Vyžilé pražce, o 50 mm širší rozchod. Za vykolejení historického vlaku ČD může Správa železnic
Stav trati Břeclav - Lednice. Foto. Drážní inspekce

V rámci evidence kontrol a prohlídek nalezla Drážní inspekce řadu rozporů.
Zajímavá může být i trestněprávní odpovědnost dotyčného traťmistra (mistra tratí) versus náhrada škody zaměstnavateli za vzniklou škodu, pokud ji ČD uplatní za opravu poškozených vozů. Ale to se asi nedozvíme.
Tak hlavně ze denně dratuji nějakou trať a dělají studie. Dnes by to už vše muselo být ze zlata…a Svoboda se jako vždy nepochybně přiblble směje.
Včera jsem si všiml, že je nově předrátovaný Negrelliho viadukt…
To mi pripomenulo výkoľaj tramvaje v Bratislave na Riviére v roku 2001. Upresním dátum 15. 6. 2001, lebo v roku 2001 tam nebola iba táto jedna výkoľaj. Keď som ju bol fotiť, tak boli úplne povolené rozchodnice, kopal som do nich nohami a len tak plantali. Nečudujem sa, že tam došlo k výkoľaju. Rozchod mohol byť kľudne aj 1050 mm. https://imhd.sk/ba/galeria/u/50/
SŽ má ze zákona udržovat všechny tratě, a dostává na to finance, že tomu tak zjevně v reálu není je jiná věc…
Holt už se ty pražce nedali ani otočit, tak je tam useli nechat…
V dnešní době levných senzorů je to s podivem. I hobík dokáže za pomoci dvou multimetrů z OBI sestavit zařízení, které za jízdy změří vzdálenost kolejí s přesností na milimetry. A což teprve, kdyby se do toho pustil profík s opravdu kvalitními senzory. Takové zařízení může být na čele každé lokomotivy a detekované odchylky nahlásit ke kontrole. Samozřejmě, že to trochu přeháním. Ale myšlení se musí posunout k tomu, že kontrola probíhá pořád, automaticky za pomoci senzorů a ne že se spoléháme na chlapa, co mlátí do kolejí kladivem. Ten má zůstat jen jako doplněk každodenní automatické kontroly.
Nějaký rok zpět tu byl článek z konference, kde OBB infra ukazovali nějakou mašinu co umí měřit stav kolejiště za jízdy a tím snadno identifkikovat, kde je nutná oprava, což dovede ušetři prostředky. Když otázána, SŽ řekla, že nic takového nechce…
Že SŽ nechá shnít trať, to mě ani tak nezaráží. Co mě zaráží je, že nechá na takové trati padesátku.
No někdo zapomněl tu pětku přelepit. Chybička se vloudí!
Jo jo, péče řádného hospodare🙂To jsou VRTky a pak není na údržbu normálních trati…
Rozhodně má mnohem větší smysl dávat peníze do přípravy VRT, než do udržování přežitků předminulého století. A šotouši do mě. 😀
Těch pár km kolejí má na něco vliv? 😄😄
Tak proč do toho šotouši tahají VRT? Já čistě reaguji jen na to.
Jinak podobná „údržba“ před pár lety zavinila vyvalení nákladního vlaku u Vyškova… Ponaučení zřejmě žádné.
Stejna péče zapricinila vykolejeni Sp vlaku v Bartovicich.A do teď se tam brzdí na 50 km/h
Náhodou ten přejezd u Křižanovic byl udělané nad míru dobře , viz zpráva DI
Moje slova, kterými jsem tady v jiném příspěvku naznačoval kam by měli směřovat finance a vidím, že tradičně v této otázce 50 až 60 palců dolů 😁 no ona to vlastně k smíchu moc není …
Jestli bude VRT udržována podobně, tak to potěš klobás. Když nezvládám odrážedlo, nemůžu řídit Ferrari.
