Je vás moc, měli jste mít rezervaci. Vlakvedoucí ČD odmítla pustit do motoráku školní výlet
Regionova Českých drah na trati Sušice - Klatovy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Přestože měli studenti jednotlivé jízdenky, platila pro ně podle ČD pravidla jako pro skupinu.
Kuva tohle je naprostá zvůle, jak může jednotlivým osobám zakázat nástup, dokud jsou ve voze volná místa? Tohle se MUSÍ důkladně vyšetřit a vyvodit osobní důsledky!
Já některé kolegy vlakoše znám, někteří vlakvedoucí prostě nemají rádi lidi. Pak se ohání vším, přirážkami k jízdnému, nebo jako zde, že mohou odmítnout neobjednanou skupinu. A musím říct, že to některým dělá ohromnou radost. Druhá věc je ta, v článku částečně zmíněná, že pokud se ty skupiny hlásí, České dráhy „by se pokusily“ posílit spoj. Většinou se ale člověk dozví, že „se ti smradi stejně vejdou“, nebo že nemají stejně čím posílit.
Zajímal by mě také názor někoho ze strany objednavatele, respektive Povedu.
Že by vlakvedoucí členka OSŽ, či FVČ. To jsou ty největší lemplové.
V tomto jsem laik a popravdě nechápu, jak se pozná skupina, když dle školy měl každý jedinec zakoupen svůj lístek. Znamená to například, že když jsem z naší obce jezdil na průmyslovku a z nádraží nás jezdilo i víc než 20 do stejné školy, byť jiných ročníků, byli jsme už neohlášená skupina, i když jsme měli každý svůj vlastní lístek? A nebo když jezdím do práce a do té stejné firmy nás jede vícero jsme taky skupina? A nebo jsme jednotlivci, když teda máme každý svůj lístek?
A opět tu máme dostaveníčko mistrů světa a všeználků. Úsměvné
Každý vůz má daný počet míst k sezení i stání. Překročení může být, v případě kritické situace, problém. Ale z článku mi vyplývá, že se jednalo jen o místa k sezení. Tak kde je problém?
Od kolika lidí se počítá skupina a kdyby to nebyla školní třída ale jednotlivci jedoucí z koncertu nebo z koupaliště tak by taky nemohli jet?
Pokud nejde o povinně místenkový vlak, měl by dopravce umožnit nástup všem,kteřínse domvlaku vejdou. Za mých mladých let, kdy jsem cestoval do školy, tak jsme v sobotu po obědě stáli ve vlaku na jedné noze a ještě ne na své. A nikomu se nic nestalo, všichni byli spokojeni, že nastoupili a dojeli. Jak říkali naši předkové: „lepší je špatně se vézt naž jít pěkně pěšky“. A jako perličku přidám, že jsem později až do důchodu na železnici pracoval 35 let při řízení železniční dopravy.
Dalsi z dlouhatanske rady prispevku z kampane na tema „kaslete na MHD, jezdete autem“.
Živě si to dokážu představit. To bude asi takový ten typ vlakvedocí, co se hroutí, když jí do vlaku nastoupí lidi.
Četl jsem článek o tomto případu už na 3 serverech, ale na zdopravy.cz bych očekával, že se dozvím víc… Na spoji Os 7549 linky P24 IDPK má jezdit jednotka 847. Ta má kapacitu 115 sedících a 210 stojících cestujících. Pokud byla v jednotce ještě volná místa k sezení, potom se dá předpokládat, že by se do ní 21 studentů a učitelka vešlo, i kdyby byly na další zastávky objednány další skupiny. Bylo tam 10x víc volných míst než cestujících. V případě, že na spoji nejela jednotka 847, ale 814, tak i ta má kapacitu 84 míst k sezení a 115… Číst vice »
ČD začínají být světem samy pro sebe. Hodně kroků z poslední doby je zcela mimo zdravé myšlení.
Byla-li nasazena jednotka 847, tak ta je vybavena automatickým sčítacím zařízením a podle smlouvy má dopravce povinnost předávat objednateli v reálném čase provozní data tedy i data o obssazenosti. Jaký je tedy problém situaci zanalyzovat? Smlouva je v tomto případě brutto, tržby z jízdného jdou objednateli, postupuje-li dopravce takto běžně, okrádá objednatele do tržby. Toto by si vážně kraj neměl nechat líbit a měl by si zjednat s dopravcem pořádek.
Prostě cestující náš nepřítel…
Ředitelka šu, respektive orchestrionu
To by měli vidět motoráček z Holič do Moravan když je v Holicích setkání radioamatérů. Tam by špendlík nepropadl jak je vůz narvany.
Už aby byli vlakvedoucí k vidění jenom na historických fotkách. Už jim otravovat cestující tak si teď ještě budou hrát na neomezené vládce a vyhazovat cestující z vlaku?
Já zažil v Regině 13 kol. Masakr
Já 12 a v pohodě. Ve třech skupinách po 4 kolech, na místě pro kola, u záchodu a pro kočárek, a všechno šlo, jenom u toho člověk musel být a posunout je pokud se vystupovalo na straně kde byly… Ale pohoda – dá se pokud jdou opřít o sebe a člověk u toho je.
Pokud samo někdo veze drahý kolo co se nesmí dotknout nikoho a ničeho tak to pak nejde…
Něco podobného jsme zažili při cestách na soustředění. Z ČB do Trutnova. Nahlášená skupina rezervace provedena až Trutnova, ale problém nastal v okamžiku, kdy byla výluka. V náhradní autobusové dopravě rezervace nebyla a stejně tak v následujícím vlaku. Jak je tedy možné, že když je rezervace zaplacena až do cílové stanice tak vlastně nebyla. Po stížnosti nám ČSD ani neodpověděla.
Je to složitější…asi bych to neodsuzovala.Třeba byla v následující stanici objednaná další skupina. A také se musí počítat s běžnou frekvencí jako jsou mámy s dětmi, staří lidé …pak se něco stane, nějaká nehoda a zase to odnese vlakovka,protože měla tušit,že je vlak přeplněný. A teď ruku na srdce,kdo by se jak z vás zachoval,být průvodčí…? Podle vašich komentářů je vždycky všechno špatně,protože to jsou České Dráhy.
Jel jsem nedávno z Ostravice do Frýdlantu n/Ost. malým motoráčkem do nějž na poslední chvíli před odjezdem nastoupily 3 školní výlety průměrně o 20 lidech. Netřeba vykládat, že jsme jeli jak sardinky, ale přes štěbetání děcek, nikoho ani omylem nenapadlo si stěžovat, nadávat, vykazovat. Všeci jsme byli děcka a včeci si to snad pamatujem. Je to nehoráznost sprievodkyně, na druhou stranu, buhví, jaký je na lidi tlak v klatovké stanici, paní do motivace nevidim..
