Kolaps na koridoru v Poříčanech. Krátce po obnovení byl provoz znovu zastaven
Návěstidla v Poříčanech. Foto: Pavel Němec
Úsek Velim - Poříčany (včetně stanice Poříčany) prošel v minulých třech letech velkou modernizací za téměř čtyři miliardy korun.
To chce pořádnou rekonstrukci. Aspoň tak v trvání deseti let a sta miliard korun.
Tyhle opičárny mě fascinují
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=92555749&newest=1&yaw=1.312&fov=0.224&pitch=-0.083&x=15.0733132&y=50.0790211&z=20
Jde videt, ze jsi expert na trakcni vedeni.
Ne, nejsem. Ale dříve tam takové opičárny být nemusely a vlaky jezdily.
Tyhle opičárny se pokud vím instalovaly kolem vjezdu do stanic už když se drátovalo z Žiliny do Vrútek (myslím že to má co dělat s oddělením napájení mezistaničního úseku od nádraží, že se v případě nutnosti vypne jen ten úsek, kdyžtak ať mě nějaký odborník opraví a doplní). Ale evidentně je za socíku a vůbec dokud se psala jednička na začátku letopočtu uměli dělat líp a dávali je na vhodnější místa. Na tom místě opravdu před nedávnem nebyly, protože tam nebyla výhybna. A kdyby se ta zbytečná výhybna neudělala nebo se místo ní konečně postavila třetí kolej, nebyly by tam… Číst vice »
Ano, přesně tak, jedná se o Úsekové odpojovače, a slouží k rozdělení napájení jednotlivých traťových úseku a dopraven (případně v dopravnách k rozdělení napájení kolejí, případně skupin kolejí).
A kdyby zde v dopravně nebyly, tak by při výluce, apod…, byla dopravna l ničemu, protože by nebylo možné vypnout jen určitý, ale opět by musel být vypnut celý úsek z Velimi až do Peček, a tak při případné výluce jen na jedné části, by se v závislé trakci nedalo stejně po druhé části jezdit.
No jo. Je to zadrátovaný po té trekonstrukci až hrůza. Když se člověk podívá na rovném úseku po trati je to pomalu jako tunel. To předtím nebylo.
Já nechápu proč se vůbec kompletně měnilo trakční vedení z roku 1995 (Poříčany) a z let 1997 – 99 (úseky Poříčany – Pečky a Pečky – Velim). Dobře, kdyby prostě vyměnili trolejové dráty (a bez jakýchkoliv výrazných rozdílů oproti dosavadním), tak neřeknu ani slovo. Ale tohle je vyhazování peněz oknem, kterým evidentně nadělali víc škody než užitku.
Ach ty nešťastné Poříčany. Může mi někdo vysvětlit, proč ve stanici, kde zastaví v průměru jeden osobní vlak za čtvrthodinu, je k dispozici sedm (!!!) nástupištních hran? Přitom by s rezervou stačila hrana u budovy a jedno (asi to nejvzdálenější) ostrovní nástupiště. Prostě dokonalý příklad vyhazování peněz oknem. O kvalitě zde prováděných prací raději nebudu diskutovat. Kdyby se zde nesmyslně utracené peníze využily pro třetí kolej směr Kolín (až ke kolínské zastávce nejsou žádné velké překážky) provozu by to prospělo a ta hrstka místních (Poříčany jsou opravdu jen vesnička) by to ani nepocítila.
Do Poříčan se sjíždí i lidé z okolí, populace u Prahy rychle roste, právě proto, že tam vlaky věčně nemají kapacitu, tak se nechávají předjíždět právě u takových nástupišť.
Těch sedm hran se tam postavilo už za komunistů, když se dělala velká modernizace a přeložka nádraží (myslím že dokonce i v době zahájení elektrického provozu tam bylo vpodstatě nádražíčko, až v roce 1960 nebo 61 se to přeložilo do nového oblouku o větším poloměru a postavily se perony). To, co se tam dělo v roce 1995 a teď nedávno, nebyly ani zdaleka tak obrovské akce (byť je otázka, proč na ty Poříčany vůbec někdo hrabal, když jednou předělané už byly). Nedejbože, aby se za vzor brala koridorizace na Slovensku a nádraží měly v nejlepším případě tři hrany, a většinou… Číst vice »
To je jednoduché, zapomínate na odbočný směr na Nymburk + spěšňáky Praha – Kolín.
