR
https://zdopravy.cz/prehledne-zssk-investuje-380-milionu-euro-do-novych-vlaku-vola-po-lepsich-tratich-22646/

soumar

Za Comfort jet by si ČD mohly říct i lepší cenu než za hnusná béčka, nebýt současného hloupého tarifování. Viz financování dálkové dopravy v SRN.
Jen to chce myslet jinak než v kategorii dopravy pro sociálně slabé.

Vtvt

Do Hamburku nejezdí AB349/B249 (některé jsou pronajímány do Polska).

A jak si vydělají ComfortJety vyšší částku než dosavadní Ampz/Bmz, když DB kupuje spoustu dalších ICE (např. od Talga na rychlost 230 km/h)?
https://zdopravy.cz/kazde-tri-tydny-novy-rychlovlak-deutsche-bahn-prevzaly-jiz-stou-jednotky-ice4-119922/

Aby to nedopadlo jak s Pendolíny, které měly jezdit do Německa a jezdí do Košic/Karlových Varů.

soumar

Vy pořád uvažujete v duchu současné mentality ČD, levná doprava pro sociálně slabé. Zkuste se podívat třeba právě do toho SRN, proč lidé dávají přednost vlaku před autem.
Mám na mysli výdělek v ČR, nikoli v SRN.

Josef

no nevím jak je to jinde v Německu, ale začátkem srpna jsme vyrazili do Mnichova vlakem. Český úsek senzace, žádný problém. V Německu, mě hned za hranicemi, ale až asi po 30 minutách jízdy v Německu průvodčí oznámil, že vlak svoji jízdu ukončí, a dále jsme pokračovali RE vlaky s přestupem v Řeznu. Vlaky narvané, klimatizace vypnutá, a okna samozřejmě otevřít nešla. Takže, kdyby v Německu vše bylo ve špičkové kvalitě, jak tomu bývalo tak ať klidně zastavují problematické vlaky, ale spíše mi to závání šikanováním jiných dopravců.

Vtvt

Srovnáváte nesrovnatelné. Do Mnichova jezdí italská Die LändernBahn/ALEX ve spolupráci s ČD, kdy každá firma do vlaku zařadí své vagony, takže mix vagonů = ALEX nic neplatí do ČD = ČD žije z cestovného/dotace. Zatímco do Hamburgu (Kielu/Flensburgu/Berlína) jezdí DB, který si kupuje subdodávku od ČD, takže ve vlaku jsou jenom samé vagony ČD. Úsek linky do Děčína je krátký asi jen 100 km, zatímco zbytek linky do Hamburgu/Flensburgu je cca 500-600 km a DB si kupuje službu od ČD = ČD dostává eura od DB z cestovného po Německu, nikoliv od cestujících. Prostě do Hamburgu je pro ČD lukrativní… Číst vice »

Kreketuse

To by ale znamenalo že nemůže jet z Berlína spoj který zajišťovala tato souprava, že? Omlouvám se pokud někde tato informace byla uvedena a přehlédl jsem ji.

soumar

Vítám rozhodnutí DB.

Konečně ta snaha ČD (a spol) něco na koleně „upytlíkovat“, aby to jakž takž jelo, bylo to levné a kvalita, natož komfort nikoho nezajímá, dostala na frak. Zrušení vlaku je krajní řešení, ale evidentně mírnější formy jsou léta ignorovány.

Argumentovat, že bylo moc horko, aby klimatizace fungovala, je trapné a směšné. Nekvalita na straně výrobce (nabízí se zase ušmudlaný PARS, místo dražší, ale kvalitní firmy) nebo objednatele.

Nesnáším tenhle český přístup ušmudlané železnice (a nejen železnice, ale řady „starých“ českých firem) „Nám to stačí.“

Nestačí. Zmizte.

Kebab

Amen.

Vtvt

Jaké vagony do Berlína byste si představoval?

Všimněte si, že v poslední době krom lůžkových+lehátkových vagonů si ČD nechávalo modernizovat akorát Honeckery (a nedávalo do nich klimatizaci).

A ojeté vagony v ČD koupili naposled v 2018. Jančura od roku 2018 koupil dalších cca 150 vagonů na rychlost 200 km/h.

soumar

Funkční (wifi, klimatizace, neobutá kola a wc bez díry v podlaze je dnes minimální standard). Ty rekonstrukce byly samozřejmě blbost skoro všechny. Ojetina v.s. nový vagón nedokážu úplně říct, jsou ojetiny, které jsou použitelné (dost velký počet A/Bmpz), někdy může jít o dobré řešení na 10 let. Osobně bych samozřejmě nejradši, aby dráhy kupovaly ucelené trakční jednotky a ne vagony, z řady důvodů (zrychlení, konstantní servis pro pasažéry + nelze fejkovat kvalitu, levnější opravitelnost/zastupitelnost při větší sérii, apod.). Ostatně i proto považuju mizející Pendolina za nejlepší kauf ČD vůbec, jen v nedostatečném počtu (a asi by to příště nemusely být… Číst vice »

Jiří Kocurek

Škoda, že ČD tehdy nekoupily všech 16 ks railjetů.

Vtvt

Tak ČD si brousilo zuby na vyřazované rakouské vagony, kterých OeBB prodalo přes 350, z toho ČD koupili něco přes 200 ks.

Škoda, že za Faltýnka si ČD nechaly vyfouknout madarským GySevem 26 vagonů, které by se dnes hodili na posílení německé linky na 9 vagonů ve vlaku a na zálohy

mirek

Ještěže je nekoupily víc. Pohodlí nic moc, jen snaha narvat co nejvíce lidí do vagonu za každou cenu. Promiňte, ale jsou mnohem pohodlnější vozy. Stačí se podívat třeba k PKP a jejich velkoprostory co jezdí Varšava-Vídeň. Za mě v EU jedny z nejpohodlnějších vozů na dlouhé cesty.

Karl Von Bahnhof

To si vyřiďte s Ing. Zeleným, který to zařízl

Michal82

třeba nam je OBB jednou prodá 🙂

Vtvt

Ucelené trakční vlaky z Drážďan už jezdí – Stadler Kiss. Na lince do Rostocku ujedou 400 km, což je skoro jako těch 500 km z Drážďan do Hamburgu, kde nyní jezdí vagony ČD.
https://zdopravy.cz/casteji-k-baltu-deutsche-bahn-zavadi-prime-spojeni-z-drazdan-do-rostocku-35558/

Takže DB by nepotřeboval ČD. Resp. ČD by byly cenově nekonkurenceschopné neboť na českém území linka Praha-Hamburg ujede asi jen 100 km.

soumar

Tím líp.
Zajímavé je, že dálková doprava se v SRN uživí i bez dotací. Uvažujme stav před ekojízdenkami.

Vtvt

Pokud by vagony ČD nevydělávaly v Německu = pokud by Ex5 nejezdilo do Berlína/Hamburgu/Dráždan, tak by to znamenalo navýšení dotací ze státního rozpočtu ČR zhruba o 150 až 200 milionů Kč, aby zůstalo zachováno dosavadní spojení Praha – Ústí n.L.-Děčín.

soumar

… zajímavé je, že dálková doprava se v SRN uživí i bez dotací …

🙂

Michal82

Prostě tam na 2,5 roku dají Interjet+jídelák a 2 Bmz. Jiná cesta asi není.

Vtvt

Tak je otázkou jestli se to ČD vyplatí.

Loni Faltýnek/Havlíček/Schillerová o víc než 40% zvedli dotaci na lince do Chebu, kde jezdí Interjet = dotace přes 200 Kč/vlkm: Pro srovnání – na Valašských/Slováckých expresech je dotace poloviční.

Takže – proč by se ČD mělo snažit udržovat vagony v provozu, když dotace je jistá?

Rychlé Eso

Místní militantní šoutouši to můžou hodit na SŽ, jako všechno. ČD přece nikdy za nic nemůže.

Vtvt

Nevím jaké kouzla lze vykouzlit s cca 280 vagony na 200 km/h vesměs ve stáří několik desítek let. Do Berlína je jich potřeba necelá stovka. Dalších 50 jezdí do Chebu. A zbytek jezdí na rychlících, IC, po republice. Či na Slovensko. Takže nezbývají záložní vagony, pro případ poruchy.

Kdyby se za Faltýnka rychle nestřídali ředitelé ČD jak andělé na orloji, tak ČD mohli udělat to co dělal RGJ = kupovat ojetiny po stovkách. Takže dnes má RGJ přes 200 vagonů na 200 km/h

Ten z Brna

co furt máš s těma ojetinama?

Vtvt

Stačí se mrnout na článek. ČD nemají záložní vagony klimatizované, 200 km/h, takže cestující lákají i na polofunkční klimu

Lepší nějaké ojetiny jako záložní než žádné záložní

Jiří Kocurek

A úderka z Dlážděné to hodí na silniční dopravu, automobilismus, řidiče a celý stát, že se obyvatelé nestarají a neche se jim makat… v dobrovolně-povinné akci Z umývat vagony zadarmo.

Zapa

Potrefená husa se ozvala….

vtvt

Tak si to rozeberme:
Mezi Prahou a Berlínem jezdí 5x EC s vagony ČD, jeden railjet, a jeden vlak s maďarskými vagony.

Z Drážďan jezdí do Berlína jednou ICE, a každé 2 hodiny meziměstské vlaky DB. Flixtrain z Drážďan jezdí třikrát denně.

