Vyžilé pražce, o 50 mm širší rozchod. Za vykolejení historického vlaku ČD může Správa železnic

Stav trati Břeclav - Lednice. Foto. Drážní inspekceStav trati Břeclav - Lednice. Foto. Drážní inspekce

V rámci evidence kontrol a prohlídek nalezla Drážní inspekce řadu rozporů.

231 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ohh

Ale tak jinde zas postavili za 250.000.000 zvedací most na slepou kolej aby 3 se lidi denne svezli o celých 300m dal k nadrazi. NO nakonec i ten posledni spoj zrusi a to se vyplati! 😀

Pavel Tmej

Tak vznikají v ČR cyklostezky. To nevíte? 😀
Až přijde správný čas, tak SŽ se změní na SC – Správa cyklostezek.

petr

Nojo,tak prej to tam sunuli,tak proto se to tam takhle srovnalo.normalne by taková škoda nemohla ani vzniknout

Kolemjdoucí

Na železnici, dějou se věci…

Jirka

Aha, takze obecne ohrozeni. Dokud se nebudou zodpovedni lidi v tomhle statnim bordelu hnat k zodpovednosti, tak se to nikdy nezlepsi. Nahrada skody je samozrejma vec, ale je potreba taky poresit tu zodpovednost a vyvodit nejake odpovidajici dusledky tohoto systemoveho selhani.

Štěpán

No jo. A takových vnitřních dluhů bude víc a víc, protože nádražáčtí dopravci platí do státního podniku SŽ za používání kolejí jen pár z celkových výdajů SŽ na provoz kolejí, a jejich obnovu.

To je jako kdybych kupoval rohlík za 5 haléřů a divil se, že je zejmena ze sazí a popela a síry.a jiného odpadu.

Holt každé zboží a každá služba si vyžaduje v dlouhodobé perspektivě, aby si ji zákazníci platili kompletně.

Lukáš Chytil

A říká ti Axeli něco jako SFDI?

Štěpán

Potrefená husa, ehm.

Ondřej Koudelka

Takže vlastně dopravci mohou za špatný stav kolejí?
Asi tě brzo budou v Bohnicích hledat, když nepřijdeš včas na večerku 😉

Štěpán

Tak schválně = jak úspěšní jsou před soudem vláčkoví dopravci ve vymáhání škody na své technice po provozovateli infrastruktury?

Ian

Jsem z okolí a to je úplně zbytečná trať. Lokálka tam jezdí snad jen o víkendu a prázdninách. To se vůbec nevyplatí nic opravovat ani provozovat. Prostě vlaky už tam nemají roky co dělat.

Jan Novotný

Doporučuji si zajet do Brna. V Černovicích je blázinec a tam Vám jistě rádi pomůžou 🙂

Ian

Jen blázen by opravoval trať do malé vesnice se zámkem. Když tam vlak jezdí jen o víkendech na jaře a létě. To se nemůže nikdy vyplatit ty opravy.

xyz

Lednice je městečko.

Jinak, Dobrá správa má ze zákona povinnost udržovat tratě sjízdné. No, příslušný vlak to „nesjel“. 🙁

petr

Prej byla ta souprava v tu chvíli sunuta??to by vysvětlovalo jak se ty vozy divné poskládaly

Martin Kosek

Jak jste za to vaše „prej sunuta“ mohl dostat kladné hlasy fakt nechápu. I podle fotek musí být každému průměrnému nýmandovi jasné, že fakt sunutá nebyla.

petr

Protože by to logicky takhle nemohlo dopadnout😠odborniku

Radim

U Skázy Železnic nic divného. Tento podnik se podílí na devastaci české železnice a ničí dobré jméno železnice jako takové u cestující veřejnosti.

Ondřej Koudelka

Stará známá pravda … největším nepřítelem drážní dopravy je Správa Železnic.

Pavel Nocar

Největším nepřítelem jsou ČD. Firma která nechala zchátrat veškeré budovy, a s údržbou tratí si moc nelámali hlavu. Těch pár let pod správou to nezachrání. Situace s infrastrukturou se ale začíná zlepšovat.

Obyvatel Karl. kraje

Promiňte, ale píšete nesmysly. Peníze na údržbu jsou roky podfinancované, traťovky se snaží se svými pěti? lidmi opravit z toho mála peněz, co mohou. Je to vždy volba priority, můžete si to jít všichni zkusit. Dejte peníze, budou všude nové pražce. Děláte komedii, že si je asi nosíme domů – peníze i pražce…

Martin

Otazka ovsem je, zda ty naklady jsou realne, kdyz nesmite koupit prazce nap. z Nemecka, ale musi je dodat jedina ceska firma na trhu…

Radar

Peněz by stačilo, kdyby se takové tratě nenávratně zrušily.

Lukáš Chytil

Problém je ten, že spousta vadných (poruchových) míst se jen flikuje, např. blaťáky. Pak se tam ten blaťák za rok, dva objeví znovu. To samé výměna pražců. Např. Pečky 9. kolej. Všude jsou betonové pražce, jen na 9. jsou dřevěné. Podloží je tam mokré, takže tam dají nový pražec a za pár let se úplně rozpadne. Za 20 let, co kolem jezdím se tam ty pražce vyměňovaly už minimálně 3* a to tam byl několik let červený terč. SŽ dostává samozřejmě peníze na údržbu tratí z SFDI, i třeba jako JHMD a další a zatím jsem neslyšel nikoho mimo SŽ… Číst vice »

Petr

Znám to, koleje jsem opravoval, stavěl i rozebíral. 😁To takhle jeden den jděte a pražce jsou jak nový a druhý den úplně sežraný.😀 Tak se nedivím že si toho nikdo nevšimnul obzvlášť když tam nikdo nešel a pustil tam vlak.

Jmeno

Nové pražce asi někdo odcizil a místo toho jim tam rozdrobil tyhle staré…

Martin Kovář

Kde jsou všichni ti, kteří se tu před necelým rokem za každou cenu snažili hodit vinu na ČD?

Chleba Nakup

Impregnují pražce.