Spěšňáky tam už několik let nestaví (prý kvůli nedostatečné kapacitě trati). Když se povedlo, stalo u nástupišť až 5 vlaků – 1x Cityelefant směr Nymburk (Kutná Hora), 1x bežný pendlující motorák směr Nymburk, 1x Sp od Nymburka (co jel pres Sadskou jako osobák a dál do Prahy jako Sp), pak osobák z Kolína a osobák z Prahy. Kdesi jsem četl, že v budoucnu by S7 byla prodloužena až do Poříčan, přilípadně na Sadskou. To však bude možné až po vybudování VRTky Běchovice – Poříčany a stáhnutí rychlíků na tuto novou trať.
V Poříčanech už Luděk Sobota na praxi dopravní průmyslovky stavěl vlakovou cestu, když pan Valášek šel krást jabka a od té doby je to tam zakleté.
Velkou zbytečnou modernizací nutno dodat. Za obří peníze vyměněné koleje a trakční vedení z konce 90. let, a další hory zbytečností. Ani ty výhybny se nedají nazvat jako plus, koneckonců čemu pomůžou, když mezi vjezdovým návěstidlem a výhybnou jsou přinejlepším tři oddíly (z nichž nejmíň jeden je podstatně zkrácenej), a většinou jen dva? Kdyby se v rámci toho místo výhyben konečně postavila třetí kolej, to by bylo něco jinýho.
V každém případě je vedení daleko více než tam bylo.
Chybí tomu cílové a systémové řízení. Laicky řečeno, co všechno, ale skutečně všechno, musí být v pořádku, aby to fungovalo jako celek.
Z hlediska cestujících: Je celkem sranda přijet v podvečer např. do Olomouce o 80 minut později pro ty, co tam bydlí, ale sranda není , když se nestihne přestup třeba na další tříhodinovou trať Olomouc – Krnov – Opava, a zůstanete trčet na nádraží třeba s malými dětmi.
A nejsmutnější je na tom to, že Vám nikdo nepomůže, nikam si nemůžete jít stěžovat..
Do jara tohoto roku jsem jezdil vlakem pravidelně s pravidelným zpožděním kolem 20 minut na trase Děčín – Praha – Děčín, tj. celková cestovní doba 2 hodiny.
Pak jsem přesedlal do auta, kdy stejnou trasu úsporným stylem jízdy ujedu za hodinu 1h15min za stejnou cenu s téměř 50 % úsporou času.
Do vlaku se vrátím, až bude cenově a časově konkurenceschopný.
A tohle zrovna byla docela dobrá trasa. Jsou o dost horší a míň spolehlivé 😀
To už zkoušeli ve Velké Británii a dopadlo to tam tak jak to dopadlo – tragicky
Nebylo by jednodušší, kdyby každé ráno SŽ nahlásila, které tratě budou dnes pravděpodobně jakžtakž fungovat? Ten seznam by byl docela krátký.
Ještě kratší by byl seznam tratí, které budou fungovat nejen pravděpodobně, ale zaručeně.
A co cestující na odklonové trase. Ta je čtvrtý rok v rekonstrukci, takže problémů až dost a teď tam odkloní dopravu z koridoru. Je to týden co týden.
Tady jsem ještě vyštrachal průjezd přes Poříčany v opačném směru, sice půl roku staré, ale taky už po rekonstrukci:
https://youtu.be/cib8WuMq51Y
A jen tak pro zajímavost si zkuste zjistit to, o co hůře podobné mimořádnosti zvládají soukromí dopravci ( náhradní autobusovou dopravu, podávání informací a pod. ).
No výborně, tak tady máme dalšího Axela, tentokrát ještě víc mimo mísu, bez schopnosti a/nebo vůle číst články a ještě s nenávistí vůči Polákům (viz článek o Pese pro Rumuny). A že kopete do ČD, které s touto MU nemají nic společného, to už je jen taková třešnička na dortu.
Modernizace = brzda pokroku
To mi prosím vysvětlete, jak je modernizace brzdou pokroku?