Péče řádného hospodáře (státu) v tomto případě znamená jenom a pouze vytrhat koleje a škrtnout trať.
Na těchto zbytečných tratích to je nejlepší řešení.
Investice a údržba jsou dva různé rozpočty.
No vida, ještě 35 mm a mohli jsme mít unikátní ostrovní systém širokorozchodné železnice…
Myslíte ostrovní v tom smyslu, že by se i s vagony sesunul do přilehlého rybníka?
Špatných pražců přibývá, no kdo by to řekl… Zbytečného modrého zabradli všude taky…
Modré zábradlí není zbytečné! Když se svým koňským/volským povozem přijedete do města, kde chcete na vlak přeložit palivové dříví nebo kovový šrot, tak kde ty zvířata uvážete, aby je to udrželo, i když je ten vlak poplaší? Aha!
Dobrá správa 😀
Každoroční kontroly… Fakt chce někdo tvrdit, že pražec shnije za rok? Jednoduše pokud je shnilý letos, byl shnilý nejspíš už loni. A trochu tuším odkud vítr vane. Do tabulek o kontrole se píšou loňské hodnoty upravené o „kouzelný“ koeficient, práce se vykazuje pouze na papíře a je průser, když člověk, který je s tím obeznámen a v jediném dni je schopen být napsán i na 3 různých akcích má zrovna nemocenskou. Rozhodně to ale není problém jediné firmy. Pomohla by nám digitalizace všeho. S automatickými kontrolami A s dohledem více oči. Ale ne taková digitalizace, která má za úkol oj*ebat… Číst vice »
Termíny rozhodně problém nebyl. Problém byl že se pokoušeli „na koleně“ vyrobit něco co dalece přesahovalo jejich schopnosti. Aby se možná ušetřilo pár set milionů vyrobili škody v miliardách.
Navíc tedy to že by se stavební řízení nějak zásadně zjednodušilo nebo zrychlilo se i tak nedalo očekávat.
Problém s termíny byl, jelikož odvolání ÚOHS zbrdilo přípravy o celý rok a projekt se začal realizovat v šibeničním termínu. Jenže Bartošovi nenechali čas dovést to do použitelného stavu (srovnejte menší projekty jako eRecept u kterých roky trvalo, že se začaly reálně a povinně používat, než přestaly výpadky a podobně). Ten slavný bypass mohli schválit už před rokem a mezi tím pracovat na dokončení, zbýval celý rok do voleb, to by se někam pohnulo. Jenže Zajíček z ODS/ICT unie si prosadil komplet zastavení, Bartoše odstavili a náhrada není žádná, nechá se to opět Babišovi, u kterého to vlastně začalo jako… Číst vice »
Spíš bylo naházeno dostatečné množství klacků pod nohy.
Po trati jede těžká motorová lokomotiva a nevypadne. Po trati jede těžká parní lokomotiva a nevypadne. Ale vypadne vůz lehké stavby…
…který má jen dvě nápravy. Motorová lokomotiva se svými čtyřmi nesjpíš svršek trochu „urovnala“.
Ukázkový případ drážního alibismu.
Prostě se na to zaměstnanec SŽ vykašlal a vedoucí mu to ještě podepsal.
Nevíte, jestli po loňské nehodě došlo už na této trati k nějaké údržbě nebo se jen opravil ten krátký úsek?
Jen ten krátký úsek. Ta trať od Charvatske po rybníky celá vyhnilá
S měl ten zaměstnanec čas to udělat? Nebo toho na něj navalilo tolik, ze nestíhal .
Proběhla oprava těsně po nehodě a letos na jaře další.
To je jako pomalu se vším kde se jede podle hesla, že musí k něčemu dojít, aby se začalo řešit. Místo toho, aby se díky pravidelné kontrole a případně údržbě ušetřilo jsou pak ty náklady několikanásobně vyšší a v případě znanění nebo dokonce úmrtí nevyčíslitelné.