Z Lipska jezdí přímý vlak Flixtrainu do Hamburgu třikrát denně

Nevím jestli se ČD na lince do Berlína/Hamburgu udrží se současnými vagony, nejstarší Bdmpz227 a Bhmpz228 jsou ze 70. let.

Zapa

Proto se snad objednaly ty ComfortJety, ne?
S čím tam jezdí zelenej?

vtvt

Prvních 10 ComfortJetů přijde za 2,5 roku. Do té doby co?

Zapa

No asi nic. Ostatní, pokud už něco nemají objednaného, tam seženou za tu dobu co?

Vtvt

Tak Xmz vagonů v ČD je přes 200. Do Německa jich jezdí zhruba 80. Zbytek jezdí na rychlíkových linkách po ČR, neboť Babišova vláda prudce zvyšovala dotace pro ČD. a) sleva 75% b) víc než 25% navýšení dotace na R10 c) víc než 40% navýšení dotace na R15 Blbé je, že si takovou výši dotací nemůže dovolit státní rozpočet ČR, zvláště když na R9 běží soutěž na zbrusu nové vlaky na 200 km/h. Takže co ČD udělají, pokud přijdou o lukrativní linku do Hamburgu/Kielu/Flensburgu? 180 dálkových ComfortJetů pro ČD stálo 2,8 milionu EUR/vagon. Pro srovnání = ŽSSK kupovalo dálkové vagony… Číst vice »

Ryk Mat

FlixSchrott provozuje i vozy ze 60. let. 🤣

Michal82

Flixtrain jezdí se starými vozy a nizkou cenu. To neni konkurence pro DB s ČD. V Německu jsem s tím jednou jel, v jednom kupe okno nešlo zavřít a ve druhém zase otevřít. Levné a dobrodružné.

Občan

No zrovna nedávno jsem měl tu čest s personálem DB na této lince. Opakovali neustále věty o poruchách, které se zázračně vyřešily nástupem personálu ČD. DB je v poslední době hrozná banda diletantů.

Pražák

Jasně a proto ČD (jako etalon profesionality) nemusí dodržovat smlouvu.

Ludva

Vážení, umíte dobře číst? Jedná se teprve o třetí případ za poslední dva měsíce. U soupravy ČD dokonce teprve o druhý. To je opravdu katastrofa. Jeden vlak měsíčně, co to je v porovnání s RJ, nebo Arrivou, kteří nedodržují řazení, nebo jim nefunguje klimatizace pravidelně. Ale proč tyto dva případy nevyužít k nadávkám, že? Jezdit do Německa měl v úmyslu i RJ, dokonce už prý to měl s DB již i dohodnuté. Na štěstí Němci couvli. Asi dobře věděli, co je RJ zač. Kdyby tam jezdil on, to by teprve byla ostuda. Ty jeho šroty by tam asi nepustili ani… Číst vice »

Vtvt

Jak to souvisí s nedostatkem záložních rychlých, klimatizovaných vagónů do Německa?

Když Interjety jezdí do Chebu, neboť Babisova vláda rozmarile navýšila dotaci do Chebu pro ČD o cca 40%?

Chronosphere

O čem to píšete? To není podruhé,co ČD nedodržely řazení,ale podruhé,co to Němci nepřevzali. Měl byste se v tom svatém boji proti vyzobávačům rozinek krotit,někdy se tím dost zesměšňuje že.

Leinad

O třetí případ, kdy DB Fern soupravu nepřevzali. Ještě jsou případy, kdy závada neohrožuje bezpečnost a převzetít se to musí. (Třeba i nefunkční klimatizace když není vedro a vůz má oteviratelná okna)
Jinak článek o tom, jak Regiojet nedodržuje objednané řazení tu taky byly.

Karl vB.

No, tak jste si pane Ludvo ulevil na účet žluté konkurence, která vám očividně leží v žaludku (asi dost hluboko) a teď byste se mohl vrátit k meritu věci: nedodržování smluvních závazků ČD vůči DB na vlaku do Berlína a Hamburku, konkrétně technický stav vozidel ČD (klima, plochá kola), nebo existence inserovaných vozidel ČD ve vlaku vůbec. To, že obhajujete popisovaný stav, že se to prozatím stalo „jen“ jednou měsíčně nemusí znamenat, že v ostatní dny bylo vše v pořádku! Zamknul bych vás i s tiskovým mluvkou do jednoho kupé takového vagónu a v letním horku bych vás nechal užívat… Číst vice »

Petr Rádl

Skv

Nasranej

To že RJUK jezdí pravidelně autobusem pozdě a včera tedy 18.8 udělala arriva to samé na rychlíku z Ústí nad Labem do Liberce a to jenom jedním autobusem se radši nikde nepíše. Ano je špatné když se dějí takové věci a od organizátorů Evropy bych nic dobrého nečekal.

Vtvt

Faktem je ze v článku chybí vyjádření DB Fernverkehr.

Když už by byl položen dotaz na DB, tak se pozeptat jak chtějí odolávat konkurenci od Flixtrain, který už je aktivní i v Drážďanech.

Georg

nemohla by se redakce zeptat pana mluvciho na historii tohoto problemu – kolik vytek a upozorneni na kvalitu vozu v poslednich treba 3 mesicich obdrzeli? trochu by to dej zasadilo do kontextu…

Michal

Jen dvě poznámky. Minulý týden jsem jezdil skoro vždy přeplněnými vlaky v Německu. Personál nechodil a nikdo nikoho nevyhazoval.
A řešit nedodržení řazení, tedy nižší kapacitu tím, že zruším vlak a kapacitu ještě snížíme, svědčí o velkém nedostatku logického myšlení.
Celkově mi přijde, vzhledem k tomu, že podobná situace je i u vlaků DB, že se snaží dokazovat svou nadřazenost.

Georg

ty kecy o nadrazenosti jsi vykoukal v serialu o majoru zemanovi, nebo proc tady z toho delas facebook spd?

ten vlak neni charita od cd, db za ty vlaky cd plati v penezich. a prodava do nich jizdenky za desitky euro, za coz musi zakaznikum nabizet nejakou kvalitu.

problemy jsou navic dlouhodobe, coz se pise v diskusi, nikoliv vsak v clanku a i tiskovy zvanil to prezentuje jako „blesk z cisteho nebe“.

Vašek

Nadřazenost nenadřazenost, my vždy taháme za kratší konec provázku a vězte, že to tak je.

Georg

nevim, kdo jsme „my“, ale za delsi konec provazu by mel tahat zakaznik (coz je v tomto pripade shodou okolnosti db). rikal to tak kdysi uz nejaky svec ze zlina.

SYN

Klement? 🙂

Georg

to byl truhlar a pak pracoval v telovychove…

Jiří Kocurek

Tomáš!

Viktor Nárožný

ČD a DB mají jednoho společného zákazníka. Tím je cestující. Všechna jejich činnost by měla tak být zaměřena na tohoto cestujícího. Zrušení vlaku jde proti zájmům zákazníka. I špatný vlak je lepším řešením než žádný vlak. Když přijdete na autobusovou zastávku a přijede 20 let starý ošuntělý bus , je to pořád lepší, než kdyby nepřijel žádný…

vtvt

Co by měla ČD zlepšit na lince do Berlína/Hamburgu? Pan Sůra spekuloval o eventuelní nasazení InterJetů.

SYN

Vyjádřil svůj názor, a jasně to ve svém článku uvedl. Zato vy jste se tu předvedl jako všeználek a hulvát k tomu.

K meritu věci – jistě, nedodržení je třeba nějak řešit, ale zrušení je kravina. Ať jim za ten vlak nezaplatí…

Chronosphere

Kdo komu by podle vás neměl platit?

Leinad

DB by neměly platit ČD. (A já jsem pro, jistě i když DB převezmou šrot, dá se uplatbit smluvní pokuta.)

Miroslav

Asi nemate moc zkusenosti se Sasy, ze? Po 6 letech spoluprace s nimy mohu jednoznacne prohlasit, ze pro nemalou cast z nich (zejmena starsich) jsou lidi z vychodu (Cesi, Slovaci, Polaci..) podlidi a chovaji se tak k nim

Georg

a vite, ze vlakova ceta byli sasove?

ketchup1970

TAk možná i nějaký Semir či Karim anebo Muhamed by tam byli…

Viktor Nárožný

Ale tak to je. A je zcela absurdní plácat něco o SPD nebo majoru Zemanovi. Já pracuji v německé firmě na manažerské pozici. To, co němečtí majitelé dovolí k nám , Čechům si doma k vlastním lidem nedovolí. Na nás je úplně jiný metr. Kolikrát jim podnikání v Německu kolabuje , ale tady chtějí vymlátit z všeho každý pěťák…

Pražák

Tak proč tam pracujete? Jdete do české firmy. Já třeba vždy pracoval jen u nadnárodních firem s globální firemní kulturou a nikdy jsem žádné koloniální manýry nepozoroval. A když to někdo tvrdil, tak to byl bez výjimky vždy důsledek malého sebevědomí, nebo jiného osobního problému.

Viktor Nárožný

V oblasti, kde působím mnoho českých firem nepůsobí…

Georg

Asi tak…

ketchup1970

Tak přeji vám jak nám „kvalitní“ německý cestující ošetřuje vozy Bmz… lahve od Rotkapchen a všech těch Berliner Bier a Paulaner… rozetřené bramborové lupínky v sedačkách , někdy to vypadá jak by vezli fanoušky Baníku.

