Autobusy

Ústecký kraj našel náhradu za TD Bus, v pondělí vyjedou všechny linky až na jednu

Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz

Ústecký kraj na poslední chvíli odvrátil hrozící kolaps veřejné autobusové dopravy na Chomutovsku a Vejprtsku. Přes víkend našel dopravce pro linky a spoje, na kterých původně neměly v pondělí vyjet autobusy kvůli výpovědi společnosti TD Bus. Výjimkou je kvůli legislativnímu omezení linka 583 do německého Buchholzu.

Kraj se přes víkend dohodl s několika dopravci, kteří zajistí provoz v oblasti Vejprtska, kde původně mělo dojít v pondělí k velké redukci. „Velké poděkování patří dopravcům, kteří byli velmi vstřícní. Společně se nám podařilo zajistit už od pondělí dopravu v plném rozsahu. Věřím, že situaci se podaří v brzké době zcela stabilizovat,“ řekl náměstek Jaroslav Komínek. Omezený nadále zůstává provoz na Litoměřicku.

Dopravní obslužnost zajistí ve zmíněných oblastech různí dopravci, autobusy tedy nebudou v jednotném zeleném designu, ale budou označeny číslem linky, tak jak jsou cestující zvyklí. Po dobu zajištění dopravy v nouzovém režimu nebude vybíráno jízdné.

Jedinou výjimkou je linka 583 Vejprty – Annaberg – Buchholz, která nebude až do dovolání obsluhována. „Jedná se o linku přeshraniční, která vede prakticky po celé délce na území Německa. Na území cizího státu nelze jednoduše objednat příležitostnou dopravu z legislativních důvodů,“ vysvětlila mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková.

Podle Komínka budou na linkách jezdit autobusy společností Autobusy Karlovy Vary, AD Podbořany, Arriva, Dopravního podniku měst Chomutova a Jirkova a několika dalších menších dopravců. TD Bus vypověděl platnou smlouvu minulý týden, kraj s výpovědí nesouhlasí.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
A.R.
Host
A.R.

Mistře Sůro, na to, že se dopravě věnujete už několik let, bych čekal orientaci v zásadních pojmech, jako je spoj a linka. Nadpis hovoří o vynechaném spoji, ale v článku už je bez obsluhy celá linka 583. Tohle není Mladá fronta, kde takovým pojmům diskutéři nerozumí. Sjednoťte si prosím terminologii.
A teď k článku. Předpokládám, že uvedené řešení je jen dočasné a situaci, jak mít stabilního dopravce na uvedených linkách, usilovně řeší. A taky doufám, že se z tohoto nechvalného příkladu poučí a podobný případ se bude jen těžko opakovat.

Ondřej
Host
Ondřej

Tak hlavně bude jezdit místo td busu z části ad Podbořany, které patří nebo aspoň patřily Busline, to je fakt vtipné.

DPDP
Host
DPDP

jelikož jednatelka ADP je stejná osoba jako vedoucí TD BUS,prov. Podbořany, tak ty vazby jsou stále aktuální. Na Podobřansku si tedy ani nevšimnou, že je něco jinak, přijede obvyklý zelený bus Busline-TD BUS, jen za jiné peníze od kraje. Věřím ale, že na kraji to udělali jen, aby lidi nemuseli pěšky a toto provizorium s ADP rychle ukončí.

PetrB
Host
PetrB

Autobusova doprava Podborany patri Ing. Janackove. Dolejsi, ktery vlastni TD Bus, byl dle rejstriku vymazan v srpnu 2018 ze spolecnosti Autobusova doprava Podborany.

petr.r
Host
petr.r

Cestující budou rádi, neradi a vzteky bez sebe budou asi odpůrci soukromníků. Doufám, že zlínská rada zítra rozhodne a nenechá se zastrašit čd.

Patrik
Host
Patrik

Určitě dalo spoustu práce takto narychlo dojednat. Jen by mě zajímalo, jakou měl TD Bus ve smlouvách výpovědní dobu, pět (nebo kolik) dní to snad nebylo?

Jan Pytela
Host
Jan Pytela

Asi půjde o odstoupení od smlouvy z důvodu porušení podmínek…

Jenda
Host
Jenda

Výpověď byla s cca roční výpovědní lhůtou vyjednána v loni. Dopravce měl jezdit až do poloviny letošního roku, ale BusLine tuto dohodu nikdy nehodlal splnit, pouze získával čas jak Ústecký kraj podrazit. Proto vznikla firma TD bus, která je v podstatě jen papírová schránka. Ústecký kraj si na ní nic nevezme, žádnou škodu nevymůže, protože té firmě nepatří ani ty autobusy.

Ludvík
Host
Ludvík

Také jsem zvědavý jak to zítřejší jednání ve Zlínském kraji dopadne. Uvítal bych co nejpodrobnější reportáž na tomto webu.

Jan Semela
Host
Jan Semela

Jaké zastrašování ČD, vždyť to nechtěly jezdit a musely být na 3x doprošovány, aby podaly nabídku.

Patrik
Host
Patrik

To trochu nesedí se slovy pana Kupce, ev. tiskového mluvčího ČD, že dávají nabídky do všech soutěží / poptávkových řízení.

Aslanex
Host
Aslanex

To musí tiskový mluvčí tvrdit, aby ČD neztratily pověst. Ale z nadhodnocených cen např. na šumavských lokálkách bylo vidět, že o to víceméně zájem nemají.

Partneři