Ano … po průseru si nikdo nedovolí zarazit peníze na opravu trati. Před nehodou by o tom nikdo nechtěl slyšet. Zasvěcení vědí jak je to s penězi přesně na tento typ tratí s provozními dny párkrát v roce.
Všechny tady ty chytré řeči nad i pod pomíjejí fakt, že zanedbané to nenechává nikdo schválně…
Dejte extra rozpočtovou kapitolu SŽ na trati s omezeným provozem, tak prospějete nejvíc
Měl toho, chudák, moc, zároveň dělal ještě revize na lanovce na Ještěd…
Správa železnic? To je naprosto vyloučeno, za nehodu zcela určitě mohl nesprávný způsob jízdy, nepřiměřená rychlost, nesprávné předjíždění nebo alkohol.
Můžou za to cestujcí, kdyby nejeli, tak by vlaj nejel, nevykolejil. A zase špatně, protože cestující nejezdí.
PS: Stahovačka již byla vynalezena, je třeba vymyslet přeskakovačku: Strojvedoucí zatáhne podvozek.
Ne ne. Může za to ten kdo tu trať stavěl protože použil dřevěné pražce. Kdyby je nepoužil tak nemohou shnít 🙂
Ty pražce tam byly i od roku 1951.
Ten obrázek v titulu mi připomněl třeba stav zbytku Zákamenské lesní železnice z Tanečníka na Beskyd v době, když to tam Peťo Klinovský začal obnovovat ..,
Už pár let existují odlehčené betonové nebo „Y“ z oceli … je to jen věc rozhodnutí
Skvělý nápad.
Doufám, že si za toto půjde někdo sednout do chládku. Obecné ohrožení, podvod…
Není to spíš příklad zbytečně trati?
Spousta by jich potřebovala opravy, ale peníze a kspacity pak chybí jinde.
Kolik vlaků tam denně projede a kolik bude stát oprava?
Ne není. To že SŽ nedokáže za levný peníz s použitím výzisku použitých komponentů (pražce) zajistit normovaný stav tratě a ještě při tom podvádí, to není problém té tratě. Pokud by byla na použitých betoňácích s bezstykovkou, tak to vydrží při minimální údržbě klidně 100 let
Že by někdo do podobných tratí investoval beton a bezešev? To mi moc rozumný nepřijde. To už spíš strhnout a srovnat do cyklostezky 🙂
Jen ta tvorba cyklostezky je mnohdy drazsi nez udrzba trati.
Mimo jine je ona zlocinecka organizace Spravou zeleznic a nikoliv Spravou cyklostezek. Stavbu cyklostezek ji neurcuje zakon, udrzovani zeleznicnich trati ano.
Údržba tady znamená kompletní výměnu svršku. To nebude levnější než štěrková cesta.
Správa Nádraží
Tak si to rozpočítejte třeba na 50 let. A betonové pražce bych použil druhotně. Takže bych ušetřil za jejich likvidaci. Bezstyk by zlevnil údržbu. Nikdo tam nechce dávat nové ypsilony….
Jen by cokoliv z toho zbytečné pro trať kde se jezdí jen o víkendu. Vždy to bude potřebovat peníze.
Další příklad toho, jak SŽ lže. Tohle udělat já, tak se ve firmě nedočkám ani oběda. Není už načase, aby začaly padat hlavy, především manažerů?
Tak to je pomalu na vymáhání škody na vozidle po SŽ.
Prece SZ je tu jen od toho aby rocne utraceli desitky miliard a ne aby se starali o trate.
Nepomohlo by modré zábradlí? Že by se to použilo jako svodidla…
Slíš ETCS do Hurvínka.
Pokud bude řádně odpružené, tak třeba odpálí vlak zpátky na trať. A o modrém nátěru pražců se neuvažuje?