MajsterN

>A řešit nedodržení řazení, tedy nižší kapacitu tím, že zruším vlak a kapacitu ještě snížíme, svědčí o velkém nedostatku logického myšlení.

No, co s nima maj delat, kdyz na to CD dlabou?
Nedivim se, ze kdyz nedodrzuji smlouvu, tak nemec taky ne.

Georg

mnohem vetsi dopad to bude mit na cd…
– za tento, ani za obratovy vlak nedostane zaplaceno
– db fernverkehr bude muset zakaznikum vyplatit kompenzace za odreknuty vlak nebo za zpozdeni.
– kompenzace + pokutu zaplati na nabrezi. u dvou vyprodanych dlouhych vlaku to nebude malo.
– pak se na nabrezi mozna rozsviti.

pamatujete si na kupce, jak blabolil o tom, ze cd bude podnikat v opravarenstvi? vzdy si na nej u techto zprav vzpomenu. ha ha ha!

Vtvt

Jake čekáte řešení od vedení ČD?

Podle mě krátkodobě zainvestuji do údržby. A stáhnou do Berlína nějaké Bmz z rychlikovych linek.

A dlouhodobě se budou snažit přesvědčit Ministerstvo dopravy aby odsouhlasili stažení Interjetů z R15 Praha Ústí Cheb. Do 2025.

Georg

presne tak, jestli si cd budou chtit tenhle kseft udrzet, dost bych se o interjety obaval…

Viktor Nárožný

Přesně tak. Z toho jednání je cítit dech státní firmy. Pokud by DB byla firmou soukromou , řešila by to jinak. Pokud nepřevezmou vlak, koho tím potrestají ? Mimo jiné tím potrestají nějakého Helmuta z Drážďan, který chce jet do Berlína , možná i někam dále… přijde na nádraží a bude mít smůlu. Velkopanské chování nikoliv pouze k Čechům , ale i k vlastním cestujícím, kteří jim jsou totálně ukradení…

vtvt

Myslíte, že ČD koupí nějaké zánovní vagony? Neboť dodávka 180 ComfortJetů asi nebude stačit

Aby ČD mělo co nabídnout do soutěže na linku od 12/2026: Ex6 Praha – Plzeň – Cheb; R16 Praha – Plzeň – Klatovy.

A od 12/2028 soutěž na linku Ex2 Praha-Vsetín-Žilina; R18 Praha-Olomouc-Slovácko

Lukav

No tak linku Ex6 mají téměř jistou ČD jelikož slibují nasazení v takovémto řazení:
Vectron + Interjet + Jídelní Vůz
A R16 také slibují zvýšení komfortu tak uvidíme ale myslýmže že to nechají ČD.
R16 plánují takovéto řazení:
Vectron + Bmz235/Bmz241/Abmz a velkprostorové vozy na 200km/h

Hawky

Jasně! Je jedno že vozy dupou a nejde jim klimatizace, takže se v nich nedá dýchat… Pan mluvčí takovými dobytčáky přece jezdit narozdíl od lidí nemusí 🤔

JirkaK

To by jste se divil, ale pan Šťáhlavský jezdí vlakem a dost často.

MajsterN

Jezdi vlakem do Decina. Pak preseda na osobak DB.

Gwann

Takto…je bordel, že nedodržují ražení. Ale zrušit celý vlak situaci nezlepší…

Chronosphere

Ale zlepší. A dokonce to je asi jediná cesta.

Leinad

To řekni cestujícím na plném nástupišti v Děčíně. A dalším, kteří z Drážďan do Berlína v lepším případě jedou zeleným (flixtrain).

Petr

Problém je jak je vůz plně obsazený a venku je teplota přes třicet tak jsou chadící agregáty klimatizace tak přetížené, že dochází k jejich výpadku z důvodu vysokých teplot, nestačí se uchladit vše je pod vozem a chráněno bočnicemi před proudícím vzduchem. Je moc velké horko s kombinací přeplněného vozu cestujícími. Tyhle problémy prostě jsou s kombinací vysokých venkovních teplot a nedá se to mu moc předejít prostě se to stává. Opatření by bylo jenom poloviční obsazenost vozu moc lidí, kteří také vyprodukují značné teplo.

Kuna

Konstruktér vozů byl Eskymák, že netušil, jaké je vedro během léta ve střední Evropě?

Georg

kdyby konstrukter, generalkovali to v prasu.

Franta

Ale to je dočista jednoduché: objednáme vozy pro teploty -40 – 30°C. Ale ouha – bylo by to (po započtení obvyklých desátků a malých domů) moc drahé. Tak se za pár set tisíc objedná studie, z níž vyplývá, že teploty přes 30°C nastávají jen v 5% předpokládaného provozního času a tudíž se nevyplatí dimenzovat vůz na více. Cena se nepatrně sníží, desátky narostou – a hlavně: všichni mají alibi! Výrobce dodal co zákazník objednal, zákazník objednal co studie doporučila a nějakého cestujícího vzal čert…

Leinad

Další věc, když už je klimatizace poddimenzovaná, proč s tím nepočítá aspoň software?
Při vnější teplotě 31 a nastavené teplotě 17 klimatizace nestíhá, ok to ale není důvod vypadávat, uvařit se, shazovat CZE,… stačí prostě držet nejnižší teplotu kterou to zvládne, třeba 27.

Franta

De facto definiční rozdíl mezi tzv. automatickou a mechanickou klimatizací v automobilu. A zase je problém cena 🙂

ketchup1970

Klimatizace od Liebherru a Friedmana tam je od Siemensu , takže se vozte po Siemens AG a ne po ČD..

Aleš

Předpokládám, že ty minusy jste dostal i přesto, že máte naprostou pravdu. Ty vozy ale v tom případě nemají na středoevropské železnici co dělat. Teploty v létě přes 30 byly i před 40 lety, plné (resp.přeplněné) vozy byly i ve stejné době. Ty vozy byly konstruovány později, takže chyba je v konstrukci a neměla je žádná středoevropská železnice kupovat ani jako nové ani jako ojeté. Přijde mi, že omlouváte dopravce za to, že je v létě horko a že lidi chtějí cestovat a plní vagóny. Což je špatně. V létě je horko a lidi chtějí cestovat a platí za to.… Číst vice »

MajsterN

Jj. V Bangkoku taky nemaj problem uchladit skytrain na 18-20C. Siemens jim tam dodelal dvojnasobny vykon. Az z toho mrazi, ze to je zbytecne nastavene nizko.

Aleš

Kdo se zajímá o autobusy,omlouvám se za chybu,nebyla to pětková řada,ale trojková (konkrétně HD315)

Karl vB.

Aha, takže až mi z lednice a mrazáku bude kapat voda, tak je chyba na mojí straně, protože jsem je naplnil na maximum a chtěl provozovat dokonce i v létě….

vtvt

Osobně pokládám za chybu, že maďarský GySEV vyfouknul ČD 26 dálkových vagonů ABmz/Bmz prodávaných rakouskou OBB, které by dnes pomohly z kritického nedostatku rychlých klimatizovaných vagonů.

Holt v ČD se střídali ředitelé jak na orloji (pod Faltýnkovým vedením)

Georg

v cd se kupuji vagony jen kdyz hrozi, ze je koupi jancura…

Karl vB.

V minulosti k podobným stavům došlo i ve vlacích DB a asi se z následků, které tehdy musely řešit (a stály je nemálo peněz), poučily. Zcela jistě se nejedná o blesk z čistého nebe a zdá se, že první úroveň varování DB nebyla ze strany ČD vyslyšena. Klientela DB zná svá práva a hrozba soudních tahanic v případě, že by někdo v takovém vlaku bez funkční klimatisace zkolaboval, je reálná. Při vyšetřování případu by došlo na nepříjemné dotazy na příslušný personál DB tohoto typu: – přesvědčil jste se při přebírání soupravy, že všechny vozy mají funkční veškerou techniku? – pokud… Číst vice »

vtvt

Podle mého se tak před 5,6 lety zaspalo s modernizacemi vagonů Honecker. Takže by dnes na rychlíkových linkách do Hradce, Plzně, Budějovic nemusely jezdit Bmz229/234/235, které by využily svoji rychlost do Berlína.

Probíhající modernizace Honeckerů: nové sedačky, zásuvky, wifi. A mohlo dojít i na klimatizaci
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-ukazaly-prvniho-modernizovaneho-honeckera-ubyly-v-nem-sedacky-29834/

Lesan

Jenže těch honeckerů stále není moc nazbyt – uvolní se až s příchodem jednotek Moravia. Bez těch byste sice měl x modernizovaných bymáků, ale buď by jezdily nadále na osobácích, nebo by jezdily na rychlících a na osobácích místo nich Béčka z těch rychlíků.

vtvt

Přesně tak. B249 pronajímané do Polska.

Ono totiž ČD má relativně dost vagonů, ale většina z nich je starých či pomalých či nemají OK interiér.

Georg

20-30 jich volnych je…

ketchup1970

Kdo by to upravoval? Těch pár dětí , které se náhodou ještě omylem hlásí na rukodělné řemeslné profese to nezachrání.A Ukrajinci jsou fuj, pro část české populace.. Kdo z dětí ve vašem okolí sní o práci s šroubovákem v ruce? A ne s myší a klávesnicí..

vtvt

Uvidíme, jestli ČD přesunou z plzeňských rychlíků ABmz346/Bmz235 do Berlína. Nebo z jestli českobudějovických rychlíků přesunou do Berlína Bmz229. Které byly nasazeny letos (původně jezdily na Krušnohorech)

vtvt

Předpokládám, že Bmz229 zůstanou na českobudějovických rychlících.

