Doprava na Ústecku začátkem září nezkolabuje, kraj se dohodl s TD Busem
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Ústecký kraj se na dnešním jednání se zástupci společností OverLine a TD Bus (dříve BusLine) dohodl na dalším zabezpečení autobusové
To bay kraj začal už pomalu připravovat i vlastního železničného dopravce 🙂
vždyť to vysoutěžiliza nejnižši nabídnutou cenu. tak co teď chtějí?
Záleží na tom, koho myslíte tím „vysoutěžili“: ten, kdo to tenkrát „vysoutěžil“, už fakticky současným dopravcem není – tím je jeho „nástupce“ …
Buďto na něho smlouva právněš přešla a pak je to stejné jako by soutežil, a nebo se měla vypsat soutěž nová. nebo ne??
Máte samozřejmě pravdu: jde spíše o to, zda to právě nebyl původně jen nějaký skrytý manévr, jak by cestou „nového“ dopravce bylo možno snáze dojít k vyšším dotacím – a když to nevyšlo …
To je pravda – vysoutěžili to za nejnižší cenu na úkor platů řidičů. Taky jich hodně odešlo a najít náhrady nebylo lehké. Ale do toho se přidala vláda a zavedla minimální zaručenou mzdu pro řidiče, čímž dostala společnost mezi dva mlýnské kameny – má jezdit levně, ale řidičům více platit. Ze strany vlády chyběly nějaké kompenzace navýšených mezd.
Řešení směřuje nakonec tomu, co funguje v MHD – kraj bude mít vlastní dopravní podnik, bude moci soutěžit vozidla za dotace, nebude nucen vypisovat složitá výběrová řízení a bude moci pružně reagovat na změny poptávky.
Aha kruh se uzavřel. Před rokem 1989 kraj vlastnil ČSAD, pak ho zprivatizovala a teď ho bude znovu zřizovat. Nějak ta kapitalistická ekonomická teorie V.Klase má v praxi silné trhliny.
A neměl by kraj zřídit i vlastního železničního dopravce. Aby se to za pár let neopakovalo na železnici :-). Nebo udělají s Radimem „gumovou“ smlouvu??
Když udělám analogii k železnici, tak takovým podnikem už jsou na železnici České dráhy 🙂