Bohužel si to někteří nepamatují, jiní to zcela vytěsnili a další dělají, že si to nepamatují. Velmi rád jim připomenu, že i oni byli dětmi a to je najednou nářků, že oni takoví určitě nikdy nebyli. Někteří se těžce vztekají a nadávají mi do drzých mladých spratků a to mi přitom bude zanedlouho půlstoletí 😁😁😁.
Pamatuju si v 80. letech jako děcko narvané patráky z Ostravy-střed do Frýdlantu n.O./ na Ostravici. 🤣 Nikdo to neřešil, že tam jsou i dětské turistické oddíly (zakuklení skauti). Stálo se na jedné noze, většinou cizí.🤣
ČD jsou šmejdi, drahý jak prase, můžou být rádi, že s nimi vůbec nikdo jezdí, radši pojedu čímkoliv, nebo půjdu pěšky, než abych jel vlakem..
At to tapka CD budou nešťastní 🤭
No,21 zase není tolik.na druhou stranu nevíme,jak plný už ten vlak byl.nas třeba jezdí i 40 a zatím nikdy problém nebyl
Jestliže v tom vlaku byla i místa na sezení, a zřejmě v něm lze za jízdy i stát, určitě by se do něj 21 lidí vešlo.
Odkdy se v motoráku nesmí stát?
Stojí se i v IC a EC…
Zajímavé. Já mám přesně obrácené zkušenosti. Už několikrát mě průvodčí vyhodil, že mám jít do vedlejšího vagónu, protože v tomhle je to rezervované. To, že jsou to vlaky, kam si přes aplikaci nejde koupit místenku, je zřejmě nepodstatný detail.
Stejně byste ji měl 1) ve vedlejším voze, 2) uprostřed cizí party. Jo, pak je ještě možnost, že by parta nejela celá (nebo vůbec). Ale pokud vedle místa byla, nevidím problém.
Bezervace míst pro skupinu a místenka jsou rozdílné věci.
Není. Přeprava skupin je možná objednat na prakticky jakýkoliv vlak. Má to výhody pro všechny.
tak je to určitě materiál na žalobu, dobrý právník by z toho vytřískal peníze.
Až bude ČD argumentovat při přeplnění vlaku (ke kterému díky duchapřítomnosti personálu nedošlo) nedostatečnými brzdícími procenty, tak to tak jednoznačné nebude. Protože ohrožení bezpečnosti provozu…
O brzdících procentech to nebude. Podíváte li se na potřebná a co tam jezdí. Navíc je skoro ve všech vlacích uveden i počet míst pro stojící.
Kdybyste se o to trochu víc zajímal, objevil byste, že na voze není napsána jen hmotnost prázdného vozidla, ale i plného a brzdící váha je stanovena na maximální obsazenost (čili se počítá i se stojícími cestujícími)
Určitě? Na základě jakýho zákona? Existuje nějakej precedent?
Taky mám o tom pochybnosti.
Jedná se spíš o to, co přesně by chtěl žalovat a jestli by ta žaloba měla vůbec smysl.
Neuvěřitelný
A ČD to ještě budou hájit
Vykopnout vlakvedoucího na hodinu
A další proškolit jak se mají v podobných situacích chovat
Co třeba něco jako proklientsky a s ohledem na aktuální situaci
Jen na okraj pro případné zastánce ČD (i když si to nedovedu představit a stanovisko mluvčího je chucpe)
Sám se cestám vlakem nevyhýbám a osobně mám zatím jen dobrou zkušenost
Počkejte jak budou vlakvedoucí brečet až si je další kraj neobjedná.
Budou dělat revizory pro koordinátory.
No konečně někdo vyhodil nenahlášenou skupinu.
Nejeli jako skupina. Ty, kteří potřebovali přestoupit, mohli vzít. Jednotlivce také berou do kapacity, nebo ne?
Měli každý extra lístek? Měli, tak se běžte s tou nenahlášenou skupinou klouzat. Štiplístkovi mělo být absolutně jedno, jestli patří k sobě nebo se zrovna potkali na peronu. Vrcholem je to, že odmítla vzít alespoň ty, který měli návazné spoje. Opět, měli svůj vlastní lístek a ve vlaku volná místa (k sezení!!) prostě byla a dále tam byla kapacita na stání. Na Sázavu také neustále jezdí přeplněné šukafony nenahlášenými skupinami. Ale protože se jedná o ožralé vodáky a ne třídu s učitelkou, tak se s nima nikdo hádat nebude. Ale školní třída, to je panečku snadný terč.
To podle mě nehraje roli. Pořád to byla fakticky organizovaná skupina.
Spíš se jedná o to, že jestli by se tam vešli, nebyl prakticky důvod je tam nepusit.
Těžká situace…Na jedné straně pochopitelně špatná reklama, protože taková škola se může příště radši rozhodnout zaplatit skupinový autobus…Na druhé straně mnohdy čistá ignorace těchto institucí v rámci objednávání skupin napřed (z vlastní tazatelské zkušenosti: 1) Ten dopravce s tím přece musí počítat 2) Je to zbytečné, stejně nám nevyhověli)…Čím navazují na za třetí, že ano, že dopravci na případné objednávky stejně kašlou s odůvodněním, že se to nějak vejde i do klasické kapacity soupravy. Dlouhodobě se snažím tlačit názor, že tyto školní výlety jsou v rámci veřejné dopravy asi nejvíce opomíjenou skupinou. To období květen – červen a pak září… Číst vice »
Musel by to objednat a zaplatit kraj, kterýžto obvykle raději staví a udržuje silnice, parkoviště a zdravotnická zařízení.
Zrovna plzeňský kraj se zasloužil o to, že nám tu jezdí nové autobusy a vlaky – zrovna regioznova už tam dávno neměla dle smlouvy jezdit.
Ale oni si ten autobus neobjednají, protože by nemohli jet na žebrečenky a bylo by to dražší 🙂
Na vláře je podobná vlakoška. Sestřih jak Jarda Jágr v 90tkách a protivná už od pohledu. Prvních pár let jsem si myslel že je to muž. Malé děti vyhazuje z vlaku za neoznačené jízdenky a podobně. Asi je sama se sebou hodně spokojená. Charakterově a vzhledově odpornější paní aby člověk pohledal..
A taky tvrdí, že se ve vlacích ČD nesmí pít pivo. Po dotazu jak je možné, že ve vlaku do Brna ČD rozváželi pivo až na místo zmizí a už se neukáže.
Takže místo jednoho vlaku kam by se vešli museli jet 20 auty. Tohle je fakt reklama na cestování vlakem. U ČD už mě nic nepřekvapí.
Tech aut asi stačilo 5-6, i kdyz ti s přestupem kdo ví kam už pak asi v dospělosti vlaku přednost nedají
Jasně. Každý rodič si povinně vezme další 3 studenty a rozveze je po republice.