Neboť nyní probíhá výběr dopravce, který bude do Budějovic z Prahy/Plzně/Brna jezdit od 12/2023. A ČD asi chtějí vědět kolik cestujících přibude po nasazení Bmz229. Tak aby v ČD věděli o jak velkou částku dotace si mají říct.

Cestujici 2

Na R17 jsou spíše na papíře , max 3 vozy s klima i wifi , nikdy tam nebylo snad řádné řazení , většina deklasovaná A +B , často celý vlak i Bds …

Jirka

S Němci nezbývá než bez výhrad souhlasit, pokud jsou dána nějaká smluvní pravidla, mají se dle stejné smlouvy vymáhat . S ČD jezdím dost často, že jejich zákaznický servis je totální pohroma. Opravdu jim to velice přeju.

SYN

Souhlas s vymáháním, ale ne formou zrušení vlaku, to je vylití vaničky i s dítětem. Ať jim napaří pořádnou pokutu.

ketchup1970

Ten můj spolucestující v Metropolu si moc pochvaloval servis ČD jak v Berlineru tak i v dalších vlacích, vlastně oba dva jeden West a druhý Ost Němec. Byli jsme v lůžkovém a opravdu lůžkovém voze tři ..Rok 2019

Vtvt

Co myslíte? Stáhnou ČD Interjety z obou linek do Chebu? A výměnou do Chebu pošlou některé Pendolina? Interjety původně byly určeny na zahraniční linky.
https://zdopravy.cz/na-metropolitany-jich-je-malo-vysvetluji-ceske-drahy-proc-nove-vozy-nasadi-do-chebu-41098/

tarten

InterJety nikdy nebyly určené pro trať přes Berlín a nejsou tam perspektivní. Posílat Pendolina do Chebu místo na Ostravu je ekonomický nesmysl.

vtvt

Před nehodou v červnu jezdilo 14 párů vlaků Pendolino denně. Z toho 4 zajížděly na východní Slovensko a 4 zajížděly do západních Čech.

Nyní místo havarovaného Pendolina jezdí záložní Interjet (a je alternován CityElefantem).

Takže jaký ekonomický smysl má oněch 14-4-4 = 6 párů vlaků SC, které jezdí bez dotací Ostrava-Praha? Když LEO přesunul do Ostravy Flirt z linky do Starého Města?

tarten

Smysl je ten, že na téhle trati na sebe ekonomicky problematické pendolino vydělá tak ještě nejvíc.

vtvt

Až se RGJ ekonomicky zmátoří, tak zprovozní další vagony, které nyní stojí. A RGJ spolu s LEO zostří konkurenci z Ostravy. ČD má štěstí, že LEO nekoupil Siriusy.

Pendolino má šanci, když využije naklápění k rychlejší jízdě.

tarten

Nevím, proč by nekoupení čínských Siriů měla pro ČD být nějaká významná událost. Čekám, že do přepínání na 25 kV~ zvládne spolumajitel-výrobce CAF dodat něco jiného použitelného.

vtvt

Min Dopravy pro Ex1 Praha-Ostrava-Žilina zvažuje koncesní model. ČD nemá dost spojů na této lince, aby uspokojilo poptávku.

Ale pokud se pro koncesi do Ostravy/Žiliny spojí LEO a RGJ, tak by měly zvládnout uspokojit poptávku i poté co by ČD přestalo jezdit do Ostravy/Žiliny. Nákup SIriusů by posílil kapacity obou konkurenčních dopravců proti ČD

Zapa

Sorry, ale vy jste děsný pohádkář.

Vtvt

Tak se podívejte kolik vlaků ČD (a jak dlouhých) jezdilo do Ostravy/Žiliny před 10 lety a kolik nyni.

Vzhledem k soutěži na nové vlaky R9 Praha-Brno od 2025 nepředpokládám, že ČD by zaplatila dost dalsich vagonu aby zvládla koncesní model na Ex1

Ten z Brna

RGJ snad konečně zkrachuje

Chronosphere

Do švestek

Luboš Beneš

Kde? V údolí Orlice? To je totiž jediné místo kde klopí, někdy. Časový zisk 2 minuty?

Vtvt

do Chebu/Plzně

Vtvt

Mají podobné problémy s odmítnutím polských vagonů i PKP IC?
Které do Německa/z Německa posílají denně 5 párů vlaků s klasickými vagony, tak jako ČD.

Pražák

Zřejmě smlouvu dodržují.

Vtvt

Jezdívám po Ex4. Někdy polské vagony do/z Budapešti/ Vídně nemají klimu (funkční).

Pražák

I kdyby (věřit Vám mohu a nemusím) to znamená, že ČD to k čemu se zavázaly nemusí dodržovat? To jsou argumenty jak z obecné školy. Dostal jsem pětku z diktátu, ale Honzík od sousedů taky, takže je to cajk.
CD to přes opakovaná upozornění neřešily, takže si za to mohou sami.

Vtvt

Ptal jsem se, jak je možné že po 2 hodinách jízdy z Prahy se rozbije klima ve vagonu ČD. Takže DB celý vlak odmítne.

Zatímco v případě linky Krakow-Berlín je to na polsko-německé hranice zhruba 5-6 hodin, takže evidentně těch 5 zátěže klimatizace z Krakowa je víc než 2 hodiny zátěže klimatizace z Prahy

Jak to ti poláci dělají?

Je to tím, že používají vagony (B10bmnouz), které jsou staré míň než 10 let? Zatímco vagony ze Studenky překročily 25 let?
viz polské vagony z Krakowa
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=EC&cislo=56&nazev=&rok=2021

Jiří Kocurek

Ta klima by měla vydržet víc než 1000 hodin bez poruchy a ne jen 5 hodin.

tarten

Klima, klima. Prostě je v případě nutnosti potřeba vysvětlit, že ve vagónu během jízdy nastala klimatická změna.

SYN

To je celkem běžný dotaz na to zda se chovají konzistentně na všechny strany nebo zda něco „řeší“ speciálně na ČD případně na této lince…

Zapa

Ovšem o tom se tu můžeme jen dohadovat, když nikdo z nás neví jakou smlouvu mezi sebou mají. 🤷🏼‍♂️

vtvt

Předloni ČD bral dotaci cca 40 Kč/vlkm. Letos by dotace pro ČD do Děčína na Ex5 měla činit 8 Kč/vlkm.

Předpokládám, že důvodem nižší dotace je, že ČD dostala přidáno od DB.

Zapa

Píšu o vztahu mezi DB x PKP.

Janko

Bože 🤦…., Jako samozřejmě že to není ideální stav a stojí to rozhodně za zlepšení, ALE, opravdu nechápu přístup DB že kvůli takovým věcem nepřevezmou celý vlak a radši ho zruší bez náhrady!!! Navíc sami taky nejsou úplně dokonalý… Příklad z praxe: osobní zkušenost, včera, spoj RE 1 Brandenburg – Frankfurt nad Odrou, 2 hodiny jízdy, 5 dvoupatrových vozu, vlak z Postupimi narvany k prasknutí ale i tak to z depa přijelo s 3 vozy bez funkční klimatizace (okna nelze otevřít, bylo to odpoledne takže venku 35c plus vydáno dokonce varování před extrémně vysokými teplotami pro Braniborsko), nefunkční infosistem a… Číst vice »

Klabavátor

V Německu je populární hra pro cestující s názvem „Dojeď si, jak umíš“. Na Západních expresech se to hraje pravidelně.

SYN

Asi to chtělo zažalovat dopravce za psychyckou újmu za takové hororové podmínky.

najmy

Právě opět jedu v jedné ze souprav přes hranici. Opět všude na chodbách lidi, zavazadla… Nedivím se personálu, že už je to nebaví, nedá se projít. V některých vozech klima téměř nejde.
Dokud se s ní v pražském depu nepřestane kšeftovat, asi hned tak nepůjde. Podle vlakového personálu mají Češi 2 měsíce, aby se vzpamatovali. Němci tuto linku údajně nepotřebují. Tak uvidíme od nového GVD.
Že to takhle zůstat nemůže, vidí všichni. Tedy až na ty, co to vidět mají. Ti se ovšem zaklínají trasou Praha – Ostrava a nic jiného je takřka nezajímá.

Monika

Aby si z těch Němců neopupínkoval.

Zapa

Jaký by byl problém to tedy vozit celé v naší režii? Nevím, ptám se.

BDT

Jistý jsi nejsem, ale někde se psalo, že českého strojvedoucího nepustí dal než do Drážďan. Může to být jeden z důvodů

Kandelábr

Tak si může ČD najmout fíru s německýma papírama.

Zapa

Tak možná že si jen DB drží výkony, ale pokud má český fíra německé zkoušky, tak by snad nemusel být takový problém, po seznání, to vozit dál.

vtvt

Podle mě s ComfortJety se ČD bude snažit, aby opanovala Metropolitany do Bratislavy, možná i do Budapešti. Na konkurenční souboj s DB a FlixTrainem nemá ČD kapacitu.

