Autobusy

Doprava na Ústecku začátkem září nezkolabuje, kraj se dohodl s TD Busem

Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz

Ústecký kraj se na dnešním jednání se zástupci společností OverLine a TD Bus (dříve BusLine) dohodl na dalším zabezpečení autobusové dopravy v kraji. „Společnost TD Bus potvrdila, že od 1. září bude dále zajišťovat na základě platné smlouvy provoz ve všech sedmi vysoutěžených oblastech,“ oznámil kraj na svých stránkách.

Firma přitom ještě počátkem týdne hrozila, že v září nevyjede a požadovala po kraji dodatečné platby. Od 15. září pak bude autobusová doprava v oblastech Děčínska a Ústecka zabezpečena prostřednictvím krajské příspěvkové organizace Dopravní společností Ústeckého kraje (DSÚK). OverLine se jednání účastní jako majitel autobusů.

„Do 14. září pojede krajskou dopravu i nadále společnost TD Bus, od 15. září přebere dopravní výkony, zaměstnance i autobusy DSÚK. Převedeme asi 80 řidičů včetně dispečerů a vedoucích středisek,“ citoval Ústecký deník regionálního ředitele TD Busu Milana Tomse. Podle něj by dopravce rád do budoucna na kraj převedl po Děčínsku a Ústecku i další oblasti.

Kromě lokalit Ústecka a Děčínska jezdí TD Bus také na trasách Litoměřicka, Lovosicka, Lounska, Lounska-západ, Podbořanska a Vejprtska. Firma přitom dlouhodobě vede s krajem spory o peníze, argumentuje mimo jiné nárůstem mezd řidičů. Kraj naopak trvá na dodržení smluv, návrh na převzetí dopravy krajskou firmou označuje jako mimořádné řešení.

Více o autobusové krizi v Ústeckém kraji:

Autobusová krize na severu: Kraj zatím dopravu nepřevezme

Ústecký kraj nabídl bývalému BusLinu převzetí části řidičů a autobusů, nejspíš se dohodnou

Autobusová krize na severu. Polovinu provozu může kvůli BusLine převzít krajská firma

Štítky

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • To bay kraj začal už pomalu připravovat i vlastního železničného dopravce 🙂

  • vždyť to vysoutěžiliza nejnižši nabídnutou cenu. tak co teď chtějí?

    • Záleží na tom, koho myslíte tím „vysoutěžili“: ten, kdo to tenkrát „vysoutěžil“, už fakticky současným dopravcem není – tím je jeho „nástupce“ …

      • Buďto na něho smlouva právněš přešla a pak je to stejné jako by soutežil, a nebo se měla vypsat soutěž nová. nebo ne??

        • Máte samozřejmě pravdu: jde spíše o to, zda to právě nebyl původně jen nějaký skrytý manévr, jak by cestou „nového“ dopravce bylo možno snáze dojít k vyšším dotacím – a když to nevyšlo …

    • To je pravda – vysoutěžili to za nejnižší cenu na úkor platů řidičů. Taky jich hodně odešlo a najít náhrady nebylo lehké. Ale do toho se přidala vláda a zavedla minimální zaručenou mzdu pro řidiče, čímž dostala společnost mezi dva mlýnské kameny – má jezdit levně, ale řidičům více platit. Ze strany vlády chyběly nějaké kompenzace navýšených mezd.
      Řešení směřuje nakonec tomu, co funguje v MHD – kraj bude mít vlastní dopravní podnik, bude moci soutěžit vozidla za dotace, nebude nucen vypisovat složitá výběrová řízení a bude moci pružně reagovat na změny poptávky.

      • Aha kruh se uzavřel. Před rokem 1989 kraj vlastnil ČSAD, pak ho zprivatizovala a teď ho bude znovu zřizovat. Nějak ta kapitalistická ekonomická teorie V.Klase má v praxi silné trhliny.
        A neměl by kraj zřídit i vlastního železničního dopravce. Aby se to za pár let neopakovalo na železnici :-). Nebo udělají s Radimem „gumovou“ smlouvu??

      • Když udělám analogii k železnici, tak takovým podnikem už jsou na železnici České dráhy 🙂

Newsletter

Partneři