Kdyby to tam zmodernizované nebylo, tak je to tam vysypané dvakrát tak často.
Ostuda samozřejmě je, že se to tam takhle sype i po modernizaci. Zjevně soudruzi někde udělali chybu…
„Kdyby to tam zmodernizované nebylo, tak je to tam vysypané dvakrát tak často.“
Tomu nevěřím .
Přesně tak, někteří to ale nepochopili.
Prosimtě, strč si své komentáře, třeba do šuplíku. Je až neskutečné jaké debility tady z tebe padají. Přitom nejsi schopen diskutovat ani pod svým jménem….
Kdybych si chtěl hnusně rýpnout, tak řeknu, že jedu metrem na nádr, a za 50 min mi jede vlak do Nanjingu (300 km 59 minut). . Pokud počítáme i ty pomalý tak takt <10 minut.
Je sranda sledovat českou modelovou experimentální železnici a jak tady píšete 140 min zpoždění. Co by dělali tady, kdyby nastal takový kolaps?
Naštěstí se to nestává. Asi by přestala fungovat Čína.
Jako že když nepojede v Horní Lomné 140 minut vlak přestane fungovat Čína? Jako mám rád scifi konstrukce a tahle je fakt dobrá
Čína je super! Svoboda, zaměstnanost mladých, realitní trh, podpora demokratických režimů, vztahy se sousedy, spokojené menšiny, a vlaky! Hlavně ty vlaky!!
A v neposlední řadě skvělé životní prostředí.
Ale zase kdo na to má, může jezdit 350 Kmh vlakem včas a každých 10 minut. To přece stojí za to nechat si od soudruhů diktovat život a smrt. Se nám můžou smát jaký sme tu zaostalí křupani.
Vedle chce někdo řešit ameriku, přestavět jim bydlení, aby tím vlakem museli. Takže…
A strana taky rozhoduje, jestli si ten listek na vlak vubec muzete koupit
Což je ovšem sen mnoha nádražáků: Mohli by určovat, kdo kam bude jezdit a zase by měli o něco větší moc.
Vzorem je Japonsko a ne Čína!
Jak dlouho jste tam byl nebo ještě lépe, jak dlouho jste tam žil, že víte, jak to chodí v Číně?
Počítám, že všechny informace (čti lži a polopravdy) máte spíše od českých, velice vzdělaných, novinářů.
No nechci být moc rýpavý, ale nebýt Číny a jejich totalitního politického zřízení (a levné pracovní síly), tak by velká část českých(i evropských) domácnosti měla o dost skromněji vybavené byty bez všudypřítomné levné elektroniky a dalšího zboží. Za ceny demokratických států by si to zboží mohlo dovolit o dost méně lidí. Bohužel obecně bez totalitních režimů by ty demokratické byly dost v čudu. Není jednoduché si to umět přiznat, ale je to bohužel tak (výroba a s tím spojená těžba, znečištění a obecně ten nejvíc devastujicí průmysl se převážně odehrává mimo demokratické státy, které ale na tom nejvíc vydělavájí ).… Číst vice »
Jenom doplnim, ze levna elektronika zacala z Taiwanu. Z Ciny je casto tak levna, az je nebezpecna. A pohadky o tom, ze kdybychom nemeli Cinu, tak umreme chudi v jeskyni mam uplne nejradsi. Cina se chova stejne v lidskych pravech jako v ekonomice. Snazi se podmanit si cely vyrobni retezec od surovin az po finalni vyrobek. Kdyz se ji to podari a to casto za cenu likvidace pripadnych necinskych konkurentu, extremne zdrazi a navic podminuje dodavky loajalnosti k Cine.
To je sice strašně prima ale co jako. Prostě to tak je, chtěli jsme blahobyt tak ho máme. Lidstvo nikdy jiný nebude
To není pravda. Před nástupem Číny bylo dodavatelem levného zboží Japonsko. Demokratické Japonsko.
Kecy, vliv by byl malý, bo by se to vyrabelo jinde v rozvojovych zemích. Tohle se vždy pokryje v řádu nízkých desítek let.
Ano, ve zkratce jejich bída = naše radost.
Problém nastane, když si v té rovnici vyměníme místa.
