Dopravci Železnice Železniční průmysl

Nákladní dopravce AWT zařadil do flotily první tři vectrony

Lokomotivy Siemens Vectron pro AWT. Foto: AWT
Lokomotivy Siemens Vectron pro AWT. Foto: AWT

Vozidlový park nákladního dopravce AWT nově rozšířily lokomotivy Siemens Vectron. Firma tento týden převzala ve Velimi tři nové multisystémové lokomotivy Vectron A17 od společnosti Siemens Mobility. AWT tak doplňuje svou flotilu osmi vícesystémových lokomotiv, které využívá ke svým přepravám po Evropě.

Pořízením nových Vectronů realizujeme dlouhodobou strategii skupiny PKP CARGO stát se jedničkou v nákladní železniční dopravě v zemích Trojmoří. Nové stroje budeme především využívat v koridoru sever-jih, na který se do budoucna chceme zaměřit. Zároveň využitím moderní techniky můžeme našim klientům poskytnout ještě rychlejší a komplexnější služby,“ říká Maciej Walczyk, předseda představenstva AWT. Vlastníkem lokomotiv je Unicredit Leasing CZ.

Skupina AWT nyní provozuje celkem osm vícesystémových lokomotiv, které využívá především pro mezinárodní přepravy, tři Siemens ES64U4, tři Siemens ES64F4 a od začátku minulého roku dvě lokomotivy Bombardier Traxx F140MS. Zároveň pro své tuzemské i mezinárodní přepravy v rámci synergie a spolupráce využívá vícesystémové lokomotivy od mateřské společnosti PKP CARGO.

Nové vectrony jsou určeny pro nákladní dopravu, mají výkon 6,4 MW, maximální rychlost 160 km/h a mají homologaci pro provoz v České republice, Slovensku, Polsku, Rakousku, Německu, Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku.

„Modernizace celého vozového parku je neodmyslitelnou součástí naší strategie a s novými lokomotivami zvyšujeme naši konkurenceschopnost a můžeme flexibilně reagovat na požadavky trhu a zákazníků,“ dodává Maciej Walczyk.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Panelák

Rozumím tomu dobře, že AWT buduje sbírku lokomotiv „od každé řady pár kusů“ pro nějaké budoucí Technické muzeum na Zárubku (v jednym dumku)?

Chronosphere

Jak se dá že zprávy že poláci chtějí být nejsilnějším dopravcem v Trojmoří vyrozumět že budují na Zarubku jakési muzeum rozmanitostí? Tihle hoši mají plán a teprve se nadechují.

Luďan

Plán má PKP Cargo – poslat značku AWT do zapomnění. Ovšem mít deset lokomotiv čtyř různých typů, to je plán doslova ďábelský.

pavel

hodně dobrej postřeh … (Trojmoří) 😉

Chronosphere

Jó vy to neznáte 😎.Tak Poláci oficiálně nazývají prostor mezi Ruskem a bývalou železnou oponou,který chtějí mít pod palcem.A nutno říct,že si zatím pochvalují,že se jim to daří.U nás se v novinách píše,že se Záhřebu sešli představitelé 10 zemí střední a východní Evropy,v Polsku, že se konal summit Trojmoří,a představitelé tohoto regionu schválili Polské návrhy, které jim byly předloženy.Plus něco o genialitě prezesa Kaczinskiego, který bojem o tento region přibližuje dobu,kdy tato oblast byla pod vlivem polských králů.

Hajnej

Nebylo by lepší psát jednotně „vícesystémové“, než se snažit o neopakování stejných slov za každou cenu (tím spíš, že ty systémy jsou asi tak čtyři)…?

Martin V.

S námitkou rozhodně souhlasím, ale už jsem viděl i horší tvar. V článku https://zdopravy.cz/regiojet-si-kvuli-rychlikum-pronajme-osm-vectronu-zacal-s-modernizaci-vagonu-po-arena-ways-30840/ je věta: „RegioJet plánuje nasazení dalších nových více systémových lokomotiv“. Nevím, kde to vzniklo, ale s nesmyslným dělením složených slov na části se setkávám čím dál častěji. Že by nějaký automatický korektor (generátor) chyb?

blonďák

Ve 3. odstavci je to rozdělené mezerou uprostřed řádku.

Valteri

Jsem od fochu, ale nemůžu vědět vše. Zajímá mě, co všechno obnáší provoz na Balkáně. Týká se to jen smetáků a zabezpečovacích zařízení? Jinak…jaký typ „Vz“ je třeba Slovinsko, Chorvatsko? Díky 😉

a8n

PZB.

Kubze

Jsem si přečetl první větu a dál už nečtu.
Tolik chyb by snad nedal ani školák.
Pane Sůra, čtete si po sobě vúbec nově přidané příspěvky ? Snad u každého je poslední dobou v diskuzi upozornění na chybu.

Martin K.

Jistý kuchař řekl něco ve smyslu, že nedokonalost je znakem ruční práce. Tady je to známkou toho, že článek pan Sůra nekopíroval… 🙂

Xaver

Doufám, že svoji práci taky vždy po sobě kontrolujete a odevzdáváte ji v perfektním stavu 😉

Standa

Ale no tak, snad nechcete porovnávat práci profesionálního novináře s příspěvky nás amatérů.

Hajnej

Já jsem už trochu staršího data narození, takže za mých školních let se toho na internetu ještě moc diskutovat nedalo, nicméně přesto jsem se při češtině o používání příjmení v 5. pádu dozvěděl i to, že to rozhodně není žádné dogma. Nemá se používat u příjmení cizojazyčných (tedy žádné pane Richtře) a ani tam, kde je výsledek nepříliš libozvučný (např. okřídlené cimrmanské Mikoffffče).
A když k tomu přidáte, že učitelky na Z(D)Š měly „bohulibý“ zvyk oslovovat nás příjmením, tak se nesmíte moc divit, že mnozí z nás příjmení ve vokativu nemají v oblibě tak nějak všeobecně…

Xaver

5. pád se dá ještě přejít, ale co to „vúbec“? Když chci kritizovat pravopis jiných, tak bych si ho měl nejdřív sám po sobě zkontrolovat 😉

MildaIV

ů je přežitek, který v moderní češtině už nemá žádný smysl. Teda pokud to čtete jako naši prapředci „vuobec“, pak se Vám hluboce omlouvám. Dokonce to chtěli zrušit už komunisti, ale náklady na tento krok jim přišli neadekvátně vysoké.

Xaver

Hezká snaha, ale jste úplně mimo 😉

Jiří Kocurek

Náklad_y… přišl_i A na shodu přísudku s podmětem si soudruzi chtěli posvítit taky, žejo?