Do Česka dorazila karoserie pro nejdelší trolejbus, bude jezdit na pražské letiště

Trolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu po příjezdu do Plzně. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu po příjezdu do Plzně. Foto: Škoda Group

Provoz 24 metrů dlouhých trolejbusů má začít na podzim.

Do trolejbusové vozovny Karlov Plzeňských městských dopravních podniků dnes v noci dorazila z polského Bolechova k finální montáži elektrovýzbroje karoserie nového trolejbusu Škoda Solaris 24. Cestující bude vozit na lince 119 na Letiště Václava Havla, kde skončí naftové autobusy. Jde o nejdelší trolejbus, který bude v Česku v pravidelném provozu jezdit.

V provozu by se měl objevit letos na podzim. „Technici ze Škoda Group trolejbus vybaví už vyrobenou elektrovýzbrojí, následně začnou oživovat a zkoušet,“ popsal další plány Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) na svém facebookovém profilu. Trolejbus byl do Plzně dopraven po silnici speciálním tahačem.

Praha bude druhým městem, kde tento velkokapacitní trolejbus bude jezdit. Náskok několika týdnů ve výrobě má stejný trolejbus pro Bratislavu. Sdružení Škoda Solaris získalo zakázku loni v únoru, celkem 20 velkokapacitních trolejbusů vyjde na 623 milionů korun. Jezdit budou na lince 119 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla, trať se již buduje.

Jde o první kontrakt na tříčlánkové trolejbusy v Česku. Výrobcem podvozku a kompletní karoserie je polsko-španělská společnost Solaris Bus & Coach, trakční elektrovýzbroj včetně elektromotorů bude od společnosti Škoda Electric ze skupiny Škoda Group.

Plně nízkopodlažní tříčlánkový bateriový trolejbus s pěti dvoukřídlými dveřmi a celovozovou klimatizací přepraví až 179 cestujících. Vozidlo je čtyřnápravové s pohonem druhé a třetí nápravy. Veškerá plocha trolejbusu určená pro stojící cestující je 100% nízkopodlažní, průchozí prostory uvnitř trolejbusu jsou bez schodů. Podesty a stupně pod sedadly jsou ve vozidle kvůli zajištění maximální bezbariérovosti co nejvíce omezeny.

Vozidlo disponuje celkem 52 sedadly. Osvětlení prostoru pro cestující i vnější osvětlení vozidla využívá technologii LED. V prostoru druhých dveří je vytvořen prostor pro přepravu dvou kočárků, nebo dvou invalidních vozíků, či jednoho kočárku a jednoho invalidního vozíku. Tyto prostory jsou standardně vybaveny zařízením pro fixaci a uchycení invalidního vozíku, sklopnou opěrkou a zádovou opěrnou deskou.

Záruční doba každého z nových tříčlánkových trolejbusů je 8 let vyjma trakčních akumulátorů, jejichž záruční doba je 15 let. Po dobu této záruky musí být vozidlo schopno dojet na trakční akumulátor minimálně 11 km s použitím topení nebo klimatizace za jakýchkoliv provozních a klimatických podmínek v podmínkách hlavního města.

Základní technické údaje o trolejbusu Škoda-Solaris 24m

Délka: 24 700 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 500 mm (se staženými sběrači)
Rozvor: přední 5 900 mm / střední 6 000 mm / zadní 7 350 mm
Celková maximální hmotnost: 38 000 kg
Maximální rychlost:70 km/h
Počet náprav: 4
Počet poháněných náprav: 2 (druhá a třetí)
Počet řízených náprav: 2 (přední a zadní)
Počet dveří pro nástup a výstup: 5
Nástupní výška: 320 mm
Celkový počet sedadel: 52
Celkový počet cestujících: 179
Počet motorů: 2
Výkon trakčního elektromotoru: 160 kW
Kapacita trakční baterie: 60 kWh

Trolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu po příjezdu do Plzně. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu po příjezdu do Plzně. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu po příjezdu do Plzně. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu po příjezdu do Plzně. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu. Foto: DPP / Martin KošekTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu. Foto: DPP / Martin KošekTrolejbus Škoda Solaris 24 pro Prahu. Foto: DPP / Martin KošekNový trolejbus pro DPP. Autor vizualizace: Solaris a Škoda TransportationNový velkokapacitní trolejbus pro Prahu. Autor vizualizace: Solaris Bus & Coach a Škoda Transportation
Tagy 119 Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp linka 119 Škoda Group Škoda-Solaris 24 Solaris Bus & Coach
41 komentářů