Ondřej Koudelka

Aby měli dost vyjetého oleje 😀

trapper

Zajímavá může být i trestněprávní odpovědnost dotyčného traťmistra (mistra tratí) versus náhrada škody zaměstnavateli za vzniklou škodu, pokud ji ČD uplatní za opravu poškozených vozů. Ale to se asi nedozvíme.

Petr Šimral

4,5 násobek měsíční průměrné hrubé mzdy a pojistka na blbost…

N.N.

Jen pokud mu neprokážou úmysl. V případě že ano…

Petr Šimral

To jako že chtěl úmyslně ten vlak vykolejit? To asi těžko…

Ondřej Koudelka

Spíš úmyslně sral na své povinnosti, jako většina SŽ, a tvrdil jaký je borec a vše má v cajku

Tbcko@centrum.cz

Tak hlavně ze denně dratuji nějakou trať a dělají studie. Dnes by to už vše muselo být ze zlata…a Svoboda se jako vždy nepochybně přiblble směje.

Novomír

Včera jsem si všiml, že je nově předrátovaný Negrelliho viadukt…

N.N.

Jeden by si myslel, že investice mají na starosti jiné lidé než údržbu.

knedlo

To mi pripomenulo výkoľaj tramvaje v Bratislave na Riviére v roku 2001. Upresním dátum 15. 6. 2001, lebo v roku 2001 tam nebola iba táto jedna výkoľaj. Keď som ju bol fotiť, tak boli úplne povolené rozchodnice, kopal som do nich nohami a len tak plantali. Nečudujem sa, že tam došlo k výkoľaju. Rozchod mohol byť kľudne aj 1050 mm. https://imhd.sk/ba/galeria/u/50/

Aleš

SŽ má ze zákona udržovat všechny tratě, a dostává na to finance, že tomu tak zjevně v reálu není je jiná věc…

Obyvatel Karl. kraje

SŽ dostává finance? A jsi opravdu bytostně přesvědčený, že jsou ty finance dostačující? Taky dostáváš výplatu, tak podle tvého kváku asi velmi dobrou, mistře…

Luboš Beneš

No dobrá zpráva opakovaně
vykazuje a nechává si platit činnosti které neudělala. Viz miliony na údržbu Kralovice-Mladotice

Ondřej Koudelka

SŽ, správa železnic. Je to trochu jejich hlavní činnost. Ať dostávají co chtějí, je to jejich povinnost udržovat tratě sjízdné 😉😊
Chápu, budeš muset ve směně něco i dělat 😁

Jmeno

Holt už se ty pražce nedali ani otočit, tak je tam useli nechat…

Honza

V dnešní době levných senzorů je to s podivem. I hobík dokáže za pomoci dvou multimetrů z OBI sestavit zařízení, které za jízdy změří vzdálenost kolejí s přesností na milimetry. A což teprve, kdyby se do toho pustil profík s opravdu kvalitními senzory. Takové zařízení může být na čele každé lokomotivy a detekované odchylky nahlásit ke kontrole. Samozřejmě, že to trochu přeháním. Ale myšlení se musí posunout k tomu, že kontrola probíhá pořád, automaticky za pomoci senzorů a ne že se spoléháme na chlapa, co mlátí do kolejí kladivem. Ten má zůstat jen jako doplněk každodenní automatické kontroly.

vlachjan

Nějaký rok zpět tu byl článek z konference, kde OBB infra ukazovali nějakou mašinu co umí měřit stav kolejiště za jízdy a tím snadno identifkikovat, kde je nutná oprava, což dovede ušetři prostředky. Když otázána, SŽ řekla, že nic takového nechce…

Michal Němčanský

SŽ na to vozidla má. https://www.tudc.cz/index.php/diagnosticke-prostredky/
Dokonce jsem s MD1 2x krát jel jako pilot na pár lokálkách. Mimo jiné to měří i rozchod.

Dejf

no jo, ale kdyby to dělal každej šukafon, tak by se to taky někam zapisovalo a pak by vypadalo blbě, že se na to dlabe. takhle může manekýn nasadit úsměv a dělat překvapenýho…

trapper

No tak hlavně že je máme kalibrované a pod přístřeškem za 250 mil., jak zaznělo nedávno v jiném článku. Za ty peníze (pro jedinou halu) by se opravilo vícero podobných lokálek.

jackbrno

Báli se ten stroj do Lednice poslat, aby jim tam nevykolejil 🙂

Matěj Šedivý

Že SŽ nechá shnít trať, to mě ani tak nezaráží. Co mě zaráží je, že nechá na takové trati padesátku.

fous55

No někdo zapomněl tu pětku přelepit. Chybička se vloudí!

Martin

Přilepit se měla spíš ta nula 🙂

Martin

Přeepit měli tu nulu, ne?

martin

Přilepit měli tu nulu, ne?

Jirka

Jo jo, péče řádného hospodare🙂To jsou VRTky a pak není na údržbu normálních trati…

Výpravčí

Rozhodně má mnohem větší smysl dávat peníze do přípravy VRT, než do udržování přežitků předminulého století. A šotouši do mě. 😀

Happy

Těch pár km kolejí má na něco vliv? 😄😄

Výpravčí

Tak proč do toho šotouši tahají VRT? Já čistě reaguji jen na to.

Happy

Jinak podobná „údržba“ před pár lety zavinila vyvalení nákladního vlaku u Vyškova… Ponaučení zřejmě žádné.

Mynic

Stejna péče zapricinila vykolejeni Sp vlaku v Bartovicich.A do teď se tam brzdí na 50 km/h

FERRI69

Jj…dle infa od výpravčí z Kunčic-výhybka po cca 3 měsících konečně vyměněna,ale nikdo si z odpovědných pracovníků „nelajzne“ dát vyšší rychlost,než zmíněných 50km/h.

parmezano

Náhodou ten přejezd u Křižanovic byl udělané nad míru dobře , viz zpráva DI

J.Š.Hájek

Moje slova, kterými jsem tady v jiném příspěvku naznačoval kam by měli směřovat finance a vidím, že tradičně v této otázce 50 až 60 palců dolů 😁 no ona to vlastně k smíchu moc není …

Chleba Nakup

Jestli bude VRT udržována podobně, tak to potěš klobás. Když nezvládám odrážedlo, nemůžu řídit Ferrari.

