Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Železničáři zmodernizují za osm miliard trať z Budějovic do Písku a Horažďovic

Číčenice patří mezi stanice, které čeká modernizace. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Číčenice patří mezi stanice, které čeká modernizace. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty chystá na první polovinu 20. let projekt velké modernizace trati z Českých Budějovic přes Protivín do stanice Horažďovice předměstí. Součástí modernizační akce bude i odbočka z Protivína na Písek, kde bude protažena elektrifikace až do centra ke stanici Písek město.

Plány jsou rozděleny na dvě části, etapa od budějovické čtvrti Nemanice k Protivínu a Písku vyjde na více než pět miliard korun, odhady pro zbývající část tratě z Protivína k Horažďovicím předměstí hovoří o více než třech miliardách. Stavby by se měly uskutečnit v letech 2023 až 2026, aktuálně se rozběhla příprava, SŽDC hledá projektanta.

Schéma trati České Budějovice - Plzeň. Autor: SŽDC
Schéma trati České Budějovice – Plzeň.
Autor: SŽDC

Kromě protažení elektrifikace do centra Písku se hlavní trať dočká například nového zabezpečovače, napojení na pražský dispečink a především modernizace stanic. To se týká Hluboké nad Vltavou, Zlivi, Dívčic, Číčenic, Protivína, Putimi, Písku, Písku město, Ražic, Čejetic, Katovic a Střelských Hoštic. Vzniknou zde mimo jiné mimoúrovňová nástupiště. Rekonstrukce stanice Strakonice proběhla už v letech 2014 až 2015.

Zvýší se i rychlost. „Rychlosti 160 kilometrů v hodině je dosahováno v úseku Protivín – Strakonice, v úseku Nezvěstice – Starý Plzenec je pak navržena rychlost 150 kilometrů v hodině. V ostatních úsecích tratě se rychlost pohybuje zpravidla v rozmezí 110 až 140 kilometrů v hodině,“ nastínil plány mluvčí SŽDC Marek Illiaš. SŽDC ovšem nepočítá se zdojkolejněním, dvě koleje tak zůstanou pouze mezi Zliví a Číčenicemi. Naopak zdvojkolejnění chystá správa železnic v úseku stejné tratě od plzeňského Koterova do Nepomuku.  O desetimiliardovém projektu už deník Zdopravy.cz informoval minulý týden.

23 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Pro redakci a nejen ji.
    Prosím pěkně, stejně jako jiná odborně nepolíbená media, tak i tento oborový web používá zavádějící a až urážlivé formulování těch (lidí, institucí, jednotlivců), kteří něco, někdy a někde chtějí, nebo dělají. Viz. nadpis této zprávy.
    „Železničáři zmodernizují“.
    Teto zjednodušující a tzv. povšechné označení toho (těch), který (kteří) má (mají) něco udělat.
    Řadový zaměstnanci v tomto případě SŽDC, nic takového nechystají a ani nemohou udělat.
    Řadový zaměstnanci „TI“ ŽELEZNIČÁŘÍ mají úplně jinou pracovní náplň, a ta by se zjednodušeně dala popsat takto: „Svým každodenním snažením udržují ten bordel v chodu“.
    Rozumíme si.

    • Ajzbonáci modernizují trať.
      Prosím Vás, kde žijete a zkuste večer si rozsvítit anebo sundat tu deku.

    • Železniční část alokace OPD2 sotva vystačí na letos zahajované stavby.

    • Aspoň něco? Na jih povede nejvelkorysejší koridor, ačkoliv tam de facto nejezdí nic. Nákladní doprava žádná, osobní vlaky žádné… Co byste tam chtěli? VRT pro vlak za 4 hodiny?

    • franta jouda: pokud mám informace, tak náklad přes Horní Dvoriste chtěli omezit na rakouské straně, protože preferují jiné tratě.

    • No tak jestli tam jezdí vlaky, které se cestou přes ČR musí 3x přepřáhnout (a to minimálně jednou za modrou laminátku), a pak se předají OeBB Cargo, drahému jako pes, tak se nedivte, že to jezdí po silnici.

