Další pokus o zrychlení vlaků mezi Prahou a Libercem. Do hry se vrací i varianta podél D10

Nádraží v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNádraží v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Podle ministra dopravy není trasa přes Všejanskou spojku dostatečně rychlá a je potřeba hledat i jiná řešení.

343 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Zikmund

Nereálná nadsázka :

V čem je problém – nasypat na D10 metr štěrku a položit svršek ……

Alibaba

V mostech.
A občas i ve stoupáních, pro koridorovou (smíšenou) trať potřebujete max. 12,5 promile.

Joseph

Liberec a Liberecký kraj: hezký region, ale nemá ani metr elektrifikované tratě, nemá dvoukolejné tratě. Jediná pořádná silniční „tepna“ je z Liberce do Turnova a Prahy. Ale za jinými dálnicemi a silnicemi pro motorová vozidla je na tom také hůř. Tak nevím, ale něco je dlouhodobě špatně.

kix

ještě má rychlostku do Německa, kam kdysi vedle i ta jediná dvoukolejná trať

Odpadlik

Tak to je pro SprZel jednoduchý úkol ne? Otevřou tam zaprášený šuplík, a to by byl v tom čert kdyby jedna z těch 18ti studií nepasovala

Hans

Řekl bych, že ve srovnání autobusů a vlaků je více problémů. 1. Ceny za vlakokilometr se počítají jaksi průměrné pro všechny druhy bez toho, že by se odlišily lokálky, osobáku na hlavní h trasách a rychlíky. 2. Nutnost zavádění takových moderností jako ACTS, a podobných ještě lokálky prodražuje, u autobusů se nic takového nedělá. 3. Tratě jsou většinou více, než 100 let staré, takže při jejich výstavbě konkurenci neměly a vznikaly pomalé úseky a krátké lokálky ukončené po pár kilometrech. 4. Železnice nelze vést do prudkých stoupání jako silnice, takže obvykle jsou o nějakou tu objížďku terénu delší.5. pokud budou… Číst vice »

Démon

Myslím, že důležitější je propojit co nejdříve ML.Boleslav a Prahu 6-ti dálničními pruhy a nasadit třeba rádoby ekologické elektrobusy. Geologické podmínky pro vlakové spojení jsou prostě složité. Pokud z LBC nepovede VRT na Wroclaw, tak to fakt nemůže ekonomicky vyjít.

Daniel Jablonecký

Nejen důležitější, ale i levnější a dosažitelné v mnohem kratším časovém horizontu – tedy dřív může sloužit lidem. Navíc umožní stejně kvalitní spojení i obyvatelům Jablonce či Turnova. Moderní železnice může do Liberce jednou vést taky, ale to se bavíme o době někdy kolem poloviny století. Nač čekat? Zlepšovat veřejnou dopravu můžeme už teď.

Alibaba

Co je na geologických podmínkách složité?

Po výstavbě Všejanské a Bezděčínské spojky bude 6 průhů na dálnici k ničemu.
Kolik jste pro zajímavost ochoten platit za 1 km jízdy po dálnici? Že by k těm pruhům mohly taky postavit i mýtnice…

Jiří Kocurek

Ty mítnice, mlho, už tam roky stojí.

Jiří Kocurek

Kua… mÝtnice, samozřejmě.

Viktor Nárožný

Představa, že po výstavbě Všejanské a Bezděčínské spojky pojede všechno zboží do ŠKODA/k dodavatelům po železnici je značně naivní. Jestli něco Všejanská spojka dokáže , potom to, že se sníží počet osobních aut/ autobusů na D10. A nebudou to žádné markantní hodnoty.

Alibaba

Myslel jsem spíš právě tu osobní dopravu, tak nějak předpokládám, že po zlepšení nabídky na železnici klesne počet lidí v autech a možná i autobusech.

Jandera

v autech určitě ne…. v autobusech se ukáže jen pokud dovedete nabídnout spojení PHA-LBC vlakem za stejnou dobu jako jede bus ze čerňáku tedy cca hodinu (vlaky z hlaváku plus max 15-20min místo metra do centra)

Alibaba

Jak víte, že „v autech určitě ne“?

To jsou všichni tak nadšení řidiči, že furt chtějí řídit, obzvlášť do Prahy?

Jandera

ti co jezdí autem tak pojedou autem, ti co jezdí busem přesednou na valk, jen když bude
cenově i časem jízdy srovnatelný…

Alibaba

Koukám, že přítomnost automobilky dělá z lidí zaryté automobilisty. 🙂
Já když nemusím kroutit kolečkem, tak nekroutím.

kix

to rozhodně není pravda, vím o dost lidech, kteří by do rozumného vlaku klidně místo auta sedli a to ještě rádi, ale do autobusu ne a to nikoliv jen z důvodu pohodlí, ale z důvodu naprosté neflexibility a kdo nemá přesně danou pracovní dobu, tak má ve špičce prostě smůlu, protože jízdenku musí mít raději dopředu

původní Jakub P

A ten přidanej pruh navíc bude vyhrazenej čistě pro ty autobusy? Pak by to možná fungovat mohlo. Bez toho nikdy. Pokud auta můžou blokovat hromadnou dopravu, zaplněj k nepoužití téměř libovolnej počet pruhů (dobře, maximum, který je vyzkoušený je myslím kolem dvaceti, ale tam ty zácpy jsou furt. Zkoušet padesátipruhový dálnice, jestli to tam konečně bude lepší, bych nechtěl).

Jiří Kocurek

Má to jednu vadu na kráse: Mladá Boleslav nemá 3 miliony obyvatel.

původní Jakub P

Jo, je to nadsázka. Ale 3 pruhy každým směrem (tedy 6 celkem) tam auta budou schopný ucpat naprosto v klidu. A 4 (8) by daly taky a už to je nereálný a nesmyslný tam stavět, takže dál chodit nemusíme. Nemluvě o tom, co by ty auta způsobily hlouběji v Praze. Takže rozšiřování dálnice a rychlá dálková doprava autobusy jsou řešení jen mimo špičky nebo pokud bude ten přidanej pruh pro busy vyhrazenej.

Jiří Kocurek

Pokud jde o ekologičnost vozidel… To by byl řev, kdyby objednatel dopravy požadoval železnižní vozidla splňující emisní normu z ledna 1999, tedy 23 let starou. Nedejbože normu z roku 2007.
Přičemž větišna autobusů splňuje mnohem přísnější normy a ve výběrovém řízení je takovýto požadavek naprosto normální a nikdo se nad tím nepozastavuje.

Gwann

myslíte třeba jako elektrické jednotky/lokomotivy? nebo jednotky shark s moderními motory?

Joseph

je ostudou, když 3. nejjlidnatější město Čech, 5. nejlidnatější město v ČR, které je relativně blíž Praze, nemá přímé vlakové spojení. On vůbec Liberecký kraj je s dopravní infrastrukturou celkem špatně, resp. hůř.

Daniel Jablonecký

To není otázka hrdosti či ostudy. Spíš bych se ptal, co cestujícím v současné době na spojení Prahy a Liberce veřejnou dopravou nevyhovuje, nebo chybí. Od toho se pak můžou odvíjet naše úvahy, jak tuto veřejnou dopravu zlepšit.

Vbb

Tak tak. V současnosti je veřejná doprava uspokojivě pokryta busy. Je otázkou, jakou cenu jsme (jakožto stát) ochotni zaplatit za to, aby to bylo vlakem a s jakým časovým přínosem. Je celkem jasné, že investovat XX miliard jen kvůli tomu, aby to bylo vlakem, ovšem v čase stejném jako současný bus, nemá význam.

Pája

Uspokojivě znamená známka 4 z 5.

Vbb

Jenže tady nejsme ve škole, víte?
(mimochodem, známka 4 z 5 je „dostatečně“, ne „uspokojivě“. A když o něčem řeknete, že je to dostatečné – třeba výkon vašeho PC – tak to v běžné mluvě rozhodně neznamená, že je to „za čtyři“).

Jakub

Jak často jezdí autobusy Lib-Pha? Jestli se už intenzita neblíží té ekologičtější železnici. Navíc, autobusy projíždějí Libercem.

Daniel Jablonecký

To je dobře, že autobusy projíždějí Libercem. Můžete tak cestovat pohodlně přímo z centra a ne odněkud z periferie. A pokud jde o ekologičnost, moderní busy i moderní vlaky jsou dneska už tak ekologické, že pomalu přestává být důležité se tímhle nějak zásadně zabývat.

Jiří Šrámek

Vám přijde, že vlakové nádraží v Liberci je někde na periferii???

Joseph

Co chybí? Rychlé, pohodlné a kvalitní spojení do Prahy. Jsou státy, které mají náročnější terén a poradí si.

luda

Praha zkrátka jen ještě nestihla zaregistrovat, že Sudety již nejsou pod Německou správou…

Joseph

Jawohl…….

Ondřej

Co byste chtěl, když tu jede – bolševiky započatá – protisudetská kampaň až dodnes.

František

Názor pana ministra, že je třeba zlepšit železniční propojení krajských měst je zcela správný a na místě. Liberecký kraj je v železniční dopravě naprostou popelkou, ani km elektrifikované trati, ani km dvoukolejné trati. Je třeba konfrontovat parametry trati s vzdáleností dosaženou daným koridorem a časoprostorovou dosažitelností krajského města a například hlavního města v České kotlině, místo představ Správy železnic časů kolem 1:30 h (Praha – Liberec, nyní 140 km nebo České Budějovice, nyní 168 km), zkrátit na hodinu. Jinak při 1h Praha – Brno se stanou tyto oblasti kolem krajského města jako periferní oblasti v ČR, navíc krajská města, vyjma… Číst vice »

K.S.

Jedno slovo: odstavce.

František

Omlouvám se, máte pravdu.

Georg

kilometrovej prispevek nejakejch sotopredstav.