Výpravčí

Jenže už teď na přípravě VRT dělají lidi úplně jiné úrovně, než na zbytku SŽ. Na SS VRT opravdu nesedí kdejaká modrá guma a velmi pravděpodobně to tak pak bude i při provozu VRT. Porovnávat je proto mimo.

O. M.

Tomu nevěřte. Kde ty „jiné lidi“ vezmete?

Výpravčí

Aktuálně na SS VRT dělají lidé úplně jiné úrovně, než na zbytku SŽ. Na modrou gumu nebo šotouše tam prakticky nenarazíte, jsou to profesionálové a odborníci. Pokud si oblast VRT tuto personální kvalitu udrží, nevidím v tom problém.

Obyvatel Karl. kraje

Jmenovitě? Kdo?

Petr66

Člověče, ty jseš materiál. Ty mluvíš jako důvěrník na partajních schůzích v padesátých letech minulého století.😂

Martin

Já vždycky, když jedu na odrážedle, tak si koleny vyrážím zuby z huby. V autě se mi to nestává. Myslíte, že ve Ferrari by se mi to stalo?

Leinad

Zkus větší odrážedlo nebo raději bycikl.
Pokud se ti na odrážedle stává, že tě zaujme běžící kočička, přestaneš čumět na cestu a jedeš bez kontroly do kanálu či před rozjeté auto, tak ve Ferrari se to stane taky. (Co hůř, auto ani nenutí odrážet se, „jede samo.“)

Lukáš Chytil

To souhlasí, ale jak pak budeme jezdit do Plzně, Budějovic, Liberce, atd.? Nebo ty tratě bez náhrady zrušíme a zůstanou jen některé koridory?

Radoslav

Jasně, denně se lejou miliardy z okna (přetížené kamiony, předražené armádní zakázky, dividendy zahraničním vlastníkům), ale pár milionů ušetřených za neúdržbu lokálek zachární stát od bankrotu. Padlej na hlavu, ne?

xyz

Zrovna při existenci VRT Praha – Brno by taková VRTka byla slušnou synergií pro zvýšení významu tratě Břeclav – Lednice.

ZDH

Péče řádného hospodáře (státu) v tomto případě znamená jenom a pouze vytrhat koleje a škrtnout trať.

percula

Na těchto zbytečných tratích to je nejlepší řešení.

N.N.

Investice a údržba jsou dva různé rozpočty.

Nose Peak

No vida, ještě 35 mm a mohli jsme mít unikátní ostrovní systém širokorozchodné železnice…

libcha

Myslíte ostrovní v tom smyslu, že by se i s vagony sesunul do přilehlého rybníka?

Scoty

Termíny rozhodně problém nebyl. Problém byl že se pokoušeli „na koleně“ vyrobit něco co dalece přesahovalo jejich schopnosti. Aby se možná ušetřilo pár set milionů vyrobili škody v miliardách.
Navíc tedy to že by se stavební řízení nějak zásadně zjednodušilo nebo zrychlilo se i tak nedalo očekávat.

Jan T.

Problém s termíny byl, jelikož odvolání ÚOHS zbrdilo přípravy o celý rok a projekt se začal realizovat v šibeničním termínu. Jenže Bartošovi nenechali čas dovést to do použitelného stavu (srovnejte menší projekty jako eRecept u kterých roky trvalo, že se začaly reálně a povinně používat, než přestaly výpadky a podobně). Ten slavný bypass mohli schválit už před rokem a mezi tím pracovat na dokončení, zbýval celý rok do voleb, to by se někam pohnulo. Jenže Zajíček z ODS/ICT unie si prosadil komplet zastavení, Bartoše odstavili a náhrada není žádná, nechá se to opět Babišovi, u kterého to vlastně začalo jako… Číst vice »

Scotty

Protože nebyl Bartiš vůbec schopný to manažersky řídit. Celé ty tahanice s ÚOHS si udělali sami.
Bartoš nebyl vůbec ochoten připustit že nějaký problém existuje natož aby ho začal nějak řešit. žádný bypass by nebyl nutný kdyby místní rozvoj připustil že není nic připravené a start sytému se odložil.
Že byla zakázka na pořízení sytému předražená je jen pirátská pohádka a chabá obhajoba jejich zoufalého manažerského řízení. Protože když to sám evidentně nedokážu je lepší zaplatit víc a dostat funkční výsledek.

nowas

Spíš bylo naházeno dostatečné množství klacků pod nohy.

Scotty

Tak určitě.

Vítězslav Klozík

Špatných pražců přibývá, no kdo by to řekl… Zbytečného modrého zabradli všude taky…

David

Modré zábradlí není zbytečné! Když se svým koňským/volským povozem přijedete do města, kde chcete na vlak přeložit palivové dříví nebo kovový šrot, tak kde ty zvířata uvážete, aby je to udrželo, i když je ten vlak poplaší? Aha!

Leinad

A taky, aby nikdo nespadl z krajního nástupiště na trávník ve stejné výšce.

Obyvatel Karl. kraje

Máte na mysli nějaký konkrétní případ? Nebo jen melete z hladu?

Radoslav

Nene, větší nebezpečí je, když je za zábradlím svah nahoru a křoví. Víte jak je nebezpečný pád z peronu nahoru do kopce?

Obyvatel Karl. kraje

Promiň, užití zábradlí je dáno ČSN, to není přání SŽ, napuš novou normu a dej jí ke schválení. Mistře

Petr Brožek

Ktery paragraf Vam narizuje delat zabradli u travniku ve stejne urovni?

Radoslav

Normy ČSN uvádí pro ochozy ve výšce 0,5-10metrů nad podlahou haly sloupky po 1,5m a zábradlí musí udržet boční sílu 1500N. Typizované modré zábradlí ZN. SŽ ze 130mm silnostěnných trubek udrží i náraz octávky. Odhaduji, že i buldozerem bych měl problém toto monstrózní zábradlí utrhnout.

ects

Dobrá správa 😀

Neznamy Jarek

Po trati jede těžká motorová lokomotiva a nevypadne. Po trati jede těžká parní lokomotiva a nevypadne. Ale vypadne vůz lehké stavby…

JanO

…který má jen dvě nápravy. Motorová lokomotiva se svými čtyřmi nesjpíš svršek trochu „urovnala“.