Z mého pohledu neuvěřitelně. Dřevěné pražce obvykle vydrží nějakých 20-25 let.To, že někdo umožnil provoz po takové trati hodnotím jako krajně nezodpovědné.
V devadesátých letech vykolejil nákladní vlak na Přerovce. Podle vyšetřovací zprávy bylo 90% šroubů zcela volných. Komouši nás desítky let učili šlendriánu, muselo se to někde projevit.
20-25 let? Jak jste to zjistil?
Vlastní dlouhodobá zkušenost v provozování vleček.
Pražce na „vašich“ vlečkách měníte po 25 letech? Mohu takovou vlečku vidět?
U vlečky ve Středočeském kraji máme po třiceti letech provozu vyměněno cca 80 procent dřevěných pražců. U vlečky v podhůří Orlických hor , kde jsou horší klimatické podmínky , ktera je nyní bez provozu a byla postavena před dvaceti lety jsou zralé na výměnu všechny dřevěné pražce….
Tomu bych i věřil, protože to, co bylo vydáváno za dřevěné pražce nekdy už od 70. let 20. století, za mnoho nestálo – třeba i kvůli změně způsobu impragnace.
předřečník měl na mysli, že pražec neshnije za odpoledne ani za půl roku
Klasika, co od #DobráSpráva čekat.. Tuhle organizaci opravdu nemám rád. Občas si říkám, proč mi až tak vadí.. Asi to je tím, že to je pro mě odraz české společnosti – smutné. Každopádně to, že vykazují kontroly aniž by tam ve skutečnosti byli, se vůbec nedivím. Tohle jde na skrz celou jejich organizaci dle mých zkušeností. Příklad 1. Moje známá pracovala u SŽ na oddělení o cca 10-15 lidech, kde reálně pracovala jen půl dne v týdnu. Během pracovní doby chodila na nákupy, předstírala práci, nebo pak jednu dobu dokonce vzdáleně dělala ještě práci pro jinou firmu. A takto to… Číst vice »
Moje žena vyřizuje stavební povolení pro jednu projekční kancelář, jednou měla zjistit co bude SŽ potřebovat kvůli rozšíření jedné výroby co leží na hranici ochranného pásma dráhy.
Odpověď od SŽ byla „tam povede VRT, nic tam stavět nebudete“. Jenom pro přehled, samotná hala která se má rozšiřovat stojí 200m od kolejí (pozemek hraničí s pozemkem SŽ) a VRT má být další cca 3km někde za kopcem.
Oni se prostě ani nedívají o co se jedná, kde to je a rovnou řeknou že se o tom nehodlají bavit.
Vedení SŽ by potřebovalo vymést jak kravín a pořádně po nich vyvětrat.
Ne, to není obraz celé společnosti.
Já vím, ale poslední dobou se tomu pocitu nemůžu ubránit s tím, co se děje u nás a ve světe.. Ale to je spíš na filozofickou debatu a to už sem nepatří 😉
Uvedl jste několik známých ze SŽ, máte mezi známými nějaké strojvedoucí? Ti se takhle flákat nemonou, ty přesčasy …
Abyste nebyl obětí vlastního potrzovacího biasu – kdy už aktivně hledáte důkazy pro světonázor. Ne, vážně, instalatér živnostník fakt musí tu zakázku udělat, jemu nikdo neproplatí hodiny, když vykáže smyšlenou.
Já třeba mám známé strojvedoucí a vím,jak se někde pracuje.
2 hodiny jízdy a 2 hodiny plně placený odpočinek,2 hodiny jízdy a opět 2 hodiny plně placený odpočinek.
Když mu to tak kouskují … Nikdo zaměstnavateli nebrání mu výkon sestrojit „na krev“ se základní zákonnou pauzou a šmytec. To není věc rozhodnutí toho strojvedoucího.
