Správa železnic vybrala projektanty další části trati Brno – Přerov, počítá s 200 km/h

Lokomotiva 151 a elektrická jednotka 471 v Přerově. Foto: České dráhyLokomotiva 151 a elektrická jednotka 471 v Přerově. Foto: České dráhy

Správa železnic aktuálně počítá se zahájením stavby v roce 2025.

Správa železnic má novou smlouvu na projektování modernizace další části jednokolejky mezi Brnem a Přerovem. Jde o zpracování dokumentace pro stavební povolení pro úsek Kojetín – Přerov.

Zakázku za 249,9 milionu korun získalo sdružení firem Moravia Consult, Exprojekt (Sudop Group) a Sagasta. Vyplývá to z registru smluv. Vítězná cena je o 20 milionů korun vyšší, než byl odhad. Zprávu zadavatele o průběhu soutěže dosud Správa železnic nezveřejnila.

Předmětem projektu je především modernizace a zdvoukolejnění stávající trati v úseku Kojetín (včetně) – Přerov (mimo) v délce 17 km na rychlost až 200 km/h. V rámci prací budou kompletně rekonstruovány stanice Kojetín a Chropyně a zastávka Věžky. Plán trasy je ke stažení v zadávací dokumentaci k zakázce.

Modernizace trati z Brna do Přerova je rozdělena do pěti etap, úsek Kojetín – Přerov patří mezi ty, které jsou s přípravou nejdále. Správa železnic na svých stránkách uvádí termín zahájení v roce 2025.

Pro úsek z Nezamyslic do Kojetína už je vydané územní rozhodnutí a projektanti pracují na dokumentaci pro stavební povolení. Nejvzdálenější je zatím stavba úseku z Brna do Blažovic. Projekt teprve čeká na schválení Centrální komise ministerstva dopravy, až poté se bude zpracovávat dokumentace pro územní rozhodnutí.

Trať, která spojuje druhé a třetí největší město republiky, tedy Brno a Ostravu, je dnes mezi Brnem a Přerovem jednokolejná a jezdí se po ní nejvýše stokilometrovou rychlostí, cesta do 88 kilometrů vzdáleného Přerova trvá déle než hodinu a čtvrt. Kapacita trati je zcela vyčerpaná. Od roku 2006 už kvůli tomu nejezdí ani osobní vlaky z Brna do Vyškova a nahrazuje je nízkokapacitní autobusová doprava.

Studie proveditelnosti, na jejímž základě se přestavba trati na dvoukolejnou s rychlostí 200 kilometrů za hodinu připravuje, vznikla už v roce 2015. Její přípravu nezdržují ani různé spolky jako v případě řady jiných dopravních staveb.

Tagy Brno - Přerov Exprojekt Kojetín - Přerov Moravia Consult Sagasta Správa železnic
128 komentářů