N.N.

Ukázkový případ drážního alibismu.

Obyvatel Karl. kraje

ne nevědomý, ale vysloveně mamlas.

Zlámalík

Vy jste nejen neznámý, ale taky nevědomý…

Pavel

Prostě se na to zaměstnanec SŽ vykašlal a vedoucí mu to ještě podepsal.
Nevíte, jestli po loňské nehodě došlo už na této trati k nějaké údržbě nebo se jen opravil ten krátký úsek?

Sawyer

Jen ten krátký úsek. Ta trať od Charvatske po rybníky celá vyhnilá

percula

S měl ten zaměstnanec čas to udělat? Nebo toho na něj navalilo tolik, ze nestíhal .

Leinad

Neměl podepisovat, když nestíhal.

Martin

Jj, ale podívejte se na film Polnoc bude o pät minut.

Obyvatel Karl. kraje

raději to ani nechtějte vědět…

malejjarda

Proběhla oprava těsně po nehodě a letos na jaře další.

Aquinas

To je jako pomalu se vším kde se jede podle hesla, že musí k něčemu dojít, aby se začalo řešit. Místo toho, aby se díky pravidelné kontrole a případně údržbě ušetřilo jsou pak ty náklady několikanásobně vyšší a v případě znanění nebo dokonce úmrtí nevyčíslitelné.

Obyvatel Karl. kraje

kontrola je více než dostatečná, údržba limitována penězi a z lejna neupletete bič, bohužel. V Ústí vyřadí panely, na Karlovarsku z nich budou stavět nástupiště. Už teď jsme „ušetřili“…cha cha cha, to není apríl!

diem72

Ano … po průseru si nikdo nedovolí zarazit peníze na opravu trati. Před nehodou by o tom nikdo nechtěl slyšet. Zasvěcení vědí jak je to s penězi přesně na tento typ tratí s provozními dny párkrát v roce.
Všechny tady ty chytré řeči nad i pod pomíjejí fakt, že zanedbané to nenechává nikdo schválně…
Dejte extra rozpočtovou kapitolu SŽ na trati s omezeným provozem, tak prospějete nejvíc

Leinad

Proč extra kapitolu, Spržel si to vykazuje stejně.

Rudolf Tuček

Spíš tu trať převést bezplatně na kraj, obce a ty ať si rozhodnou co s tím.

Obyvatel Karl. kraje

no to by to teprv dopadlo…

Nose Peak

Měl toho, chudák, moc, zároveň dělal ještě revize na lanovce na Ještěd…

Pavel Skládaný

Správa železnic? To je naprosto vyloučeno, za nehodu zcela určitě mohl nesprávný způsob jízdy, nepřiměřená rychlost, nesprávné předjíždění nebo alkohol.

N.N.

Můžou za to cestujcí, kdyby nejeli, tak by vlaj nejel, nevykolejil. A zase špatně, protože cestující nejezdí.
PS: Stahovačka již byla vynalezena, je třeba vymyslet přeskakovačku: Strojvedoucí zatáhne podvozek.

Aquinas

Ne ne. Může za to ten kdo tu trať stavěl protože použil dřevěné pražce. Kdyby je nepoužil tak nemohou shnít 🙂

Harvánek

Ty pražce tam byly i od roku 1951.

760 mm

Ten obrázek v titulu mi připomněl třeba stav zbytku Zákamenské lesní železnice z Tanečníka na Beskyd v době, když to tam Peťo Klinovský začal obnovovat ..,

diem72

Už pár let existují odlehčené betonové nebo „Y“ z oceli … je to jen věc rozhodnutí

Pavel Skládaný

Skvělý nápad.

Chleba Nakup

Vzletová rychlost je ale víc než 50, tak to chce hned v Břeclavi plný kotel.

Obyvatel Karl. kraje

Dej peníze, pak no problema bambulo.

Obyvatel Karl. kraje

Alkohol vedl i tvoji ruku, že?

Happy

Doufám, že si za toto půjde někdo sednout do chládku. Obecné ohrožení, podvod…

Chronosphere

No vy byste ten provoz určitě schopný zabezpečit byl,co? Vůbec netušíte,v jakém stavu (finančním,personálním) železnice je.Lokálky do peněz lezou, protože jsou většinou na nebo za hranou životnosti. Obnova je mimo finanční kondici tohoto státu. Slibují se vzdušné zámky,ale to jsou jiné peníze. Na ty si traťovka nesáhne.
To,že se často účtují neprováděné kontroly a revize tratí je pravda,ale velice rychle rostou i náklady na pouhou papírovou práci kolem tratí. Na všechno musí být razítko,za každým razítkem musí být certifikovaný specialista,všechno jde přes deset kanceláří plných dobře placených úředníků. Prachy v prachu,a nezbyde ani na toho pochůzkáře, nedej bože materiál.

vlachjan

Jeomože právy ta papírová stopa je pak důležitá v případech, jako je tento. Ono to bohužel má svůj smysl. Jen se ty kontroly musí vykonávat a nelhat do nich.

Happy

Tak to aby se ty peníze utrácely efektivněji ne? Nevím, proč je tady v průměru všechno násobně dražší než v Polsku. Se podívejte za kolik se obnovují polské tratě…. A to se navíc sosají peníze EU.

Jaroslav

Obnova lokálek by mohla být v podstatě jen za cenu práce! Na rekonstrukci posázavského pacifiku před pár lety byly použity pražce a kolejivo snesené z původní trasy koridoru. Mají totiž ještě značnou rezervu životnosti (v podstatě jsou nové) jen nesplňují požadavky na rychlost 160+ .

percula

Není to spíš příklad zbytečně trati?
Spousta by jich potřebovala opravy, ale peníze a kspacity pak chybí jinde.
Kolik vlaků tam denně projede a kolik bude stát oprava?

