Autobusy

Ústecký kraj nabídl bývalému BusLinu převzetí části řidičů a autobusů, nejspíš se dohodnou

Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz

Ústecký kraj schválil koncem týdne plán na řešení autobusové krize na severu Čech. V oficiálním prohlášení uvedl, že nabídl společnosti TD Bus (donedávna BusLine) převzetí řidičů a některých vozidel v oblastech Děčínska a Ústecka. Konkrétně by autobusy i řidiče převzala krajská příspěvková organizace Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK), za vozy by platila nájem. TD Bus se dlouhodobě potýká s finančními problémy a kraj chce předejít možnému výpadku spojů po prázdninách. 

„Jde o velmi vstřícný, ale také krajní krok ze strany kraje, který má pomoci zajistit autobusovou dopravu od začátku školního roku. Aktuálně jsme připraveni dopravu v těchto oblastech převzít a zajistit nasmlouvanými autobusy, aby byly všechny linky zajištěny,“ uvedl náměstek hejtmana pro doprava Jaroslav Komínek. Podle něj by DSÚK mohla převzít zhruba 50 autobusů a méně než sto řidičů.

Regionální ředitel TD BUS Milan Toms Ústeckému deníku potvrdil, že transakce je připravena. „Vyměnili jsme si s krajem všechna potřebná data, v tuto chvíli probíhá kontrola vozidel. Udělali jsme pro to maximum a jsme připraveni na základě oboustranné dohody odstoupit od smlouvy a předat majetek i naše zaměstnance,” sdělil Toms. Jak doplnil Komínek, pokud k dohodě nakonec nedojde, bude to problém firmy, která má smlouvu s krajem až do konce června příštího roku. Za její neplnění jí hrozí sankce. 

Firma se na TD Bus přeměnila koncem července, když do té doby nesla název BusLine. Jako majitel byl do rejstříku místo vlastníka BusLine holdingu Jakuba Vyskočila zapsán Tomáš Dolejší. Ten figuruje i jako jednatel Autobusové dopravy Podbořany. Na stránkách skupiny BusLine nicméně stále figuruje prezentace a jízdní řády předchůdce TD Busu.

Skupina BusLine nicméně má do jednání s krajem co mluvit, i když se k TD Busu nehlásí. TD Bus totiž jezdí s autobusy její dceřiné firmy OverLine. Pokud by tedy kraj přebíral vozidla, musel by se domluvit i s jejich majitelem. „V této věci probíhají jednání, nicméně dokud budou probíhat, tak se k tématu nebudeme vyjadřovat,“ sdělila PR manažerka BusLine holdingu Nikola Bradíková.

TD Bus (BusLine) zajišťuje v Ústeckém kraji 52 % výkonů, vedle Děčínska a Ústecka jezdí i na Litoměřicku, Lovosicku, Lounsku, Podbořansku a Vejprtsku. K zakázkám se dostal v soutěžích, kde ale nabídl velmi nízké ceny nejen v porovnání s jinými dopravci v samotných tendrech, ale i cenami, za které jezdil jinde.

Krize vznikla tím, že firma neustále navyšovala své finanční požadavky vůči kraji na mzdy řidičů, opravy a servis autobusů. Kraj to odmítá.

Podle Ústeckého deníku TD Bus pro zbylé oblasti zatím přislíbil zajištění autobusové dopravy dle platných smluv, které s Ústeckým krajem společnost má. „O převzetí nějaké další oblasti v budoucnu budeme jednat, zatím ale máme plné ruce práce s těmito dvěma,” řekl Toms.

Kraj si založil DSÚK jako vlastního nového dopravce, firma zatím nemá jediný autobus. 

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Ne že bych měl Busline v oblibě, ale tohle je svým způsobem druh vyvlastnění.
    Navíc, pokud nejsou schopni Busline dostát svému závazku, tak v tehdejším výběrovém řízení byla nějaká společnost na druhém místě. Neměla by náhodou být oslovena? To je čistě otázka do pranice…

    • Pronajmutí vozidel přece není vyvlastnění. Rozhodně to není nic horšího, než různé předchozí přeprodávání bez řádného smluvního ošetření. Zájmem je zajištění veřejné dopravy. To mají ti lidé chodit pěšky nebo nedobrovolně přesednout do aut (včetně dětí)? Krajští zástupci byli možná krátkozrací, ale tenhle problém bohužel není akademický.

    • Pokud si dobře vzpomínám, bylo sjednání smluv s BusLine atakem Ústeckého kraje proti DPÚK – ta firma (minimálně jako značka) sice evidentně stále existuje (a jezdí i nějaké spoje do Prahy – odkud, po tom jsem nepátral), ale zda by to, co chce „kraj“, dokázala zajistit, to netuším – a hlavně by to asi ani nechtěl „kraj“.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora