Kolaps na koridoru v Poříčanech. Krátce po obnovení byl provoz znovu zastaven

Návěstidla v Poříčanech. Foto: Pavel NěmecNávěstidla v Poříčanech. Foto: Pavel Němec

Úsek Velim - Poříčany (včetně stanice Poříčany) prošel v minulých třech letech velkou modernizací za téměř čtyři miliardy korun. 

Cestující využívající I. koridor v úterý opět zažili infarktovou situaci. Kvůli poruše trakčního vedení byl v 17:00 zastaven provoz skrze stanici Poříčany, což vedlo k odklonu dálkových vlaků přes Lysou nad Labem, zrušení některých osobních vlaků a desítkám minut zpoždění.

Provoz byl částečně obnoven v 17:44, kdy bylo možné jezdit po dvou ze tří kolejí, než se ale stihl přiblížit normálu, byl znovu přerušen. Stalo se tak v 18:35. Podle mluvčího Správy železnic Pavla Tesaře byl tentokrát na vině poškozený pantograf projíždějícího vlaku.

Nehoda se následně vyšetřovala, což bylo také příčinou úplného zastavení provozu. Pro regionální vlaky zavedly České dráhy náhradní autobusovou dopravu, dálkové vlaky jezdily odklonem a nabíraly dlouhé desítky minut zpoždění. Například expres Brněnský drak vyjel z Prahy ve 21:15 se zpožděním téměř 80 minut.

Provoz po jedné ze tří koleji byl v Poříčanech obnoven ve 20:27. Předpoklad úplného obnovení provozu byl před půlnocí kladen na 1:00.

Podrobnosti k aktuální situaci v provozu mají České dráhy na svých stránkách k mimořádnostem, jsou též na stránkách Pražské integrované dopravy. Ty jako prvotní příčinu uvádějí požár trakčního vedení.

Úsek Velim – Poříčany (včetně stanice Poříčany) prošel v minulých třech letech velkou modernizací za téměř čtyři miliardy korun.

(Aktualizace: Provoz byl po půlnoci plně obnoven)

Tagy České dráhy Poříčany porucha trakčního vedení Správa železnic
159 komentářů