Častěji k Baltu. Deutsche Bahn zavádí přímé spojení z Drážďan do Rostocku

Stadler Kiss v barvách DB na vlaky IC. Vizualizace: Deutsche BahnStadler Kiss v barvách DB na vlaky IC. Vizualizace: Deutsche Bahn

Deutsche Bahn od prosincové změny výrazně zlepší spojení Drážďan s Berlínem a mezi Berlínem a Rostockem. Nové spoje by měly

Deutsche Bahn od prosincové změny výrazně zlepší spojení Drážďan s Berlínem a mezi Berlínem a Rostockem. Nové spoje by měly zlepšit nabídku vlaků i pro české cestující, kteří míří k Baltu.

Od nového jízdního řádu zavádí DB nové spojení Drážďany – Berlín – Rostock, které jednak vylepší spojení saské metropole s hlavním městem, jednak nabídne přímý vlak až k Baltskému moři. DB to oznámily v tiskové zprávě.

DB dosud z Drážďan do Berlína jezdí jen ve dvouhodinovém taktu, jinak musí cestující přes Lipsko. Toho využívají autobusoví dopravci, FlixBus i RegioJet na trase nabízí podstatně více přímých spojů, navíc za výrazně nižší ceny. Od prosince bude zavedeno spojení pětkrát denně každým směrem, od března pak dojde k navýšení na osm denně každým směrem. Dojde tak k zahuštění taktu z Drážďan do Berlína na hodinu. „Chceme zvyšovat nabídku spojení v železniční dopravě a toto je jeden z příkladů,“ řekl člen představenstva DB Berthold Huber:

Podle něj navíc dostane od prosince díky těmto spojům šest měst pravidelné dálkové spojení v dvouhodinovém taktu: Elsterwerda, Oranienburg, Neustrelitz a Waren. Od května pak mají vlaky zastavovat ještě na berlínském letišti Schönefeld a dojet až do Warnemünde. Dosud dálkové vlaky na berlínském letišti nestaví.

DB zatím nezveřejnily jízdní řád, už dříve ale oznámily, že na trať nasadí dvoupodlažní jednotky Stadler Kiss, které kupuje od rakouského Westbahnu.

Přímé vlaky z Česka k německému pobřeží Baltu už jezdily, v devadesátých letech trvala cesta kolem 9 hodin. Teď musí cestující přestupovat, většinou v Berlíně nebo Büchenu.

Tagy DB Deutsche Bahn spojení k Baltskému moři
11 komentářů