Happy

Ne není. To že SŽ nedokáže za levný peníz s použitím výzisku použitých komponentů (pražce) zajistit normovaný stav tratě a ještě při tom podvádí, to není problém té tratě. Pokud by byla na použitých betoňácích s bezstykovkou, tak to vydrží při minimální údržbě klidně 100 let

Honza

Že by někdo do podobných tratí investoval beton a bezešev? To mi moc rozumný nepřijde. To už spíš strhnout a srovnat do cyklostezky 🙂

Gwann

Jen ta tvorba cyklostezky je mnohdy drazsi nez udrzba trati.

Mimo jine je ona zlocinecka organizace Spravou zeleznic a nikoliv Spravou cyklostezek. Stavbu cyklostezek ji neurcuje zakon, udrzovani zeleznicnich trati ano.

N.N.

Údržba tady znamená kompletní výměnu svršku. To nebude levnější než štěrková cesta.

Petr Drozda

Správa Nádraží

Zahn

Jenže tu cyklostezku bylo použilo nejméně o jeden řád více lidí.

Happy

Tak si to rozpočítejte třeba na 50 let. A betonové pražce bych použil druhotně. Takže bych ušetřil za jejich likvidaci. Bezstyk by zlevnil údržbu. Nikdo tam nechce dávat nové ypsilony….

Kolvrat

Může doložit výpočtem, Vaše názory jsou hodně na vodě. Z ekonomického hlediska je to trať ke zrušení. Dávat do toho desítky/stovky miliónů dle Vašeho návrhu je prostě v dnešní době hloupost. Za ty prachy opravíte něco jiného pro veřejnost, ještě Vám zbyde na autobusy na desítky let.

Zahn

Každý betonový pražec musí být diagnostikován na poruchy, musí do něj výt vyvrtány otvory a do nich zatmeleny hmoždinky. Bezestyková kolej způsobuje mnohem větší síly na upevnění a svršek než kolej stykovaná, protože nedilatuje. A proto její zřízení vyžaduje i sanaci tělesa trati a to musí být často v obloucích zpevněno. Kvůli větším silám musí být také ověřena vertikální i horizontální únosnost umělých staveb. Samotný projekt pro zřízení bezestykové koleje by byl nejspíš dražší než projekt a výstavba cyklostezky dohromady. Cyklostezka vydrží 50 let také a není třeba na ní platit pochůzkáře a kontrolora pochůzkářů.

Jaroslav

Vyzískané z koridoru nic nestojí! Akorát práci.

percula

Jen by cokoliv z toho zbytečné pro trať kde se jezdí jen o víkendu. Vždy to bude potřebovat peníze.

Franta Oprsalek

Jezdi to v lete o vikendech od rana do vecera a je to porad plne. Nevidim duvod, proc by si na sebe ta trat nemela vydelat.
Vetsina lidi tim nejede, protoze ma rada vlaky, ale jako normalni (i kdyz s pridanou hodnotou) hromadnou dopravu z Breclavi do Lednice.

Bob

Další příklad toho, jak SŽ lže. Tohle udělat já, tak se ve firmě nedočkám ani oběda. Není už načase, aby začaly padat hlavy, především manažerů?

N.N.

Tak to je pomalu na vymáhání škody na vozidle po SŽ.

Miroslav

Prece SZ je tu jen od toho aby rocne utraceli desitky miliard a ne aby se starali o trate.

Fíra šukafonu

Nepomohlo by modré zábradlí? Že by se to použilo jako svodidla…

Miloš Chvátal

Slíš ETCS do Hurvínka.

Renata Placková

Pokud bude řádně odpružené, tak třeba odpálí vlak zpátky na trať. A o modrém nátěru pražců se neuvažuje?

Ales

Z mého pohledu neuvěřitelně. Dřevěné pražce obvykle vydrží nějakých 20-25 let.To, že někdo umožnil provoz po takové trati hodnotím jako krajně nezodpovědné.

Zdendik

V devadesátých letech vykolejil nákladní vlak na Přerovce. Podle vyšetřovací zprávy bylo 90% šroubů zcela volných. Komouši nás desítky let učili šlendriánu, muselo se to někde projevit.

malý bobeš

20-25 let? Jak jste to zjistil?

Ales

Vlastní dlouhodobá zkušenost v provozování vleček.

malý bobeš

Pražce na „vašich“ vlečkách měníte po 25 letech? Mohu takovou vlečku vidět?

Ales

U vlečky ve Středočeském kraji máme po třiceti letech provozu vyměněno cca 80 procent dřevěných pražců. U vlečky v podhůří Orlických hor , kde jsou horší klimatické podmínky , ktera je nyní bez provozu a byla postavena před dvaceti lety jsou zralé na výměnu všechny dřevěné pražce….

760 mm

Tomu bych i věřil, protože to, co bylo vydáváno za dřevěné pražce nekdy už od 70. let 20. století, za mnoho nestálo – třeba i kvůli změně způsobu impragnace.

Lukas B.

předřečník měl na mysli, že pražec neshnije za odpoledne ani za půl roku

Jan K

Klasika, co od #DobráSpráva čekat.. Tuhle organizaci opravdu nemám rád. Občas si říkám, proč mi až tak vadí.. Asi to je tím, že to je pro mě odraz české společnosti – smutné. Každopádně to, že vykazují kontroly aniž by tam ve skutečnosti byli, se vůbec nedivím. Tohle jde na skrz celou jejich organizaci dle mých zkušeností. Příklad 1. Moje známá pracovala u SŽ na oddělení o cca 10-15 lidech, kde reálně pracovala jen půl dne v týdnu. Během pracovní doby chodila na nákupy, předstírala práci, nebo pak jednu dobu dokonce vzdáleně dělala ještě práci pro jinou firmu. A takto to… Číst vice »

Péťa

Moje žena vyřizuje stavební povolení pro jednu projekční kancelář, jednou měla zjistit co bude SŽ potřebovat kvůli rozšíření jedné výroby co leží na hranici ochranného pásma dráhy.
Odpověď od SŽ byla „tam povede VRT, nic tam stavět nebudete“. Jenom pro přehled, samotná hala která se má rozšiřovat stojí 200m od kolejí (pozemek hraničí s pozemkem SŽ) a VRT má být další cca 3km někde za kopcem.