Georg

pokud nekdo neuimi ani udrzovat vlak, tak proc myslite, ze by mel zvladat x dalsich cinnosti, ktere komercni provoz vyzaduje?
navic jedina vyhoda cd v nemecku muze byt socialni dumping – ktery zatim funguje v jidelnich vozech, ale jak vidite prestava fungovat v udrzbe…

Georg

myslite, ze vas zamestnavatel umi provozovat osobni vlaky v zahranici na vlastni podnikatelske riziko? 🙂

Zapa

Hele nevím, já jsem jen zaměstnanec v provozu.🤷🏼‍♂️

Georg

no moc ne, no. 🙂

Petr

Není preplnenost jiný problém, daný tím, že ikdyž počet a typ vozů na vlaku dle smlouvy, tak je jich málo? To je pak problém smluvní 😉

vtvt

Delší vlaky by asi bylo možné nasadit, ale ČD nemá dost rychlých klimatizovaných vagonů.

Když Bmz jezdí do Budějovic či do Plzně či do Hradce Kr.

Elvis

Sám jsem měl tu čest v červnu Berlinerem jet a opakovat to rozhodně nebudu. Strašně mě ale baví ta diskuze. A) Za nízký standart a kvalitu nemůže ČD, ale ti „zlý Němci“, co ty chudáky vyhnali z vlaku. Jak ten diktát západu dokáže ten národ sjednotit, aby bojoval za české zájmy. 🙂 B) Logika vždyť to jen drncá, je tam 40°C a nedá se tam dýchat, tak proč to nenechali jet do Berlína, je stejná jak u polských autobusáků, co se diví, proč je staví PČR, vždyť jim z 8 kol chybí jen jedno, či že ta prasklina na předním… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Přesně. Podmínky spolupráce jsou dané a nějaké okecávání druhou smluvní stranu pochopitelně nezajímá. Tak je to taky správně. S podivem spíš je, že na tyhle vlaky berou ČD ještě dotace od MD, to je fakt výsměch.

Vtvt

Letos na tuto linku od MD berou dotaci 8 Kč/vlakový kilometr. Bylo to cca 40 Kč/vlkm.

Vtvt

Až přijdou ComfortJety, tak dotace stoupne. Podobně jako o víc než 40% stoupla dotace po nasazení Interjetů na R15. Původně necelých 140 Kč/vlkm. Letos 203 Kč/vlkm

Vtvt

Proč si ČD nepronajme jako náhradu Bmz od RGJ, který jich má asi 50?

MHD

Dotaz byl myšlen vážně?

Vtvt

Víme, že vagony RGJ si pronajala ŽSSK výměnou za jejich zprovoznění. https://zdopravy.cz/prvni-lehatkove-vozy-z-belgie-jsou-zpet-na-koleji-fikackuv-wagon-service-je-pronajal-zssk-116026/

Jestli RGJ má přes 300 vagonů, z toho v provozu pouze cca 200 vagonů, tak evidentně má RGJ co nabízet např. Bvmsz (klima, 200 km/h)

Lesan

Myslíte ty Bmz, které nejezdí na R Kolín-Ústí?

Leinad

ČD si neumí pronajmout ani mašinu od ČD Cargo.

Samo

To je tá tragédia, že ČD (a niektorí ďalší stredoeurópski dopravcovia) nemajú pocit že prevádzkovať neklimatizovaný vozeň bez plnohodnotných okien pri 35+ stupňoch nie je ohrozenie prevádzky.

Zapa

Tam jsou plnohodnotná okna.

Zapa

Tak mě vyveďte z omylu…. Problém vidím ve spolehlivosti klimatizace, ne v oknech. U ICE, také nečekáte „plnohodnotná, větrací“ okna.

Georg

mimochodem, jak jsou na tom klimatizace na elefantech?

Zapa

Já to teď skoro nevozím, takže současný stav nevím.

Georg

ja tim taky moc nejezdim, ale pri nahodnych jizdach jsem na prusvih nenarazil. prijde mi to lepsi nez vozy na dalkovku…

Happy

Co je cestujícím po tom, že si ČD s DB okopávají kotníky? Pakliže utrpěl cestující újmu, pak má vymáhat kompenzace po dopravci, pokud má nárok. Pokud jedna smluvní strana ČD nedodrží smlouvu, pak má druhá smluvní strana DB vymáhat kompenzace dle smlouvy. Cestující nemají tušení, že jsou vlastně předmětem smlouvy, kterou neuzavřeli a neví o tom, že někoho opravňuje je nechat někde v lesích. Cestující nemá být rukojmím. Tato praxe je neakceptovatelná.

Monika

Souhlas!

BDT

Co by jste navrhoval jako řešení z pohledu DB? Říkat, že šrot co jim posíláme přes hranice, tentokrát vezmou, nemůžou DB donekonečna. To mají mít DB na hranicích připravenou náhradní soupravu? Tohle jde za ČD.

Happy

Že si mají dopravci uplatňovat vzájemné smluvní penále a pokuty. To vše bez dopadu na cestujícího. Brát si za rukojmího cestujícího, kterého někde vysadím, aby si vyzkoušel nějakou drážní bojovku, je prostě totálně špatně. To není pomsta ČD, to je pomsta cestujícím.

Georg

prevzetim vlaku za nej musi zaplatit a to je presne neco, co udelat nechteli.
o dopadech na cestujici mate zcela pravdu…

dave

Dvacet let jsem jezdil, takže vím o čem je řeč. zažil jsem německé, maďarské, slovenské a samozřejmě české soupravy a problémy byly na všech. Řazení, klima, věčně ucpaný záchody….. Ale praxe nepřebírání souprav, to za mě nebylo.

Daniel Jablonecký

Časy se mění a tlak na kvalitu (a v tomto případě i na kvantitu, když jezdí vozů málo) roste.

Georg

koncem devadesatech kdyz ty siemensi vagony byly nove, tak to musel byt nejlepsi vlak u nas. (nasledovany s mirnym odstupem mozna nejakym gustavem klimtem).

Michal82

Před třemi týdny jsem s nim jel z Hamburku. Velkoprostorový vuz nahrazen kupátky, takže mnoho lidí nenašlo své misto protože velkoprostor má o 20 mist vice. takže stáli v uličce. Včera ráno z Prahy zase vuz 260 rozbitá klima. Interjetu se melo koupit více a do roku 24 mohli jezdit do Hamburku a pak je prehodit na jinou linku.

tarten

Všechno je otázka peněz. Víc Interjetů by znamenalo míň ComfortJetů nebo míň Panterů. Bylo by to lepší?

Vtvt

Otázkou, zda by se stihly vyrobit dřív než ComfortJety.

Siemens má z 2018 rámcovou smlouvu na 700 dálkových vagonů s ÖBB
https://www.railjournal.com/rolling-stock/bb-agrees-e145bn-deal-with-siemens-for-long-distance-trains/

najmy

Bylo, ale ne pro trasu Praha – Ostrava, která je asi svatá. My tu můžeme jezdit na dřevěných lavicích a na kilometr za dražší jízdné.

Jan

Cd na trasu do Ostravy úplně kašlou, posílají tam to nejhorší.

vtvt

To si nemyslím.

Vtvt

Dotaz na redakci: Píšete „V budoucnu mají stávající vlaky nahradit soupravy ComfortJet. Jejich výroba běží, jezdit mají od roku 2024.“

Jenže smlouva (dodatek č.1) s Min Dopravy říká, že Comfortjety mají být nasazeny od 12/2025.

Pavel Morav

Budeme chodit do té doby pěšky.

Vtvt

Jenže to je polopravda. Prvních deset má být v provozu od 12/2024. Všechny až od 12/2025.

Ještě bych měl další dotaz. ComfortJetů má být 180 na linku (Berlín) Děčín-Břeclav (Bratislava/Vídeň). Ale dnes do Berlína (Ex 5) jezdí cca 90 vagonů. A do Břeclavi/Vídně jezdí Railjety plus vlaky RGJ.

Jaké vagony nahradí ten přebytečný počet ComfortJetů? Chápu správně, že ComfortJety nahradí některé vagony ŽSSK, které jezdí na EC Metropolitan(Slovenská strela)?

Vždyť ŽSSK řeší 35 nových dálkových vagonů Bmpz a Ampz
https://zdopravy.cz/prehledne-zssk-investuje-380-milionu-euro-do-novych-vlaku-vola-po-lepsich-tratich-22646/

tarten

No, jestli těch vagónů přes Berlín je už teď málo a linka se prodlužuje až k Dánsku nebo snad i do Dánska, Jestli se tímhle mají nahradit stávající railjety do Grazu, což je linka, která může být po 2025 prodloužená do Klagenfurtu a jestli mají převzít i linku do Budapešti a ještě mít nějakou reservu, tak je otázka, jestli jich nakonec nebude zase nedostatek…

vtvt

ComfortJety by měly jezdit Metropolitan, tj. do Bratislavy, Budapešti.

Předpokládám, že když ÖBB má rámcovou smlouvu na 700 dálkových vagonů, tak v Rakousku bude spíše přebytek vagonů.

tarten

A co se týče náhrady vagónů, neviděl bych to nějak extrémně optimisticky. Xmz má ČD sice hodně přes stovku, ale i ty stárnou, koneckonců je to dost bazar. Jak se časem odebírají pod nůž stará Béčka, jejich „společenskou roli“ patrně postupně převezmou tyhle…

vtvt

Bmz v ČD jsou v průměru mladší než vagony v RGJ.

