DPP vypsal zakázku na 20 velkokapacitních autobusů, začal řešit nákup trolejbusů

Téměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPPTéměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPP

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) vypsal půlmiliardovou zakázku na dodávku 20 nových velkokapacitních autobusů, které chce nasadit na linku

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) vypsal půlmiliardovou zakázku na dodávku 20 nových velkokapacitních autobusů, které chce nasadit na linku 119. Po zrušené soutěži na pronájem velkých autobusů jde o další pokus, jak řešit dopravu na letiště. Současně začal řešit nákup velkých parciálních trolejbusů pro trasu na Letiště Václava Havla, kterou chce nově provozovat z velké části pod trolejemi.

Podle zadávací dokumentace by měly být nové autobusy minimálně 20,5 metrů dlouhé a maximálně 3,3 metru vysoké, vybaveny minimálně 40 sedadly pro cestující a dalšími minimálně 6 sedadly pro osoby se sníženou schopností pohybu. Samozřejmostí je klimatizace, kterou lze manuálně ovládat. Předpokládaný ročný nájezd autobusu je 100 tisíc km a DPP požaduje jejich minimálně desetiletou životnost.

V tendru nespecifikujeme typ pohonu, můžou se do něj přihlásit jak výrobci vozů s konvenčním dieselovým motorem splňující emisní normu Euro 6, tak i výrobci hybridních vozů,“ doplnil Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch. DPP od výrobce také požaduje, aby náhradní díly k autobusům byly k dispozici po celou dobu deklarované životnosti vozů. Součástí výběrového řízení je i 5 diagnostických zařízení k autobusům.

Hodnota zakázky je 500 milionů korun, DPP chce vítěze vybrat do konce listopadu, na dodání pak bude mít výrobce 9 měsíců. Hodnotit se nebude samotná pořizovací cena, ale náklady životního cyklu. Vzorec pro hodnocení zohledňuje nabídkovou cenu 20 kusů autobusů, 5 kusů diagnostických zařízení, náklady na pohonné hmoty na 1 km, nabídkovou cena za hodinu práce na úpravách odbavovacího informačního systému a cenu za hodinu práce v rámci pozáručního a mimozáručního servisu. „Na základě výpočtu výsledných hodnot jednotlivých nabídek stanovíme pořadí úspěšnosti, přičemž nejvýhodnější je vždy ta, která dosáhne nejnižší hodnoty nákladů životního cyklu v Kč bez DPH na jeden metr jmenovité délky autobusu. Údaje, které dodavatel nabídne pro účely hodnocení nabídek, jsou pro něj závazné i z hlediska následného plnění sektorové veřejné zakázky na základě kupní smlouvy,“ doplnil Martin Dušička, vedoucí odboru Centrálního nákupu DPP. Uzávěrka nabídek je 2. listopadu.

První soutěž na velkokapacitní autobusy skončila fiaskem, do tendru se nikdo nepřihlásil. DPP tehdy ale hledal pouze pronájem. Výrobci měli obavy jednak o délku kontraktu, tak se jim nelíbila podmínka vlastního servisního zázemí v blízkosti linky.

Kromě linky 119, DPP počítá s nasazením velkokapacitních autobusů i na další linky. Velkokapacitní autobusy budou na lince 119 jezdit do její elektrifikace, jejíž dokončení a uvedení do provozu je plánováno  na začátku roku 2023. Poté je nahradí velkokapacitní trolejbusy.

DPP současně už zveřejnil takzvané tržní konzultace s výrobci velkokapacitních trolejbusů, veřejnou zakázku na dodávku 20 kusů plánuje vypsat do konce letošního roku. Jezdit mají na lince 119, která má projít částečnou elektrizací.

Tagy 119 Dopravní podnik hl. města Prahy dpp linka 119 velkokapacitní autobusy
36 komentářů