Oni se prostě ani nedívají o co se jedná, kde to je a rovnou řeknou že se o tom nehodlají bavit.

Vedení SŽ by potřebovalo vymést jak kravín a pořádně po nich vyvětrat.

Fíra šukafonu

Ona se někam dopátrala ke „kompetentní“ osobě, která to zamítla? To je samo o sobě slušný zázrak. Nebuďte příliš nároční.

Známý si chtěl od SŽ pronajmout plochu pro parkování pár „plachet“. Příjezd na pozemek je, jinak tam celoročně roste víc jak metrová lebeda, kterou nejsou schopni ani posekat. Bohužel za dva roky kolování emailu naskrz routo šílenou organizací se nedostal ani k tomu, kam přesně by žádost měl adresovat. Každý jen odpovídal, že tedy #mynic. 🤣🤡

diem72

Kecáte … stačí klik na stránky SŽ, záložka Prodej/Pronájem … kuk 😃

N.N.

Ne, to není obraz celé společnosti.

Jan K

Já vím, ale poslední dobou se tomu pocitu nemůžu ubránit s tím, co se děje u nás a ve světe.. Ale to je spíš na filozofickou debatu a to už sem nepatří 😉

N.N.

Uvedl jste několik známých ze SŽ, máte mezi známými nějaké strojvedoucí? Ti se takhle flákat nemonou, ty přesčasy …

Abyste nebyl obětí vlastního potrzovacího biasu – kdy už aktivně hledáte důkazy pro světonázor. Ne, vážně, instalatér živnostník fakt musí tu zakázku udělat, jemu nikdo neproplatí hodiny, když vykáže smyšlenou.

karel

Já třeba mám známé strojvedoucí a vím,jak se někde pracuje.
2 hodiny jízdy a 2 hodiny plně placený odpočinek,2 hodiny jízdy a opět 2 hodiny plně placený odpočinek.

diem72

Když mu to tak kouskují … Nikdo zaměstnavateli nebrání mu výkon sestrojit „na krev“ se základní zákonnou pauzou a šmytec. To není věc rozhodnutí toho strojvedoucího.

Jan K

Chápu, co tvrdíte a souhlasím s vámi 😉 Jsou pozice, např. vámi zmínění strojvedoucí, kde se flákat nemůžou. Určitě tam budou i lidi, co by se mohli „flákat“, ale přesto pracují svědomitě, s nasazením a mají i přesčasy. Jen jsem sdělil svou zkušenost se SŽ, která se mi ale podle různých událostí, co se tam děje, jen potvrzuje. A když jste zmínil např. živnostníky, tak máte pravdu, že si oni musí vydělat na chleba vlastní prací. Ale tento směr by zabral zase dlouhou debatu imho, však víte – problematika kvality jejich práce, problematiky osvč, která s tím souvisí, konkurence z… Číst vice »

Olin

No… Jen ani netuším kolik strojvedoucích má SŽ?

Chronosphere

Ale ano.

Václav

Podobnou zkušenost mi popsal můj bratranec, který pracuje v české pobočce nadnárodního korporátu. Jeho kolega víc jak měsíc nepřišel do práce, aniž si toho kdokoliv všiml. Pak už mu to jemu samotnému přišlo blbý, tak zase začal chodit. Nevím tedy, na jaké to bylo pozici, ale o něčem to vypovídá.

Nose Peak

V korporátu si všimnete akorát toho, když do práce nepřijde uklízečka. To je vidět hned…

Renata Placková

Zkušenost z jiné státní organizace: Klíčové je si píchnout a odpíchnout včas. Případně hodně hovořit o tom, co děláš a jak jsi zahlcený. Co v reálu děláš je bohužel často nekontrolované, občas nekontrolovatelné. Pak záleží na povaze a žaludku, kolik (a co) skutečně děláš. Hlavní je ale nevyčnívat a nedožadovat se práce, to se trestá!

vlachjan

Doslechl jsem se o případu, kdy zaměstnanec, jenž pracoval v jisté projekční kaceláří dva dny v týdnu + 3 dny homeoffice při tom na plný úvazek 3 dny v týdnu + 2 dny homeoffice pracoval na stavebním úřadu. Vlastně bych to skoro při dnešních cenách ani neměl tomu člověku za zlé:)

Renata Placková

To by u nás nešlo, home office se nepřipouštěl (nebo jen vybraným jedincům). Flák office ovšem ano 😀

Výpravčí

Přezaměstnanost v kancelářích i provozu je bohužel běžná. V některých PO (OŘ) víc, v některých míň. Zbytečné pozice typu staniční dozorce, dozorce výhybek apod. jsou zralé na zrušení. Zvlášť když ve stanici je výpravčí, který k sobě díky SZZ nikoho nepotřebuje. Alespoň ty DOZ jsou docela solidní.

Bisik

je pro mě odraz české společnosti

inu, pravé dědictví státních drah

Výpravčí

Škoda, že soukromá železnice funguje velmi dobře jen v Japonsku, jinde se to neosvědčuje.

Dejf

No vzhledem ke stavu svršku vubec nechápu, jak může mít někdo tak kachní žaludek a podepsat se pod to, že je trať v pořádku. Já bych si radši zlomil ruku, než se tam podepsat, je přece nad slunce jasné, že když se něco stane, tak organizace s takovou kulturou bezpečnosti jako SŽ se bude vozit právě po tom posledním pochůžkáři a budu v tom za 4,5 platu…

Modré zábradlí

4,5 platu je možná ta lepší varianta. Tam by klidně mohla nastoupit nějaká ta trestní zodpovědnost (věděl ale nekonal…).

_mm

On ale ani neviděl, protože byl zároveň někde jinde…

Modré zábradlí

V tom případě „měl konat ale nekonal“. On šikovný státní zástupce by vhodný § jistě našel.

Jeffer

Pri súde sa ale, našťastie, bude pozerať i na to, aké mu na to zamestnávateľ pripravil podmienky (napr. pracovnou kultúrou, tlakmi zhora a podobne).

martin

Kontrola proběhla před sezonou, a jak tady někdo napsal, nezhnilo to za rok, je-li to shnilé, tak to bylo shnilé loni. Tak si ten kontrolující řekl, drželo to loni, tak to udrží i letos…

Bram

Pražce vyrobené ze vzduchu dle patentu Správy železnic 😁😁😁.