SYN

Ale v citelně horším stavu, navíc se zpočátku braly i bez klímy a tak…

Michal82

To je plne ale teď je 8/2022

tarten

Já v tom žádný nebetyčný rozpor nevidím. Že mají „jezdit“ od 2024 bohužel už tradičně často znamená, že v prosinci 2024 má vyjet první vyrobený na testovací jízdy s lidma. Zatímco ve smlouvě s MD je zřejmě mysleno ježdění v určitém smluvním objemu, tedy přiměřeně mnoho měsíců od zprovoznění prvního.

Tomāš

A kdy už konečně nasadí ten slibovaný Interjet na EC 140/145 Ostravan? 🙂

Ten z Brna

není schválený na Slovensku

Lada

Tak hlavně že už tam byl…

Lada

Už se tam podíval 20. června coby náhradní souprava 🙂 A ne 145, ale 141…

nowas

Správně. Akorát by mě zajímalo, jak u toho stojícícho vlaku v Děčíně poznají plochy na kolech.

Petr Šimral

Slyší ho přijíždět.

Leinad

A to stačí? Bez měřáku DB Fern řekne že to slyší a co jako?

nowas

Slyšet se dá ledacos, třeba trávu růst. 🙂 Na nepřebrání vlaku to ale nestačí.

jfp

A nejsou ty klasický vagony na to nějak víc náchylný než třeba railjety? Protože dupající klasiku slyším každou chvíli, ale u těch lepších vlaků si to nevybavuji. Lepší údržba nebo kola jsou taky jiné kvality?

Apollo17

Novější vozy mají lepší protismykový systém.

Leinad

Jednotka má pořád stejné zrychlení, protismyky je na co nastavit.
Cirkus z různých typů vozů se chová tak, že jeden vůz bubnuje pořád i zbytečně (nezdá se mu mírné zpomalení) a druhý vůz se obouvá(nevadí mu, že má najednou nulovou rychlost).

Vašek

Je opravdu, ale opravdu zajímavé, že v zimě nejsou s klimatizacemi vůbec, ala naprosto vůbec žádné problémy.😆

Neodrážet Nespouštět

Spíš je zajímavé že na železnici klima nefunguje pravidelně, zatímco autobusy bez funkční klimatizace v podstatě nejezdí. Možná by někdo uměl vysvětlit, proč se na železnici nedá udržet klimatizace funkční.

Huh

No u těch autobusu to bude tím, že s cestujícími by zkolaboval i vodič 😁

David

Na české železnici. U IC spojů SBB se mi stalo snad jednou asi z tisíce jízd, že v jednom voze klimatizace nešla.

Janko

Jooooo, nejezdí? Vážně?
Tak to bych se hádal🤣

Ty spíše více bez klimi jezdí než nejezdí, navíc někdy i když je venku 40+ tak se řidič ani nenamáha tu funkcní klimu zapnout…., Však ty 4/5 otevřených vyklapovacích okýnek přeci stačí 😶

MHD

No ale zase nejsou v létě problémy s topením 😁

M M

Proč prostě ty dva vadné vozy neodpojí a vlak nejede dál bez nich? To je určitě lepší, než když ten vlak zruší celý. Tady vidím chybu spíš v DB…

Martin

protoze musit dodrzeno razeni, tedy i po et vozu, chyjici vuz nebo zavada muze byt jen u jednoho vozu…

M M

Přijde mi úchylné, že radši zruší vlak, než aby nedodrželi řazení.

nowas

A nebylo by nejlepší, kdyby ty vozy byly v pořádku?

Jiří Kocurek

Určitě ano. Ale když chcete jet, tak raději soupravou se špatným řazením než vůbec.

nowas

Když se to vždycky nějak zpytlíkuje, tak se nic nezlepší.

SYN

Oni neexistují smluvní pokuty? Tak za to zaplatí ten kdo má (dopravce) a ne ten kdo za nic nemůže (cestující).

nowas

O tom se vůbec nepřu.

Jakub

Tam může být i zásadní problém bezpečnosti. Pokud mají Němci koupené místenky do vozu, který nepřijede, narvou se do zbylých vozů. Neprojde průvodčí, lidi se neproderou na záchodky, či včas k východu z vozu, někdo v návalu může zkolabovat, v připadě požáru se mohou lidi ušlapat atd. A protože zákazníci nakoupili lístky u DB, budou se hojit na DB. Jednodušší a levnější je nejspíš zastavit celý spoj a zákazníkům to vysvětlí snáz.

Leinad

Problém s přeplněností bude mít následující vlak, do kterého se nacpe ještě více cestujících.

Zapa

A v Německu to je povinně místenkové? Jak zabrání tomu, že se jim to nepřeplní běžnou frekvencí, aniž by došlo k tomu, že chybí nějaký ČD vůz?

Vašek

Nejsou povinně místenkové, např. dnes 174 z Drážďan totálně napráskaná, chodbičky plné a do toho Policie lovila nelegální migranty. A žádný vůz nechyběl.

none

A priste treba bude jen nefunkci zachod, pak neco dalsiho a nakonec nefunkcni dvere.

Monika

A vozy DB jsou vždy v pořádku? Neřekla bych.

BDT

Obecně jsou vozy DB v lepší kondici než vozy ČD, alespoň u mezinárodních spojů.

Zapa

Čím to asi bude? 🤔 Jestli ona i taková německá ekonomika na tom nebude lépe.

Karl vB.

Na silnici bych to tipoval taky tak.

Leinad

Otázkou je, jak odpovídají smlouvám. Stávají se situace, kdy personál ČD má pravo nebo povinnost něco nepřevzít, případně chtít smluvní pokutu za nevyhovující stav?

Georg

tady je to ale solzitejsi v tom, ze cd je – za pro ne vyhodnych komercnich podminek a platbu v eur za km vozu – subdodavatel vozu na linku do berlina a hamburku. a tyto smluvni podminky nejsou schopne plnit…

M M

Falešné dilema.

Samo

A kto na seba vezme zodpovednosť za bezpečnosť cestujúcich keď je vo vozni cez 45 stupňov, minimálne vetranie a ideálne ešte aj prepchatá ulička?

Leinad

Proč to modrogumy nechavají na sobě? Pokud jede blbá soupprava už ze Slovenska, tak ať to nevemou sami 😀

Josef Švejk

To bys musel znát rozdíl mezi Čechy a Němci, pak bys pochopil…

Franta

My máme přece todlecto pochopení… koneckonců, Žilina je jen jedna…

Georg

vztah s db je jiny nez se zssk.

Gwann

Jo, až mi v Brně nedojede Metropolitan, protože nějaký vocas neprebral vlak v Breclavi kvůli jednomu vagónu, kde nejde klima, a bude kvůli tomu čekat hodinu na další, kam se přecpe v Breclavi osazenstvo odmítnute soupravy, tak budu jistě radosti bez sebe chválit zasadovost dopravce v CR…

Karl vB.

A když pojedete z Brna v přeplněné mobilní sauně a v Praze po dvou hodinách na peron vypadnete ve stavu „uvařený salát“, tak budete ČD blahořečit, za to, že jste mohl takovou atrakci absolvovat…
Takže první cesta povede do sprchy a převlíknout se do něčeho suchého.

Karl vB.

Že by „Zwischenkulturelle Unterschiede“?

Viktor Nárožný

Na jednu stranu souhlasím. Každý vlak má mít nějaký standard. Nicméně si kladu otázku do jaké míry jsou tyto nedostatky tak zásadní , aby kvůli nim Němci odmítali převzít vlaky. V podstatě tím, že nepřevezmou vlak si sami likvidují své zákazníky. V letošním létě jsem jel přervaným vlakem z Berlína do Postupimi. Klimatizace buď nefungovala anebo jela na půl plynu. Každopádně ve vlaku bylo hodně velké horko. Vlak byl přervaný, nikdo žádné cestující nevysazoval , i když nemohl projít personál. Dále jsem jel ve Švýcarsku mezi Kreuzlingenem a Schafhausenem. Světe div se, v části jednotky také nefungovala klimatizace. V takové… Číst vice »

Pražák

Němci na to ČD opakovaně upozorňovali, ČD se na to vykašlaly. Takže si Němci řekli, že když to nejde po dobrém, třeba to půjde po zlém.
Kdyby ty vlaky přebírali a omezili se jen stížnosti, tak se nezmění nic.

Viktor Nárožný

Dobře, ale pak viděl nějaké řešení ve finančních sankcích. Pokud pokračování vlaku nebrání fatální technické závady, které by mohly ohrozit bezpečnost , poté by měl jet.

Samo

Nefunkčná klimatizácia na vozni bez plnohodnotných okien bezpečnosť cestujúcich samozrejme ohrozuje a taký vozeň nemá čo hľadať v premávke v lete.

Inak najdivokejší zážitok čo mám s DB a klímou bola cesta ICE pred pár rokmi, kedy na jednom konci jednotky nešla klíma v kabíne rušňovodiča. Vyriešili to tak že vlak síce išiel, ale odklonom, aby bol riadený z tej funkčnej kabíny.

none

Penize ti zivot nevrati. Sedni si do plechove bedny kde je 40 stupnu a za tri hodiny nam napis, kolik penez ti bude stacit 😉

Viktor Nárožný

V té plechové bedně s nefunkční klimou jsem jel před měsícem na vnitroněmeckém spoji. Nikdo to neřešil….

SYN

Tak to snad proboha má být řešené tak že ti které to ohrožuje, mají nárok na vrácení jízdného, a ti kteří se ohroženi necítí můžou jet dál?? Proč rozhodovat šmahem za všechny?

Pražák

A vy tu smlouvu znáte? Já ne, klidně může být pro ČD lacinější platit pokutu (pokud se nevymluví na vyšší moc) než to nakladně řešit.