Chápu, co tvrdíte a souhlasím s vámi 😉 Jsou pozice, např. vámi zmínění strojvedoucí, kde se flákat nemůžou. Určitě tam budou i lidi, co by se mohli „flákat“, ale přesto pracují svědomitě, s nasazením a mají i přesčasy. Jen jsem sdělil svou zkušenost se SŽ, která se mi ale podle různých událostí, co se tam děje, jen potvrzuje. A když jste zmínil např. živnostníky, tak máte pravdu, že si oni musí vydělat na chleba vlastní prací. Ale tento směr by zabral zase dlouhou debatu imho, však víte – problematika kvality jejich práce, problematiky osvč, která s tím souvisí, konkurence z… Číst vice »
No… Jen ani netuším kolik strojvedoucích má SŽ?
Ale ano.
Podobnou zkušenost mi popsal můj bratranec, který pracuje v české pobočce nadnárodního korporátu. Jeho kolega víc jak měsíc nepřišel do práce, aniž si toho kdokoliv všiml. Pak už mu to jemu samotnému přišlo blbý, tak zase začal chodit. Nevím tedy, na jaké to bylo pozici, ale o něčem to vypovídá.
V korporátu si všimnete akorát toho, když do práce nepřijde uklízečka. To je vidět hned…
Zkušenost z jiné státní organizace: Klíčové je si píchnout a odpíchnout včas. Případně hodně hovořit o tom, co děláš a jak jsi zahlcený. Co v reálu děláš je bohužel často nekontrolované, občas nekontrolovatelné. Pak záleží na povaze a žaludku, kolik (a co) skutečně děláš. Hlavní je ale nevyčnívat a nedožadovat se práce, to se trestá!
Doslechl jsem se o případu, kdy zaměstnanec, jenž pracoval v jisté projekční kaceláří dva dny v týdnu + 3 dny homeoffice při tom na plný úvazek 3 dny v týdnu + 2 dny homeoffice pracoval na stavebním úřadu. Vlastně bych to skoro při dnešních cenách ani neměl tomu člověku za zlé:)
Přezaměstnanost v kancelářích i provozu je bohužel běžná. V některých PO (OŘ) víc, v některých míň. Zbytečné pozice typu staniční dozorce, dozorce výhybek apod. jsou zralé na zrušení. Zvlášť když ve stanici je výpravčí, který k sobě díky SZZ nikoho nepotřebuje. Alespoň ty DOZ jsou docela solidní.
je pro mě odraz české společnosti
inu, pravé dědictví státních drah
Škoda, že soukromá železnice funguje velmi dobře jen v Japonsku, jinde se to neosvědčuje.
No vzhledem ke stavu svršku vubec nechápu, jak může mít někdo tak kachní žaludek a podepsat se pod to, že je trať v pořádku. Já bych si radši zlomil ruku, než se tam podepsat, je přece nad slunce jasné, že když se něco stane, tak organizace s takovou kulturou bezpečnosti jako SŽ se bude vozit právě po tom posledním pochůžkáři a budu v tom za 4,5 platu…
4,5 platu je možná ta lepší varianta. Tam by klidně mohla nastoupit nějaká ta trestní zodpovědnost (věděl ale nekonal…).
On ale ani neviděl, protože byl zároveň někde jinde…
V tom případě „měl konat ale nekonal“. On šikovný státní zástupce by vhodný § jistě našel.
Pri súde sa ale, našťastie, bude pozerať i na to, aké mu na to zamestnávateľ pripravil podmienky (napr. pracovnou kultúrou, tlakmi zhora a podobne).
Pražce vyrobené ze vzduchu dle patentu Správy železnic 😁😁😁.
Ze SZ bohuzel obcas vyjdou zpravy a informace, ktere ani neni mozne komentovat, jako naklady na udrzbu vykazovane na tratich, kde zadna udrzba nepobiha a tohle bude podobne,… proste vykazat se to musi, aby to slo proplatit a mit argumenty co to stoji,…
Normálně bych čekal nějaký dozor či audit ez strany ministerstva, zda vykazování má reálný základ. Ale je mi jasné, že tam budou až příliš silné osobní vazby nastavené tak, aby to dlouhodobě procházelo.