Renata Placková

Je teda fakt, že na fotce připomínají spíš prokořenitelné buňky než něco, co má udržet vlak…

Martin

Ze SZ bohuzel obcas vyjdou zpravy a informace, ktere ani neni mozne komentovat, jako naklady na udrzbu vykazovane na tratich, kde zadna udrzba nepobiha a tohle bude podobne,… proste vykazat se to musi, aby to slo proplatit a mit argumenty co to stoji,…

Jan T.

Normálně bych čekal nějaký dozor či audit ez strany ministerstva, zda vykazování má reálný základ. Ale je mi jasné, že tam budou až příliš silné osobní vazby nastavené tak, aby to dlouhodobě procházelo.

Karl vB.

Kdysi se po nějakém karambolu používala fráze „Opatření k odstranění případných nedostatků“. Bylo by tedy docela zajímavé, kdyby na základě výsledků rozboru MU Drážní inspekcí zadal nadřízený orgán SŽ (MD) provést mimořádnou fyzickou kontrolu technického stavu podobně „vytížených“ tratí a zároveň si k tomu nechal vytáhnout oficiální přehled nákladů na činnosti na údržbě těchto tratí za posledních 5 let a obojí pěkně porovnat. Pokud by to někomu přišel takový postup nechutně zastaralým, stačí, aby si MD vzalo na pomoc moderní metodu „5x Proč?“ https://portal.pohoda.cz/pro-podnikatele/uz-podnikam/skutecna-pricina-problemu-metoda-5x-proc/ Mít možnost seznámit se s výsledky obou postupů, přičemž z prvního vyplynou konkrétní fakta a ten… Číst vice »

Jouda

Jenže kapři si rybník nevypustí…

Chleba Nakup

To byl test nového upevnění kolejnic přímo do štěrku. Bude potřeba to ještě doladit.

PetrV

Jen jestli tam ten štěrk ještě je, aby to nebyl boří les. 🙂

Bram

Pokud bude štěrk zpevněn například pryskyřicí, mohlo by to i fungovat 😁😁😁.

vlachjan

Již se v praxi osvědčilo spojení štěrku, tedy pardon, kameniva, pomocí cementového pojiva a vystužení ocelou výstuží:)

Bram

Ano, jen se to musí promíchávat mimo štěrkové lože 😁😁😁.

petr

Taky jsem slyšel cosi, že vlak byl v danou chvíli vykolejení sunutý,což by vysvětlovalo,proč byly vozy tak podivné srovnané!

Muzejnik

Byly roky kdy tam kracel 498.104 – kdyz vidim v jakem stavu je trat taky to mohl byt Titanic.
Je stesti, ze se nikomu nic nestalo. Vazeni je to normalni?

xyz

Parní vlak tam každopádně jel předtím v květnu (necelé 3 měs. předtím).

Ondřej Wagner

Asi by se Ministerstvo dopravy mělo zamyslet, co udělat s tratěmi, kde není žádná nákladní doprava a je pouze víkendový popř sezónní turistický provoz. Zda je má nadále provozovat Správa železnic, anebo zda by měly přejít do majetku nebo alespoň do správy místních obcí nebo jiných komunit, třeba muzei, spolku provozujícich historickou dopravu jako do Zubrnic nebo Kanenickeho Šenova. Tratě pouze s turistickou víkendovou nebo sezónní dopravou budou vždy na okraji zájmu Správy železnic.

David

Cyklostezka…

Lukan

Nechápu proč tu máte tolik mínusů. Ta trať má opravdu nulovou intenzitu provozu a jeden pár vlaků za víkendový den je opravdu nic. Buď ať si jí udržuje spolek nadšenců nebo cyklostezku. Jsou stovky kilometrů důležitějších tratí k opravě než toto, kde je doprava pouze turisty.

Petr

A o cyklostezku se starat netřeba? Její budování nic nestojí? Raději prodat místní obci.

Libor

Cyklostezka rozhodně bude levnější na údržbu než železnice. Asfalt netřeba, stačí frezovanou, válcovat a nechat to…

N.N.

Cyklostezka rozdhodně nevyžaduje kontrolu upevňovadel a výměnu pražců. Vždyť stačí uválcovaný štěrk, v Lednicko-Valtickém areálu je štěrkových cest kvantum.

platamond

Proč chcete trestat místní obce, podobně jako to chtěli okolo JH. Ikdyby to byl prodej s doplatkem, tak pro obce by to byl danajský dar. Obce mají většinou velké řeči, ale jak přijde na peníze, tak se obvykle velmi rychle proberou.

xyz

Čtyři páry za víkendový den.
Mmch. neprovozuje to tam „spolek nadšenců“, ale ČD.

Libor

Ano, je to tak. Neříkám, že SŽ vše dělá dobře, ale z pohledu řádného hospodáře ( což SŽ ani MD v tuto chvíli nemyslím), se opravdu jeví se takovou tratí moc nezabývat a mít ji na okraji zájmu. Já vím, já vím, zákon o dráze, ale kolik vlaků tudy projede? Kolik penízků se vybere? A hlavně jaký přínos to společensky má, do toho investovat a směřovat tam prostředky? Celé špatně!

Karl vB.

Z důvodů vámi uvedených bylo možné na situaci poukázat a současně navrhnout variantní řešení, včetně té cyklostezky.
Zatím nevíme, jestli něco takového proběhlo, nebo někdo dělal raději „mrtvého brouka“.

N.N.

Ikdyž tam toho jezdí málo, tak to SŽ nedává právo podvrhnout záznamy o kontrole.

Kicruj

Na radnici v Břeclavi před pár lety uvažovali, že by tam na dobu rekonstrukce mostu, která právě probíhá objednali osobní vlaky , aby odlehčili dopravě a tvořilo se méně kolon (předpokládám nějakou 810), ale skončilo to ve stadiu úvah právě i kvůli stavu trati, a kontorlám před každou jízdou

Štěpán

Dle Právního řádu ČR nevidím nic, co by bylo porušeno, za situace, kdy dopravci do státního podniku SŽ za používání kolejí dlouhodobě platí jen prťavých procent z celkových výdajů SŽ na provoz kolejí a jejich obnovu.