      V Budějicích by mohli být rádi za slušné spojení do Prahy a Plzně a s trochou odvahy i do Brna. 😀

    • michal: alternativou pro cargo jsou vicesystemove lokomotivy.
      A spojení Českých Budějovic s Plzní je časově konkurenceschopné s auty, do Prahy by to po dokonceni koridoru v úseku Sudomerice – Votice mohlo být časově zajímavé také. Bohužel trať do Brna je časově pomalejší i proti autobusum.

  • Když už do toho konečně budou sypat peníze – tak by to měli zvoukolejnit celý a udělat z toho standartní koridorovou trať…

    • Už tohle je ekonomicky na hraně – varianta Bp – se zdvoukolejněním do Horaždovic-předměstí – pokud se ukáže v průběhu stavby, že by to ekonomicky nevyšlo, tak nelze vyloučit realizaci i jiných variant, např. Dp (zdvoukolejnění pouze Plzeň – Blovice a mezi odb. Ždírec uPlzně a Odb. Srby dvoukolejná vložka – zbylé dva úseky mezi Blovicemi a Nepomukem jednokolejné) nebo Ap(mod) , což je co se týče jedno/dvoukolejnosti stávající stav.

  • Pro JČ? Škoda peněz. Na ukrádání peněz určených provozu veřejné dopravy modernizací netřeba. To ošéfovali pánové Borovka s panem Kubou již s notným předstihem přes různé koně, kupř. z GW. Sofistikovaně řízený útlum veřejné dopravy (úbytek cestujících – 50% od r. 2008) + větší města ucpávaná oa dojíždějících s nemožností parkování mi dávají za pravdu. Koncepce hloupá, bezohledná a stále dle přiblblých „postulátů“ senila Žemličky nemůže většině obyvatel přinášet kýžený efekt. Ani to nebylo jejím cílem, bohužel.

    • Tento rok narostl objem regionální železniční dopravy v Jihočeském kraji v průměru o 10 %, změny se týkají zejména této trati a dílčích změn na ostatních tratích v rámci kraje, například 199, 196+5, 229, 220, 201.

    • MS: 10%? Čeho? Vlkm? Já měl na mysli počty cestujících, které byly v průběhu minulých deseti let bezohledně vyhnány do aut. A kteří se vrátí do vlaků/busů jen na základě velice tvrdých parkovacích restrikcí v převažujících cílech jejich cest – ve městech (cehož se konečně začíná využívat). Těch přiobjednaných 10% beru jako jistý druh přiznání „dělali jsme to blbě, když jsme 10 let jen rušili a t. zv. šetřili – na kapesné-,přepískli jsme to s kradením peněz na dopravní obslužnost“ – „tak něco přidejte, ať to tak nebije do očí, nakapsováno už máme“, Žemlička, než skapal to blbě prodával do novin, teď není na koho průšvih hodit. A hlavní vykonavatel všech těchto vypečených manipulací bude asi předseda ČSSD, to je gól. Mám otázku: Také tak po mafiánsku toto muselo probíhat v jiných krajích, či je to JČ specifikum? A dá se posun (+10%) vůbec nazvat alespoň blýskáním na lepší časy?

    • Ano, naprostý souhlas, Jikord odkladiště politiků napříč spektrem, budující dispečink na své úmyslné nepřípoje, faktická likvidace železniční dopravy v kraji, nechuť či neschopnost vedení kraje cokoli dělat, nastavené finanční toky, neplnění smlouvy GW nikoho nezajímá….. to vše musí daňový poplatník unést a hledat místo na zaparkování pro své auto

  • Mimoúrovňové nástupiště ve Střelských Hošticích bude super. -) Hlavně pro těch pár lidí, co tam vystupuje a nastupuje.
    Jinak si myslím, že by z Číčenic do Protivína mohla přibýt druhá kolej. Mám pocit, že SŽDC má pozemky pro zdvojkolejnění celé trasy a jsou na to nastaveny i ochranná pásma.

    • tak hlavně by to chtělo druhou kolej protáhnout ze Zlivu do Budějc

    • nojva: tam se to bude řešit az v zavislosti na trasu koridoru z Sevetina do Nemanic.