Monika

Další naivka. Co platí v Německu 9 Euro Ticket, jsou vlaky permanentně přecpané a personální tedy podrážděný. Německý spoj ale nezruší, tak si uleví na pólu z Východu. O pohodlí personálu tam jde, ne o cestující.

Pražák

Problémy DB nejsou předmětem diskuse. To je opakované nedodržování smlouvy ze strany ČD, které to přes opakované stížnosti neřešily. Své východoevropských minerály si nechte na schůze Pitomiovců, tam to asi fungovat bude. Tady ovšem nikoliv.

V.N.

Přesně. Toto mne také napadlo. Pro Němce jsme pořád ty burani z východu. Pracuji u německé firmy. Vzhledem k tomu, že jsem na manažerské pozici a jsem tam dlouhodobě, mohu srovnávat německé s českými pobočkami. To, co si dovolí v Čechách, si majitelé k německým zaměstnancům nedovolí. Čechům se měří úplně jiným metrem.

Georg

burani z vychodu, kteri pronajimaji za prachy vlak a pritom ho neumi udrzet v provozuschopnem stavu a jeste se divi, kdyz se to zakaznikovi nelibi. vystihl jste to presne.

Gwann

Jo a když to stejně nedodržuje dopravce že západu (konkrétně alex), tak se stane prd, buranum to stačí.

Jsem dálek nacionalistickych klise, ale že náš mnohdy mají za divochy, kterým přinášejí civilizaci a tak se k nám chovají, je pravda. Stačí ty bezva rady, jak vycházet s Ruskem…a greeeen deal.

Georg

neni od vas pekne, kvuli nedodrzovani smluvnich podminek cd vuci db fernverkehr oznacujete cd za povl. dejte jim sanci se napravit…

najmy

V provozu to funguje tak, že si v EC téměř nemáte šanci sednout. Lidé se válí v představcích a uličkách jako bezdomovci. Trvalý stav již několik měsíců a stále u stejných spojů. Mimochodem v inkriminované úterý jel osobák do Bad Schandau totálně přeplněný. Do předchozího se lidé nevešli. Rodiny z Maďarska a Španělska s malými dětmi jedoucí do Berlína čekalo harcování celou noc s několika přestupy a příjezd do cíle až nad ránem. Ale předplacení pupíčci jsou na svých židlích dál a budou mudrovat, kdo za to může…no samozřejmě někdo z provozu, jak jinak. Jak tu již někdo psal –… Číst vice »

Adam

V neděli a pátek jet čímkoli na trase Pha-Ova po obědě je bez místenky sebevražda. Ono je to ale dost omezující, i když místenku mám, když si člověk nemůže ani zajít na záchod, aniž by musel překračovat lidi v uličkách, ještě navíc aby ve výsledku našel záchodové dveře zabarikádované krosnama…

J.K.

Proč si při své velikosti nemůžou ČD koupit 20 Bmz na posily a náhrady, aby nemusely vypravovat krátké nebo neklimatizující vlaky? Mnohem menší RJ něco nakupuje takhle každou chvíli… Na náhrady by to asi posloužilo v pohodě, a po dodávce nových railjetů by to pořád mohlo nahrazovat Bčka..

XP3

A platit je bude kdo? Pořád slyšíme, že ČD jsou drahé a tohle je přesně způsob, jak náklady ještě zvýšit. Nebo myslíte, že když budou vagóny třeba půl roku stát, že nebudou vykazovat žádné náklady?

J.K.

No když z daní ty ČD stejně sanujeme, tak ať za ty peníze jezdí vlaky, ne? Levné ČD nikdy nebudou, stejně jako nikdy nebudou levné a efektivní ČSA… Takové zázraky se ve státních organizacích nedějí.

Martij

Nesanujete. Platíte právě jenom provoz toho, co jezdí.

Vtvt

Podle mého názoru je dotace i na záložní vagony. Viz 9 používaných InterJetů a jeden InterJet jako záložní.

Lech Malý

Zpětný odprodej pozemků státní Dobré správě za peníze daňových poplatníků není nic jiného než sanace mizerného hospodaření ČD. A takových dosypů by se jistě našlo více.

SYN

A tyhle zrušené vlaky, náhrady jízdného, odškodné… to nikdo neplatí??

XP3

Objednavatelé (MD a kraje) platí za to, co si objednají. To není žádná dotace, nebo jak vy píšete, sanace… A tohle všechno by jim tam ČD napočítaly. Nebo myslíte, že by to platily ze svého?

Leinad

Stát platí za to, co ČD a.s. daroval při jejich vzniku.
Pronájmy nádražích budov, pozemků pod kolejemi. A občas si Spržel i něco koupí

Jiří Kocurek

Objednavatelé (MD a kraje) platí …

Z peněz které si sami vydělali to opravdu není. Jsou to jen a pouze přerozdělené daně.

David

Platí to DB a MD s kterými mají ČD smlouvu. To že ČD naslibují hory doly za nereálné ceny, to není problém objednavatelů ale dopravce.

Pražák

Jak se to psalo u včerejší diskuze o RJ, když na to nemám, tak tu smlouvu nepodepisuji, případně od ni odstoupím a předám linku ČD? Jakmilej de o průšvih za ČD, tak to najednou neplatí. A místo toho se vymýšlí teorie o umělém problému, který vyrobili Němci. Případně se argumentuje právě RJ, případné problémy DB. Prostě soudruzi z ajznbáhnu se to „a vy zase bijete černochy“ naučili důkladně. Však na minulý režim nedokáži zapomenout.

Bert

Na rychlících pořád jezdí docela dost Béček a dalších kvalitativně oproti Bmz horších vozů (Bee243/272/273, Bdtee276), takže by stejně byla snaha je nasadit spíš do normálních souprav a ne na posily či náhrady.

joska

Nevím ,proč ČD se neumí bránit , ČD by mohlo též vyřadit z provozu zastaralé poruchové vlaky Arrivy, ,které jsou v Německu dávno vyřazené z dopravy a nacpou k nám .Máme to ale mamlasy ,kteří to povolili, na druhou stranu je pravda ,co u nás jezdí bez kontrol rychlíkových vozů s hlučnými podvozky ,tragickým hygienickým zařízením, špínou, tragédií je ,že máme smělé plány na vysokorychlostní vlaky a dopravu ,která převeze řádově nepoměrně více cestujících nemáme peníze na lokomotivy vagony a na bezpečnostní vybavení provozu.

Michal82

ČD žádné Arriva vlaky vyřadit nemůže.

Leinad

Kde probíhá předání vlaku Arriva => ČD?
Ale jo, když DB nebo Alex nedodrží smlouvu, taky to řešit, Alexovi občas nepřevzít šrot.

Georg

sesty pivo si uz nedavej, jozine…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Což prostě Dobrou Správu i Národního dopravce za 1 € prodat DB?
Ale oni by to asi nechtěli…

rejpal

Nemyslím si, že zrovna DB je společnost, kde vše funguje.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ve srovnání s SBB asi ano. Ve srovnání s čímkoliv zde nesrovnatelně lepší.

tarten

Nemyslíte, že si „také státní“ organizaci DB trochu idealizujete?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nikoliv.

Georg

fakt ano. co jsem se naposlouchal o eurocity z nemecka do bruselu, kterym pravidelne jezdila matka. bordel, zpozdeni neustale…

Martin z topírny

to je demagogie neznalého…

Německo otevřením trhu též trpí velkou ránu.
Chybí jim peníze, k tomu jako všude v EU zaměstnanci v dopravě, do správkáren, do řízení provozu, strojvedoucí i průvodčí…

Je zcela obvyklé, že ráno ve špičce některé ze spojů prostě zcela chybí – 20-60 minut zpoždění ani u Němců už není sprosté slovo, dřou to taky hubou o šutry.

Mladí chtějí jen sedět v kancelářích a dělat hovno a za 5h jít na oběd a už se nevracet… kdepak se to naučili.
Většina lidských vlastností se „okoukává“ od příbuzných a přátel 🙂

Georg

a v nemecku jsou v tomhle o 40 let napred. problem sice castecne vyresili turci, ale i ti v druhe generaci pochopili…

Pajoš

Super nápad prodat za 1e majetek v hodnotě desítek nebo spíše stovek miliard korun : – D (ČD).

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Vydělali bychom na tom. Opravdu.

Pajoš

Jak?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Z české bychom měli německou železnici. Docela bychom si polepšili.

Pajoš

Jako že by DB jen tak za své koupili nějaké ICE, lepší vozy, motoraky atd a nasadili je tady?

XP3

A teď tu o Budulínkovi

Martij

Myslíte třeba… tu kvalitní železnici v Bavorsku?

NightmareFreddy

Vy jste tak naivní 😀 Co je podle Vás Arriva? A opravdu ta odráží tu německou železnici? 😀

tarten

Tak tu už máme a jmenuje se Arriva. 😀 😀 😀
Z koupené ČD by se nestalo nic lepšího než druhá větší Arriva.

MHD

Jste mimo realitu. O hodně problémech v Německu jste zřejmě neslyšel a tudíž si myslíte, že neexistují. Pak si to takhle idealizujete.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nikoliv.
Ale klidně nás tu s nimi seznamte.

Zapa

Přelepením loga ČD za DB se toho opravdu moc nezmění.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To by pochopitelně nemělo smysl…

Pája

Tyhle pohádky jsem poslouchal už v devadesátých a vůbec jsem jim nevěřil. Akorát tehdy to byla voda a jiné „drobnosti „

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jakou to má souvislost?