Před rokem jsem pro změnu věděl, že nás bude „hodně“. Pořádali jsme výlet pro dvě třídy školky, jízdu vláčkem a následně tramvají po Praze. Nějaký 45 dětí + 4 učitelky. Raději jsem dopředu (asi měsíc) informoval a požádal o nějaké posílení, neb u nás jezdí jen 810 a zrovna čas, ve kterém jsme jeli, bývá i dost plný dětí mířícími do školy… A protože jely opravdu i čtyřleté děti, chtěl jsem, aby byla jistota, že budou všechny sedět… No a tohle byl pro ČD neřešitelný problém. A reakce byla v podstatě ve stylu „mělo by to nějak vyjít“. No vyšlo.… Číst vice »
Tohle ale byla jiná situace. Vy jste řádně nahlásil jízdu skupiny a legálně jste všichni stáli na jedné noze a někdo ani ne na své. Ti gymnazisti se předem nenahlásili a tedy by ilegálně seděli a stáli v poloprázdném motoráku. Pořádek musí být a úřední šiml musí být řádně krmen! 🙂
Ti gymnazisté nebyli skupinka ale 21 inividuálních cestujících, každý s vlastní jízdenkou. Skupinku z nich zcela svévolně udělala vlakvedoucí.
Tvrdit, že cestujíci s platnou jízdenkou sedí, nebo stojí ve vlaku ilegálně, je hloupost.
Možná byste si měl znovu přečíst na co reagujete a možná se Vám rozsvítí 🙂
😂👍
Na druhou stranu – jak byste si to představoval? Že na trati, kde jezdí jeden šukafon, bude k v pohotovosti druhej když vy si vzpomenete jednou za rok jet vlakem?
V tom případě hlášení skupin postrádá smysl. To na dráze ledacos…
By mě zajímalo, kdybych tam stál jako student sám za sebe, jestli by mě taky nepustila s tím, že patřím k nim.
Nezkoušejte ještě vy v tom dělat bordel! Rozkaz zněl jasně! 😀
Vlakvedoucí zřejmě neunesla, že si bude brzo balit fidlátka, pokud se jí teda nechce k Arrivě. Jsem vážně rád, že tam ČD už brzo skončí.
A co tím získáš…arriva i přes objednání skupiny 20 lidu po potvrzení nic neposlala, zpět jsme to odřekli pač jezdit nad na relaci Malá skála- Spálov, Bozkov dodávkou pouze pro 5 lidu fakt ubohý
Prokazuje svou nepostradatelnost. A snaží se přesvědčit další objednavatele, že ji musí vyžadovat(aby tam nebyl bordel jako v JMK, kde dokonce je povileno aby někdo měl přestupní jízdenku vlak-bus)
Vlakvedoucí úplně mimo. Nikdy jsem nezažil, že by někoho u nás vyhodili z vlaku, protože údajně není místo a musel by stát. ČD by se měly okamžitě omluvit.
Ne vyhodili ale nepobrali
Nevím, nebyl jsem tam. Ale dělá to na mne dojem typicky anti zákaznického , arogantního , železničního chování. Něco podobného, jako když nikoliv v létě Němci nepřebírali EC-čka v Bad Schandau kvůli nefunkční klimě. Místo toho, aby to vyřešili jinak, tak komplikovali život stovkám zákazníků, kteří už pravděpodobně tím vlakem nepojedou. Státní dopravci na to jednoho dne dojedou.
U Němců je to ještě horší, protože slepě dbají na pravidla. Uvedu příklad, jednou jsme z Drážďan jeli do Prahy, přičemž do Ústí byla kvůli výluce zavedena náhradní doprava autobusem. Nástupní zastávka byla umístěna až dál za křižovatkou, což se blbě hledalo, naštěstí jsme ho akorát stihli, už se měl k odjezdu. Německý průvodčí měl kecy, že pomalu nakládám kočár (musel jsel to složit) do busu. Potom už se tedy začal bus rozjíždět a přibíhající turistce už dveře neotevřel, že prý má chodit včas (na nádraží zřejmě včas byla, ale než našla tu náhradku bez značení tak to chvíli trvalo),… Číst vice »
Mnoho povyku pro nic. Na trati 171 po celý červen hromada školních výletů a…? Přijede ešusová jednotka, jako dycky. Nahlášeno prý mají. Takže si poněkud namačkáni postojíme, kde se dá, nevadí? Následně do toho přišla ještě výluka s omezením spojů, ale to myslím, že již zdvojují. Jinak samozřejmě taková otázka: jak je definována skupina (počty a tak) a jak je definována ta povinnost hlásit – zřejmě to někdo bude, ale běžně takovou informaci nehledám, tak nevím. No a otázka druhá: co porušili, když měli individuální jízdenky…tzn. každý měl uzavřenou smlouvu s dopravcem, že ho doveze z místa A do místa… Číst vice »
Reakce vlakvedoucí byla naprosto správná. Je nemyslitelné aby skupiny sobecky přetěžování spoje, jež na takovou nárazovou skupinu nejsou zařízené. Cestovat s takovými skupinami je trest.
Ano, nejlepší bude, když budou jezdit vlaky bez cestujících…
Ano, nejlepší bude prázdný vlak bez cestujících. Nebo chcete kádrovat, kdo vlakem jet smí a kdo ne…?
Vlaky jsou přece proto aby vozili nádražáky na režijku, všichni ostatní tam jenom překáží.
Velkej co?
Já bych věděl, ale asi by to bylo na ban.
Co se dá dělat, je to veřejná doprava. Radši jsem jel ve vlaku se skupinou děcek z páté třídy, před několika týdny, než se třemi pachnoucimi „trampy“ s kytarami a flaškou, ve stejném vlaku tento tyden.
Hromadná doprava – pořádná otrava,
a kdo se rád mačká, užije si – stačí kačka
https://www.youtube.com/watch?v=UF8r3kClmuU
Vy jste opravdu velkej….
Jenže oni byli jednotlivý cestující, kterých nastupovalo 21 v jedné stanici. Jistě měla právo nenechat nastoupit další, pokud byl vlak plný. Ale už neměla právo vyloučit z přepravy ty, kteří s platnou jednotlivou jízdenkou nastoupili a sedli si na volná místa. Představte si,že jedete 4, máte každý svou jízdenku a ve vlaku jsou dvě sedadla. Dohodnete se, která dvojice pojede a která počká na další spoj, ale průvodčí nenechá nastoupit ani ty dva, pro které je ve vlaku místo. Pokud průvodčí trvá ne předpisech, tak ale úplně. Když nemají skupinovou jízdenku a jsou ochotni se rozdělit, pak se chovají jako… Číst vice »
Napište, až příště zas někam pojedete, abych věděl, kam sobecky nepřistupovat.
Aneb dle Vaší logiky – za trest jsou dráhy které neumí vypravit dostatečně kapacitní vlak.
Bohužel to asi u CD není úplně neobvyklé, zažil jsem cosi podobného, chtěli nás jet 12 lidí vecer kolem 7 z Chebu na Mariánský.Na nástupišti stal nový motorka co ho CD nazývá Regio cosi. Ve vlaku max 10 cestujících, ale nás s koly nepustila. Stále opakovala že bez jejího souhlasu to nejde. Až nakonec kamaráda napadlo ji za ten souhlas zaplatit. A hned bylo po problému, Možná je to u CD pravidlem.