Sabotáž železnic jedou svoji diverzantní činnost. Teď je na Dnovinách článek, že vypnutí ETCS i původního zabezpečovače se řeší v EU jako ohrožení cestujících. Myslím, že veškeré výmluvy, jak lokálky lezou do peněz a kolik musí do zchátralých zarostlých kolejí jsou lži, protože tam ani ta drezína nevyjede. Nejsou schopni ani ochotni zabezpečit provoz na koridorech, natoz na regionálkách. Ale pak narvou ETCS na lokálku do Horní dolní, ùplně zbytečně, a postaví kilometr trati dráže než ve Španělsku. Samozřejmě ty cyklostezky taky něco stojí.
No vy byste ten provoz určitě schopný zabezpečit byl,co? Vůbec netušíte,v jakém stavu (finančním,personálním) železnice je.Lokálky do peněz lezou, protože jsou většinou na nebo za hranou životnosti. Obnova je mimo finanční kondici tohoto státu. Slibují se vzdušné zámky,ale to jsou jiné peníze. Na ty si traťovka nesáhne.
To,že se často účtují neprováděné kontroly a revize tratí je pravda,ale velice rychle rostou i náklady na pouhou papírovou práci kolem tratí. Na všechno musí být razítko,za každým razítkem musí být certifikovaný specialista,všechno jde přes deset kanceláří plných dobře placených úředníků. Prachy v prachu,a nezbyde ani na toho pochůzkáře, nedej bože materiál.
Jeomože právy ta papírová stopa je pak důležitá v případech, jako je tento. Ono to bohužel má svůj smysl. Jen se ty kontroly musí vykonávat a nelhat do nich.
Tak to aby se ty peníze utrácely efektivněji ne? Nevím, proč je tady v průměru všechno násobně dražší než v Polsku. Se podívejte za kolik se obnovují polské tratě…. A to se navíc sosají peníze EU.
Kdysi se po nějakém karambolu používala fráze „Opatření k odstranění případných nedostatků“. Bylo by tedy docela zajímavé, kdyby na základě výsledků rozboru MU Drážní inspekcí zadal nadřízený orgán SŽ (MD) provést mimořádnou fyzickou kontrolu technického stavu podobně „vytížených“ tratí a zároveň si k tomu nechal vytáhnout oficiální přehled nákladů na činnosti na údržbě těchto tratí za posledních 5 let a obojí pěkně porovnat. Pokud by to někomu přišel takový postup nechutně zastaralým, stačí, aby si MD vzalo na pomoc moderní metodu „5x Proč?“ https://portal.pohoda.cz/pro-podnikatele/uz-podnikam/skutecna-pricina-problemu-metoda-5x-proc/ Mít možnost seznámit se s výsledky obou postupů, přičemž z prvního vyplynou konkrétní fakta a ten… Číst vice »
Jenže kapři si rybník nevypustí…
To byl test nového upevnění kolejnic přímo do štěrku. Bude potřeba to ještě doladit.
Jen jestli tam ten štěrk ještě je, aby to nebyl boří les. 🙂
Pokud bude štěrk zpevněn například pryskyřicí, mohlo by to i fungovat 😁😁😁.
Již se v praxi osvědčilo spojení štěrku, tedy pardon, kameniva, pomocí cementového pojiva a vystužení ocelou výstuží:)
Ano, jen se to musí promíchávat mimo štěrkové lože 😁😁😁.
Taky jsem slyšel cosi, že vlak byl v danou chvíli vykolejení sunutý,což by vysvětlovalo,proč byly vozy tak podivné srovnané!
Byly roky kdy tam kracel 498.104 – kdyz vidim v jakem stavu je trat taky to mohl byt Titanic.