Když budeš šotosexuál tak ti vlak stačí :-))
Tak se tam odstehujte. Cina opravdu neni muj vzor a desi mne kazdy kdo ji za vzor ma.
Vzorem pro mě je Japonsko a ne totalitní Čína!!
Zkuste nám vysvětlit, co se dá privatizací SŽ získat?
„Kvalitní“.
Jak to vypadá s privatizovanou infrastrukturou se můžete zeptat v některých městech (jako příklad uvádím Jihlavu), kde byly dlouhé roky v soukromých rukou vodovody. Milá soukromá společnost hezky bohatla a vodovody jsou v tak úžasném stavu, že pomalu není měsíc, někdy i týden, aby tu nebyla nějaká havárie.
Vážně si myslíte, že se železnicí by to bylo jinak? Obyvatelé státu Ohio by s vámi asi moc nesouhlasili…
Zámerně vybíráte jen ty případy, které se vám hodí.
No, mám zkušenosti s trakčním vedením v soukromých rukou. Když se tam dělá výluka nebo je porucha, tak to stejně dopadne tak, že se domluví se SŽ, aby dráteníci zajistili výluku nebo opravu, protože než sežene lidí a dojedou s pracákem nebo alespoň dvoucesťákem přes půl republiky tak to budou dny. Taky pochybuju, že by soukromník platil pohotovost tolika lidem. Takže katastrofa.
Jenže zrovna ten soukromý dopravce měl poškozený sběrač na lokomotivě, konkrétně RJ1017. Spojovat České dráhy jako viníka této mimořádnosti se Správou železnic je celkem mimo mísu.
No dobře, technická závada nebo chyba fíry? Tohle se totiž nevyhýbá nikomu, ani ČD, když byly ještě jednotné.
Těžko se bude dokazovat Jačurovi s Boreckým, že ten sběrač udělali schválně vadným a fíra v tom jede taky.
To přece nikdo netvrdí..
Mrkněte se někdy, co dělá při průjezdu sběrač od ‚žlutého‘.
I v létě (za sucha) to vypadá, jako by byla trolej omrzlá.
Tzn. pokud na Smíchově netuší, že se ty lyžiny mají měnit, co čekáte??
Ani žádné úsměvné 4mld. Kč fyziku holt neukecají… 🙂
A jak vzniká poškozený sběrač? Běžným provozem se to nestává…
Jeden z příkladů: https://youtu.be/Gkd40x1KZ1I
Skočit na čas 3:30, pro zájemce.
To je otázka úhlu pohledu. Třeba zanedbaná údržba a pak se to stane v běžném provozu…😉
Projetá lyžina, rozjeté nastavení..
Ližina
A jestli se tedy můžu jako laik zeptat, do čeho tam ten sběrač narazil? Video jsem viděl (na mobilu), ale nějak mi to není jasné. Díky za případné osvětlení..
No a dopadne to jako v Británii, to víte že jo
To už nejde ani komentovat, ty Vaše komentáře. Vás tak zprivatizovat a odprodat někam, odkud už se sem nepřipojíte.
Aha, další trol 🙂
Ze by Alex?
Oceňuji snahu vlakového personálu, v R 875 (130 minut čekání v Českém Brodě) se oba snažili informovat a řešit problémy cestujících. Sami ovšem měli informací minimum a tak se kolikrát jen omlouvali, že opravdu neví, co bude dál a jestli bude NAD. Ale i tak zaslouží ocenění za snahu, taky se místo procházení vozů a odpovídání na dotazy mohli zašít do služebáku a čekat na obnovení provozu.
A nebyl takhle náhodou viníkem toho druhého, výrazně delšího přerušení provozu, soukromý dopravce?
Jasně, chtěl víc vydělat, tak si poškodil sběrač.
Za tohle může jako obvykle Dobrá Správa, v tom jsou ČD celkem nevinně.
No, zrovna zprivatizovat nevím. Privátní sektor by hleděl na zisky, ale ne na spolehlivost provozu.
A nespolehlivý provoz přináší větší zisky než ten spolehlivý?
Podívejte se, jak spolehlivý je provoz v USA, nebo Británii.
Neptám se na USA, ani na Británii.
Myslíte, že fabrika s vypadávající výrobní linkou a hromadou odstávek na tom bude líp než ta fungující?
