AWT se nedaří vydělávat ani pod polskými majiteli, firma zdvojnásobila ztrátu
Nákladní vlak společnosti AWT s návěsy LKW Walter mezi terminály Herne a Paskov u Hladkých Životic. Foto: Tomáš Kuchta.
Druhý největší nákladní železniční dopravce v Česku zůstává nadále ztrátový. Společnost Advanced World Transport (AWT) loni prodělala 107 milionů korun,
A jaká je příčina té ztráty ? Nízké provozní výnosy, malý provozní zisk, vysoké investice, fixní či provozní náklady ?
Tipoval bych kvůli „ozdravění“ firmy. To, co je nové nebo vydělává, se přemaluje na barvy PKP a zbytek se zruší nebo odprodá.
Dluh okd na hrbu předloni ale loni??
Faktorů bude víc, ale ty vysoké investice (drahý pronájem kvalitních lokomotiv při nízkých výnosech) budou citelné. Řada nákladních dopravců to raději řeší repasem ojetých lokomotiv, kdy ve výsledku je výkon stejný nebo srovnatelný ale nesráží to tolik ty výnosy… Logicky, když budu postávat na odstavné koleji s nákl. soupravou, taženou Vectronem, u kterého mi běží nemalý pronájem, mě vyjde logicky dráž, než když tam budu postávat a čekat na postavení cesty s vlastní Belgičankou.
Budou znovu snižovat platy?
Důvod? Lépe oslabit počet mist v kanceláři, které pouze škodí namísto přínosu
A kdy je snižovali?