Je stesti, ze se nikomu nic nestalo. Vazeni je to normalni?
Asi by se Ministerstvo dopravy mělo zamyslet, co udělat s tratěmi, kde není žádná nákladní doprava a je pouze víkendový popř sezónní turistický provoz. Zda je má nadále provozovat Správa železnic, anebo zda by měly přejít do majetku nebo alespoň do správy místních obcí nebo jiných komunit, třeba muzei, spolku provozujícich historickou dopravu jako do Zubrnic nebo Kanenickeho Šenova. Tratě pouze s turistickou víkendovou nebo sezónní dopravou budou vždy na okraji zájmu Správy železnic.
Cyklostezka…
Nechápu proč tu máte tolik mínusů. Ta trať má opravdu nulovou intenzitu provozu a jeden pár vlaků za víkendový den je opravdu nic. Buď ať si jí udržuje spolek nadšenců nebo cyklostezku. Jsou stovky kilometrů důležitějších tratí k opravě než toto, kde je doprava pouze turisty.
A o cyklostezku se starat netřeba? Její budování nic nestojí? Raději prodat místní obci.
Cyklostezka rozhodně bude levnější na údržbu než železnice. Asfalt netřeba, stačí frezovanou, válcovat a nechat to…
Cyklostezka rozdhodně nevyžaduje kontrolu upevňovadel a výměnu pražců. Vždyť stačí uválcovaný štěrk, v Lednicko-Valtickém areálu je štěrkových cest kvantum.
Proč chcete trestat místní obce, podobně jako to chtěli okolo JH. Ikdyby to byl prodej s doplatkem, tak pro obce by to byl danajský dar. Obce mají většinou velké řeči, ale jak přijde na peníze, tak se obvykle velmi rychle proberou.
Ano, je to tak. Neříkám, že SŽ vše dělá dobře, ale z pohledu řádného hospodáře ( což SŽ ani MD v tuto chvíli nemyslím), se opravdu jeví se takovou tratí moc nezabývat a mít ji na okraji zájmu. Já vím, já vím, zákon o dráze, ale kolik vlaků tudy projede? Kolik penízků se vybere? A hlavně jaký přínos to společensky má, do toho investovat a směřovat tam prostředky? Celé špatně!
Z důvodů vámi uvedených bylo možné na situaci poukázat a současně navrhnout variantní řešení, včetně té cyklostezky.
Zatím nevíme, jestli něco takového proběhlo, nebo někdo dělal raději „mrtvého brouka“.
Ikdyž tam toho jezdí málo, tak to SŽ nedává právo podvrhnout záznamy o kontrole.
Na radnici v Břeclavi před pár lety uvažovali, že by tam na dobu rekonstrukce mostu, která právě probíhá objednali osobní vlaky , aby odlehčili dopravě a tvořilo se méně kolon (předpokládám nějakou 810), ale skončilo to ve stadiu úvah právě i kvůli stavu trati, a kontorlám před každou jízdou
Hele mně by spíš zajímalo, kolik vykázala SŽ má údržbu této trati a kolik tam reálně šlo. Stačí se podívat kolik vykázala na Mladotice a znalý ví, že se tam nic v té době nedělo a kam ty peníze mizí. Před pár lety tu taková zpráva byla.
Je jsem proto, aby všechny regionální trati byly převedeny na kraje. Pokud kraje mohou vlastnit a udržovat silnice II a nižších tříd, proč by nemohly provozovat a udržovat regionální železniční trati. Další pozitivum by bylo v tom, že na technické dohledu, kontroly a měření by si kraje mohli najmout kohokoliv odborné způsobilého a Správa železnic by tak získala konkurenci…
Jo jo. V Polsku to funguje dobře. Tratě se tam obnovují. Tak proč se tím neinspirovat…
já bych šel opačnou cestou a těm krajům bych spíš ty pravomoce bral a převáděl na stát. někdy si říkám, že i silnice druhých tříd (ta první kategorie těchto silnic) by mohla přejít pod ŘSD… Jak to pak bude vypadat, hlavně mnoho lokálek je přesahem přes dva kraje.. brrr..
