Peruánská Lima má první podzemní linku metra. Soupravy se testovaly v Česku

Metro v peruánské metropoli Lima. Foto: Ministerio de Transportes y ComunicacionesMetro v peruánské metropoli Lima. Foto: Ministerio de Transportes y Comunicaciones

Zprovozněná linka je plně automatická a soupravy se pohybují bez řidičů.

Hlavní město jihoamerického Peru otevřelo první úsek podzemního metra. V Limě sice existuje již 20 let linka 1, ta je však vedena jako nadzemka.

Nyní otevíraný úsek 1A linky 2 má pět stanic a měří 5,2 kilometru. Je kompletně vedený v tunelech a spojuje stanice Evitamiento a Mercado Santa Anita. Jízda mezi těmito stanicemi trvá sedm minut, dosud museli cestující MHD počítat na této trase s půlhodinou.

Zkušební provoz bude po 90 dní bezplatný. Linka by se měla postupně rozrůstat do obou směrů, a zajistit tak i napojení na další kolejovou dopravu, která zatím chybí.

Po dokončení by linka 2 měla měřit 27 kilometrů a směřovat od moře na západě až na východní předměstí Vitarte. Dvacet sedm zastávek poté projedou vlaky za 45 minut a očekávaná kapacita je až dva miliony cestujících denně.

Tentokrát to vyjde. Ekvádorské Quito napotřetí odstartovalo provoz nejvýše položeného metra

Zprovozněná linka je plně automatická a soupravy se pohybují bez řidičů. Stavba, kterou mělo na starosti italsko-španělské konsorcium, začala v roce 2015. Soupravy dodala společnost Hitachi (dříve AnsaldoBreda). Celkem bude do Peru dodáno 35 šestivozových souprav, na právě otevřený úsek jich však zatím stačí pět. Napájeny jsou trolejovým sběračem na střeše.

Testy na okruhu v Česku

Vlaky se vyráběly v Itálii. Skříně vozů jsou z hliníku, souprava je 108 metrů dlouhá a 2,85 metru široká. Kapacita je 166 sedadel a 1 105 stojících cestujících. Maximální rychlost souprav je 90 km/h.

Vozy jsou klimatizovány a mají bezpečnostní kamery. Zajímavostí je, že výrobce prototyp testoval v roce 2016 na okruhu ve Velimi. Ve stejném roce byla do Peru dodána také první souprava, která tak na zprovoznění čekala sedm let.

Jižní Amerika začíná v posledních letech systémy veřejné dopravy zvolna dohánět ostatní světadíly. Moderní systém metra se nedávno otevřel i v sousedním Ekvádoru. V tamní metropoli Quito zahájili provoz nově vybudovaného systému metra prvního prosince. Jeho jediná linka měří 22 kilometrů a obsluhuje 15 stanic mezi předměstími El Labrador a Quitumbe. Jde pravděpodobobně o nejvýše položené metro na světě.

Soupravy metra v peruánské metropoli Lima. Foto: Ministerio de Transportes y ComunicacionesSoupravy metra v peruánské metropoli Lima. Foto: Ministerio de Transportes y ComunicacionesMetro v peruánské metropoli Lima. Foto: Ministerio de Transportes y ComunicacionesMetro v peruánské metropoli Lima. Foto: Ministerio de Transportes y ComunicacionesMetro v peruánské metropoli Lima. Foto: Ministerio de Transportes y ComunicacionesMetro v peruánské metropoli Lima. Foto: Ministerio de Transportes y ComunicacionesMetro v peruánské metropoli Lima. Foto: Ministerio de Transportes y ComunicacionesMetro v peruánské metropoli Lima. Foto: Ministerio de Transportes y ComunicacionesMetro pro peruánskou metropoli Lima na testech ve Velimi. Foto: Railcolor Vladimir Fisar
Tagy automatické metro Hitachi Rail Lima metro Peru
8 komentářů