František

A co přijmout příspěvek, jako nabídku námětů, kde autor nelpí na prosazení každé své myšlenky. Věřte, že se územnímu plánování věnuji již více než 30 let, již něco pamatuji a u železnice postrádám tah na branku ala ŘSD, kde již vymýšlí propojení krajských měst nebo okruh (kolem) Středočeským krajem. Železnici chybí jednotící strategie, zvlášť VRT či RS, něco v nákladní dopravě, něco v řešení veřejné dopravy, souhrn v dopravních sektorových strategiích, zvlášť řešení elektrifikace nebo řešení ERTMS a najednou zjišťujeme, že máme již osmý rok řešit předjízdné koleje pro vlaky dlouhé 740 m, jak požaduje EU v hlavní síti TEN-T… Číst vice »

Pája

Neztrácejte čas, jsou tady i tací, kteří si to přečtou celé klidně dvakrát a dokonce pochopí myšlenky.

Alibaba

Jenže bez nějakých vizí to nejde vůbec.

Pája

Pokud nezvládnete přečíst a pochopit delší příspěvek, raději prosím nereagujte. Znemožnit se jednou větou není umění. 😉

Gwann

no, jak bych to řekl. chudackove z liberce (cca 100km od Prahy) to mají na Černý Most hodinu. do centra trochu dyl. z Brna (po kolejích 255km, po dálnici 200km) to je v optimálním případě 2:30, nyní spíš 3:00. ano, liberec nemá použitelný vlak. ale celá 4mio morava má 1 dálnici (drasticky pretizenou) a dvě tratě, z nichž jedna je katastrofa a druhá jen o trochu menší a opět strasidelne přetížená a v důsledku také dost pomalá v podstatných úsecích. doporučuji netříštit úsilí na nice-to-have stavby, ale nejprve postavit slušnou VRT trať dresden-Praha-Brno-Ostrava. to nám v optimálním případě vystačí tak… Číst vice »

Pája

Ze Zlína do Brna je to taky 100 km nebo přes Břeclav dál. Co by za hodinu nejen dle JŘ spousta lidí dala.

Gwann

asi tak. a kombinace sídel Zlín, Otrokovice, Napajedla, Hulin, Holesov a Kromeriz…da taky pekne číslo. s tím že cca 20 ci kolikkm vzdálené Hradiště, Starác a Kunovice ani nepočítám.

přitom zde tunelu netřeba a ani blbou dvoukolejku Brno-Nezamyslice nejsme schopni postavit…

Marcel Štancl

Poláci mají nyní elektrizaci až do Zgorzelce je tedy Liberec zkutečně ostudou bez slušné osobní dopravy jak na Prahu tak na Německo a Polsko.

Daniel Jablonecký

Elektrizace je cestujícím fuk. A pokud jde o spojení Liberce a Německa – opravdu vám připadá neslušná? Co byste ještě vylepšil? Je to z Liberce ta nejrychlejší trať a spojů není úplně málo.

Jiří Kocurek

Teorie je následující: Na tratích s elektrickou trakcí jezdí hodně vlaků. Tudíž trolej zvyšuje počet vlaků.
Lapidárně: Cestující jezdí z Brna do Vídně, protože tam vede elektrická trať. Kdyby byly dráty do Bzence namísto Vídně, jezdilo by víc lidí do Bzence než do Vídně. Aneb stačí vyrobit následky a příčina už přijde sama.

Daniel Jablonecký

Tak teď jste mě fakt pobavil 😂

Miroslav Zikmund

Asi vám unikl ironický smysl tohoto příspěvku …

Alibaba

A kdy teda Poláci budou elektrizovat Porajów?

Gwann

na německo to z naší strany jede +/- OK. ostudnou peaz způsobili Poláci.

co a koho chcete vozit přes Cernousy-Zawidov mi prosim osvetlete…

Daniel Jablonecký

Zaujala mě ta myšlenka sponzoringu VRT ze strany Škoda MB? Měl byste k tomu víc podrobností? Chtějí sponzorovat stavbu nebo provoz? Jakou částkou?

Jiří Kocurek

Asi nestačí těch 9 mld. Kč, které firma odvádí na dani ze zisku a měla by odvádět veškerý zisk Dráze. Protože svět je tady proto, aby sloužil dráze a jezdily vlaky.

Daniel Jablonecký

Třeba to František najde a hodí nám sem nějaký link.

Gwann

spíš jen plácá…

Luboš Beneš

Tak Mnichov-Berlín soudruzi z exNDR dobudovali, kde jsmezase udělali chybu?

Jirik

Bude se stavet z Jesteda.

Jiří Šrámek

„Z Ještědu“. A navíc na druhou stranu.

Tomáš Záruba

Všem, kteří uvažují o nové trati z Nehvizd, připomínám pojem: KAPACITA. 😉

Jan

Stejně jako úvahy o 4. koridoru. Ty Nehvizdy bych viděl jen jako řešení v nouzi, nebo skutečně dočasné řešení.

K.S.

Tak spojka na VRT přes Mochov, no…

VTT

Nebylo by lepší trať od Boleslavi napojit v Líbeznicích?

Jiří Kocurek

A co Mstětice? Mají jen 43 obyvatel, tak by se rozrostly jak Brno!

Joseph

😀

Os5600

U Mstětic plánuje soukromý investor vybudovat bydlení pro 3500 lidí. Takže nějaký růst tam bude, ale jestli je to významný nárůst nebo ne to nedokážu posoudit.

Jiří Kocurek

Mno 100x více obyvatel to by mohlo zvýšit počet cestujících dokonce i násobně.

Joseph

Nehvizdy? taková díra…

Alibaba

No, když se podívám na ten výhled SŽ plánek linek, tak o některých linkách (směr hradecká VRT) pochybuji, že budou opravdu po hodině, takže bych tipnul, že by se tam mohl jeden hodinový takt Praha – Nehvizdy – Nymburk město – MB a dál najít.

XXXD

No moc nevím, jaký má smysl v tuhle chvíli hledat další rychlejší trasu pro úsek Praha – MB, když už v těch x předchozích studiích ekonomicky nevyšly. Navíc ve chvíli, kdy se zrealizuje současně sledovaná varianta, tak ekonomika další trati pro tento úsek půjde ještě více dolů. Když porovnám parametry aktuálně plánované trati, tak je to například oproti trati Plzeň – Beroun stále ještě luxus.

Ondřej

Předchozí studie bohužel neprošly kvůli jedinému – nastavení podmínek tak, aby hlavním kritériem celého projektu byla cena. Ovšem nyní se už projekty posuzují metodou Best Value approach, tj. hledá se ta varianta, která přináší největší benefit. Dle mého názoru obhajovat špatné železniční spojení 5. největšího města ČR s hlavním městem tím, že by se peníze státu vrátily za příliš dlouhou dobu, docela nehorázné vzhledem k tomu, že na občanech země stojí. Bez občanů by nemohla existovat. Stát má vydělávat pomocí chytrých a promyšlených investicí, ne na tom, že bude škudlit na svých občanech (zde, prosím, ač to zní protichůdně, zdůrazňuji,… Číst vice »

XB-1

A ta Vaše chytrá a promyšlená investice se pozná jak? Já chci nový vláček do Liberce a proto ho tam musíme postavit stůj co stůj? Chyba pochopitelně není v těch studiích, ale v tom, že se nerespektují jejich závěry a stále se vyhazují a budou vyhazovat peníze za nové studie. To ale tady z tohoto směru skutečně neudělá páteřní železniční trasu, na které lze obhájit investice typu mnohakilometrových tunelů. Viz i aktuální neakceptaci zařazení do sítě TEN-T.

Jan

Chyba nebyla ve studiích, ale v zadavatelích. Prostě nesměly vyjít. To je celé.

Leinad

Jako u tunelu Praha – Beroun, bez tlaku ŽESNAD by bylo zadání jen pro osobku (a náklad dál může po Hrbaté).
A v dalších zadáních různých studií jsou i lepší chuťovky, než jen zákaz jízdy toho, co platí poplatek za trasu.

Daniel Jablonecký

Problémem je to, že se zaměňuje cíl a prostředek k jeho dosažení. Cílem by mělo být zlepšení spojení Prahy a Libereckého kraje, ne nutně železniční. Navíc kraj, to není jen jeho krajské město. Dneska se dostanete z centra Prahy do centra Jablonce za nějakých 1:30 až 1:40 busem. Bylo by to rychlejší přes Liberec i kdyby byla VRT? A co další města regionu?

Pája

Vláčkovna.cz

Ondřej

Nemohu bohužel za to, že nechápete a mícháte pak jablka s hruškama. Říkám, že má stát vydělávat pomocí chytrých a promyšlených investic – aby z nich mohl financovat třeba dopravní stavby. Neříkám, že ta stavba samotná má být tou investicí.

XXXD

Pletete si pojmy s dojmy, BVA souvisí s vývěrem zpracovatele dané studie, tzn. v daném případě nehraje roli pouze cena, ale berou se v potaz i zkušenosti zpracovatelů (kvalita zpracování). Ekonomické hodnocení se dělá podle metodiky EU, pokud holt nevyjde, tak můžete na dotace zapomenout. To je jediný důvod, proč se ty studie dělají pořád znova.

Ondřej

V rovině edukativní máte samozřejmě pravdu. Ovšem je potřeba také podívat se, jak se například ona metodika EU v nedávných letech začala klonit stále více k tomu, aby důraz byl kladen na ten benefit. A to právě na základě toho, že se čím dál více ukazovaly benefity samotné metody BVA. Dříve byla metodika mnohem více zaměřená na řeč holých čísel v buňkách. Pak se právě stavěly ty sjezdovky na Sahaře apod.

XXXD

Blbost. Metodika EU se v poslední době nijak zásadně neměnila a ekonomická návratnost se opravdu ani dříve nepočítala tak, že pokud se daná stavba nezaplatí ziskem na jízdném a poplatky za používání infrastruktury, tak ekonomické hodnocení nevyšlo. Takhle se to opravdu nedělalo, protože by tímhle způsobem ani nic nevyšlo. A přestaňte sem laskavě plést BVA. To už jsme si vysvětlili, že se týká výběru zhotovitele. Opravdu vám doporučuji nastudovat si k danému tématu více informací, než tu začnete plácat takové nesmysly.

Ondřej

Nebo si můžete více informací nastudovat Vy. Skvěle rozepsané to mají třeba na webu ŘSD.