Jízdní kola a skupina lidí je opravdu velký rozdíl…
Kolik se teď za tohle asi tak platí? Ptám se pro kamaráda.
12 lidí s kolama? To je fakt dost na jakýkoliv vlak.
U těch nových nízkopodlažních jednotek to je často v pohodě, pokud zároveň nejedou lidi na vozíku nebo s kočárky. Ty nový Regiojetí Pesy pro městský linky v Praze maj minimálně 10 držáků na kola jen v tom prostředním článku,
Za drobný poplatek se dá zjevně vyřešit cokoliv. Onehdyjsme jelin na mezinárodní jízdenku v Maďarsku po jiné trase a vycházelo nám na území Maďarska více km než na trase naší jízdenky. Chtěl jsem rozdíl ceny doplatit, ale šlo to až ve chvíli, kdy jsem nedostal žádný papír.
Zkuste to v buse,tam se s vámi řidič vůbec bavit nebude ,je obsaženo,za námi jede další vůz 😃
Jestli by to nechtělo k těmhle případům nějaký fotky, jinak už se pravdy nikdo nedobere… Divný že v době smartphonů nikde nic…
Pokud to nebyl povinně místenkový vlak tak průvodčí nese plnou zodpovědnost.
A kdyby nebyl mistenkovy tak nese zodpovědnost ježíš Kristus.
Jako cestující, když jede podobná skupina mám chuť vystoupit za jízdy . Je to fakt horor , řvou jako tygři pootevíraná všechna okna a jejich ,,dozor si Nejprv by jich nevšímá.Nejdřiv by je mohli naučit jak se chovat a potom ať s nima teprve někam jezdí.
Tu třídu jste vůbec neviděl a hned vyprávíte, že se určitě chovali jako dobytek. Nu, podle sebe soudím tebe.
Uz v ty lokalce nesedite sam, co?
Tak si vystup, nikomu to určitě vadit nebude, milý Edo…
Možná že to bylo jinak, že průvodčí se zalekla.. Někdy je lepší pustit dovnitř stádo prasat než skupinu bůhví čím rozjařených svazáků. Viděl jsem ve vlaku leccos. Pokud je jim horko, vysvlečou se, vyzujou, chovají jako světáci a mají celý vagón pro sebe, protože ostatní cestující utečou.
Ještě jste zapomněl dodat, že ponožky a podprsenky létají pak oknem ven. 😁 Ach ta závist, že se vlastní mládí už nevrátí…
Svazáci už tady dobrých 35 let nejezdí.
Nu, mohou být třeba ze svazu kanoistů, co kdo víme. 🙂
V cesku je fakt mozne kde co, bohuzel.
Chudinko, všichni ti ubližují? 😁😁
Vysazeny prasky?
Leckde je možné kde co. Zkuste víc cestovat, ideálně na vlastní pěst, a mějte u toho oči otevřené. To se budete divit, co všechno zažijete.
Pobavilo … procestoval sem 63 zemi.
Vy jste byl nejdal kde? Tipuji na Morave?
Kdyby ta vlakvedoucí viděla nějaký sobotní dopolední spoj z Čerčan směr Ledečko, tak by to s ní podle všeho nejspíš švihlo. Tam se do již plné regíny vešel v Sázavě ekvivalent hned několika takových skupin 🙂
Pořád průvodčí nechápu : kdyby skupina měla rezervaci, tak nedovolí nástup ostatním normálním cestujícím s jednotlivou jízdenkou, kteří si ji řádně zakoupili, a taky by chtěli tímto vlakem cestovat ?
Rezervace je odněkud někam. Vlakový doprovod je o tom zpraven a zařídí označení příslušného prostoru.
A co teprve kdysi poslední spoj s přípojem ku Praze z Bad Schandau. Tělo na tělo, tam ani průvodčí neprošel… Ne, že by to měl být standard. 🙂
Otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi…. Provozovali kapacitní železniční dopravu, ale jezdili jim tam lidi….
Tak, nádražácky správně! Lidi je třeba odnaučit cestovat vlakem už v mládí, ať si to příště rozmyslí.
Snad měla vlakvedoucí o to lepší pocit z dobře odvedené práce pro národního dopravce.
Nejdůležitější je, že podle nějakého nadražáckýho předpisu je to tak správně. Čert vem cestující, když to jezdí na dotace. Takhle tam aspoň mohl být i někdo s kolem.
Není to správně podle žádného nádražáckého předpisu. Stání v osobním vlaku zakázáno není.
Ani podle toho předpisu to není správně. Bylo tam 21 cestujících, každý se svým lístkem a 10 chtělo jet na volných místech, zbylí se do vlaku nevešli a nebyl jim dovolen nástup, to je podle nadrazackeho předpisu. Ale přívodčí vyloučila z přepravy i těch prvních 10 a to je špatně.
Myslím, že ani v nádražáckých předpisech se nepíše, že ve vlaku se nesmí stát. Takže jestli 10 sedělo, mohlo 11 stát a vlak mohl pokračovat v jízdě.
Mě zase odnaučuje pravidelně v květnu a červnu jezdit vlakem z/do práce přeprava neohlášených školních výletů. Popř. ohlášených, ale dopravcem nereflektovaných(pak je to samozřejmě vina toho dopravce).
Tohle byl spoj ve 12.47 ze Zelené Lhoty, tím možná jel někdo na odpolední do Klatov, ale protože už by se po 22.00 nedostal zpátky, tak spíš nejel.
Celkem broskev (anglicky) ta vlakvedoucí, od kdy se nesmí ve vlaku stát, to mi unikl nějaký nový předpis? Těch lidí by se tam dalo nacpat 70. A fíra jako co, taky snad mohl říct, nebuď broskev a neřeš kraviny…. nechá tam 20 kaštanů na perone, když místa je dost…..
Já bych to ještě chápal v dálkové dopravě, nebo při například nefunkční klimatizaci. Ale v osobáku na pár zastávek…
Nejednalo se o odmítnutí skupiny, ale o vyhazování náhodných lidí každý s vlastní jízdenkou, vlakvedoucí si vybrala pár lidí co vevnitř seděli na sedačkách a pár lidí z těch co ještě stáli venku.
Pokud je vlak přeplněn, musí se něco dělat (a ne po vzoru DB vyhodit všechny včetně těch s místenkou a jet Sv) ale tohle nevypadalo na přeplnění.
22 osob a z toho někteří našli volná místa, to muselo být šíleně přeplněné
Popravdě, „výletománie“ posledních let těch, co si říkají studenti (bez rozlišení kategorie škol) a pedagogové, mne jako cestujícího začíná děsit už zkraje června, kdy ten cirkus začíná. Vlak, autobus, nikdy nevím, zda nebudu vyhozen z místa, či zda se vůbec do dopravního prostředku vejdu. Hlavně když jedu z práce a mám toho všeho fakt plný kecky, na rozdíl od výletníků. Nemají se náhodou učit až do 30.6.!? Dříve se jezdilo na podobné „akce“ výhradně autobusy, a to ještě za odměnu jedinkrát ve školním roce. Tedy paní průvodčí se v tomto případě zastávám. Byl jsem i svědkem téhož v buse IDS… Číst vice »
Chalpe Vy jste tedy hodne zapskly kousek🙈
Jednou jím budeš taky, chlapče.
Takový ubožák snad ne.
Že by urážky jako nepovinný předmět na školních výletech? Doporučuji k přečtení (néé ke studiu, to by Vás mohlo vyčerpat) společenskou etiketu.
A nebyla to vaše generace, co špatně vychovala děti, které teď nejsou schopné vychovat své děti?
Ale vážně. Děti jsou jiné, více zkouší hranice. Ale my jsme také nebyli zlatíčka. Jen je lidská paměť milosrdná a některé věci časem vypouští.
Za mě ať se děti jednoznačně učí používat veřejnou dopravu. A jo, rodiče je to mají také učit / učitelé mají trestat excesy… na druhou stranu plný vlak dětí nikdy nebude tak tichý jako prázdný vlak.
Jestli chcete mít na cestách ticho, sedněte do auta, manželku nechte doma a vypněte rádio.
Nebudu, vzpomenu si na vás a řeknu si takový být nechci. Jako pokud někoho tak moc obtěžují spolucestující tak může jezdit individuální dopravou.
Dělal jsem pruvodcího mnoho let. Ale mýlíte se.
A moji rodiče chodili do školy i v sobotu, to ta dnešní mládež nezná! 🙂
Vy jste dobrej úderník, nechcete si založit agitační středisko? Tam bylo takovejch zapšklejch dědků plno.
neblbněte, by se dědci dohádali už u odemykání dveří. hole a příčesky by lítaly.
“ Dříve se jezdilo na podobné „akce“ výhradně autobusy, a to ještě za odměnu jedinkrát ve školním roce“ Hloupě kecáte, jezdilo se i vlaky, a to i několikrát ročně (my třeba 4x ročně do divadla + ještě párkrát do muzea, na exkurzi do podniku apod.). Skutečný výlet byl opravdu jen jednou ročně.
Zkuste někdy 1. třídu. Vy jste přesně ten typ, který tam bude spokojený.
Pokud už sedíte a není to na místě, které má rezervované někdo jiný (v osobáku asi těžko) tak vás nikdo vyhazovat nebude.
Čekej Dál – váš národní dopravce… 🙂
Času Dost
Čas Dojezdit…
Takže třída elitního gymnázia se rozhodla cestovat vlakem. Fajn. I přes jejich povinnost se vykašlali na objednání skupiny a stejnak jeli, načež je vlaková četa oprávněně vyhodila? Naprosto v pořádku. Za blbost se platí 🙂.
otázkou je, když se objedná skupina pro 21 lidí, nasadí další vagón? mají ho? nebo pro to neudělají nic ? osobně si myslím, že to druhé…
To je otázka. Pokud je to jedna skupina, tak neudělají pravděpodobně nic. Pokud se nahlásí 3 skupiny, tak už třeba ano.
Kde by vzali vagón, jsou to CD.
Ty jsi dobrý trotl. Za vše můžou České Dráhy 😁 je mi tě líto
A kdo jiný? Snad ne Správa železnic?
Tak pokud by jim přepravu schválili, tak by místa měli rezervované. Pokud by nebylo možno tolik míst rezervovat, tak by jim to dali vědět a přepravu neschválili.
Jak se rezervují místa v osobáku? A když někde jede předem objednaná skupina a je plno, tak běžný cestující taky nemá nárok přistoupit?
Nejspíš mailem dopravci. Už jsem zažil osobák, kde byl na 3/4 sedaček položen papír „rezervováno pro skupinu“ Skupina pak přišla, usadila se a zbytek cestujících stál. Nikoho ale vlakvedoucí nevyhazoval. Bylo to Desiro z Děčína do Kytlice.
Ten další vagón určitě objednají, do výroby, a někdy za 5-10 let tam bude.
Ne. Dělal jsem průvodčího mnoho let. Nebyl- li to povinně mistenkovÿ vlak pak za blbost platíte vy.
Objednat přepravu skupiny není povinnost, ale možnost.
Kromě toho, co tu už bylo napsáno, bych se někoho znalého rád zeptal, zda mají ČD dobře právnicky ošetřenu definici skupiny. Protože pokud měl každý student svoji samostatnou jízdenku, tak měl on sám uzavřenu smlouvu s dopravcem nebo objednavatelem dopravy (myšleno kraj). A byl bezdůvodně vyloučen z přepravy, což je IMHO na občanskoprávní žalobu. Kde je hranice skupiny? Když se rozhodnu jet na koncert, obliknu si tričko dané skupiny, koupím si lístek na vlak a na peróně je nás 50 v podobných tričkách, jsme skupina? A naopak, pokud by některý student průvodčí oznámil, že se právě od dané organizované skupiny… Číst vice »
Jo, jenže kdo je zvědavej na to se zlobit s nějakou žalobou? Co můžou potenciálně vysoudit? Pár korun jako náhradu za tu náhradní dopravu auty?
Nemá význam se soudit s korporátem. I když jste v právu, tak než se práva domůžete, korporát vás usoudí k bankrotu. Oni mají právníky a „nekonečno“ peněz, vy ne.
Nemají https://zdopravy.cz/je-vas-moc-meli-jste-mit-rezervaci-vlakvedouci-cd-odmitla-pustit-do-motoraku-skolni-vylet-249735/#comment-1726925
no dle článku asi i na to bránění došlo, když nechtěla vlakvedoucí riskovat rozdělení skupiny, která skupinou ani nebyla
Nevím co jí je do rozdělování skupiny, ona není učitelka zodpovědná za dohled na svoje studenty.
už aby ČD na západě skončili všude, kde je to jen možné. o víkendu jsme jeli s GWTR , vlak plný a vlakvedoucí se jen usmívala… krása, radost, pohoda
Taky se mi s nimi na Šumavě jezdí výborně.
Motoristé Sobě doporučují použijte IAD místo ČéDé.
To snad doporučuje každý soudný člověk.
Takže studenty posílat na výlet taxíkama?
Vypadá to že Motoristé sobě jsou až třetí v propagaci IAD. Nejvíc pro rozvoj automobilismu dělají SŽ (“přetížená dráha”) a ČD.
Obojí řízené státní správou úkolovanou politiky. Ovšem, ti „třetí“ do toho zatím nemluví. Zde asi ani nemusí, „pro-auto“ jsou tam teď víceméně všichni – pokud jde o zásadní věci.
To by najprv ČD museli brať skupinové rezervácie vážne.
Väčšinou čo som počul (áno, je to informácia typu JPP), tak ČD na ten ich formulár buď nereagujú alebo síce reagujú ale neurobia nič (žiadna extra kapacita) alebo sú problémy kvôli IDS.