Jak to bude vypadat? Úplně normálně. Spousta silnic nižších tříd je ve více krajích. A co se týče jejich údržby a stavu, tak je podána jako u silnic i tridy
jenže silnice není trať 😉
Dopravní cesta jako dopravní cesta
Já bych naopak některé silnice první třídy, které neprekracuji ani hranice státu, ani hranice krajů jako třeba silnice c. 2 z Prahy do Kutné Hory, bych převedl na kraje.
A tohle je co?
https://mapy.com/s/nupokunora
Asi by to chtělo podobnou strukturu jako je u silničních komunikaci. Ty tratě, které nezajistuji dopravní obslužnost, jako je zmíněná trať do Lednice, by mohla být ve vlastnictví svazku obcí, spolky sotousu, muzei apod. Tratě, které jsou využívány pouze pro lokální dopravu, jako např. trať z Břeclavi do Znojma ve vlastnictví krajů a nejdůležitější tratě, rychlikove, pro dálkovou mezinárodní dopravu, intenzivně využívané pro osobní dopravu jako např nová trať z Prahy do Kladna a na letiště a tratě z intenzivní nákladní dopravou by byly ve vlastnictví státu. Kraje podobně jako Jihomoravský kraj, by měly jak regionální tratě, tak i vlaky,… Číst vice »
Větší blbost jsem dlouho nečetl
Jsou regionální tratě, které slouží jsko odklonové trasy. Už je to dobrých 30 let (už jsem 20 let v důchodu), když jsme z důvodu nehodové události, když nákladní vlak vykolejil na kříži a tím pádem znemožnil jakékoliv jízdy. A co teď s vlaky EC, ICa R? Netrati z Brna do Č.Třebové nepřetržitá výluka. Pomohla stará Tišnovka sice s rychlostí 50 km/hod a když se odřekly manipuláky, pár brejlovců pomohlo. Dalši 3 poskytlo Brno dolní a zmíněné vlaky s nezávislou přípřeží z Tišnova do Žďáru dosáhly zpoždění 30 – 40 minut.
Kolikrát za posledních 10 let nastala taková skutečnost ?
Zamýšlet se mohou, ale nemění to nic na faktu, že SprŽel má v současnosti zákonnou povinnost udržovat všechny své tratě v provozuschopném stavu a dostává na to přidělené peníze, tudíž není v jeho kompetenci stanovovat, co je a není ve středu zájmu.
Už z principu odmítám jakékoli zbavování se státu odpovědnosti za cokoli tím, že ji přesouvá na samosprávu. Stát platíme ze svých daní proto, aby pro nás zajišťoval správu a údržbu věcí veřejných, které mají obecnou působnost a slouží komukoli z občanů, a ne za to, že tu svoji povinnost přesune na někoho jiného a milostivě mu na to přerozdělí nějakou část z financí, které z těch daní nahrabal. Takový stát přece k ničemu nepotřebujeme, proč bychom tedy měli velkou část jeho složek vůbec platit?
Já si zase myslím, že to, co se týká vysloveně regionu by si měly řešit regiony samy. Proč ma nějaký úředník v Praze rozhodovat například o zrušení trati z Valšova do Rýmařova? Tohle by mělo být o lidech, kterých se toto rozhodnutí dotýká. Tak, jak si obyvatelé v panelacich řeší své záležitosti, tak se na radnicích měst řeší místní komunikace a chodníky, na krajských zastupitelstvech a úřadech údržba regionálních silnic…proč by se tudíž nemohla řešit železnice. Ono to zas tak náročné není…
Tak ještě se dotázat SŽ kolik peněz do této trati investovala za nějaké uplynulé období. Tedy kolik vykázala. Třeba se budeme divit