Ale máte pravdu, že jsem si v jistém ohledu spletl BVA a CBA 😇

Bram

Mne to skoro přijde jako sabotáž ze strany jistého náměstka pro nerozvoj sítě Správy železnic, kdy se mu podařilo ovlivnit nic netušícícho a věc nechápajícího nového ministra dopravy. Cílem výše zmíněného náměstka pro nerozvoj sítě Správy železnic je nestavět mezi Prahou a Libercem nic jiného, než to, co bychom mohli nazvat údržba sítě ve stávajících parametrech. Případná zlepšení tak budou jen v rámci nevybočení ze stanov Strany mírného pokroku v mezích zákona.

Gwann

dokud SZ nepředvede svoji představu sítě a neobhaji si ji, nemá co tady kdo vymyslet další blbiny. uz ony dvě spojky jsou velmi drahá sranda.

Jiří Šrámek

Když jsme u těch „blbin“… Neustále hájíte Moravu (nic proti), ale nepřipustíte, že stavby typu Hustopeče, Židlochovice, Zastávka…. plus ŽUB byly / jsou / budou také setsakra drahé. Navíc JMK si za dotace nakoupil nové vlaky, aby se v regionu lépe cestovalo, ale nepřiznáte, že třeba Lb kraj totéž udělat nemůže, protože dieselové soupravy se nedotují. Včil mudruj, Moraváku.

Gwann

ZUB je nesmysl, jak je nakreslen. o ceně už nemluvě.

zastavka je další kravina. když už, tak dráty az do Iglau. jakkoliv ta trať je příšerná

na zidlochovice ani auspitz nemám úplně nazor, náklady byly značně.

Alibaba

To se dá splnit i pořádně dlouhým tunelem…

Pavel Q

Jakou jízdní dobu Praha hl. n. – MB umožní Všejanská a Bezděčínská spojka? Laicky odhaduji lehce pod 45 minut.
Za mě by byl logický postup tento:
1) Lysá-MB,
2) MB-Liberec, radši v trochu velkorysejší podobě
3) Potom třeba řešit zrychlení úseku Praha-MB novostavbou, což nebude dříve než za 30 let, přičemž i trať přes Lysou bude mít i nadále smysl pro místní obsluhu.

Jirka Z

Přesně tak. Nějaká rychlejší trať Praha – MB by byla určitě v pořádku, začít ji připravovat, hledat, kudy by měla vést, dává smysl. Ale byla by chyba, pokud by to vedlo k dalšímu zdržení, aby se kvůli tomu a kvůli odporu vesničanů ve Všejanech varianta Všejanské spojky zavrhla. Naopak, stavbou Všejanské spojky by se dalo celkem levně a rychle dostat elektrifikovanou dvojkolejku až do Mladé Boleslavi a mít tak na co navazovat s dalším úsekem MB – Liberec. S novou rychlejší tratí Praha – MB se to nevylučuje, nakonec možná budou potřeba obě i kvůli dostatečné kapacitě. Docela oříšek bude… Číst vice »

Tomáš Záruba

Ono je především potřeba pochopit, že ne každý vlak musí v té Boleslavi zastavit (časová atraktivita tratě vygeneruje více linek, které se pak „směrově rozprchnou“ od CL po SM), tj. řešením je klidně i obchvat podle D10 pro nějaká IC (a ND). Do Liberce (a Jablonce!) by pak možná stála za úvahu nějaká varianta dlouhého tunelu, tam zatím snad všechny prověřované trasy byly hodně zpomalené (něco jako 140 km/h).

S tou etapizací jinak souhlas (tedy pokud by výsledná trasa vedle kolem Brandýsa, úsek z Prahy sem bych viděl jako prioritní také).

Pavel Q

Nevím, představoval bych si tam tři vrsty:
1) Ex Praha hl.n.-MB-Liberec
2) R Praha hl.n.-Vysočany-Lysá-MB-Mnichovo Hr.-Turnov….
3) Os.

Tomáš Záruba

Není důvod. Pokud se bavíme o stavu s novou „neVRT“, tak stejně mezi Prahou a MB žádný bod k zastavení nebude, takže její obsluha „pouze rychlíkem“ reálně nebude znamenat žádnou újmu (a to platí, i kdyby tam třeba nějaké jedno zastavení bylo). Vztah MB-LB nemusí nutně řešit linka jedoucí z Prahy (spolu s VOCHOC se nabízí tudy řešit R HK – LB).

Jirka Z

Mladá Boleslav je největší město na trase a významný dopravní uzel. Kde jinde by měly ty vlaky zastavovat, když už ne tam? Vlak není autobus, aby jezdil mezi koncovými stanicemi bez zastávky, ty jsou třeba i pro naplnění kapacity. Pokud by tam byla nová stanice v centru a se snadnými přestupy na autobusy, přitáhlo by to další množství lidí. Dvě trati, jedna přes MB a druhá kolem, by nebyly ekonomicky efektivní ani z hlediska výstavby ani z hlediska provozu. Cílem by mělo být postavit tam pokud možno co nejpřímější trať se stanicí v centru tak, aby jízdní doba vlaků byla… Číst vice »

Gwann

to mi vysvětlete jaký má smysl, kdyz by vlak přes nádraží v bolce stejně musel, tam nezastavit…a raději vést dva samostatné ale nutné kratší. co je za bolkou? liberec, jablonec, lípa. je první cíl má vyšší prioritu, poslední je zcela zanedbatelný, asi na urovni vsetína či znojma…kam nikdo VRT netahá ani nevymysli drahé blbiny jak se nějak někam dostat za hodinu

Tomáš Záruba

On by právě přes to nádraží nemusel, což by projekt výrazně zlevnilo i zrychlilo současně => mnohem vyšší naděje na úspěch v CBA.

Gwann

a tuto věc si mám představit jak?

Miroslav Zikmund

Elektrifikovat lze i stávající trať ….

Miroslav Zikmund

Spočítal někdo cestovní dobu pro vlaky v elektrické trakci ?

Kolizi trakčního vedení s ochranným pásmem ranveje letiště v Kbelích lze řešit tunelovou trasou v nové stopě centrem městské části s podzemní stanicí (dvojkolejná výhybna). Zvýšení propustnosti lze dosáhnout zřízením dvojkolejných vložek …

qwertz

Cesta mezi 2 krajskymi mesty 100km pendolinem na koridoru trva taky 1 hodinu, coz je vice nez autem po D1. O VRT se zatim jenom mluví, a pokud se zacne vymyslet jak postavit z Prahy do Liberce dvoukolejku na 200km/hod, dopadne to nakonec jako vzdycky a nepostavi se pro nedostatek finaci nic.

Jestli by ty penize nesly lepe vyuzit na elektrifikaci komplet z Decina pres Liberec po Jaromer, kde by z toho meli prinos i dalsi cestujici.

Alibaba

Elektrizací jen zakonzervujete nevyhovující směrové poměry současných tratích. Viz trať 225.

qwertz

Není třeba hned „konzervovat“ každý kilometr kolejí. Trať do MB je snad navržena s nějakou optimalizací (včetně spojek).

Alibaba

To byla narážka na tratě Děčín – Lípa – Liberec – Jaroměř.

Tomáš Záruba

To jsem si taky dříve říkal, ale on je to jen psychologický problém daný tím, že do těch tratí obvykle před tím 50-100 let nešlo vůbec nic. Postupně jsem dospěl k tomu, že je lépe neodkládat elektrizace o desítky let v očekávání „finální podoby tratě“, protože jednak i ta se může v čase měnit, a jednak skutečně utopené náklady na elektrizaci tratě třeba 15 let před tím, než se 20% její trasy přeloží, jsou (nebo mohou být) minimální. Vlastně asi jen patky sloupů. Budoucí modernizace stanic lze řešit stavbou bran TV na šířku celého původního kolejiště, a po peronizaci jen… Číst vice »

Jiří Kocurek

Výsledkem je jedna kolej Brno – Olomouc, rovných 100 km, jede se to za 1:37, rychlíkem. Bohužel.

Tomáš Záruba

Alternativa však nebyla v tom samém nebo podobném čase udělat velkou modernizaci, ale nechat to v dieselu tj. o 10 minut pomalejší + 10 minut na přepřah. Plus výrazně nižší nabídka. 🙁

Alibaba

Já obecně narážím na problém, že když se to třeba zaelektrizuje, tak je pak snaha do toho nějakou dobu zase nerejpat a pokud to bude i z nějaké dotace, tak se to ani nesmí. Asi největší problém by nastával při změnách konfigurace kolejišť (třeba přidáním dvojkolejné vložky, protože bude křižování vycházet jinam), ano s nějakou přeložkou, která vy jen zkracovala a zrychlovala by asi utopené peníze neměly být takový problém.

A byl bych třeba rád, kdyby se to třeba na začátku elektrizace řeklo, že se třeba postupně salámovou metodou budou některé úseky narovnávat.

Arnošt

Dáme dvacet!

Premek

Čeho dvacet ?

Georg

cego skolka?

Arnošt

Dvacet studií! To bychom mohli stihnout ještě letos!

Jan

Jinak ještě doplněk:
Všejanská spojka je v pohodě. Ale ne pro spojení Prahy a Liberce.
Pokud by už nebyla vůle k trati Praha – Bol, bylo by pořád lepší jet Praha – VRT – sjezd Poříčany – Boleslav (bez Nymburka).
Každopádně díky za odvahu ministra. Snad bude mít odvahu vycházet všechny sabotéry z MD, Dobré Správy i vyloučit jistou projekční firmu z jakýchkoliv zakázek.

Jindra

Tak nyní se zpracovává již osmnáctá studie na trať Praha-Liberec. Jaký pokrok za pár let ukáže sedmadvacátá studie na zrychlení provozu na této trati?

Stan

Vypadlo vám z textu slovo „desítek“. Za pár desítek let…

Tomáš

Mě se třeba líbí proč to p.Súra tlačí takhle dál.
A vůbec už na to není sám.
Není to jen neschopnosti určitých institucí.
Je to o odvaze, ukázat všem jak by to šlo.
O koridorech, často nesmyslných projektech už se napsalo hodně.
O Liberci se moc nepíše, a když už tak pro mnohé sci-fi.
Nezapomeňte, že všechny velké projekty v minulosti, současným a žijícím lidem zrovna nevoněli.
Pardon, už mluvím jak M.Zikmund.

Miroslav Zikmund

Copak ?

Hevy

A co to udělat jako v Číně a hodit to z větší části na pontony?

Ondřej

Myslíte piloty?

