Dopravci Železnice

Častěji k Baltu. Deutsche Bahn zavádí přímé spojení z Drážďan do Rostocku

Stadler Kiss v barvách DB na vlaky IC. Vizualizace: Deutsche Bahn
Stadler Kiss v barvách DB na vlaky IC. Vizualizace: Deutsche Bahn

Deutsche Bahn od prosincové změny výrazně zlepší spojení Drážďan s Berlínem a mezi Berlínem a Rostockem. Nové spoje by měly zlepšit nabídku vlaků i pro české cestující, kteří míří k Baltu.

Od nového jízdního řádu zavádí DB nové spojení Drážďany – Berlín – Rostock, které jednak vylepší spojení saské metropole s hlavním městem, jednak nabídne přímý vlak až k Baltskému moři. DB to oznámily v tiskové zprávě.

DB dosud z Drážďan do Berlína jezdí jen ve dvouhodinovém taktu, jinak musí cestující přes Lipsko. Toho využívají autobusoví dopravci, FlixBus i RegioJet na trase nabízí podstatně více přímých spojů, navíc za výrazně nižší ceny. Od prosince bude zavedeno spojení pětkrát denně každým směrem, od března pak dojde k navýšení na osm denně každým směrem. Dojde tak k zahuštění taktu z Drážďan do Berlína na hodinu. „Chceme zvyšovat nabídku spojení v železniční dopravě a toto je jeden z příkladů,“ řekl člen představenstva DB Berthold Huber:

Podle něj navíc dostane od prosince díky těmto spojům šest měst pravidelné dálkové spojení v dvouhodinovém taktu: Elsterwerda, Oranienburg, Neustrelitz a Waren. Od května pak mají vlaky zastavovat ještě na berlínském letišti Schönefeld a dojet až do Warnemünde. Dosud dálkové vlaky na berlínském letišti nestaví.

DB zatím nezveřejnily jízdní řád, už dříve ale oznámily, že na trať nasadí dvoupodlažní jednotky Stadler Kiss, které kupuje od rakouského Westbahnu.

Přímé vlaky z Česka k německému pobřeží Baltu už jezdily, v devadesátých letech trvala cesta kolem 9 hodin. Teď musí cestující přestupovat, většinou v Berlíně nebo Büchenu.

11
Diskuze

avatar
2 Komentáře
9 Reakce na komentáře
5 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
7 Autoři komentářů
Jiří KocurekRadek JanataTwixKamuiDushan Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Twix
Host
Twix

Docela jsem se divil, že doteď „stačilo“ dálkovce jezdit mezi Berlínem a Drážďany jen každé dvě hodiny, myslím že o cestující to nouzi mít nebude. Do Rostocku jsem jezdil v roce 2006/2007 na Erasmus, tehdy se tam jelo z Prahy 8 hodin, kdy na nově otevřeném Hbf v Berlíně vycházel krásný cca 20 min přípoj od EC na RE. Potom ale od nového GVD se ty EC protočily o hodinu a přestup se o hodinu prodloužil, to jsem pak už radši jezdil se dvěma přestupy přes Wittenberge a Schwerin, což bylo 8,5 hodiny. Přes ten zmíněný Büchen (tedy z východního… Číst vice »

Kamui
Host
Kamui

V Německu jsou všechny vlaky vyšší kategorie než RE nedotované. Tudíž z dálkovky jezdí jen to, co je komerčně zajímavé.

Twix
Host
Twix

Ano, to vím, ale i tak jsem si myslel že Berlín – Drážďany je komerčně zajímavé i v hodinovém intervalu. Pravda, jezdí tam dotované Regio s jedním přestupem, rovněž přes Cottbus se to nějak rozumně dalo vzít Regiem.

Dushan
Host
Dushan

Ještě docela nedávno jezdily přímé vozy z Česka až do Binz auf Rügen. Jakmile je nutný přestup v zahraničí, takové spojení z pohledu běžného cestujícího jakoby neexistovalo.

Iva D.
Host
Iva D.

Dovolím si nesouhlasit. Jeden přestup cestující zvládne, důležitá je hlavně cena.

Původní Pražák
Host
Původní Pražák

Samozřejmě. Běžný cestující nejede tam, kam chce nebo potřebuje, ale tam, kam jedou přímé vozy. Proto taky zrušením toho Bince na Rujáně klesl počet cestujících na přechodu v Bad Schandau o čtvrtinu a 99% Čechů mířících přes tento přechod do Německa má cíl výhradně mezi Drážďany a Hamburkem, samozřejmě jen tam, kde ta EC zastavují. To jedno procento jsou pak neobyčejně odvážní šotouši, jejichž životním snem je svezení s ICE, takže jim nic jiného, než ten životu nebezpečný přestup v Drážďanech nebo Berlíně podniknout, nezbývá.

Twix
Host
Twix

Proč auf? 🙂 Každopádně ta stanice se oficiálně jmenuje Ostseebad Binz a byla to celá souprava, nejen přímé vozy. Nevím kolik lidí tím jezdilo přímo z Česka, spíš to byl vlak co sloužil pro cesty Praha – Berlín a zároveň Drážďany – Binz apod., jako předtím ty vlaky co jezdily z Prahy do Westerlandu, Aarhusu nebo Štětína.

Dushan
Host
Dushan

Článek je o cestování k Baltu, takže reaguji tím, že pokud tam není přímé spojení, je to pro cestující z Česka bezpředmětné. Tím spíš, když jednosměrná jízdenka pro jednu osobu stojí skoro 2.000Kč!

Radek Janata
Host
Radek Janata

Jak kdy. Třeba na toto úterý mi e-shop ČD ukazuje z Prahy do Binzu první ranním spojením cenu 500 Kč.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Krucinál, víte kolik Slováků naprosto vpohodě přestupuje v Brně na hlavím z rozjezdu do rozjezdu a ze šaliny do šaliny?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Pro ty, kteří to nepochopili: Cestuje−li slovák po Brně, tak je v zahraničí.
A jinak teda jeden známý dojížděl za prací do Saské Kamenice. Tam z ČR přímý vlak nejede.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll