Dopravci Železnice

Konec AWT. Z tuzemské dvojky v nákladní dopravě je PKP Cargo International

Siemens Vectron v polepu pro PKP Cargo Intenational. Foto: PKP Cargo
Siemens Vectron v polepu pro PKP Cargo Intenational. Foto: PKP Cargo

Z tuzemských kolejí zmizí lokomotivy s oranžovou barvou a velkým nápisem AWT. Plánované přejmenování společnosti Advanced World Transport patřící do skupiny PKP CARGO je od včerejška realitou. Nově je firma v obchodním rejstříku zapsána jako PKP Cargo International.

Plán na přejmenování oznámil polský polostátní dopravce už před několika týdny, včera se stal realitou, jak ukazuje i zápis v obchodním rejstříku. Společnost PKP Cargo získala 80% podíl v AWT v květnu 2015, zbývajících 20 % získala pak v listopadu 2017. V prosinci 2018 získala společnost AWT 80% podíl ve společnosti Primol – Rail, která v roce 2019 obdržela certifikát umožňující samostatnou dopravní činnost na slovinském trhu.

Podle tiskové zprávy došlo loni k zahájení kompletní restrukturalizace firmy, výsledkem je i po dlouhé doby vytvoření zisku za první pololetí letošního roku. Dosud bylo AWT dlouhodobě ztrátové.

„Chceme rozvíjet působení skupiny PKP Cargo na nových trzích a získávat nové zákazníky. V této strategii zaujímá AWT důležité místo. Zásadním vyjádřením této strategie a také známkou pokračování integrace společnosti AWT v rámci skupiny PKP Cargo je její rebranding, jehož podstatou je přejmenování, nové logo a korporátní barvy,“ uvedl Czesław Warsewicz, předseda představenstva PKP Cargo. Podle něj má nový název silněji vyjadřovat těsně propojení společnosti AWT se skupinou PKP Cargo a lépe odrážet její působení na mezinárodních trzích.

Podle šéfa PKP Cargo International Macieje Walczyka firma zvyšuje svoji aktivitu v zahraničí, především v objemu přeprav na koridoru sever-jih. Značka AWT vznikla v roce 2010 přejmenováním společnosti  OKD, Doprava.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Papaja501

To, co bylo České (OKD), už není České…..Mě to mrzí.

jiný Petr

OKD je stále české, dokonce je plně v majetku státu (prostřednictvím společnosti Prisko).

Georg

no vase to neni tak jako tak – a je mi uplne jedno jestli to patri polakum nebo bakalovi.
a doporucil bych se doucit gramatiku, kdyz uz jste se vydal na drahu narodniho buditele…

readejine

Pokud budou vozit vlaky přeškolení Polští řidiči kamionů, tak to bude síla…

Bubák2003

Vozit to budou i nadále ti samí fíři co doteď😉…..prostě to budou furt Awataři🚂😁

Ondra

Jakékoliv snížení pestrosti barev/typů/čehokoliv na železnici je vždy špatné, míněno z estetického hlediska 🙁

blonďák

Takovéto starosti bych chtěl mít…

Ondra

Ubezpečuji vás, že pro mne je sledování (pestré) železniční dopravy čistou radostí, v žádném případě starostí 🙂

Partneři


Czechtoll

pst
podcast