Jiří Šrámek

Ti se strkají do letadel. Pontony jsou ve vodě (v této trase netuším v jaké).

tarten

I piloty se strkají do vody, ale až na dno.

Mirek

V jaké asi. Kopírovat Jizeru a Ploučnici 🙂

Ondřej

Pevně věřím, že svou odpověď jste myslel jako vtip.

Riki

Mě by pro začátek stačilo, kdyby byl do Prahy přímý vlak bez přestupu, nějaká hybridní jednotka, ne obyčejný R, ale aspoň nějaký Ex, který by stavěl třeba jen v Turnově, MB a pak až klidně na hlaváku. Dojelo by trošku dříve a až na do centra. Bus taky nikde nestaví až na ČM. Takže lidi by si to určitě v dobrých jizdních časech našlo a nemuselo by to jezdit v praštěným taktu, ale klidně jen ve špičce ráno a odpoledne. To by mi zcela určitě postačovalo,, kdyby tomu již dávno bylo, než ty letité kecy politruků co jednou uděláme a… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Mně by stačilo, kdyby v autobusech bylo víc místa a člověk nejel jako sardinka. Jinak cestovní doba z centra Liberce do centra Prahy za 1:30 h a za cenu 129 Kč je velice konkurenceschopná.

Daniel Jablonecký

Bude mi stačit tolik místa, jako je třeba mezi sedačkami v rychlíku Arriva.

Jirka Z

Byla by na to vůbec na těch jednokolejkách dostatečná kapacita? A to přitom kvůli vlaku, který by byl i tak příliš pomalý a tedy nekonkurenceschopný.

všd

Nebyla. Ale dotyčný by asi raději zrušit takt a nechal tento vlak jet „zelenou ulicí“ z Prahy až do Liberce a zpět.

Miroslav Zikmund

Pomalý, protože trakce 80, zrychlí trakce 10 nebo 40 a dvojkolejné vložky ….

petr

hezky se to čte…ale jak se to nenarovná,moc rychle to jezdit nebude

Stan

Nenarovná. Čím déle to bude trvat, tím více se krajina zastaví baráčky a pak už to nepůjde vůbec nikudy – jedině pod zemí.
Stačí se podívat na plánovanou D35 u Pardubic. Ta už teď kličkuje krajinou jak zajíc na honu. Kdyby takhle stavěli Mohelnice-Olomouc, tak sbohem rovino. Udělali by z toho druhé Ecce Homo Šternberk.

Gwann

já fakt nevím….tahle kašpařina, že neustále měníme záměry a priority, respektive jich sledujeme asi tak tisíc najednou…z čehož pak logicky plyne, že už nejde o žádné priority…je fakt úžasná.

rád bych viděl mapku se systémovými časy/taktem na rozhodujících spojeních, později třeba doplněné o totéž na lokálkách. a až pak z toho odvozovat investiční akce na nová spojení/přeložky/výhybny/odbočky aj i požadavky na nová vozidla / staré reko vozidla v soutěžích. vč. nějakého investičního horizontu

tohle je akorát bordel a náhodné výstřely.

Bohumil Pokorný

Ta mapa už taky asi 15 let existuje.Ale žádného ministra dopravy nikdy nezajímala,ty zajímala jen mapka budoucí dálniční sítě,soutěž na firmu pro výběr mýta a zda se daří utrácet evropské peníze v dostatečné výši.

Gwann

a je ona mapa dostupná nebo pečlivě ukrytá?

Bohumil Pokorný

Mapu včetně mnoha doprovodných údajů najdete v knize Rychlá železnice i v České republice (vydal CEDOP 2012) včetně návrhů úprav železniční sítě v jednotlivých krajích. Byla rovněž prezentována tehdejším nejvyšším krajským politikům a odborné veřejnosti na několika konferencích. Bohužel o tuto problematiku téměř nikdo z nich neprojevil hlubší zájem. Otázkou je, jak takovou mapu včetně návrhu koncepce železniční sítě v ČR v současnosti prezentovat širší veřejnosti. Není to žádné dogma, samozřejmě je možné návrh upravovat, ideální by byla veřejná diskuze, ne taková jako zde, kde si příspěvek za dva dny už nikdo nepřečte. A na těch konferencích, pořádaných pro vrcholové… Číst vice »

Gwann

tak knížku si zkusím někde opatřit.

jen takový dokument by měla vytvořit a mít SZ na svém webu, a vyvěšeny v každé kanceláři a na každém nádraží…a bez vyhodnocení, zda investice je v souladu…by nemálo být povoleno snad ani koupit jediný prazec.

ale jsem nenapravitelný snílek…

Jandera

nechci některým z vás rozkopávat bábovičky, ale račme si propočítat, kolik lidí by muselo denně cestovat do Liberce, aby to mělo smysl
pokud dál nenaváže nějaké podobně kapacitní dopravní řešení směrem do DE nebo snad i PL, nemá to význam, NEZAPLATÍ SE TO

Jiří Šrámek

A kolik lidí cestuje „dál“ za České Budějovice? Jel jsem tam asi pětkrát a pokaždé by všechny pobral malý autobus aniž by se zcela zaplnil. A IV. koridor ekonomicky vyšel?

Jandera

kvůli nákladům ano, vyšel…

Jelen

Doprava je služba veřejnosti, která se nemá zaplatit, ale fungovat. Kvalitní rychlou a spolehlivou železnici mezi Prahou a Libercem by pravidelně dojždějící bez pochyby uvítali.

Daniel Jablonecký

To jsou zase kecy 🤦
Jasně že to vždycky někdo uvítá. Ale kdo to zaplatí?

Jandera

zaplatí to dva Japonci:
ONOSETO a SAMOSETO

původní Jakub P

Tak on je často problém v definici toho „zaplatí“ Chtít po hromadné dopravě, aby se zaplatila z přímo vybírané ceny jízdného je v řadě případů příliš náročnej požadavek (to zvládne málokterá). Co bychom od ní měli IMO chtít je, aby se zaplatila z úspor na nutné kapacitě pro IAD. A ušetřených negativních vlivech té IAD. A tam má lákavě rychlá, pohodlná a kapacitní železnice slušnou šanci. Výrazně větší, než třeba sice levnější, ale nelákavě pomalá nebo nepohodlná železnice. Ona je jedna věc, jestli se musí veřejná doprava dotovat a úplně jiná věc, jestli se vyplatí. Protože udělat dopravní systém tak,… Číst vice »

Jandera

pokud bydlíte v obci pod 5000 obyvatel, která zrovna nemá zastávku na koridoru, jste bez auta v řiti….zvlášť máte-li malé děti……v tomhle kontextu je vaše věta
„udělat dopravní systém tak, aby se bez auta prakticky nešlo obejít je v důsledku strašlivě drahý“
úplně mimo realitu

původní Jakub P

Jo, ale je velmi výraznej rozdíl, pokud se bez auta těžko obejde 5, 50 nebo 95 % populace. A samozřejmě je i podstatnej rozdíl, jestli se stejnej člověk bez auta neobejde ani den, nebo jestli se bez něj sice neobejde celkově, ale potřebuje ho 5 dní v roce. Nebo třeba jen půlku víkendů a dovolenou… Čím víc lidí auto nutně potřebuje a čím častěji ho nutně potřebujou, tím míň stačí základní síť silnic (která je potřeba už jen pro IZS a podobně) a tím víc je potřeba super-drahých-super kapacitních silničních staveb. Zejména ve velkých městech a jejich okolí, kde je… Číst vice »

Jenda-71

Jak to ti Švýcaři dělají ……

Georg

…bydli v horskych udolich.

Gargy

No naše obec má něco přes 2000 a vlakové spojení docela slušné a nejsme na koridoru.auto je dnes samozřejmost…ale lidi jsou taky pohodlni.soused bez auta neudělá pomalu krok .

všd

V obcích pod 5000 žije menšina populace. A mnohé státy motivují i ty zbylé, aby šli do města.

tarten

Mluvíte o rozdílu mezi finanční rentabilitou (jestli se to zaplatí z jízdného atd.) a ekonomickou rentabilitou, tedy jestli se to vyplatí i se započtením externalit. Matně si pamatuju, že když se počítala VRT Praha – Brno, ve studii bylo napsáno číslo, že i při jízdném cca 1 Kč/km pro každého cestujícího vlakem stát ušetří ještě nějakých (z hlavy) 2,82 Kč/km prostě jen za to, že nejede po silnici, aniž by se ještě započítávaly ekonomické efekty z vysokorychlostního zkrácení jízdní doby. V dobách minulých se neuvažovalo stylem „vlak nebo auto“, to je optika železničářů. ZDO docela slušně plnily busy. Že je… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Neříkám, že to má všechno platit cestující. Ale taky nevidím jako jediné řešení železnici.

původní Jakub P

To já taky ne, spoustu dopravy je možno řešit i jinak, než železnicí, ale v situaci, kdy jde o 100 km vzdálenost mezi největším (a hlavním) a 5. největším (a krajským) městem v zemi, , kde je cestou jedno z největších měst ve Středočeském kraji, považuji slušné železniční spojení za povinnost. Busy po dálnici vždycky budou narážet na to, že ve špičkách budou váznout v kolonách aut. A než trčet v koloně v busu, to už tam lidé budou radši trčet v autě, což ovšem ty kolony dál zhoršuje… To už jsou dálkové busy paradoxně použitelnější na ještě delší spojení,… Číst vice »

Jelen

Jaké kecy? Vy si vážně myslíte, že by kvalitní vlakové spojení Prahy s Libercem nikdo neocenil? Vám nepřipadá, že Praha s 5. největším městem v ČR si zaslouží spojení pořádnou železniční tratí?
A kdo to zaplatí…když se můžou za státní peníze stavět dálnice, tak ať se staví i železnice.

Filip Jirsák

Z veřejných peněz se platí stavby, které jsou ještě daleko víc jenom o komfortu pro cestující, než výrazné zrychlení železničního spojení Liberce s Prahou. Třeba D1. Tak proč bychom se jednou zase nemohli složit na něco, co je víc ve veřejném zájmu?

Ondřej

Ne zdvojkolejňování a elektrizace do každého druhé městečka na Brněnsku…když o tom čtou, lidé žijící v Libereckém nebo Hradeckém kraji nevycházejí z údivu.