SYN

Plus nebo mínus??

Michal82

DB jsou dost v háji. Vlaky jezdí zpozdene. Často jsou odřeknute. Hodně plne. Petsonal toho má plne zuby. Přečtěte si někdy německé diskuse. To je počteníčko

tarten

Říká se tomu tunelování státu, že?

rejpal

Tak to, aby ČD dali dva záložní Bmz do Děčína a tam by je v případě potřeby staniční záloha dala na konec Berlinera. Ale to jsou náklady navíc.

Vašek

Kde jsou podle vás teď ty 2 Bmz navíc?

tarten

No, nějaké přestárlé Bmz už šly do šrotu, ne?

Lesan

Pokud myslíte ČD, tak asi dva kusy Bmz234 z toho prvního nákupu, což byly holé skelety po vybrání dílů. Vše z pozdějších nákupů jezdí, stejně tak vše z nákupů nových Siemens Xmz.
Pokud myslíte třeba DB, tak tam je přebytečných vozů velké množství, kvalita odpovídající, věk vysoký, ale parametry dobré. Jen se ČD nerozhoupá, takže zatímco RJ koupil staré jedničky, u DB již přeznačené na dvojky, které jsou ale velmi pohodlné a mají dobré parametry, u ČD se stále považuje za vhodnou první třídu vůz A149.

Georg

dekuju, ze jste pripomnel to a149, u nas to zase jezdi.
vymysleji idiotske nazvy pro kazdy motorak, ale nadefinovat a drzet standard prvni tridy, na to mentalne fakt nemaji…

Kevin

Nechápu, proč je problém ty vagóny aspoň správně seřadit. Němce chápu, proč to nepřevezmou. Proč taky. Už tak řeší dost svých problémů a ještě si dovézt další. Nepřevzít, pro aktuální cestující je sice problém, ale z dlouhodobého hlediska to je jediný nástroj, jak přimět ČD něco dělat a dosáhnout přijatelné úrovně.

Martin z topírny

Dost krutý nástroj, pochopil bych spíše silné pokuty… ne nechání vlaku před hranicemi …

Miri

Když už jsme u toho řazení… Může mi někdo vysvětlit, proč mají vagóny tak trochu pitomé číslování 36x a ne 1, 2, 3…?

Georg

proroze pred sto lety jezdily kurzove vozy, ktere se predavaly z vlaku na vlak a takhle byla zajistena jejich unikatnost v ramci vlaku.
to, ze dnes na 99% dalkovych spoju nic takoveho nehrozi, samozrejme pro modrogumy neni duvod tuto magorskou praxi zmenit…

Miri

Ahá, díky

Gwann

Už se těším, jak budete chrochtat blahem s rodinou v devět večer v Děčíně na nádraží…

Právo na to mají, jen to není úplně rozumně. Obuty vůz lze vyradit, neklimujici uzavrit

Pajoš

Včera jsem psala u RJ že si tu kvalitu má hlídat MD. Tady to místo nich dělá DB a rozhodně je to dobře, jen tak dál.
Ale zrušit vlak kvůli tomu že v některých vozech nejde klima nebo dokonce vysadit cestující to je přes čáru.

Ares

No to teda není přes čáru, klima je v těch vozech životně důležitá a ty lidi nepřesadíte, když to jezdí plné.

Pajoš

Ale v článku je napsáno že vysadili lidí aby perzonál mohl projít a ne kvůli klime. A to přes čáru rozhodně je!

Viktor Nárožný

V rámci své profese občas jednám s nákladní divizí německých drah. Když jsem byl letos konfrontován s tím, jak se zachovali k jednomu svému velkému zákazníkovi, kterému za rok převezou stovky tisíc tun ocelářských výrobků, totálně jsem nevěřil. S tak velkopanským, arogantním a drzým jednání je v dnešní době problém se setkat. Nikoliv u DB.

Košičan

Dost vozů RJ na R Bohumín-Brno jezdí v těchto vedrech bez klimatizace jen s vyklápěčkami. WC taky často nefunkční. Výjimečně i o vůz méně (4 místo 5). Chtělo by to MD stejný přístup jako od DB Fern…

Viktor Nárožný

Co si MD zaplatí to má. Pokud se výběrové řízení postaví tak, že v první řadě kvalita a poté až cena a MD to nebude mít problém platit, proč ne ?

Jarda

Až na to, že ministerstvo vůbec klimy do smlouvy nedava, viz incident arrivy…
To by muselo ministerstvo vse presmlouvat aby to tak bylo a treba by se pak dopravci začli snazit, aby klima fungovala a aby klima byla. 😏

Leinad

Ministerstvo možná ne, ale není na to náhodou hygienický předpis? Může být ve vlaku takové mikroklima, aby cestující odvážely sanitky?

najmy

Přes čáru je, že se problém nenarodil včera. Jedná se o dlouhodobou záležitost, s kterou nikdo z vedení ČD ani dozorujícího orgánu objednatele nic nedělá. Jen se hledají výmluvy, jako u všeho na dráze, jak přijde průšvih z kanclu. Ale nedej Bože, aby něco pokazili lidi v provozu…

Pajoš

S tím naprosto souhlasím!
Ale bohužel to vysazení cestující s tím neměli nic společného, to je ten problém.

Martin z topírny

Ministerstvo má vůbec hodně povalečů, snad ještě více jak ČD… tak by je měli povinně všechny ty specialisty vyhnat, každého na jednu trať měl by za ní „zodpovídat“ a průběžně na ní dohlížet… 🙂 aby si SŽ ani dopravci nedělali, co chtějí…

zdydy

tak když tam posílají samé předělané šroty špinavý , tak se nemužem divit

PepaM

Gros souprav tvoří vozy Ampz143/146, WRmz815 a Bmz241/245, které byly v letech 1997 – 2006 dodávány přímo k ČD jako nové. Předělaných vozů po ÖBB tam jezdí 9 Bdmpz227 + 9 Bhmpz228 (ex Bmz235).

Vtvt

Tak si to rozeberme
Ampz143/146=9+11
WRmz815=10
Bmz241/245=26+15
Bdmpz227/Bhmpz228=9+9
Celkem až 89 zánovních vagonů. To není mnoho na 5 párů vláků denně

Do Berlína jezdí ještě maďarské vagony a railjet

Proč ČD nepoužijí další vagony=Bmz224/225/229/232/235, kterých mají cca 120 vagonů (nepočítám Bmz234 s maximálkou 160 km/h)

PepaM

Od 2024 – 2025 se to vyřeší Comfortjety, další vagóny Xmz nepoužijí logicky proto, že linka do Berlína není jediná, kterou jezdí, i.e. ty vozy jsou využity jinde a nelze je jen tak přesunout jinam bez adekvátní náhrady.

Vtvt

Na R15 jezdilo do loňska Bmz229 a ABmz346, které byly nahrazeny InterJety.

P.S. 20x 9 ComfortJetů má jezdit od 12/2025. Od 12/2024 má jezdit pouze prvních 10.

PepaM

Bmz229 jsou na Ex7/R17, ABmz na R16 (a posily na Ex6).

vtvt

Myslíte, že Bmz229 přesunou na linku do Berlína?

David

Největší problém ČD je, že vůz s obutými koly a rozbitou klimatizací při teplotách přes 30°C nepovažují za problém hodný řešení.

Pajoš

Klimatizace samozřejmě souhlas ale obutá kola to není o dojmech ale o tom skutečně proměřit, jestli je to problém.

David

Jediný způsob jak to německá četa může vědět je buď diagnostika v koleji a nebo poslech. Pokud je to slyšet, tak to problém rozhodně je a pokud je to diagnosticky změřeno, tak předpokládám, že je to dostatečně přesné.

Pajoš

Diagnostika ano. Ale poslech to jsou právě ty dojmy.

Jiří Kocurek

POkud poslechem poznáme, že to dupe, tak to nejspíš doopravdy dupe. Leda že by někdo lhal a ono to nedupalo.

Tonda Sehnal

Samozřejmě že německý personáln na to má stanovený postup i měřidla.

Mirvald

Kde se rozhoduje o tom, že vlak do zahraničí pojede v oslabeném řazení? Jde-li o vlak výchozí z odstavného nádraží, pravděpodobně má pravomoc schválit odchylku od plánovaného řazení nějaký tamější vedoucí. Protože jde o rozhodnutí, jež je nutno učinit podle okamžité situace (např. závada na voze a nedostatek záloh), zřejmě má takové právo pracovník ve směnném provozu. Takový nešťastník má pro organizační práci jistě svými nadřízenými stanovena nějaká pravidla. Bylo by tedy zajímavé vědět, zda se v těchto pravidlech jízda oslabené soupravy připouští a pokud ano, kdo (a jaká) pravidla pro takové situace stanovil. Přesněji – jaké podmínky musí být… Číst vice »

Vašek

Tak ona třeba vyjede souprava z ONJ oslabena o jeden vůz, což by ještě německá četa v souladu s jejich pokyny překousla. Jenomže, než dojede vlak do Děčína, klekne klima na dalším vozu a už je problém. Technici, co dříve jezdili, dokázali hodně problémů vyřešit. Proč jezdí už jen jeden a to velmi sporadicky, když ke zlepšení technického stavu vozů očividně nedošlo?

Georg

a ani nikdy nedojde — na co ruka prasu sahla…