dkv-spojujeme

Velkokapacitní autobusy pro linku na letiště nebudou. Nikdo se nepřihlásil

Téměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPPTéměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPP

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) bude muset zajišťovat i nadále provoz linky 119 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) bude muset zajišťovat i nadále provoz linky 119 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla maximálně stávajícími kloubovými autobusy. Do soutěže na dlouhodobý pronájem velkokapacitní autobusů se nepřihlásil jediný zájemce. Praha řeší, jak problém s často přeplněnými autobusy vyřešit.

V rámci otevřeného výběrového řízení na pronájem velkokapacitních autobusů jsme ve stanovené lhůtě neobdrželi žádnou nabídku. Příčiny nepodání žádné nabídky vyhodnocujeme a na základě vyhodnocení stanovíme další postup,“ řekla mluvčí DPP Aneta Řehková.

Podle pražského náměstka pro dopravu Adama Scheinherra jde o zklamání, protože autobusy na letiště jsou dlouhodobě přetížené a ulevit provozu mělo právě nasazení větších strojů. Ty se v Praze i úspěšně testovaly. Jenže nakonec se nikdo nepřihlásil. Soutěž vypsalo ještě bývalé vedení DPP.

Oba výrobci – Mercedes Benz a Van Hool – v Praze své autobusy představili v minulosti. Teď se ale nepřihlásili.  „Obchodním podmínkám stanoveným ve výběrovém řízení a požadovanému provoznímu režimu s ohledem na naše interní předpisy bohužel nejsme schopni vyhovět. Účast naší společnosti ve výběrovém řízení jsme proto museli vyloučit,“ řekla mluvčí EvoBus Zuzana Schneyderová- Kubaniková.

Podle zdrojů Zdopravy.cz stojí za nezájmem především velké riziko postoupit zakázku jen na pronájem namísto klasického nákupu vozidel i řada striktních požadavků na blízkost servisního zázemí. Podle dotazů k zadávací dokumentaci měli například někteří zájemci obavy, že by smlouva mohla skončit dříve. DPP prodloužil dobu na podání nabídek, i tak se nikdo nepřihlásil.

Praha bude řešit, jak postupovat dál. Jednou z variant je i soutěž na nákup vozidel, nikoliv jejich pronájem. Vzhledem k tomu, že počet cestujících na Letišti Václava Havla roste, řeší Praha i možnost zdvojování spojů ve špičce. „Aktuálně ve spolupráci s DPP prověřujeme varianty řešení návštěvnické špičky během letošní hlavní sezony zejména u autobusové linky 119, konkrétní opatření vyplynou z průběhu těchto jednání. Současně je pro zrychlení odbavování připravována instalace většího počtu automatů a také označovačů jízdenek přímo na autobusové zastávky na letišti,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

DPP v soutěži hledal pronájem 18 velkokapacitních kloubových autobusů na deset let. Jediným kritériem byla cena za ujetý kilometr. Autobus měl být nejméně devatenáct metrů dlouhý, v prostoru pro stojící cestující nesměl být žádný schod. Autobusy měly začít jezdit do 12 měsíců od podpisu smlouvy.

Nasazení větších autobusů dlouhodobě požaduje hlavně Letiště Praha. Pražští radní loní zkrátili interval spojů na letiště, s rostoucím počtem cestujících a chybějícím kolejovým napojení ale stále autobusy často nezvládají

Osmnáct autobusů by mělo pokrýt kompletně turnusovou potřebu linky 119. DPP už v minulých měsících velkokapacitní autobusy na trase úspěšně testoval.

Tagy autobusy na letiště Dopravní podnik hl. města Prahy dpp linka 119 Top velkokapacitní autobusy
48 komentářů