Akú motiváciu (a buďme úprimný aj znalosť – propagácia chýba) má učiteľ/vedúci (senior) zájazdu keď je to nepohodlné, trpké a ešte si to ČD hodia do zadele štýlom „okej ale nič neurobíme“?
Jednou jsme jeli jako skupina rychlíkem z Majdaleny do Suchdola a hlásili to týden předem na ČD, jenže tam zrovna byla výluka a ČD nám řekly, že i tak nemůžou nijak garantovat dostatečný počet autobusů. A poradily nám, ať si každý dopředu koupíme online jízdenku, aby se vědělo že lidí tam mají čekat hodně 🙂 Takže přesně opačný postup, než co v tomto případě vadilo.
Vlak na fotce je trošku mimo realitu. Dopravce České dráhy neobsluhuje bohužel trať Sušice – Klatovy.
a akce se stala na jiné trati a to Klatovy – Ruda 😉
Je úplně jedno, z jaké zatáčky na jaké trati fotka pochází.
To má být ta pomoc cestujícím o které se tu diskutovalo když Kordis soutěžil vlaky bez průvodčích?
Bylo tam 21 lidí, každý s vlastní jízdenkou. Normálně bych nastoupil, a vůbec bych se s ní nevybavoval. Ať se staví třeba na hlavu. Skupina nebyli, neměli skupinovou jízdenku.
přesně tak, nesplnili podmínku skupiny 😉
Jen pro info: Jsem jiný Martin, než ten pode mnou… 😀
Ono když si všichni myslí, že vlak je nafukovací, tak je to těžký. Například právě v období výletů kdy ve vlaku je hlášených třeba 5 hlášených skupin po 30 lidech, to je minimálně polovina kapacity druhé třídy klasického pětivozového rychlíku. Do toho musíme započítat ,,obyčejné“ cestující a máme z toho vyprodaný vlak… Pak přijdou postupně třeba 3 neohlášené skupiny, které si myslí, že se kvůli nim všichni postaví na hlavu, začnou být třeba i agresivní, tak je vymalováno. V nejhorším případě se to snaží obejít právě způsobem, že si každý koupí vlastní ticket, jelikož se skupina 20+ osob musí hlásit.… Číst vice »
§1 Vždycky se to tak dělalo
§4 Na to je předpis
§7 Cestující by to zneužili
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na hovno
„všechno pořád dokola tlouct do hlavy“
No, vás zřejmě tloukli do hlavy hodně a často.
Asi by měly být zavedeny fyzické tresty – paní vlakvedoucí by měla 10x opsat smluvní přepravní podmínky a všechna ustanovení o skupinách, kde se v souvislosti se skupinou objeví může (musí tam vyskytuje pouze v souvisloti s E-tiketem a osobou na jejíž jméno je vystaven) tak toto sloveso dvakrát červeně podtrhnout. Pro zajímavost – skupina není v SPP pro jistotu definována vůbec. 21 cestujících, kde každý má s dopravcem individuálně uzavřenou smlouvu opravdu nelze v suchu SPP označit za skupinu. Rada (nejen) pro učitelky, až Vás někdo bude vyhazovat/odpírat práva, žádejte přesné zdůvodnění ve smyslu konkrátních ustanovení SPP a upozorněte,… Číst vice »
Normální dopravce hodný 21. století vidí kolik jízdenek prodal, zvlášť skupiny si to budou kupovat trochu předem a ne až ve vlaku, takže má přehled kolik cestujících s nima chce v daný den jet a podle toho dimenzovat řazení spoje. Pokud se teda snaží být prozákaznický a nekašle na to.
Školní vejlety si mají objednávat buď svůj spoj nebo a kapacitu dopředu podle toho zda jedou busem nebo vlakem. Když si školy dělají z veřejné dopravy zájezdovou tak je to pak těžký, tohle začli dělat i důchodci, zájezdová skupina seniorů ať už jedou do lázní či zoo nebo jiné výlety si z veřejné dopravy dela zájezdovou taky. To se takhle na startovní zastávce (nádraží) do busu narval Školní zájezd + zájezdová skupinka důchodců a bus praskaly ve švech. A řidič nadával kam má jako dat běžné cestující, někteří z dalších stanic se ještě vešli, ale dalším řekl že je plnej… Číst vice »
A nebo taky dispečink řekne, ať si zajistí zájezd a ani neřeší o jaký spoj jde a kolik má skupina lidí.
A jak už tady někdo psal, určitě by se k Regionove pro 20 lidí nic nepřidávalo.
Pokud jezdíte z Berouna do Prahy přeplněným vlakem, tak váš pohled chápu. Tam bych v některých časech nechtěl nadupat ani čivavu.
Ale na neskutečném množství linek a spojů vozíte vzduch a nikoho. A pojďme si říct, že vzít občas žáky vlakem a ukázat jim, že vlak je vlastně prima způsob přepravy, má svůj smysl. Kdybych nebyl obyčejný učitel, ale Kovy, říkal bych si influencer.
Zdá sa mi, že tento pán tu provokuje.
Bohužel se obávám že nikoliv
Nejela škola, jelo 20 děcek, z toho pár už sedělo, kapacita naplněna nebyla, průvodčí si hrála na ředitelku drah, čemu nerozumite?
Ale to po tomhle nikdo dělat nebude. Děcka, kupte si každý svoji jízdenku z do a normálně vlezte do vlaku. A je to vyřešeno 😉
Měli tam prostě nastoupit a říct vlakvedoucí že jestli je chce vyhodit ať zavolá policii. On by jí ten formalismus rychle přešel.
Školní skupiny a jejich výlety v červnu jsou naprosto nepoučitelné.
Ale to nebyla skupina, to bylo 22 individuálních cestujících.
Ty řidičáky od 17 let se budou hodit…
No je fakt, že z ucpané silnice je nikdo nevyhodí (pokud to přežijí ve zdraví). A leckterý politik si dá rád mezi hesla „přidáme vám silnice“.
Pane Očadlý, stačilo by to u všech dopravců. S ČD je to prostě složité… a ukážu vám to na měsíc starém příkladu. Potřeboval jsem projet se skupinou 42 lidí (38 žáků a 4 pedagogové) na trase Osek (TP) – Boží Dar. Jeli jsme na turisťák. Hlásil jsem všem dopravcům (byl tam Die Landerbahn 2x, ČD 2x, dva autobusoví, německá Fichtelberg Bahn v Německu). Všichni až na ČD do 24 hodin odpoví na formulář s tím, že ok. Fichtelberg bahn nechal jet 3 ze 4 pedagogů jako doprovod zdarma, ale je to turistická linka. 1. problém se kterým si ČD neví… Číst vice »
To je v rámci kampaně „Vytvářej vzpomínky, ne plány. A cestuj s partou vlaky neomezeně po celé ČR“ ? 😀
A paní vlakvedoucí u práce sedí, nebo proč ona může stát a cestující ne? Nebo její život a zdraví v případě pádu jsou méně důležité než moje?