Čili nevidím reálně ani nárok na náhradu škody do libovolného nádražáckého dopravce, na naprosté většině tratí, až se podobná situace zopakuje.

Holt, nádražáci sklízí to, co zaseli. Uměle udražovali obrovskou přezaměstnanost a teď je bim bam šišihů na cca 90% tratí sítě SŽ

Zrzek

Hele mně by spíš zajímalo, kolik vykázala SŽ má údržbu této trati a kolik tam reálně šlo. Stačí se podívat kolik vykázala na Mladotice a znalý ví, že se tam nic v té době nedělo a kam ty peníze mizí. Před pár lety tu taková zpráva byla.

Ales

Je jsem proto, aby všechny regionální trati byly převedeny na kraje. Pokud kraje mohou vlastnit a udržovat silnice II a nižších tříd, proč by nemohly provozovat a udržovat regionální železniční trati. Další pozitivum by bylo v tom, že na technické dohledu, kontroly a měření by si kraje mohli najmout kohokoliv odborné způsobilého a Správa železnic by tak získala konkurenci…

Petr

Jo jo. V Polsku to funguje dobře. Tratě se tam obnovují. Tak proč se tím neinspirovat…

jan táborský

Jenomže tady by to rozkradli , jen ať je to tak jak je

libor

já bych šel opačnou cestou a těm krajům bych spíš ty pravomoce bral a převáděl na stát. někdy si říkám, že i silnice druhých tříd (ta první kategorie těchto silnic) by mohla přejít pod ŘSD… Jak to pak bude vypadat, hlavně mnoho lokálek je přesahem přes dva kraje.. brrr..

Ales

Jak to bude vypadat? Úplně normálně. Spousta silnic nižších tříd je ve více krajích. A co se týče jejich údržby a stavu, tak je podána jako u silnic i tridy

libor

jenže silnice není trať 😉

Ales

Dopravní cesta jako dopravní cesta

Jaroslav

Na většině silnic spravovaných kraji je jasně znát hranice !

Ondřej Wagner

Já bych naopak některé silnice první třídy, které neprekracuji ani hranice státu, ani hranice krajů jako třeba silnice c. 2 z Prahy do Kutné Hory, bych převedl na kraje.

Dusanh
Ondřej Wagner

Asi by to chtělo podobnou strukturu jako je u silničních komunikaci. Ty tratě, které nezajistuji dopravní obslužnost, jako je zmíněná trať do Lednice, by mohla být ve vlastnictví svazku obcí, spolky sotousu, muzei apod. Tratě, které jsou využívány pouze pro lokální dopravu, jako např. trať z Břeclavi do Znojma ve vlastnictví krajů a nejdůležitější tratě, rychlikove, pro dálkovou mezinárodní dopravu, intenzivně využívané pro osobní dopravu jako např nová trať z Prahy do Kladna a na letiště a tratě z intenzivní nákladní dopravou by byly ve vlastnictví státu. Kraje podobně jako Jihomoravský kraj, by měly jak regionální tratě, tak i vlaky,… Číst vice »

Tzz

Větší blbost jsem dlouho nečetl

xyz

A jaký spolek vlastní kterou silnici?

Mmch. Břeclav – Znojmo je dost silná nákladní doprava.

A Kladno není o nic víc „celostátní“ než Břeclav – Znojmo.

Harvánek

Jsou regionální tratě, které slouží jsko odklonové trasy. Už je to dobrých 30 let (už jsem 20 let v důchodu), když jsme z důvodu nehodové události, když nákladní vlak vykolejil na kříži a tím pádem znemožnil jakékoliv jízdy. A co teď s vlaky EC, ICa R? Netrati z Brna do Č.Třebové nepřetržitá výluka. Pomohla stará Tišnovka sice s rychlostí 50 km/hod a když se odřekly manipuláky, pár brejlovců pomohlo. Dalši 3 poskytlo Brno dolní a zmíněné vlaky s nezávislou přípřeží z Tišnova do Žďáru dosáhly zpoždění 30 – 40 minut.

Ales

Kolikrát za posledních 10 let nastala taková skutečnost ?

Zaerikk

Zamýšlet se mohou, ale nemění to nic na faktu, že SprŽel má v současnosti zákonnou povinnost udržovat všechny své tratě v provozuschopném stavu a dostává na to přidělené peníze, tudíž není v jeho kompetenci stanovovat, co je a není ve středu zájmu.

občan ČR

Už z principu odmítám jakékoli zbavování se státu odpovědnosti za cokoli tím, že ji přesouvá na samosprávu. Stát platíme ze svých daní proto, aby pro nás zajišťoval správu a údržbu věcí veřejných, které mají obecnou působnost a slouží komukoli z občanů, a ne za to, že tu svoji povinnost přesune na někoho jiného a milostivě mu na to přerozdělí nějakou část z financí, které z těch daní nahrabal. Takový stát přece k ničemu nepotřebujeme, proč bychom tedy měli velkou část jeho složek vůbec platit?

Ales

Já si zase myslím, že to, co se týká vysloveně regionu by si měly řešit regiony samy. Proč ma nějaký úředník v Praze rozhodovat například o zrušení trati z Valšova do Rýmařova? Tohle by mělo být o lidech, kterých se toto rozhodnutí dotýká. Tak, jak si obyvatelé v panelacich řeší své záležitosti, tak se na radnicích měst řeší místní komunikace a chodníky, na krajských zastupitelstvech a úřadech údržba regionálních silnic…proč by se tudíž nemohla řešit železnice. Ono to zas tak náročné není…

Chronosphere

Platíte málo.

xyz

Tak se to „vyřeší“ tak, že tam kraj objedná 1 – 2 spoje za den celoročně.
Ostatně viz ten Šenov, aby tam KŽC dosáhlo na dotaci od SFDI na provoz infrastruktury.

JiVe

Tak ještě se dotázat SŽ kolik peněz do této trati investovala za nějaké uplynulé období. Tedy kolik vykázala. Třeba se budeme divit