Hitachi představilo první hybridní jednotky pro jih Itálie, Trenitalia je nasadí jako Intercity

Jednotka HTR 412 pro Trenitalia. Foto: TreintaliaJednotka HTR 412 pro Trenitalia. Foto: Treintalia

Jednotky jsou poprvé nasazeny na výkony Intercity.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
cenek

Je tu nějaká liberalizace? Není.

TPal.

Ta práce s materiály v interiéru je něco úžasného. Klobouk dolů před Trenitalií, že si zase dobře pohrála s tím, jaký má být interiér. Jediné, co bych vytknul, je absence mezivozových dveří.

Vvvt

Na design to nejezdí (a je to dost subjektivní), ale to je neskutečně šeredný vlak 😂

Petr Jetelina

Soupravy nahradí klasiky s lokomotivami D445, ne jednotky.
Těch klasických souprav bude škoda, jde o jednu z několika posledních relací, kde jezdily klasické soupravy v nezávislé trakci.

jkjk

Hitachi Raily Italy = AnsaldoBreda, takže to zas pro Italy zas tak velká exotika není. Baterie jsou tam spíš jako doplněk na rozjezdy (a tím pádem znatelně menší hlučnost), jenom na baterie by to moc nedaleko neujelo. Ale jinak zajímavý koncept.

Gajda

Todle kdyby umělo našich 25kV a německých 15kV v elektrickým režimu + nafta a baterky, tak by to byla ideální souprava z Prahy do Mnichova. Holt z Berouna do Prahy by musela na baterky nebo naftu.

Jiří Kocurek

Mnoo čistě teoreticky a z kapacitních důvodů by z Plzně byla potřeba posila.
Řekněme, že v ideálním světě jsou kompatibiliní jak spřáhla, tak protokoly, nezáleží na výrobci vozidla, domluví se to spolu. Z Berouna by to po rozjezdu tahala posilová souprava, která stejnosměr umí. Na urdžení rychlosti by to stačilo a Hitachi by si z baterií vzala jen vlastní spotřebu (světla, ventilaci, klimu…).

Jan Sova

No kdysi jsem byl na jihu Itálie na těch koridorech a bezpečnost v koridoru (kromě plotu okolo) nebo při průjezdu peronem je nějak zvlášť netrápí. Je fakt že po setmění už je na peronech pusto…

xyz

https://www.trenitalia.com/content/dam/tcom/allegati/trenitalia_2014/informazioni/orario_digitale/RegionaleCalabria_Sicilia_light.pdf trať č. 91 V té relaci Taranto – Reggio di Calabria jezdí 2 (!) páry přímých vlaků za den. V některých úsecích nejezdí skoro nic dalšího. Už jen tento „rozsah“ nemůže z prinicipu převzít relevantní podíl přeprav, jakož i snížení podílu emisí. P. S. V (převážně jižní) Itálii jsem byl teď od 12. do 16. 3. Obecné zážitky (nad rámec relativně nízkého počtu spojů, na řadě tratí NAD dočasná či „dočasná“; nemile mě překvapilo dost výluk na Sicílii): – červená na semaforu má jen doporučující, nikoliv absolutní význam – celkově všude dost aut parkujících všelijak, a to i v… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ano, je to jiná část itálie: https://cs.wikipedia.org/wiki/Risorgimento

Chudý jih funguje poněkud jinak než průmyslový sever.

VTT

Během pobytu v Turíně mě jeden místní Ital ukázal, že nějaká červená pro auta a zelený panáček pro chodce jsou i na severu Itálie jen pro ozdobu.

xyz

Abych napsal něco pozitivního, tak i na jihu ve vlacích Itálie čisto, v naprosté většině funkční WC (srov. např. s regionálkou v Německu, kde na funkční WC raději nespoléhám).

Pracovníci FS i na menších pokladnách hovořili anglicky vždy (i když šlo o starší pracovnice/pracovníky), v některých obchodech přeci jen angličtinu neovládali (na němčinu, kterou ovládám také, jsem se jich neptal).

A elektrické Hitachi (které tam už pár let jezdí) taky fajn.