A v okamžiku, kdy SEDÍM na místě a ona mě vykazuje ven s tím, že jsem součástí organizované (zřejmě zločinecké) skupiny, tak se mnou nehne do příjezdu policie…
Nějak nevěřím, že by se tam 21 školáku nevlezlo. Samozřejmě, skupiny se mají primárně hlásit a možná by stálo za to, aby proběhla nějaká osvěta na školách třeba ze strany MD nebo objednavatelů veřejné dopravy formou informačních letáků do každé školy. Ale toto mi přijde i jako zásadní selhání vlakvedoucího.
Pomohlo by, kdyby za to dopravce (ids) něco nabízel.
Skupinová sleva podmíněná nákupem místenek dopředu. Garance místa.
Místenky do motoráku?
V P3 jsem to už takto viděl. Opravdu byly na vyhrazených místech lístečky “zadáno pro přepravu skupiny”.
Proč ne? Prakticky vyhrazení šukovleku, ale teoreticky proč nemít sedadla očíslovaná? V Elefantech jsou čísla taky.
Zrovna ve „slonovi“ nám to nepomohlo, zato v „regině“ jsme to měli lístečky hezky označené, všichni pohromadě. Akorát kapacitu tedy nepřidali.
Vždyť se jasně vyjádřili, že cestují jako jednotlivci, tam proč se furt řeší skupina?
Protože by jinak ČD musely přiznat chybu a to samozřejmě nechtějí.
Asi tak… Pořád mi uniká na základě čeho, jaké kvalifikace byli považováni za skupinu? Každý měl jednotlivou jízdenku. Tak mi to, prosím, někdo vysvětlete. Jsem jen rychlíková lopata.
Takže já si povezu svůj vlak ze Záběhlic, třeba 115, zastavím u perónu na hlaváku. Vlakvedoucí, průvodčí vystoupí a začnou kastovat 150 cestujícíh na nástupišti. Vy máte blond vlasy, vy tady dle občanky jste stejný ročník, vy támhle bydlíte ve stejném městě, vy tady si sundejte trenky, ano, máte stejné pohlaví… Takže to máme několik skupin. Nejste ohlášeni jako skupiny, nikam s náma nejedete…
Obcházení pravidel? Když škola pošle každýho jako jednotlivce a myslí si že tak zamaskují školní zájezd…
Pokud skupinám vytváříte výhody (sleva apod.), tak nikdo nebude nic maskovat. Pokud skupiny šikanujete, tak se nedivte, že se bude maskovat.
Jaké obcházení? Jaké maskování? Proč do toho taháte školu? Co je komu do toho, jestli byli spolužáci nebo cokoli jiného? Měli každý zakoupený platný doklad jako řádní cestující.
Uklidni se, Jaroušku :-).
V Plzeňském kraji na lince P24 neplatí tarif ČD, ale pouze tarif IDPK, který ale skupinovou jízdenku nezná a ČD na svém webu upozorňují, že v Plzeňském kraji nelze pro vnitrokrajské cesty skupinovou jízdenku vydat. Takže ano, zcela správně jeli jako jednotlivci.
Sice nebyli skupina, ale průvodčí je vizuálně zhodnotila jako skupinu a rozhodla že si nemůže dovolit tuto skupinu ve vlaku rozdělit 🙂 Proč vlastně?
Průvodčí je rozdělit mohla. A pak by se přesně ukázalo, že to skupina je.
Ale oni se rozdělit chtěli… žádali, aby vzala aspoň ty, co cestují dál…
Takže 20 mladým lidem odepřu cestu vlakem a řeknu jim, že se mají příště hlásit jako skupina. Ty studentíky pak vyzvednou rodiče IAD.
To je určitě do budoucna povzbudí:
a) ke studiu přepravních podmínek ČD
b) cestování autem
Mno, jak snadno a rychle nastvat minimalne 60 lidi.
A argumenty jsou vyslovene debilni, kdo kdy videl sobotni spoj ze Zabreha do Jeseniku kde v btn se stalo uplne ale uplne vsude (a spadnout ani nebylo kam), tak nemuze to brat jinak nez jako byrokratickou buzeraci.
Mimochodem, uz vidim jak kvuli ohlasene skupine pripojuji napr za railjet nebo interpanter dalsi vagon…
Já mám pocit že se skupiny neohlašují, ale objednávají. Takže se třeba pak s ČD domlouvá jakým spojem by bylo pro skupinu nejlepší jet.
Třeba místo soboty v červenci by mohli jet v úterý v únoru, aby vyhověli potřebám dopravce. Vzpomínám si na slova Miloše Kopeckého o ořezávání noh, aby se vešly do bot. To ale bylo za Husáka
Co na to říká Míša Krapinec?
Teď hraje poker, teď nic 😁.
Takže nešlo o organizovanou skupinu, ale „náhodné setkání 21 studentů stejné třídy a jejich učitelky“? 🙂
Stačilo prostě zavolat předem do ČD. Nic to nestojí a vy máte klid.
A co by ČD dělaly? Fakt věříte, že by kvůli 20 studentům na 4 zastávky přidal někdo vagon?
Loni jsem potkal celý vyhrazený vůz pro skauty ze Zadní Třebaně směrem na Hostomice.
Proč by to nemělo jít i tady? V momentě, kdy se tam navíc těch skupin dopředu nahlásilo více?
Nechat 21 lidí cestovat na stojáka taky nic nestojí. Vůbec nechápu myšlenkové pochody vlakvedoucí. Od kdy se ve vlaku nesmí stát?
Vůbec nehodnotím zbytečnou tvrdohlavost vlakvedoucí, nebo hloupou argumentaci „nemůžeme nechat stát lidi ve vlaku“.
Vadí mi ta hloupá argumentace „nejsme skupina, protože si všech 22 lidí koupilo vlastní lístek“. A když se tvrdohlavý vedoucí zájezdu potká s tvrdohlavou vlakvedoucí…
Kdyby se tam konal třeba nějaký koncert, ze kterého by každý účastník jel po vlastní ose, a 20 lidí by zrovna šlo na vlak, taky má vlakvedoucí právo je označit za skupinu a nevzít do vlaku? To je přece absurdní uvažování.
A v další stanici bude čekat další skupinka školního zájezdu…..
Vy snad víte zda na trase nečeká další skupina??
Takže pokud na trase čeká další skupina, budete odmítat i „běžné“ cestující?
To je úplně jedno. Kdyby náhodou čekala a už se opravdu nevešla, měli by důvod tu další skupinu nevzít. Tady by se v pohodě vešli a ve vlaku (mimo povinně místenkových spojů) je jízda pár stanic na stojáka běžná. Možná by paní vlakvedoucí měly ČD poslat na zkušenou do nějakého toho pražského příměstského spoje na S7… To by byla léčba šokem.
