egoe-plus
Dopravci Železnice Železniční průmysl Zprávy

Na zkušební okruh do Cerhenic dorazila hybridní novinka od Hitachi Rail

Hybridní jednotka Hitachi HTR412. Pramen: VUZ
Hybridní jednotka Hitachi HTR412. Pramen: VUZ
Vlak může kombinovat napájení z troleje, dieselový pohon na neelektrifikovaných tratích a pohon na baterie

Na zkušebním okruhu Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) v Cerhenicích u Velimi je k vidění nový přírůstek z dílny společnosti Hitachi Rail. Jde o hybridní jednotku HTR412, která je určená pro italského státního dopravce Trenitalia. Obrázky se VUZ pochlubil na svých stránkách.

Jednotka dorazila na okruh 6. dubna. Písmeno H v označení jednotky značí hybridní pohon. Vlak může kombinovat napájení z troleje (3 kV), dieselový pohon na neelektrifikovaných tratích a pohon na baterie. HTR412 je čtyřvozová jednotka, dopravce si objednal i třívozovou verzi HTR312.

Zakázka, která byla definitivně potvrzena předloni, má maximální rámec 135 vlaků, dopravce jich odebere alespoň 70. Do provozu s cestujícími by se mělo vozidlo dostat ještě letos.

Výroba probíhá v závodech Hitachi Rail v Pistoii, Neapoli a Reggio di Calabria.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Soumar

Krásné.
Třeba i česká dráha (obě „dráhy“, kolej i vůz) přestane zatvrzele udržovat různé koňské a kozí dráhy a spřežky a pořídí na využívané regionální tratě vozidla tohoto kalibru (a zbytek nahradí klimatizovaným autobusem).
Je smutné, když to nejmodernější z pohledu mírně poučeného laického cestujícího představuje Desiro a Pendolino.

Bmo

O něčem takovém se nám bohužel ani nezdá. Musíme tu trpět několik desítek let staré ojetiny z Německa atd., dál nemá cenu to rozvádět.

Lemmy

Souhlas, ta ojetá béčka z DDR jsou fakt hnus. Tohle by měly ČD koupit místo nich.

Marsst

To dělá spíše ariva než čd

Alibaba

Zajímalo by mě, jestli by se dala vyrobit i dvouvozová verze a jestli by se jí trakční výbava vešla všechna na střechu (a to včetně třeba i trafa na 25 kV)?
Jakou to má obsaditelnost?

Petr Š.

Italové nemají testovací tratě? Docela by mě zajímalo, kolik nám zaplatěj….

Bmo

Vzhledem k tomu, že ČR je proti Itálii banánová republika, tak testování u nás vyjde mnohem levněji, než u nich.

eLzyx

co to je za hloupý dotaz? Buďto nemají, nebo to u nich vyjde otestovat dráž. Tak to otestují u nás, zaplatí za to, dají práci českým odborníkům. Každý příjem pro VUZ, resp. ČD je více než žádoucí. Stejně tak je žádoucí, aby ti zkušební odborníci byli vytíženi. Je to vysoce kvalifikovaná práce.
Spíše byste měl brojit proti všemožným montovnám jednoduchých výrobků s minimální marží, minimálními výplatami …

Vbb

Mají, tuším v Miláně. Okolo bývalého ranžíru.

O.K.

A máte trochu představu, kde by měl být? Na internetu jsem o tom nic nenašel.

Dominik

Sice asi mají, ale Cerhenický okruh je považován, dlouhá léta, za jeden z nejlepších v Evropě, ne-li na světě. Však se u nás zkoušelo i TGV, AGV, a další jednotky a lokomotivy, z celého světa.

H1PAVCA

Zajímavá koncepce, hodící se pro spoje provozované Arivou.

Anonymní alkoholik

A taky R11.

Jiří Kocurek

Nejen, ČD by to taky ledaskde využily. Ovšem cena pro objednatele je nereálná v cz podmínkách.

Gale

Spíš §1.
Cena za sedačku se moc neliší od Pantera..

Milan

Odpověď na otázku, jestli strojvedoucí z jednotek od Škodovky špatně vidí..

Jiří Kocurek

Strojvedoucí nepotřebude dávat přednost zprava, narozdíl od řidiče autobusu, a taky jezdí mnohem rychleji. Přišlo se na to, že výhled do stran spíše unavuje, aniž by byl přínosem pro viditelnost návěstidel.