Nejlepší na převoz nákladu (pokud to občas nevykolejí na neudržované trati…), pro cestující je tam hodně slabá nabídka.
Ne vždy je příčinou vykolejení neudržovaná trať. I v tom Švýcarsku/Německu se umí polámat kolo (Gotthard, Eschede). Nebo vyhřát ložisko, to je úplně stejné jako tady v ČR.
Ovšem jediné zprávy, které telebedna nabídne jsou ta vykolejení. Pozor na bias.
On může být spolehlivý až do nějaké nehody. Viz lanovka na Ještěd, několik let mimo provoz. A vzhledem k tomu jakým způsobem provádí Jančura (ne)údržbu svých vlaků, tak bych na to u tratí moc nesázel.
Nespolehlivý provoz z valné většiny jde na vrub SŽ a přetíženosti hlavních tratí. Takže vlastně i na vrub liberalizaci. Ale neřešení takovýchto mimořádností ke spokojenosti cestujících ušetří náklady a toho se naši soukromí dopravci poctivě drží. Privatizací celé železnice by značně klesla spolehlivost. Ostatně to se stalo i u některých jiných odvětví, které se předali soukromému sektoru a teď se neví co s tím, jak to vrátit. To je odstrašující příklad. Doufám.
„které se předali soukromému sektoru“
Chleba nebyl? Nebylo maso? Fronta na maso má pomník a toaleťák v obchodě už třetí týden není k dostání, protože vyhořela fabrika v Harmanci?
Tím odvětvím, které se nechalo soukromému sektoru jsem myslel pochopitelně takové, které je pro stát strategicky důležité, jako třeba energetika. A k takovým patří i veřejná doprava. Nikdo nepsal o pekařství nebo masném průmyslu. Tak nevím proč sem pletete chleba, nebo maso :-).
Jak kdy. Zálež na smlouvě. 😉
Privátní sektor hlavně nemá rád regulace, nařízení, bezpečnostní předpisy, protože ho to (aspoň ze začátku) stojí poměrně víc peněz.
Samozřejmě, proto je největší evropskou aerolinkou Ryanair vlastněný irskou vládou.
Šel bych pro spolehlivé čipy do ruského státního FABu, soukromníci mají vysokou zmetkovitost záměrně, aby více vydělali. Intel ani AMD nedbrat! (ironie)
A proto Švýcaři zlikvidovali soukromé dopravce a železnici sjednotili pod jediného státního vlastníka i s veškerou další veřejnou dopravou vč. lanovek a přívozů.
Totéž Švýcarská banka – je jediná státní, protože ty soukromé byly zhola nespolehlivé.
PS: Státní sektor by za to (alespoň ze začátku) platit nemusel vůbec?
PPS: Váš telefon je od státní firmy, žejo? Aby byl spolehlivě fungující..
Není ta trať po částečné rekonstrukci nějaká zakletá?
Buď ji zapomněli vysvětit, nebo leží někdo anonymní pod štěrkem….nebo negativní zony.
Tak samozřejmě. Tahle trať prochází územím kde pohřbených je fakt hodně. Pan Píč by mohl vyprávět.
Hlava mi nebere to ze vedle trati měli v celé délce vybudovanou přístupovou komunikaci.Proc tam proboha už není třetí kolej…….
Co třetí, ale tam byly zlákaly pro 4 koleje a pacienti je zase odbagrovali. Řešilo by to i největší problém s Poříčany
A to tak, ze by nebylo komplikovane sledované zhlavi v oblouku , ale vlastně by se odsunuto buď pod nadjezd u Peček ( z důvodu úspory se sem vejdou jen 2-3 koleje)
Docela by mne zajímalo, proč na reko useku jsou furt problémy s trakčním vedením. To nebude jeden ignorant, co jednou projel stahovacku. Ale asi někdo něco koncepčně nedomyslel….
V článku píšou, že příčinou je „poškozený sběrač“ 🙂
To jede lokomotiva z Bohumína s poškozeným sběračem a v Poříčanech strhne trolej.
Jede z Bohumína. Proč až v Poříčanech a ne už ve Třebové nebo v Kolíně, což by se objíždělo daleko hůř. Lipník stejně tak…
Z výše uvedených skutečností vyplývá, že buď se sběrač poškodil až za Třebovou, nebo – to je horší – se pokazil Murphyho zákon.