Georg

v jihomoravskem kraji je sikovny objednatel a umi se postarat. v liberci se jim to nejak nedari.

Vladimír Bílý

Srovnáváte hrušky s jablkama. Ty Jihomoravské investiční akce jsou relativně krátké úseky tratí, kde příměstská doprava vygeneruje velké množství cestujících. Proto to v okolí Prahy a Brna ekonomicky vyjde, zatímco do Liberce je to úplně jiná písnička, jak počtem cestujících, tak vzdáleností.

Jiří Šrámek

Obdivuji Vaši logiku. My máme hotové páteřní tratě, takže rozšiřování sítě do menších sídel v jejich okolí je rozhodně žádoucí, protože vygeneruje další poptávku po cestování. ALE vy NEMÁTE žádné páteřní tratě, nové se stavět nebudou, protože by to bylo drahé a jakýkoli benefit v podobě zvýšení (velmi výrazného) počtu cestujících na těchto nových tratích, včetně „odboček“ – rozšiřování sítě do menších sídel, přinášejících další poptávku po cestování, je samozřejmě kravina a nikdo by tam nejezdil („Vždyť se podívejte teď, kolik tam jezdí lidí) a navíc by zbylo míň pro nás. Z tohoto neskutečně sobeckého pohledu je mi fakt na… Číst vice »

Ondřej

Vysokovská spojka u Náchoda je také krátký usek trati. Možná 5 km. A 30 let slyšíme od ministerstva dopravy jen kecy, kecy a kecy…nebmůže to třeba souviset s tím, že většina ministrů dopravy byla z jihomoravského kraje? Hm?

tarten

Vy se nám snažíte namluvit, že rekonstrukce D1 byla výhradně nebo především kvůli „komfortu“?

Filip Jirsák

No a kvůli čemu jinému asi?

Jandera

autobusy s hodinovým taktem a dobou jízdy plusmínus hodina vám nestačí? – – nadto zde funguje i konkurence a tím tlak na nižší jízdné

Filip Jirsák

Nízké jízdné ovšem není zdaleka všechno. Vezmou vás do toho autobusu s kočárkem nebo na elektrickém vozíku, například? A ta jízdní doba hodina, to je z Černého Mostu, ne? Takže k tomu připočítejte ještě plus mínus půl hodinu na cestu do centra.

Jiří Šrámek

Jak často jezdíte busem z Liberce do Prahy? Nebo do Hradce Králové? Aha, vůbec. Kecy cestovatelů po idosu mám fakt rád. Mnohokrát se mi stalo, že jsem potřeboval jet nečekaně a neměl jsem dopředu koupenou místenku. To je pak prča, když stojíte dvě hodiny na nástupišti, ze kterého během té doby odjede „Vaším“ směrem třeba pět autobusů, ale všechny jsou zcela plné. Vážně bezva.

vašek

Počet cestujících se proti dnešnímu stavu zmnohonásobí. Pak taky nákladní doprava pro Škodovku. Takže se to zaplatí. Když ne na jízdném a přepravném, tak možností dojíždění za lépe placenou prací, menší opotřebení silnic, lepší životní prostředí.

qwertz

Zrovna nákladní doprava asi nepotřebuje spojení s Prahou ne? Ta je sama o sobě pro náklad spíš překážkou (viz pravobřežka)

Jirka Z

Trasa Nymburk/Lysá – Mladá Boleslav – Liberec – Německo/Polsko, pokud bude mít rozumné parametry, by mohla být zajímavá i pro nákladní dopravu. Třeba i jako alternativa pro přetížené údolí Labe.

Georg

rozumne parametry mit nebude.

XXXD

Pro nákladní vlaky je ale hlavně důležitá modernizace trati Nymburk – Mladá Boleslav a Bezděčínská spojka. Nějaká alternativní trasa, o které článek pojednává, by zcela jistě pro nákladní vlaky vůbec nebyla.

původní Jakub P

A nemohla by uvolnit nákladce kapacitu na těch stávajících tratích? I to se počítá.

Ono pokud chceme, aby opravdu lidi mezi Prahou a MB víc jezdili vlakem a míň autem (což bychom měli chtít, protože stavět pro ně adekvátní kapacitu dálnice, navazujících silnic/ulic a parkování v Praze by teprve bylo astronomicky drahý), bude potřeba jak rychlost jako taková, tak aby to jezdilo dostatečně často. Vzhledem k tomu, že to není až tak daleko, může být ten interval/takt skoro stejně důležitej jako doba jízdy. A to těžko můžeme na stávajících tratích nákladní dopravě udělat.

Jirka Z

Tam není jen Liberec, ale i Jablonec, Turnov, Železný Brod, Semily, Tanvald, Mladá Boleslav a další města, kterým může ta trať výrazně zrychlit spojení do Prahy i mezi sebou. To je také málo?

Tomáš679.2

Některým lidem se bude zdát vždy vše pomalé. Pro nás ostatní pořád lepší pomalé, než žádné.

původní Jakub P

Co se železnice týče, pomalé znamená dřív nebo později žádné. Platí to od nástupu masové výroby automobilů… Pokud jim má železnice konkurovat a tím obhájit svoji existenci (jako používaného dopravního prostředku, ne exponátu v muzeu nebo zábavné atrakce na způsob horské dráhy), pomalostí toho opravdu nedosáhne.

Frantisek

Budováním dálnic namísto dálkových železnic ovšem také ne. Hordy aut však na rozdíl od vlaků nezpochybňuje nikdo, jakkoli jsou pro okolí problematické.

Jandera

není smyslem aby železnice vytlačila IAD, o co jde, je, aby se doplňovaly

Roman Čadek

Jiný dopravní prostředek než auto, vás nedoveze z výchozího místa až do cíle. V podmínkách a vzdálenostech ČR bude proto auto v drtivé většině případů rychlejší a komfortnější, bez ohledu zda vlak pojede 100 nebo 180km/h.

Stan

Souhlas. Na chalupě v Mníšku sednu do auta a za hodinu vystupuji na Proseku před panelákem. A to přitom v nedělní špičce!
I kdyby mezi LBC a Prahou jezdil Šinkansen, tak je pro mne pomalý a nepohodlný!

tarten

Počítejte s tím, že za několik let už dnešní levná (či „levná“) auta nebudou existovat a levné palivo do nich už vůbec ne.

původní Jakub P

No a když někdo chce (díky bohům, konečně) stavět ty použitelný dálkový železnice, jedněmi z prvních a nejsilnějších protestujících jsou většinou kromě odpůrců čehokoli neautomobilového také železniční „nadšenci“, protože to pro ně není dost romantické a není to ta pravá železnice z dob císaře pána. A pokud to třeba dokonce bere železnici jako páteř doplňovanou autobusy a dalšími dopravními prostředky a ne jako všespásné řešení ode dveří ke dveřím, které se smí kombinovat maximálně s chůzí, je to rovnou svatokrádež a rouhání proti všemu, co je na železnici svaté…

Majkl

77 minut z Liberce do Prahy je už na vlak slušný propočet času jízdní doby. Já jedu z Pražského Chodova do Liberce minut 75 když je provoz plynulý. Z centra Prahy to ve špičce může být ještě vyšší čas. Za mě bych to bral, pokud by se realizace takto urychlila. Expres pojede přes Nehvizdy a Nymburk město (případně projede, protože obsluhu NBK provede rychlík na Hradec) po VRT Polabí a u Vlkavy se nápojí na trať od Lsysé, kde se bude do MB potkávat s PID vlaky a od MB trať na 200 do LBC. Ještě nevím jak budou řešit… Číst vice »

petr

trať MB-NBK už je i tak plná,navíc expres si tam představit teda moc nedokážu,navíc v 77 minutách..letět jako blázen no Liberce?vlak také musí někde stavět!smyslem železniční dopravy je převážet množství lidí z místa ne místo.ne vyrazit a dojet bez zastavení na konečnou.kdo by s tím jezdil?

Jiří Šrámek

V době předcovidové jezdilo mezi Lbc a Prahou zhruba šedesát přímých autobusů denně v každém směru. Většina vyprodaná do posledního místa. Dále přímé busy z Jablonce a občasně zastavující z Turnovaka či Semilska. Denně celkem cca 100 busů v každém směru. PLUS vysoké desítky spojů z Ml. Boleslavi. Plus desítky tisíc aut. To je málo???? Jste blázen?

Martin

Všude se počítá vždy jen z cestujícími z busů. Kvalitní železniční spojení obvykle přiláká další cestující z IAD, tak jak je vidět dnes na trasách Pha-Ostr, Pha-ULN.

Jiří Šrámek

Já to přeci vím. Jen mě se*e, jak se mnohde počítá i s neexistujícími cestujícími, zatímco na Liberecku jen s těmi, co již cestují a mohli by přesednout.

Alibaba

Tak Nymburk (město) – Boleslav by při vedení expresů musela být samozřejmě celá dvojkolejná včetně nadjezdu nad tratí 231.

všd

071 bude muset být stejně v souvislosti se stavbou rychlodráhy zdvoukolejněna. Možná ne v celé délce, ale klíčový úsek z Čachovic do Bezděčína nutně.

všd

Pendolino staví po cca 100 km, úsek Pardubice-Olomouc je nejspíš delší, než Praha-Liberec.

Jenda-71

Takže zase od začátku až do slepé koleje a vrátíme s k předchozí variantě.

nádražák

zase se směju až se za břicho popadám.

Jiří Šrámek

A pak že nádražáci nemaj’ na drogy 😉

fabec

A pak bude nová vláda,a zase nová studie… Nebo ještě lépe, nový ministr v současné vládě, a nová studie. A u studií to také ještě dlouho zůstane.

Jiří Kocurek

Švýcaři jsou blbci. Namísto nějaké deklarace Bahn2000 měli rovnou kopnout do země a měli by dávno hotovo. Takhle stavějí ještě dneska. Je totiž zcela nepodstatné vědět, kam do země kopnout a čeho tím dosáhnout. Kdyby kopali bezhlavě…

Tomáš Záruba

Když si představím, jak by asi takové oficiální „Bahno 2000“, navržené a vládou schválené v ČR např. roku 1998, vypadalo, tak za mě jediné – ZAPLAŤPÁMBU, že to nevzniklo.

Jan

Je to tak. Raději si nepředstavovat co a za kolik by v době vlády Kořaly vzniklo.
Vlastně dobře, že na ty VRT došlo až teď.

