AWT se nedaří vydělávat ani pod polskými majiteli, firma zdvojnásobila ztrátu
Druhý největší nákladní železniční dopravce v Česku zůstává nadále ztrátový. Společnost Advanced World Transport (AWT) loni prodělala 107 milionů korun,
Druhý největší nákladní železniční dopravce v Česku zůstává nadále ztrátový. Společnost Advanced World Transport (AWT) loni prodělala 107 milionů korun, dvakrát více než o rok dříve.
Vyplývá to z výsledků z účetní závěrky, kterou firma zaslala soudu do sbírky listin v obchodním rejstříku. Celou výroční zprávu, kde by i vedení firmy komentovalo hospodaření loňského roku, zatím společnost nezveřejnila.
AWT loni dosáhla tržeb 4,05 miliardy korun (navýšení z 3,69 miliardy). Firmě klesl podíl přeprav v tuzemsku na 1,85 miliardy korun, stoupl naopak podíl nákladní dopravy v zahraničí na 1,1 miliardy korun.
Firma zaměstnávající 1445 lidí loni prodělala 107,1 milionů korun, o rok dříve to bylo 52,8 milionů korun. Na účtu neuhrazené ztráty bylo ke konci roku už 1,005 miliardy korun.
AWT ovládá od roku 2014 polské státní PKP Cargo, které koupilo majoritní podíl od českého miliardáře Zdeňka Bakaly. Nákup podílu za 446 milionů zlotých začala letos řešit polská prokuratura, podle mluvčího státního zastupitelství Petera Marka vznikla PKP Cargo škoda zhruba 250 milionů zlotých (1,5 miliardy korun), protože kupní cena byla výrazně předražená.
Firma loni ovládla sloviskou firmu Primol-Rail pro přístup ke slovinské železniční síti. Díky nákupu chce rozšířit objem přeprav ve směru sever-jih. S použitím jedné vícesystémové lokomotivy může provozovat vlaky z Polska až po slovinsko-italskou hranici a do slovinského přístavu Koper. AWT doposud provozovala přibližně deset vlaků týdně k hranicím se Slovinskem, kde náklad přejímal místní dopravce. Firma minulý týden současně převzala další vícesystémové lokomotivy Siemens Vectron.