Protože se to prostě může stát…
Jak tak čtu vaše komentáře, asi nebudete strojvedoucí, jinak by jste se tak hloupě nemohl psát a komentovat :-).
To je jednoduché. Trať po rekonstrukci si sedá a dělá (má se dělat) průběžně dosypávání a podbíjení. Musí být celkem 3* a potom cca do roka další. No a na toto se musí vyregulovat i trolej, aby byla v ose koleje. A pokud není trolej v ose koleje, tak je to jen otázka času…
Požár TV = ???
Předpokládám, že tím je myšleno přepálení troleje. Požár asi těžko. To zas psal nějaký na slovo vzatý odborník :-).
Tak když jsem cestou z prace doma misto v 19 ve 22h, tak to me uz vadí…informaci málo, naštěstí u ČD relativně profi služby včetně zásob v jídeláku. Nevim, zda je reseni záložní diesel nekde Praha – Kolín – Pardubice…pred 3 roky jsem takto visel 4 hodiny…dneska trakce, posledně výhybka, standardem je osoba v kolejišti či sebevrah…
Deset kilometru před Štrasburkem jsem také musel čekat dvě hodiny než de sebevrah uklidil vyšetří a vlak popojel .
Spíš není. Porucha trakčního vedení sebou velmi často nese i nesjízdnost koleje, takže by ten motor nic moc neřešil, nehledě na použitelnost, která by se týkala maximálně jednotek vlaků z desítek stojících…
Diesely jsou dnes už vzácné zboží a také by na tom musel sedět strojvedoucí, to musí někdo zaplatit. Navíc bývá často provoz úplně zastaven, tak si s dieselem stejně nepomůžete.
Kolik dieselů by to mělo být, kolik lidí v pohotovosti na nich? Projelo by to vůbec s dieselem? Tady jsou odklonové trasy pod dráty, kámen úrazu je v tom že vlivem výluk jsou z Prahy do Lysé už několik let jednokolejné úseky, přes Chlumec to bude jednokolejné ještě dlouho.
Taky jsem to tam dnes schytal. Ráno cestou na Moravu netopící vůz na Silesii a pomalá jízda z Pardubic do Kostěnic, ale fajn. Cestou zpět Cracovia až do Kolína včas, tam nám oznámili že se pojede odklonem a místo Libně se zastaví ve Vysočanech – hlásili to opakovaně, ale pouze česky, přičemž tam sedělo i dost cizinců, je to mezistátní vlak. Nejdřív se čekalo asi 15 minut v Kolíně, nevím proč, pak to jelo úplně v pohodě, ale před Počernicemi jsme pouštěli asi 5 vlaků v protisměru. Tím jsme navýšili zpoždění asi na 55 minut. Ve Vysočanech se nehlásilo vůbec… Číst vice »
Tak EC 140 Ostravan tedy lepší, hlásili opakovaně česky a anglicky už před Kolínem a pak i dál, včetně nezastavení v Libni a mimořádného zastavení ve Vysočanech.
Co mne spíš překvapilo, je stav té trasy. Nymburk – Lysá max. 100 km/h, ok, nerekonstruováno. Ale ta nová štreka Lysá – Vysočany, maximálka 90, neustálé ploužení někde a samozřejmě výluka jedné TK uprostřed… Tohle jestli má někdo absolvovat každý den tam a zpět, tak tak teda nevim. Takovejch peněz to stojí a zlepšení nepatrné…
„Takovejch peněz to stojí a zlepšení nepatrné…“
Čekal někdo od SŽ něco jiného?
Není to dodělané, ale lze to vykopat úplně vše najednou a několik let jezdit pouze busama.
No, upřímně – pokud ta doprava na tom staveništi je tak nespolehlivá, jak se to jeví, tohle by mohla být lepší varianta. Nebo prostě udělat nějakou provizorní – u silnic se to dělá…
Doprava na tom staveništi pasuje přesně na to staveniště a je spolehlivá naopak velice. Narozdil od jiných dvojkolejek.
