LOT 3a leaderboard

DPP zrušil soutěž na velkokapacitní autobusy na letiště, nikdo se nepřihlásil. Soustředí se na trolejbusy

Téměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPPTéměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPP

Ani druhý pokus Dopravního podniku hl.m. Prahy (DPP) na pořízení nových velkokapacitních autobusů zejména pro linku 119 na Letiště Václava

Ani druhý pokus Dopravního podniku hl.m. Prahy (DPP) na pořízení nových velkokapacitních autobusů zejména pro linku 119 na Letiště Václava Havla nevyšel. Do soutěže nakonec nepodal nikdo nabídku.

Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. Do soutěže se nikdo nepřihlásil i přes pořádané předběžné tržní konzultace, které proběhly v létě.

„Pro úspěch ve veřejné zakázce na nákup 20 velkokapacitních autobusů jsme udělali maximum – před vypsáním jsme zrealizovali 2 kola předběžných tržních konzultací (PTK), oslovili jsme všechny stávající i potenciální výrobce velkokapacitních autobusů v Evropě, prodloužili jsme PTK na základě předběžného zájmu výrobců a podle jejich vyjádření jsme připravili dokumentaci pro vypsání samotného tendru, vše v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek,“ řekl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.

DPP hledal dodavatele velkokapacitních autobusů už v roce 2018, tehdy soutěžil pronájem. Nikdo se nepřihlásil. Nově chtěl vozidla koupit. Podle výrobců, s kterými redakce Zdopravy.cz mluvila, byl problém především v délce záruční lhůty či podmínek pro servis.

Požadavky na zmírnění záruky se objevily už v předběžných tržních konzultacích, DPP je ale odmítl.  „Pro DPP by to znamenalo výrazné zhoršení podmínek a zvýšení nákladů do budoucna. V tendrech na standardní, kloubové nebo midi autobusy, které jsme doposud realizovali, žádný z výrobců neměl výhrady k námi požadované záruční době,“ dodal Šabík.

Místo autobusů trolejbusy

DPP už nepočítá podle Šabíka s tím, že by zakázku opakovali. „O to více se soustředíme na urychlení prací na elektrifikaci linky 119, kde na přelomu letošního a příštího roku očekáváme získání pravomocného územního rozhodnutí a stavebního povolení. Na základě již realizovaného prvního kola předběžných tržních konzultací registrujeme násobně větší zájem u výrobců tříčlánkových bateriových trolejbusů než u výrobců velkokapacitních autobusů,“ řekl Šabík. Zakázku na velkokapacitní trolejbusy chce DPP vypsat v první polovině letošního roku. Plán na elektrizaci linky 119 již loni schválili pražští radní.

Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala požadavek na kapacitní posílení spojení na letiště stále trvá. Zda budou opět jezdit zdvojené autobusy ve špičce ale není zatím jasné nebo zda počká objednatel dopravy až na trolejbusy není jasné. „Za Ropid bychom byli nicméně rádi, kdyby se toto spojení podařilo kapacitně navýšit co nejdříve,“ řekl Drápal. O zajištění letošní letní sezóny budou ještě s DPP jednat.

Tagy 119 Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp linka 119 velkokapacitní autobusy
61 komentářů