Pán zrejme nechápe. V prípade prvej skupiny bolo vo vozidle miesta dosť. Ak by neskôr chcela nastúpiť ďalšia skupina, tá už môže byť prípadne odmietnutá z dôvodu obsadenosti vozidla. Študenti nemali vystúpiť a mali vlak zdržať. Z pohľadu triednej išlo o určité riziko, ale v medziach dodržania predpisov.
Až na to, že někdo ze školy předem volal, takže asi tak vy “ klide“.
Asi se odkazujete na tento text z článku na idnes.cz:
„Připomněl, že jeden z jeho kolegů se již dříve na přepravu větší skupiny žáků ptal, zda si mají rezervovat místa a bylo mu řečeno, aby si s tím nedělal starosti, že studenty vlak určitě sveze. Proto nyní rezervaci míst neřešili.“
Tady vyloženě zmiňují, že to pro tenhle osobní vlak neřešili 🙂
Poté, co jim minule ČD řekli, že to řešit nemusej, že je to zbytečný…
Já pochopil ( možná tedy špatně z jiného zdroje) že se na přepravu ptali na ČD.
Ale i kdyby ne, vlakvedoucí je v tomto případě měla vzít.
Tak už to bohužel nejde. Při nahlášení přepravy skupiny si musíte zároveň koupit jízdenky minimálně pro 2 osoby, takže ano, stojí to něco…
Dejme tomu, že by těch 21 lidí necestovalo spolu, ale opravdu jako jednotlivci, to by je taky nechali stát na zastávce? Tohle mi přijde ujetý… Doslova…
Tohle jsem radil jedné učitelce, které byla předem zamítnuta přeprava v busu IDS JMK, ať jedou jako jednotlivci.
Šlo o poměrně slabý spoj.
Nakonec je řidič vzal bez hloupých řečí a všichni seděli.
Jasný raďte jim obcházet pravidla.
Když bude na trase zájezdů víc, tak asi nafoukne bus nebo co? Jak víte že po trase nebude jiná další skupinka??
Co takhle poradit ať zavolá na dispečink, u nás to tak funguje, stačí aby skupinky volali, hlavně pokud se jich sejde v dané trase více tak můžou poslat velký bus nebo 2 busy.
Hele Jardo, oni se pokoušely( ty učitelky )zajistit posilu u koordinátora a ten se ani neobtěžoval něco řešit.
Doporučuji urychleně absolvovat nějaký kurs FUNKČNÍHO čtení pro méně bystré začátečníky. Pak pro vás pochopení věty „které byla předem zamítnuta přeprava v busu IDS JMK“ nebude neřešitelným problémem.
Jak obcházet pravidla? Když dopravce prodá víc jízdenek než kapacita spoje, tak holt někdo pojede dalším, to se stát může. Ale pokud je místo, proč mezi x lidmi se solo jízdenkou hledat podobnosti a vazby, tvrdit že a jich jede na stejný koncert, b má stejný vlasy,…?
Děkujeme, přijďte zas. Vaše České dráhy.
Jen ať se skupiny naučí hlásit jako skupiny. Pak se bude dát jezdit vlakem i v období školních výletů. Úroveň cestování je třeba zvedat a tohle je způsob. Někoho zabolí, ale v dlouhodobém výhledu pomůže.
Nešlo by je to učit třeba tím, že jim to k něčemu bude? Tedy že skutečně dopravci v případě nahlášení více skupin spoj posílí? Co mám zkušenosti z jednání s ČD o posílení spojů v době velkých skautských akcí, kdy jde o výrazně víc než 20 lidí, je to hodně, hodně složité. Kvůli 20 lidem by se fakt ani omylem nenamáhali cokoli posilovat, to mluvčí kecá jako tiskový mluvčí…
S tímhle mám naopak poměrně pozitivní zkušenosti, ať už jde připojení vagonu, či zastavení ve stanici mimo standardní jízdní řád. Záleží vždycky na domluvě a možnostech dopravce (a trati).
Ale primárně o tom musíte dát dopravci vědět 🙂
My už to naopak vzdali – někdy jsme se nedočkali ani těch vyhrazených míst. Museli by mít co přidat a jak přidat – což v době postupující automatizace až robotizace, kdy už nikde nikdo není (neb všichni sedí v jedné kanceláři v centru) a vše je nacpané do šablon, bude čím dál větší problém.
Jo, někdy se to podaří, to neříkám, že ne, ale ta jednání jsou náročná a musí jít o výrazně víc lidí. Skupinami o 20 lidech se na ČD nikdo reálně zabývat nebude.
Chtel bych se zeptat zda mate vyzkouseno to zvysovani kapacity? Fakt bych rad videl, jak to cd provede napr v pripade ucelenych souprav nebo jednotek. Dalsi vlek k sukafonu uz nebude vetsinou resenim, dtto dalsi ypsilonka za eso co brejlovce
Ano, cestující už naučíme, jak se mají chovat ve vlaku a před nástupem. Povinné rezervace a hlášení předem, poslední výhoda čédé jedu kdy chci a nemusím plánovat (s tím, že když tak postojím) padá. Příště holt pojedou Klatováci busem, ten na ně ochotně počká a popojede jim kam se to zrovna bude hodit.
Jo a ukaznovani tim, ze nekoho necham takhle na nadrazi, povede akorat k alergii na zeleznici u vetsiny postizenych. Ale aut jezdi malo, tak jeste pritopime…
Ano, ještěže se jednalo o gymnazisty.
O důvod víc si koupit auto ještě letos. Dlouhodobě to podle mého názoru nikomu nepomůže.
Přesně, bývá to i v pravidlech že mají volat. Dneska je holt móda dělat si z veřejné dopravy zájezdovou. Kdyby zavolali tak můžou poslat třeba větší bus, nebo 2, podle toho kolik se toho na trase sejde, řešit to jde i u vlaku, pokud jede „malý vlak“.
Tohle není žádná nová móda, ale něco, co se děje desítky let.
A pokud mají lidi alespoň trochu snahy, dá se to v drtivé většině případů obstojně vyřešit.
Jen je problém, když to řeší nějaký Jarda a jemu podobní.
Vám se někdo naboural do účtu? A nebo jako jeden z autorů tohoto webu opravdu chcete hájit zaměstnance ČD, který s velkou pravděpodobností zneužil své pravomoci a znemožnil přepravu řádně platícím cestujícím?
21 lidí navíc nacpeme i do 810
Vzhledem k počtu 21 lidí, cestě o pár zastávkách a poměrně značné volné kapacity ve vlaku, šlo o naprosto kosočtvercove chování vlakvedoucí.
Naprosto s Tebou souhlasím.Kolikrát je tam lidí,že se nedá hnout…a najednou se “nevejdou”….Prostě má tu moc někoho odmítnout 🤦♀️🤦♀️
ředitelka regionovy … nebo co to tam jelo
No právě… turnusově tam má jezdit 847 neboli RegioFox. Nevěřím, že by se tam alespoň těch třeba 10 prestupujicich cestujících nevešlo. Zbytečná tvrdohlavost paní vlakvedoucí.
Je holt někdy víc než ředitel Novy