Než tady začnete plácat nesmysly, tak vás hned mohu vyvést z omylu. Úsek lysá-vysočany opravdu nemá maximálku jen 90. Je to zatím 100 a na reko úsecích by to mohlo být i více, i lajk si toho může všimnout mezi čelákovicemi a lysou, byť tedy vice než 100 není z důvodu čekaní na uvedení v provoz etcs. Více mohlo být už teď, ale neuvedl se v provoz přenos návěstního znaku na návěstní opakovač a tím by pak legislativa dovolila vyšší rychlost, ale přece bude etsc, no víme jak to dopadne…. Ale jen 90 to fakt není, plus nymburk lysá taky… Číst vice »
Lajk není laik ..
Já hovořím o tom, jak jsme reálně jeli, ne jaké jsou zrovna u tratě tabule. To se může každej podívat do TTP…
Jinak ta 100 bez ETCS je zase náš výmysl, může se 120, jinde se jezdí 120, jenom tady jsme zase chytřejší.
Jenže jste na odklonu nebyli jaksi sami … 🙂
xD. Píšete stav té trasy a teď halekáte jak jste jeli. Jste pobavil. Radši už nic nepište, protože sám nevíte, co píšete.
Lysá – Počernice je 100 až 90, místy 80. Dál 90 a za bakabenkiunin110. Bez ETCS tam víc, než 100 nebude.
No a kde se tedy stala chyba? Ta investice přeci byla zdůvodňována právě tím, aby se podobné věci nestávaly, ne? Záznam průjezdu zrekonstruovaným úsekem z konce vlaku:
https://youtu.be/LBVE9FbHYBM
Na tom videu mě zaujaly Pečky. Odjezd směr Poříčany volno z hlavní koleje, ale na vjezdu má osobák postavené do odbočky. To se takto staví vlaková cesta běžně?
Z hlavní koleje je to přichystáno pro rychlík, který bude osobák předjíždět. Cesťák svítí, aby si mohl osobák povytáhnout a zařadit se hned za rychlík.
Taky mě to překvapilo, že je to tak postaveno. Mě ale spíše zaráží, že zatímco kolem Peček se dělají nové odbočky, ve Velimi na zhlaví směr Kolín je jen jedna kolejová spojka, která možnosti kombinací jízd vlaků výrazně zase omezuje…
Ono je při dnešní poptávce osobních i nákladních dopravavcu výhodnější mít spojky jen na jednom záhlaví stanice a druhé v půlce trati mezi stanicemi. A je to za stejný peníze.
Mám krásných 140 minut zpoždění… Po prvním problému jasně psali, že všechny dálkové vlaky zastaví v Kolíně. Ti pitomci je ale nechali všechny projet. Kdyby všechny dispečery vyházeli, tak by byl na dráze pořádek.
Opět se projevilo „krizové řízení“. Informace nula, na tabulích ve stanicích a v hlášení naprosté nesmysly. Zkrátka totální bordel.
Jj, náš Os vlak je prý opožděn z „provozních důvodů dopravce“
Něčeho podobného jsem byl svědkem cca před měsícem, když se u Kutné Hory srazil bagr pracující ve vyloučené koleji a nový Panter. Chvíli měl dojet do KH rychlík do Brna. Byl čas odjezdu, na tabuli žádné zpoždění, rozhlas mlčel. O nehodě jsme ještě nevěděli. Ale to už vím, že to informační ticho známka něčeho neblahého… Až cca 10 min po odjezdu teprve vyhlásili, že se asi pojede autobusy. Za chvíli přijel R Vysočina z opačného směru a ukončil zde jízdu. Obhodili mašinu a že se pojede zpátky místo rychlíku, který uvízl před místem nehody v Kolíně. Vlak dostal volno, fíra… Číst vice »
Informace 0? Když to víte, dáte to na net. Uděláte opatření, domluvíte s lidmi v provozu, dáte na net. Dnes byli na CDP super lidi, že ihned zarazili v Kolíně i Praze vlaky, aby bylo možno odklánět to, co nebylo vyjeto na trati. Co ještě chcete? Myslíte, že ty vláčky se přenesou, nebo přejedou jako na panelu? Kde máte seznání lidí? Kde máte propustnost odklonové trasy? Kde máte na to vše v tomhle měřítku čas?
