Elektrizace části Vláry má projektanty. Stavba nabrala zpoždění přes čtyři roky

Stanice Nesovice. Foto: Správa železnicStanice Nesovice. Foto: Správa železnic

Součástí projektu je proměna stanice Nesovice či Slavkov.

Společnost Sagasta vyhrála zakázku na projektování prvního úseku modernizace železniční trati Brno – Veselí nad Moravou. Za 127 milionů korun připraví projektovou dokumentaci pro rekonstrukci traťového úseku Blažovice (mimo) – Nesovice (včetně) a rekonstrukci stanice Slavkov u Brna. Jde o součást trati z Brna na Vlárský průsmyk označovaný jako Vlárská dráha či Vlára.

Zadání vyplývá z dokumentu na profilu zadavatele. Sagasta porazila sdružení Sudop Brno a Moravia Consult (Sudop Group) o zhruba tři miliony korun. Odhadovaná cena byla 116 milionů korun. Její hlavní částí bude elektrizace na střídavý systém 25 kV/50Hz. Sagasta připravovala i předchozí stupeň dokumentace.

Podle informačního letáku stavby dostupném na stránkách Správy železnic měla modernizace tohoto úseku začít již na jaře 2022. V aktualizované verzi uvádí Správa železnic rok 2026. Teprve nyní ale projekční firma bude zpracovávat dokumentaci pro stavební povolení.

Modernizace trati Blažovice - Nesovice. Foto: Správa železnic

Celá rekonstrukce trati má přinést kompletní proměnu stanice Bučovice a dílčí úpravy stanice Nesovice. V traťových úsecích pak dojde k přestavbě vybraných mostních objektů s lokální rekonstrukcí železničního svršku a spodku. V celém úseku bude provedena instalace nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a elektrizace trati, čímž se zvýší kapacita dopravní cesty i bezpečnost a plynulost železniční dopravy. Trať je v celém úseku dvoukolejná.

Devítimiliardové zlepšení Vlárské dráhy. Čeká ji zrychlení až na 160 km/h a elektrizace

Odhadované náklady na stavbu byly v roce 2020 2,2 miliardy korun.

Tagy Sagasta Správa železnic¨ trať 340 Brno - Veselí nad Moravou Vlárská dráha
148 komentářů