Marsst

Joo ale pak je tu ten vtip že v případě výpadku napětí se má strojvedoucí naklonit z okna a zkontrolovat si sběrač.. V pendolinu a takových strojích to moc nejde 😁

Petr

On je problém, proč ještě musí strojvedoucí sledovat trať očima. Viz AVV a ETCS.

Petr

Copak, ty mínusy jsou od nepřátel lepšího zabezpečení železniční dopravy? Člověk vždy bude tou slabou částí zabezpečení, čím dřív si to uvědomíme, tím lepší.

Jaaa

Zabezpečení jízdy vlaku nelze redukovat na návěstidla.

Petr

Autonomní provoz se musí od něčeho odrazit.

adamgolias

uz jste zkousel zastavit na nadrazi s prechody pres koleje tak , aby jste do neho ,, nestrcil ,, nos nebo posledni vagon nenechal na prechodu za vami? avv vam tak mozna pomuze zastavit , ale ne v MB , Bakově , Příbrami , Kladně … … . Tam je dobry vyhled nutny . Videt od 30 m pred masinou je dobry tak na koridorovy nástupiště. – a vyhled do strany? kolikrat ma fira vyzkouseno ze kdyz vidi z bocniho okna patej sloup( dopln dle situace) vi ze ma dvere na nástupišti .

X 1

To co popisuješ je “improvizace”.
V normálním železničním světě má správce infrastruktury zajistit návěstí nebo označením místo přesného zastavení, které je zřetelně viditelné z čelního okna.
Proto například u perónů v Německu najdeš Halte tafel H. Může jich být u nástupiště i několik. Bývají doplněny tabulkou o délce v metrech nebo o počtu vozů soupravy na trase se převážně vyskytujících se.
Viz H 100m, H 120m, H 200m, H 400m. Nebo např. Pirna. H 2 Dosto (Doppelstock wegen) nebo H 5 Dosto.

Petr

Tak v Příbrami se kvůli tomu musela osadit návěst „místo zastavení“ protože to fírové nezvládali, alespoň podle tvrzen, které zaslalo ČD na dotaz, proč to nezastaví tak aby se nemuselo skákat ze dvou metrů. 😀

Papoušek 477.0

To je teda přístroj. Toho se budou lidi bát.

Krysa350

Čelo fakt ukrutný, ale v aerotunelu asi dobrý.

Micky

Zajímavý vlak, alespoň technicky. Neví někdo, jak je to s tím spalovacím motorem? Má to trakční alternátor pro přímé napájení TM nebo to je jen pro dobíjení baterii? A pak jaký to má dojezd mimo trolej?

Alibaba

Mezi alternátorem (3f) a motorem (3f) musíte mít vždycky nějaký řídící člen (tranzistory, tyristory a jiná polovodičová technika, kondenzátory, tlumivky aj.), aby jste mohl nějak motory regulovat jak napětím, tak frekvencí. A do tohohle členu bude taky vstupovat napájení z baterek a z troleje, možná ještě taky brzdové odporníky, když už nebude místo na štosování elektriky. Možná i pomocné pohony.

Pavel Vavříček

Aneb když Japonci nechají něco vyrobit Italy.

Kubrt

Jsou to tradiční italské továrny, momentálně v majetku japonské matky.

Petr

Pěkné, to je budoucnost.

Fandik

Líbí se mi odvážný design. Jsem zvědav, který prvni dopravce objedná podobné vlaky at uz od zmineneho Hitachi nebo Alstom apod. 😊

Kubrt

Píše se tam, že jsou to vlaky pro Trenitalii.

Vojtano

Strašně nehezký stroj. Doufám že někoho nenapadne tuhle zrůdnost cpát v budoucnu na české koleje.

Greta

Proti Škodě je to zlatý.

Big Fat Fabulous Woman

Musím souhlasit, ten design není moc povedený.

Jaaa

Co se vám nezdá? Evidentně je to aerodynamicky funkční řešení (hluk? odpor z bočních vírů?)

Vojtano

Možná aerodynamicky dobré řešení ale duležitá je i estetická stránka, zkrátka tohle se designově moc nepovedlo, kam se hrabe laminátka😀 (ta je aspoň teda české potažmo evropské výroby)

Havel

Boze, je uplne fuk jak to vypada, dulezita je snad funkcnost a to je ze je to novy ne? Ty bys radsi jezdil v 50 let starejch kraxnach ze …

X 1

No takový Honecker po faceliftu nebo 854. 🙂