Tak proč hnily ty dva narvaný rychlíky v Českým Brodě celý podvečer i večer!? Proč tímto směrem vůbec vyrazily? Snad jen naivní blbec může uvěřit, že když v Poříčanech, který jsou servaný, zůstane průjezdná jen jediná kolej, že to jako bude v cajku a už se nic nemůže stát!? I ten poslední šotouš ví, že pravděpodobnost, že se to zese.e, hraničí s jistotou!
Nebudu komentovat. Je vidět, že jste všichni odborníci na slovo vzatí
Já jezdím vlakama 40 let a tohle se nedělo nikdy. Takováhle arogance a braní cestujících věčně (denně) jako rukojmí a vysmívání se jim lhaním do rozhlasu nebo mlčením o informacích.
Jel jsem Hradečanem a notifikace v Můj Vlak mi vyskočila asi 5 minut po začátku MU.
Horší je, že odklonová trasa je v nekončící rekonstrukci.
Aspoň tam je nějaká odklonové trasa a ta to jednokolejně vyjezdila (48 odklonů) ve svazcích po 3 minutách při nařízené PJ 50 km/h v celém úseku. Jinde je místo odklonové trasy kulové.
Jdi do prdele. Které vlaky jsme nechali projet? Všechno na odklonové trase stavělo Vysočany i Kolín, aby se to nepletlo. Nevíme, kde nám hlava stojí, vymýšlíme opatření a tobě je to málo?
Kolínem jste nechali projet jak Railjet tak Jančuru směr z Prahy, ty jediné dva vlaky co to mezi MU projely. A to byla plná hala lidí.
3 hodiny trvalo než jel další vlak.
Ohlášení že se staví, ale zablokované dveře, to jsem už zažil. (Tedy byl to osobák Benešov – Praha, několik minut stál v Libni u nástupiště a pak se dveře otevřely)
Ani nepřibrzdili, projely plnou rychlostí okolo nástupiště plného lidí.
A on snad Jančura a Railjet mají v Kolíně stavět ??
Pokud je MU a nic jiného tam nejede a nějakou dobu nepojede tak ano. Na to je zas nějaký paragraf že se nesmí přibrat cestující, kteří ve stanici uvízli?
A jak to chcete komukoliv naridit? Zlutak v komerci bez listku na misto nebere cestujici, to vyresite jak?
Tak předpokládám, že Vysočany + Kolín zastavovaly mimořádně všechny vlaky JEDOUCÍ ODKLONEM. Takže pokud se ve chvíli vzniku MU nacházel nějaký vlak v úseku Poříčany – Kolín směrem na Pardubice, který to nezasáhlo a má v Kolíně projíždět tak tam projede a nečekejte nic jiného.
Na webu ČD mimořádnosti bylo po prvním průseru jasně napsáno „všechny dálkové vlaky zastaví ve stanici Kolín pro výstup a nástup cestujících“. To tam bylo už min. půl hodiny před tím než ty dva vlaky projely Poříčany. A přesto nezastavily.
Pohádky o mašinkách. Byla jednou jedna úplně obyčejná železniční stanice, která se ničím nelišila od stovek ostatních. Jmenovala se Poříčany.
A občas se jí říká „Rohlíkov“. To jen pro doplnění.
Proč?
Protože je do rohlíku?
To jsem měl kliku. Projížděl jsem Sp 1525 Vrchlice přes Poříčany v 16:50.
tady je alespoň vidět,jak je závislá trakce zranitelná!!
Spíš je zranitelné cokoliv, co má pod palcem SprŽel..
Shinkanseny jsou obdobně závislé a neobdobně zraňěné.
a to „ě“ tam samozřejmě být nemá, jen „e“
A protože jsem blb, tak tam samozřemě nemá být „ň“ 😀
V klidu, podaří se i větší vejšplechty 😆😆😆😉
Jo? Najdem případ, kdy se pod nezávislou rozlámaly výhybky, co vy na to?
…
… a skončíme u trojských trosek Trojské lávky – ani pěšky nechodit!
To je vtip i dráty na Tupolevově ulici v Letňanech nejsou teď tak problémové a pravdou je, že po zprovoznění tam byli montážní auta jednou měsíčně
A to má linka 58 za jedno kolo čtyři stahovačky 🙂
Ale povinný, protože končí dráty