Jirka

Kořala na tom Hradě pořád ještě je, ne?

Miroslav Zikmund

Bahn 2000 se ve Švýcarsku nepřipravovala od roku 1998, ale tak o 10 let dříve … souviselo i s objednávkou jednotek ICN ….
Bahno 2000 by se muselo začít dělat nejpozději v roce 1993, ale tehdejší „nejlepší Klausův ministr“ prohlásil, že České dráhy setrvají ve stavu postupného chátrání > takže vlastně taky Bahno 2000.

Ketchup1970

Tak dvacet studii , takové kulaté číslo ..:-)

Ondra L.

No nevim, mam pocit, ze timhle nam nas novy ministr dalnic chce naznacit, ze zadna zeleznice na mladou boleslav a liberec nebude. Akorat to mohl rict primo a nepredstirat, ze chce predelavat 30 let rozpracovany koncept kvuli zrychleni o 8 minut.

Cdp druhé

Nebude levnější a rychlejší nečekat na další železniční studii a rovnou postavit do Liberce aspoň dálnici? Politici se rádi chlubí kolik kilometrů dálnic nechali postavit, snad žádný se nechlubil kolik kilometrů nových železnic nechal postavit. Když je to tak důležitá oblast která potřebuje rychlé spojení tak nebude problém dálnici postavit. Určitě bude důležitější než D4, D35 z Hradce do Mohelnice……

Jan

5. ledna a pořád hladinka?

Vít Jůza

Už tam dávno je.

ABC

papírově byla přeznačená na dálnici 🙂

Jiří Šrámek

Kde, proboha? Že bych něco přehlédl?

Cdp druhé

Kde prosím? I/35 opravdu není dálnice.

Alibaba

Není, ale charakteristika se velmi blíží. Nějakou nově postavenou opravdu dálnicí bychom si polepšili v čem? A kolik by ten přínos nakonec stál.

Z vašeho vyjádření mám pocit, že automobilisti jsou opravdu hodně rozmazlení.

Jiří Kocurek

Mno vyčítat současnému ministrovi, že nezačal stavět dálnici, která už dávno stojí mi přijde poněkud nemoudré.

Možná byste mu měl poradit, kudy má tu želznici stavět.

Cdp druhé

Kde je prosím ta dálnice? I/35 je ledacos ale opravdu ale opravdu to není dálnice.

Tomáš679.2

Bývalá R10 je nyní D10 a ta navazuje na R35. Sice je to R, ale dálnici velice připomíná. Nemám ten pocit, že by nebylo po čem z Prahy do Liberce jet. Pokud nevyhovuje můžete to vzít po “ staré“.

Tomáš679.2

Ale jinak. D35 je už naplánovaná. Ovšem mimo trasy Úlibice-Rádelský mlýn. A jestli se rozhodnou pro superseverní variantu, tak už stejně nebude hodně dlouho na nic dalšího.

Joseph

Než bude realizovaná jakákoliv železniční varianta do Liberce, tak bude obnoveno Rakousko-Uhersko. Vždyť ty politici to mají jen na 4 roky, to je na podobné plány utopie.

původní Jakub P

A když se to za jedno funkční období nedá stihnout, nemá smysl s tím ani začínat, že?

Jiří Kocurek

Ideálně, aby se to dalo vyrobit za jednu směnu, aby na tom nikdo další nemohl pokračovat.

Luboš Beneš

Tak třeba ANO mělo ministra dopravy 8 let a jak to posunuli kupředu…😀

***** Petr

To byl machr , makal za dva. Na Liberec bude spíš jezdit bateriový ojetý šrot z Německa než soudný vlak na elektriku. LBC kraj je výkladní skříní SŻ. Bohužel zavřenou

Vojta

No to je to nejhorší. Garnitury se v naší zemi střídají po 8 letech a to už je docela dost casu s něčím pohnout. I tak za tu dobu málokdy stihnou něco opravdu klíčového. Kdyby za těch 8 let měli schváleny třeba stavební zákon na tyto stavby, bude to furt něco než nic

Miroslav Zikmund

Ministr je v podstatě podpisový stroj toho, co mu podřízení přehodí k podpisu …

Jan

Podle géniů z Káčka to vytrhne trať na 80 a výlet přes Lysou!

Joseph

Myslíte do Doks a pak podzemní dráha Kokořínskem do Prahy? 😀

Jan

Hlavně se musí je v Bolce přes nádraží. Tam je totiž hospoda.

Jiří Šrámek

Není. A není jí škoda.

Jan

Ale měla potenciál!!!

Ketchup1970

Taková restaurace Blue train v Paříži na Gare d’Est je taky nesmysl ? Já tam teda jenom šel kolem, ojra mi na tu svacu nestačila , ale klienty to má .

Vít Jůza

Co hospoda a několik kiosků, ale také roznášení občerstvení podle vlaků, doplnění vody do lokomotivy a možná i do vagonů … bejvávalo.

Joseph

Myslíte tu „žloutenku“?

J.K.

Tak jestli jsou takhle zdroje, tak možná nejdřív u toho Staňkova nemodernizovat pomalou jednokolejku na pomalou jednokolejku s drátem…

Jan

To bezpochyby. Ale to jsou furt výmluvy má Němce.
Místo jasného: chceme trať na 200 a vy si ji taky postavíte!
Jenže u nás se hoši poplácávají po zádech za jednokolejku na 80 pod dráty a JD do Mnichova 4,5 hodiny. Směšné.

Petr Šimral

Můžete poděkovat tomu, kdo zadal Studii pro Mnichov, že vlak tam musí jet 4:15.
Kdyby zadal 3:45, tak tu žádné diskuze o jednokolejce přes Staňkov nebyly.

Jan

Jméno, příjmení a pracovní zařazení.
+ název té projekční firmy.
Děkuji.

Matěj Mareš

Zadavatel:
BEG (Bayerische Eisenbahn Gesselschaft)

Zpracovatelé:
SMA (CH)
Schüssler Plan (DE)
SUDOP PRAHA (CZ)

Jméno, Příjmení:
např. Matěj Mareš

A proč 4:15?
Kvůli požadavku na taktové uzly v Bavorsku (Landshut, Regensburg, Schwandorf, Cham) a v Plzni.
A 4:15 je bez tunelu Praha – Beroun.

Jan

A je to venku. SUDOP Praha.

Petr Šimral

A k čemu Vám to bude? Studii zadala Správa železnic na základě výběrového řízení, určitě to najdete i zde na webu.

Jan

No, myslel bych na ně při současných čistkách. Pokud tam teda ještě jsou.

johnny cash

Já bych navrhoval Transrapid. To je stejná utopie.

Bohumil Pokorný

Jsem rád,že pan Kupka je prvním ministrem,který to řekl.Trasa vzešlá z vyhledávací studie už více jak 15 let existuje.Stačí ji aktualizovat a netrvat na ekonomickém hodnocení,které nebere v potaz možnost obrovského přechodu přepravy ze silnice na železnici.Pokud by byla rychle vybudována jak nová rychlá trať,tak spojení přes Milovice,nebylo by nutné budovat další pruhy na D10 před Prahou.

Greta

Nový třetí jízdní pruh z exitu 0 do exitu 3 musí být vybudován tak jako tak, jinak tam dojde časem k pořádněmu masakru, až nějaký kamion narazí do kolony aut čekajících na odbočení. Třetí jízdní pruh z Radonic do Brandýsa bude stát v zásadě pakatel a třetí jízdní pruh za exit 10 nejspíš nikdy nepostaví, ať už bude jezdit do Bolky VRT nebo nic.

Frantisek

Tak někdo by snad pak jel tím vlakem. Jenže tady se furt počítá s nárůstem na silnicích a nejvýše stagnaci na kolejích, podle toho se plánuje a podle toho to dopadá.

Frantisek

Pan Kupka je sice naštěstí asi celkem rozumný člověk, na druhou stranu nějaký příklon k přesunu části přeprav zpět na koleje od něj asi čekat nelze (k čemu by mu pak bylo těch 200 km nyní prosazovaných ‚důležitých‘ dálnic, o dalších chtěných silnicích nemluvě), ostatně u zástupce ODS by to bylo bláhové.

Bohumil Pokorný

Tak základní síť dálnic by existovat měla. Zároveň bychom ale měli usilovat o vytvoření podmínek ke snížení intenzity provozu na nich.Spousta přeprav by se dala při existující kvalitní železniční sítě převést ke spokojenosti cestujících i speditérů na koleje. I tak budou dálnice mít dobré využití.

Gejza

Správně. Je lepší to ještě jednou pořádně promyslet se všemi souvislostmi a benefity, než zabetonovat nekonkurenceschopné řešení. Při novostavbě konvenční trati mezi Prahou a MB (ať už podél D10, či právě někde od Líbeznic z VRTky vedoucí na Drážďany) je dosažitelná systémová jízdní doba Praha – MB 30 minut. A právě úsek do MB dává smysl udělat co nejlépe, protože z toho budou těžit vzdálenější cíle. Postupnou přestavbou navazujících tratí je dosažitelná jízdní doba expresních vlaků z Prahy do Liberce, Jablonce nebo České Lípy 60 minut. A nemyslím si, že by byla Všejanská spojka zásadní pro nákladku. Ta potřebuje zejména… Číst vice »

Petr Šimral

A z MB směr Německo budete pořád úvratit v Nymburce, když už to bude v elektrice???

Gejza

V Nymburce by se dala udělat o poznání kratší spojka, ne? Jinak neberou to náhodou vlaky se Škodovkami přes ranžír, kde se spojují se soupravami s Kvasin? A do třetice – časem dojde i na elektrizaci trati do Všetat. Sice tam s úvratí platí totéž (a kapacita asi také není dobrá), ale sklonově to tam není špatné? Zkrátka mi přijde, že zrovna v tomto směru není nutné podmiňovat rychlou trať pro osobku přínosy pro nákladku.

