CZ LOKO v Estonsku zmodernizuje další čtyři americké lokomotivy C30

Lokomotiva C30-M od CZ LOKO. Pramen: CZ LOKOLokomotiva C30-M od CZ LOKO. Pramen: CZ LOKO

Společnost CZ LOKO podepsala s estonským národním dopravcem Operail (dříve EVR Cargo) smlouvu na dodávku paketů pro celkovou modernizaci dalších

Společnost CZ LOKO podepsala s estonským národním dopravcem Operail (dříve EVR Cargo) smlouvu na dodávku paketů pro celkovou modernizaci dalších čtyř lokomotiv C30 na řadu C30-M. K podpisu smlouvy došlo v první polovině ledna, celkem se tak počet zmodernizovaných lokomotiv této řady zvýší ze tří na sedm.

„Pokračování modernizací lokomotiv C30-M potvrzuje oblíbenost modernizačních projektů CZ LOKO také v baltském regionu a to především z pohledu spolehlivosti a ekonomiky. V Pobaltí nám již jezdí 123 lokomotiv z naší produkce,“ uvedl ředitel prodeje CZ LOKO Jan Kutálek.

Firma se na modernizaci podílí dodávkou nových paketů, tedy všech konstrukčních celků, které se nacházejí nad úrovní hlavního rámu lokomotivy. Do Estonska budou takto dodávány například bloky spalovacích motorů s alternátory, kabiny, kapoty, chlazení, brzdové systémy nebo bloky řízení. Podle CZ LOKO jde o stavebnicovou konstrukci, kterou se dá modernizovat téměř každá lokomotiva.

Lokomotiva C30-M od CZ LOKO. Pramen: CZ LOKO

Lokomotiva C30-M od CZ LOKO.
Pramen: CZ LOKO

První lokomotiva C30-M vznikla po modernizaci v loňském roce. Po zkušebním provozu získala homologace, nezbytné k nasazení do pravidelného provozu. Jde o šestinápravové dieselelektrické vozidlo, které vzniklo z původní americké lokomotivy C30 od General Electric.

Je určeno pro těžkou posunovací nebo traťovou službu na tratích a vlečkách o rozchodu 1520 mm. Pohon zajišťuje motor CAT 3512C o výkonu 1 550 kW se střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu (AC/DC). Konstrukce je proti původnímu typu kapotová, s věžovou kabinou, což výrazně zlepšilo rozhledové poměry strojvůdce.