Hitachi představilo první hybridní jednotky pro jih Itálie, Trenitalia je nasadí jako Intercity

Jednotka HTR 412 pro Trenitalia. Foto: TreintaliaJednotka HTR 412 pro Trenitalia. Foto: Treintalia

Jednotky jsou poprvé nasazeny na výkony Intercity.

Italský státní dopravce Trenitalia tento týden zařadil do provozu první ze sedmi nových jednotek od společnosti Hitachi Rail. Jde o první jednotky pro vlaky kategorie Intercity, které mají hybridní pohon. Kombinují provoz na elektřinu, baterie a naftu.

Dopravce za sedm jednotek zaplatí 60 milionů eur, využije na ně evropské dotace. Nejprve začaly jezdit mezi mezi městy Reggio Calabria a Tarantem. Od 9. června budou nasazeny také na trasu Bari – Lecce.

Na zkušební okruh do Cerhenic dorazila hybridní novinka od Hitachi Rail

Podle výrobce má kombinace různých pohonů snížit emise CO₂ oproti čistě dieselovým jednotkám snížit až o 83 %. Čtyřvozová jednotka má 200 míst k sezení, nechybí prostory pro přepravu osob s horší mobilitou nebo jízdních kol. Maximální rychlost je 160 km/h. Jednotky vycházejí z modelu Blues, který Hitachi dodává pro regionální dopravu.

Jednotka HTR 412 pro Trenitalia. Foto: TreintaliaJednotka HTR 412 pro Trenitalia. Foto: TreintaliaJednotka HTR 412 pro Trenitalia. Foto: Treintalia

Tagy Hitachi Rail HTR412 hybridní vlak trenitalia
12 komentářů