Asdfg

Ucelenky z MB mají v Nbk jen preprah a jedou dál. A to je tak 2/3 vlaků z MB

Pražák

Moc nechápu o co jde. Vždyť současné plány se plány se zdají dobré. Hlavní trať bude spojovat Praha-Vysočany -s Čelákovicemi (12tis)- Lysou (10tis) – Milovicemi (12tis) tvoří jednoznačnou osu příměstské železnice mezi „velkými sídly“ z Milovic je logické pokračovat maximální možnou rychlostí (160-200km/h) do Ml. Boleslavi (44tis). Dál at si klidně pokračují s „VRT“ podél D10 – daleká budoucnost. Až budeme v daleké budoucnosti stačí „VRT“ podél D10 napojit na severní sjezd z VRT Poříčany

Gejza

Jenomže ono je to přesně naopak. Proč stavět VRT mezi MB a Libercem, když její přínosy zazdí pomalá trať z MB do Prahy. Když už stavět rychlejší trať, tak z Prahy do MB (a tam by opravdu stačila jen konvenční trať do 200 km/h), aby se zhodnotila navazujícími spojeními do vzdálenějších cílů. A propos Brandýs nad Labem by si slušné kolejové spojení do Prahy zasloužil. Čelákovice, Lysá i Milovice už ho mají…

2084

Záměr s vlakotramvají byl tak nějak zameten pod koberec, vzhledem k tomu, že Piráti, kteří to navrhovali, jsou v Brandýse v opozice.

Teď nám tady zase slibují trolejbusy.
https://zdopravy.cz/trolejbusem-do-brandysa-ci-kostelce-prazti-radni-odsouhlasili-troleje-do-strednich-cech-76241/

Alibaba

Mezi MB a Libercem se velmi pravděpodobně VRT stavět nebude. Tak to bude na max 200 km/h.

Martin

Změnte si nickname na Progocentrista, prosím. Bude to lépe na Vás sedět.

Vít Jůza

Dosavadní trasy přes Neratovice i přes Poříčany umožňují Praha hl. n . – Mladá Boleslav hl. n. za 55, resp. 60 minut. Je otázkou, když a jestli už, zda dvěma spojkami vytvořit třetí možnost jen cca o čtvrt hodiny kratší, nebo hledat možnost výraznějšího zrychlení. Samozřejmě základním krokem by mělo být využití současných možností trati přes Neratovice, to ale rychlost jen přiblíží dálniční rychlosti.

Pražák

souhlasím podle mne je ta rychlejší možnost „skoro VRT Boleslav-Liberec“ + „200km/h Boleslav – Nymburk – Nehvizdy“ + „VRT Nehvizdy – Praha hl.n.“ To co jsem chtěl hlavně říct zastavit práce na mnou dříve popsaném řešení je blbost…

Alibaba

Asi bych to opravil na „Liberec – Boleslav – Nymburk*1 – Poříčany (nájezd na VRT)“ 200km/h a VRT „Poříčany – Nehvizdy – Běchovice/Zahradní Město“*2 a „Běchovice//Zahradní Město – Prahlavák“ to co současné trati dají.

*1) Veleliby – Nymburk město rychlost bych tipnul do 100 km/h.
*2) Jinak bych dál tipnul, že do Liberce nebudou jezdit soupravy co by mohly jet na VRT rychleji než 200 km/h, pokud se to neprováže dál s nějakou linkou co bude pokračovat po VRT delší úsek.

Miroslav Zikmund

A kolik by to dělalo přes Neratovice v E trakci na trati s dvojkolejnými vložkami ….

Jan

Zase… To je fakt marný.

Vbb

„z Milovic je logické pokračovat maximální možnou rychlostí (160-200km/h) do Ml. Boleslavi (44tis)“
Z Milovic je to do MB cca 25 km. Na to je i těch 160 km/h až až. On se ten vlak trotiž potřebuje na tu rychlost rozjet a zase z ní zabrzdit.

asdfg

Z 0 na 160km/h stačí panterovi necelý 4km. Na zastavení 2km. Takže 200km/h by neměl být problém zvládnout.

Vbb

Ale tady není problém, jestli té rychlosti dosáhne. Problém je, po jakou dobu jí může jet (ze zadaných údajů mi to pro 160 km/h vychází na 6 minut) a za jaké navýšení spotřeby. Uvědomte si taky, že s rostoucí rychlostí klesá tažná síla, zato s kvadrátem roste jízdní odpor, takže se vlak urychluje čím dál míň a míň. Velmi hrubým odhadem – jestliže na zabrzdění ze 160 pořebuje řekněme 2 km, tak z 200 to budou už přes 3 km, a pro rozjed to bude ještě nepříznivější, protože pokles tažné síly a nárůst jízd. odporu. Takže 8 km nemusí být… Číst vice »

Alibaba

Řekl bych, že případné expresy co budou jezdit do Liberce a Jablonce v Milovicích stavět nebudou.

Erik

A neni proste lepsi priznat, ze na to nemame penize a zaclenit autobus trasu Praha-Liberec do tarifu CD (ci jineho dooravce) a zamerit se na jine stavby?

Facepalm

Ono to není jen o osobní dopravě…

yxc

Předpokládám, že pro nakladni dopravu do MB Všejanská spojka a zdvojkolejnění postačí a dál na Liberec už je význam trati pro nákladní dopravu dost malý, tam už hraje prim osobní doprava.

yxc

Já nezpochybňuji, že je to potřeba. Pouze poukazuji na to, že nákladní doprava od MB dál na Liberec téměř není.

yxc

Ale není to jen o infrastruktuře. Ale o firmách, co by to využili, protože produkují/potřebují zboží vhodné pro převoz po železnici. A nějak mne nenapadá, kdo by to měl na Liberecku být. Liberecko je dnes především Automotive a ten jede vesměs „Just in time“ pro škodovku.
Napojení na „nákladní koridory“ v Německu je vzhledem k tomu, jak se Polácí staví k tomu kousku tratě Hrádek-Žitava dost utopie. A než by se něco postavilo, už bude tunel pod Krušnými horami.

Frantisek

Dnes, dnes, dnes… Pro převoz pomalou s málo kapacitní železnicí se toho hodí málo. Je to důvod dál preferovat na vše jen mezitím rozvíjené silnice?

Frantisek

Jako že do a z Liberce a okolí není potřeba nic většího vozit?

všd

Je. Není tak intenzivní, ale je.

Paja

Zrovna tam vede nyní trať téměř v původní stopě koněspřežky i když jí nazýváme 4. koridor 🙂

Ketchup1970

Protože Gerstner byl muž vizionář a videl dopredu . Chybí nám lidé jako byli oni , Křižík , Perner, Gerstner . I Baťa.

Pája

No jo, ale platí to i pro tu část bývalé koňky, kterou už pan Gerstner nestavěl?

Ketchup1970

Ještě ze Gerstner byl vizionář a dělal to už na páru . Jinak by to bylo na těch par let Škoda peněz .

Luboš Beneš

No však stačí dodnes, jen jsme ji zadrátovali a na 2 místech lehce přetrasovali.

Potulný wechtr

50km od Liberce je nákladní koridor Horka/Niesky – Falkenberg – Magdeburg resp. i směr Berlin.

Petr Šimral

Ani přímou čarou to není 50 km, viz zde: https://mapy.cz/s/pesasenoco

Potulný wechtr

Skoro. 🙂

původní Jakub P

Za současného stavu celkem pochopitelně jo. Teda spíš tam hraje prim silniční doprava a železniční hraje x-té housle, ať už jde o osobní nebo nákladní. Čemuž se moc nedá divit.

Pája

Stavět dobře jakoukoliv trať znamená myslet dopředu. Hodně dopředu.

Marek

Eriku, můžu se zeptat, kolikrát jste stál v autobusu v zácpě na D10 někde mezi Starou Boleslaví a Prahou?

Erik

Pouze jednou, cca.45minut.. vlakem casteji, jednou dokonce blafl motor 🤣 jak na dalnici ci zeleznici se muze cokoli pokazit. Nevyberete si.

pozor vlak

Podle mých zkušeností to ale vlakem nebyla zácpa, pouze tak zdlouhavá jízda.

Petr

To píšete velmi dobře pane Sůro. Nebudeme jmenovat jistého politika, který upřednostňuje své domácí město nad všechny ostatní. Tady opravdu schází zamyšlení se nad tím co má alespoň trochu objektivně prioritu a neupřodnostňovat své sobecké a subjektivní zájmy před potřebami společnosti.

Petr

Není, je to o prioritách, který dle mne by měli reprezentovat potřeby společnosti a ne zájmy jedinců.

Luboš Beneš

Pačejov se musel, bo to úložiště jaderného odpadu někde musíme postavit….

XXXD

Njn to je ale zkrátka o tom, že na takové věci jako Mšenka se ekonomika dělat nemusí. Kdyby se dělala, tak by samozřejmě nikdy v životě nevyšla.

všd

Nemluvě o tom, že tu budovu opravovali už předtím v nultých letech.

yxc

Sic nevím, kterého politika a které město myslíte, ale bylo to tak vždy. Však i ta R10 do Turnova vznikala za socialismu přednostně proto, aby se tehdejší pohlaváři dostali rychle na svoje chalupy v Českém ráji.

Petr

No ale to je v podstatě to co píši. Stavby a jejich priority by dle mne měly reprezentovat potřeby společnosti a ne zájmy jedinců.

Adamgolias

A že si nepostavili dálnici na Orlík.

Luboš Beneš

Postavili si ji do Příbrami…

pozor vlak

No právě, akorát nevím proč o tom píšeš v souvislosti s vlakem z Prahy přes MB do Liberce, ten potřeba je, dokonce i „společnosti“.

Petr

Přesně tak. A souhlasím. Já o tom píší v reakci na drahou výstavbu některých nádraží. Mrkněte na co odpovídám.

Gejza

Asi myslí Kolovratníka. A na severu se říká, že to nebylo v Českém ráji, ale na Jizerce (Štrougal) 🙂

všd

Ono jich bylo víc, a nejen těch úplně nejvyšších.

Pišta

Kolovratník 😀

Cdp druhé

Dopravu odpovídající 21 století nemá žádná oblast v ČR tak proč začínat zrovna tou malou a ještě v Sudetech,proč nezačít daleko většími jako je Brno, Ostravsko. A kdyby se budova v Pardubicích zbořila což by bylo levnější,tak bude zase řvát jakto že se boří.

Martin

Jel jste někdy do Liberce vlakem ? Asi ne. Současné spojení není vůbec souměřitelné se současným spojením Prahy s Budějovicemi či Plzní.

