dkv-spojujeme

Stát potvrdil plány na vlaky z Prahy k Baltu, zakázku získají bez soutěže České dráhy

Lokomotiva Vectron v čele dálkového vlaku ČD. Pramen: České dráhyLokomotiva Vectron v čele dálkového vlaku ČD. Pramen: České dráhy

Na stejnou trasu chce vyjet i RegioJet.

Ministerstvo dopravy potvrdilo, že chce od prosince roku 2023 zavést nové přímé spojení mezi Prahou a pobřežím Baltského moře v Polsku. Již zveřejnilo předběžné oznámení v evropském věstníku veřejných zakázek, podle kterého by zakázku na provoz nové linky R32 Praha – Vratislav – Gdyně na české straně měly získat České dráhy. Na trasu chce ale s komerční linkou vyjet i RegioJet.

O nové lince se mluví od loňského roku, od začátku roku dostává jasnější obrysy. „Příprava nové linky R32 pokračuje podle předpokladu. Bylo zveřejněno předběžné oznámení, zahájení provozu se předpokládá v prosinci 2023,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy. Smlouvu mají získat přímým zadáním bez soutěže České dráhy. „Předpokládáme přímé zadání dopravci České dráhy,“ dodal Jemelka. O plánu na nové spojení informovalo ministerstvo dopravy nedávno také Pardubický kraj.

České dráhy počítají s provozem zřejmě dříve a ve spolupráci s polským partnerem až k Baltu do Gdyně. V únorové odpovědi k chystanému pořízení lokomotiv Siemens Vectron uvedly, že 7 strojů převezmou do konce měsíce října 2022 a nasazeny budou právě na nové lince Praha – Lichkov –Vratislav – Gdyně.

Přímé spojení po železnici mezi Prahou a Vratislaví aktuálně neexistuje, dříve na trase jezdil Leo Express. K obnovení linky ale ještě nedošlo.

Linka z Prahy do Gdyně se dostala i na seznam plánovaných nových spojení Regiojetu. „Díváme se na trasy, kde jsme přesvědčeni o možnosti provozovat vlaky v režimu open access (volný přístup dopravců, stejný režim jako Praha – Ostrava, pozn. red.),“ říká mluvčí firmy Alešl Ondrůj. „Polsko je pro nás aktuálně jednou z priorit,“ dodal Ondrůj.

Tagy České dráhy Ministerstvo dopravy R32 železniční spojení k polskému Baltu
186 komentářů