Autobusy

Autobusová krize na severu: Kraj zatím dopravu nepřevezme

Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz

Nad autobusovou dopravou v Ústeckém kraji se nepřestává vznášet hrozba zastavení provozu. Oproti plánům prezentovaným před týdnem kraj nepřevezme od 1. září dopravu na Ústecku a Děčínsku od společnosti TD Bus.

„Stále řešíme podrobnosti ve smlouvách,“ řekl dnes deníku Zdopravy.cz krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek. Dalším možným termínem, kdy by mohla některé linky převzít krajská organizace Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK), je podle něj 15. září.

Kraj nabídl převzetí linek (řidičů i autobusů) společnosti TD Bus (bývalý BusLine) jako mimořádné řešení v reakci na finanční požadavky firmy. Ta poukazuje na nutnost navýšení mezd podle vládního nařízení, čímž jí vzrostly náklady. Komínek věří, že TD Bus dodrží smlouvu, kterou má s krajem až do konce června příštího roku, a linky obslouží.

Firma naopak hrozí zastavením provozu. Kraj v reakci hrozí trestním oznámením za vydírání. Reakci TD Busu se deníku Zdopravy.cz dnes nepodařilo sehnat. „Vyzvali jsme Ústecký kraj k doplacení dlužné částky 3,93 milionů korun plynoucí ze smluv v oblastech Děčínsko, Litoměřicko, Lovosice–Louny, Podbořansko, Vejprtsko a Lounsko-západ, a to nejpozději do 30. srpna 2018,“ řekl tento týden ředitel TD Busu Milan Toms Ústeckému deníku.

Podle Tomse bude firma po marném uplynutí lhůty nucena zrušit stovky spojů. Toms rovněž vidí vinu na straně kraje ve věci nepřevzetí linek krajskou firmou od 1. září. Podle kraje ale firma musí dodržet platné smlouvy a linky odjezdit.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
To
Host
To

Ústecký kraj je jediný kraj, jehož krajské město jako jediné v ČR nemá autobusové nádraží… za autobusové nádraží považují autobusovou zastávku před hlavním nádražím… místo toho vymýšlí kraviny, jak veřejnou dopravu ještě zhoršit. Je zajímavé pozorovat, jak chudý kraj se stává ještě chudším – viz rozkradených ca. 30 mld. v ROPíku SZ.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ústí nad Labem v současném stavu v podstatě ani žádné speciální autobusové nádraží nepotřebuje, protože „dálkových“ autobusových linek tam jezdí minimum a vše ostatní je zaintegrováno do tarifu DÚK a funguje jako fakticky jako „příměstská“ doprava – a jako „autobusové nádraží“ slouží spíše zastávka „Divadlo“, autobusová zastávka před hlavním nádražím (a v protisměru „Mírové náměstí“ v Hrnčířské ulici) je vlastně jen průběžnou zastávkou. To, že v Ústí nad Labem je vytvořena těsná vazba mezi vlaky a autobusy v bezprostřední blízkosti hlavního nádraží a není třeba se při přestupu přesouvat na velkou vzdálenost jako v dost podobně velkých (byť třeba ne… Číst vice »

Svojsin
Host
Svojsin

Těch krajů, kde by fungovala líp veřejná doprava než v Ústí moc není, pokud vůbec nějaký lze označit za lepší.
S ids-jmk je to celkem srovnatelný.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Se srovnáváním s IDS JMK (ale třeba i s PIDem) bych sice byl mnohem, mnohem opatrnější, ale nakonec se to Jeřábkovi překvapivě docela daří postupně vylepšovat – nedostatků a „nedodělků“ je tam ale pořád ještě hodně.

Svojsin
Host
Svojsin

Nedodělky(na který se z vysoka kašle) jsou i i IDS-JMK.

Jindra
Host
Jindra

Největší problém v této kauze je vedení kraje!

Svojsin
Host
Svojsin

Rovněž není šťastné, když vyhraje 60% výkonů jeden dopravce, který navíc s oblibou podtrhává ceny…..
Třeba v JMK je dopravců nejmíň 12 a tato situace(to, co se teď děje „na severu“) těžko může nastat.

MichalS
Host
MichalS

Větší problém je „morální autorita“ Toms, který požadoval zrušit dopravu na trati, která vede kolem jeho nového domečku a houkající vlaky ho ruší.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ani potenciální „náhrada“ autobusů vlaky by ovšem situaci stejně nezachránila – všechny autobusové spoje v kraji železnice nahradit pochopitelně nemůže: nějakou použitelnou koncepci více využívající pro plošnou obsluhu území kombinací vlak – autobus tak rychle ani nikdo nedokáže vymyslet a nevybudovat už vůbec ne.

T.H.
Host
T.H.

Největší problém je (minulá Sralbotkova) vláda a její nařízení, kterým na kraje hodila povinnost zaplatit její populismus.

Marek (jiný)
Host
Marek (jiný)

Ale pak bychom neměli žádné řidiče… za ty nízké platy už nikdo jezdit nechtěl a firmám to bylo jedno… klidně odříkali spoje a to má následky v podobě navždy vyhnaných cestujících. Tady stačí je jednou vyhnat a už se, krom největších socek, nevrátí. Muselo se to řešit. Navíc pořád jsou ty platy moc nízké.