Cdp druhé

Jel jednou a úmyslně, jinak busem a dnes autem. A do Českých Budějovic to ještě nedávno nebyla žádná hitparáda. Do Liberce se pořád čeká až se najde studie která jednoznačně prokáže nějaký přínos a taková se ještě nepovedla vypotit bohužel. Po Turnov to ještě jde, když se vyhneme dnešní trase kolem Neratovic,ale Turnov – Liberec kvůli tunelu nemá žádnou šanci a do Turnova to nedává žádný smysl.

Gejza

Kvůli jakému tunelu? Obvykle se počítalo se dvěma tunely, jedním pod Sychrovem cca 4 km dlouhým a druhým pod Rašovkou, cca 2 km dlouhým. To je méně, než mají plánované tunely mezi Nemanicemi a Ševětínem. Osobně jsem stále nepochopil rozdíl v ekonomice stavby do Budějovic a do Liberce, tedy proč to do Budějovic šlo, a do Liberce to nejde. Jediný rozdíl je v TEN-T. V přepravním potenciálu ale rozdíl nevidím.

Adamgolias

Pod Prosekem.

Gejza

Ten by nemusel být potřeba. Mohlo by to vést Střížkovským tunelem RS4, nebo kolem D10 bez tunelu.

Adamgolias

– Střížkovský tunel jsem myslel…

Luboš Beneš

Protože koridor a náklady do Rakous

Petr Šimral

Bez nákladní dopravy vám nevyjde ani třicátá studie. A aby tam přišla nějaká nákladní doprava, pak to musí být trať dvojkolejná, elektrifikovaná někam k Horce, vedená sice přes Polsko, ale bez potřeby lokomotiv schvalovaných pro Polsko a bez polských strojvedoucích, s maximálním stoupáním tak nějak max. 10 promile (raději 8 promile), samozřejmě pro délku vlaku 740 metrů atd., atd.: https://mapy.cz/s/nofugucula

Alibaba

Proč by se měla bourat budova v Pardubicích, když stačí jen opravit. Spíš je horší, že ta budova má nějakou pitomou ochranu a tím se spousta oprav na ni podraží.

Pája

„Pitomá ochrana“ nemá primární účel prodražit opravy, ale samozřejmě se to děje.

Miroslav Zikmund

Nic nového pod sluncem … nejvíc z toho bude stát oprava infrastruktury „mrakodrapu“ …

Hans

Srovnávat význam pardubického nádraží s tratí do Liberce , která nikam nepokračuje , to chce fakt velkou lásku k tomu městu.
Můžete tu dělat jakoukoliv kampaň, ale stejne se tam nic nepostaví.

původní Jakub P

Rozumíte slovům „BUDOVY (nikoliv kolejiště) „?

Jiří Šrámek

Další, který nepochopil. Nikdo netvrdí, že je Liberec důležitějším železničním uzlem, než Pardubice. Jde o to, že stavba slušné trati do Lbc se neustále odkládá s tím, že je drahá a na druhé straně někomu přijde normální a v pořádku vypláznout 1.8mld za opravu jediné nádražní budovy. A není jediná. Když se nebude takto nesmyslně vyhazovat, zbydou peníze i na trať do Liberce.

Erik

Ano, penize jsou, ale ten, ktery urcuje vyuziti, ma spatny hrnicek 🤣 tjt. Ikdyz mam Liberec rad, tak mi prijde nehospodarne stavet celou novou trat, pokud tu mame dalnici s busem na cernak + metro B.

Miroslav Zikmund

Jistě, pak si ovšem můžeme položit otázku, na obranu před kým jsou potřebná nová BVP, děla, radary ?

Nestačí na hlídání vzdušného prostoru před neexistujícím vzdušným teroristou radary používané v civilním provozu … stejně vzdušného teroristu nadzvukové stíhačky nezastaví. To si dokáže spočítat žák základní školy ….

Jiří Kocurek

Nemáme na to peníze a tak se zaměříme na jiné stavby. Opravdu? Pokud peníze nejsou, tak nejsou ani na ty jiné stavby.

Erik

Penize jsou a vzdy byly. Musi se vsak hospodarneji vyuzivat a urcit jasne priority.

Cdp druhé

Uděláme další a další studii a vždy vyjde že to ekonomicky nedává žádný smysl a že ještě dlouho nebudou peníze nazbyt.
Trasování v souběhu s dálnici dává smysl v tom že nedojde k dalšímu dělení krajiny a vytvoření další překážky v průchodu krajinou a tím se částečně omezí protesty,ale současně vznikne velký tlak obsloužit Brandýs/Starou Boleslav a Mladou Boleslav a pak už bude těžké udržet rychlost tak aby dojezdové časy byli stejné nebo lepší než autem.

Cdp druhé

Pane Sůra už to pochopte Liberec a okolí je prostě minipidi pro co se nevyplatí tunel Turnov – Liberec. Když neprochází podobný tunel Praha – Beroun kde jde o násobně vyšší čísla. Rekonstrukce budovy v Pardubicích je nesmysl,ale ve chvíli kdyby se bořila tak budete křičet násobně víc proč se boří a neopraví.
P.S. když je Liberec tak strašně důležitý proč do něj nevede žádná dálnice? Vyšla by levněji.

micat1

Liberec má jen s Jabloncem 150 tisíc obyvatel, to nemluvím o dalších městech v okolí plus vysoké poptávce v turistické sezoně. Nejsem ekonom, ale nemyslím si, že je to něco nepředstavitelného. Dálnice do Liberce vede pokud vím (ano dnes je to již pouze silnice pro motorová vozdidla 🙂 )

Matus

To je proto, ze neumite pocitat. Nic jineho v tom neni. Ne, ze byste neumeli pocty, ale metodika vasich vypoctu je zrejme hodne zastarala a nebere v uvahu spousty moznosti. Neexistuje, ze nevychazi Praha – Beroun. Mozna jste jen zapomeli, ze ty trate nekonci v Beroune / Liberci, ze ty trate nebudou vyuzivat jenom stavajici cestujici, ze ty trate mohou byt zajimave pro nakladni dopravu a tak podobne. Kdyz do ceny zapocitate pouze nejake smesne jizdne, ale zapomenete, ze kazda porucha na stavajici trati znamena obrovske ekonomicke ztraty, tak se nezle divit, ze to nevyjde. Tvrdit, ze 100km trat pro… Číst vice »

Petr Šimral

Dobrý den. Metodika pro Studie proveditelnosti je jasně daná a pokud chceme příspěvky z EU, tak přes to nejede vlak.
Pokud chceme stavět čistě z národních zdrojů, nikdo nám v tom nebrání.

Adamgolias

Do Liberce nevede dálnice?

Cdp druhé

A vede? Kudy? I/35 opravdu není dálnice byť vše jí za ní občas někdo snaží vydávat.

Adamgolias

A jo tak , slovickareni . To je jako vlakotramvaj . Existuje , jezdí , ale část diskutujících je na to alergická a že prej v ČR nelze. Tak budete srandovněn tvrdit že do lb dálnice nevede . . . No a to jako chcete ještě jednu čtyřproudovou silnici do Liberce? To snad nemůžete myslet vážně.

asdfg

Ofiko to dálnice není.

Jiří Šrámek

Krásný argument. Jen co je pravda. Připomínáte mi zhruba dvacet (?) let staré vyjádření MD, kdy prohlásili, že na Liberecko nebudou jezdit lepší vlaky, protože je tu stará a nevyhovující infrastruktura, kterou ale nemá smysl vylepšovat, protože po ní stejně jezdí jen samé staré vlaky.

Facepalm

Doufám, že se to k D10 přimkne zejména kolem Hodkovic 🙂

Martin

U Hodkovic se to může přimknout leda k I/35, což už je. Pak musí následovat Jeřmanický úpatní tunel – vyhnout se Rychnovskému Semmeringu.

jhr

Ten úpatní tunel by vycházel cca 4,5 km, Hodkovice mají výšku 375 m, u Šimonovic cca 480 m. To je přes 20 promile sklon… Pokud by šel až k Pilínkovu, je to skoro 7 km a 450 m u Pilínkova, tj. cca 6 promile.

Alibaba

Kdyby jste to protáhl na ÚTD (Tunel cca 8 km), tak bude rozdíl výšek cca 10 m (Hodkovice – ÚTD), omezení rychlosti (z 200km/h) budete mít až od portálu a nebudete muset kličkovat pomalou tratí mezi zástavbou v údolí Doubského potoka.

Koro

Pan Kupka se mi jeví jako svělý rétor , ale jako muž činu mi nepřipadne. Rád bych se mýlil. Ale tuším, že za 4 roky se mu povede max dotáhnout již rozjeté projekty. Nějakou vizi nových reálných nápadů postrádám. Trať podél D10 jo, ale to bude panu Kupkovi možná už 90 let.

Facepalm

Pan Kupka byl posledních 11 let starostou Líbeznic. To, jak to tam vypadá, vypovídá o tom, zda je mužem činu, o dost více, než váš na ničem založený názor.

Ondros

Líbeznice jsou opravdu na úplně jiném levelu než okolní obce. Jako starosta byl Kupka schopný.

jan v

Řízení relativně malé obce na předměstí Prahy a velkého ministerstva jsou dvě neuvěřitelně rozdílné věci. A to říkám přesto, že si jako architekt přístupu pana Kupky k jeho městu velmi vážím, a byl bych velmi rád, kdyby se podobný smysl pro kvalitu a estetiku podařilo vštípit i organizacím spadajícím organizačně pod ministerstvo dopravy. Přesto si myslím, že jeho zkušenost z komunálu by mohla být obrovským přínosem při snaze nalézt konsenzus v otázkách trasování náročných infrastrukturních projektů.

vaclav

V době, kdy je již hotov projekt to rušit a řešit něco jiného je nesmysl. Navíc Všejanská spojka vyšla ekonomicky s odřenýma ušima a to hlavně díky nákladní dopravě. Nová trať kolem D10 by byla sice fajn, ale z pohledu ekonomiky nemá šanci..
Jízdní doba 45 minut do centra Prahy není až tak špatná. Autobus v době minimálního provozu to jezdil hodinu, dnes to trvá déle… navíc cesta po silnici není zrovna nejspolehlivější, co se týče dodržování jízdního řádu.

Laborec425