Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Železničáři zmodernizují za osm miliard trať z Budějovic do Písku a Horažďovic

Číčenice patří mezi stanice, které čeká modernizace. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Číčenice patří mezi stanice, které čeká modernizace. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty chystá na první polovinu 20. let projekt velké modernizace trati z Českých Budějovic přes Protivín do stanice Horažďovice předměstí. Součástí modernizační akce bude i odbočka z Protivína na Písek, kde bude protažena elektrifikace až do centra ke stanici Písek město.

Plány jsou rozděleny na dvě části, etapa od budějovické čtvrti Nemanice k Protivínu a Písku vyjde na více než pět miliard korun, odhady pro zbývající část tratě z Protivína k Horažďovicím předměstí hovoří o více než třech miliardách. Stavby by se měly uskutečnit v letech 2023 až 2026, aktuálně se rozběhla příprava, SŽDC hledá projektanta.

Schéma trati České Budějovice - Plzeň. Autor: SŽDC
Schéma trati České Budějovice – Plzeň.
Autor: SŽDC

Kromě protažení elektrifikace do centra Písku se hlavní trať dočká například nového zabezpečovače, napojení na pražský dispečink a především modernizace stanic. To se týká Hluboké nad Vltavou, Zlivi, Dívčic, Číčenic, Protivína, Putimi, Písku, Písku město, Ražic, Čejetic, Katovic a Střelských Hoštic. Vzniknou zde mimo jiné mimoúrovňová nástupiště. Rekonstrukce stanice Strakonice proběhla už v letech 2014 až 2015.

Zvýší se i rychlost. „Rychlosti 160 kilometrů v hodině je dosahováno v úseku Protivín – Strakonice, v úseku Nezvěstice – Starý Plzenec je pak navržena rychlost 150 kilometrů v hodině. V ostatních úsecích tratě se rychlost pohybuje zpravidla v rozmezí 110 až 140 kilometrů v hodině,“ nastínil plány mluvčí SŽDC Marek Illiaš. SŽDC ovšem nepočítá se zdojkolejněním, dvě koleje tak zůstanou pouze mezi Zliví a Číčenicemi. Naopak zdvojkolejnění chystá správa železnic v úseku stejné tratě od plzeňského Koterova do Nepomuku.  O desetimiliardovém projektu už deník Zdopravy.cz informoval minulý týden.

23 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Pro redakci a nejen ji.
    Prosím pěkně, stejně jako jiná odborně nepolíbená media, tak i tento oborový web používá zavádějící a až urážlivé formulování těch (lidí, institucí, jednotlivců), kteří něco, někdy a někde chtějí, nebo dělají. Viz. nadpis této zprávy.
    „Železničáři zmodernizují“.
    Teto zjednodušující a tzv. povšechné označení toho (těch), který (kteří) má (mají) něco udělat.
    Řadový zaměstnanci v tomto případě SŽDC, nic takového nechystají a ani nemohou udělat.
    Řadový zaměstnanci „TI“ ŽELEZNIČÁŘÍ mají úplně jinou pracovní náplň, a ta by se zjednodušeně dala popsat takto: „Svým každodenním snažením udržují ten bordel v chodu“.
    Rozumíme si.

    • Ajzbonáci modernizují trať.
      Prosím Vás, kde žijete a zkuste večer si rozsvítit anebo sundat tu deku.

    • Železniční část alokace OPD2 sotva vystačí na letos zahajované stavby.

    • Aspoň něco? Na jih povede nejvelkorysejší koridor, ačkoliv tam de facto nejezdí nic. Nákladní doprava žádná, osobní vlaky žádné… Co byste tam chtěli? VRT pro vlak za 4 hodiny?

    • franta jouda: pokud mám informace, tak náklad přes Horní Dvoriste chtěli omezit na rakouské straně, protože preferují jiné tratě.

    • No tak jestli tam jezdí vlaky, které se cestou přes ČR musí 3x přepřáhnout (a to minimálně jednou za modrou laminátku), a pak se předají OeBB Cargo, drahému jako pes, tak se nedivte, že to jezdí po silnici.

      V Budějicích by mohli být rádi za slušné spojení do Prahy a Plzně a s trochou odvahy i do Brna. 😀

    • michal: alternativou pro cargo jsou vicesystemove lokomotivy.
      A spojení Českých Budějovic s Plzní je časově konkurenceschopné s auty, do Prahy by to po dokonceni koridoru v úseku Sudomerice – Votice mohlo být časově zajímavé také. Bohužel trať do Brna je časově pomalejší i proti autobusum.

  • Když už do toho konečně budou sypat peníze – tak by to měli zvoukolejnit celý a udělat z toho standartní koridorovou trať…

    • Už tohle je ekonomicky na hraně – varianta Bp – se zdvoukolejněním do Horaždovic-předměstí – pokud se ukáže v průběhu stavby, že by to ekonomicky nevyšlo, tak nelze vyloučit realizaci i jiných variant, např. Dp (zdvoukolejnění pouze Plzeň – Blovice a mezi odb. Ždírec uPlzně a Odb. Srby dvoukolejná vložka – zbylé dva úseky mezi Blovicemi a Nepomukem jednokolejné) nebo Ap(mod) , což je co se týče jedno/dvoukolejnosti stávající stav.

  • 2023 – 2026? 😀 A teď tu o karkulce… Mafie ze SŽDC stejně ty peníze mít nebude…

  • Pro JČ? Škoda peněz. Na ukrádání peněz určených provozu veřejné dopravy modernizací netřeba. To ošéfovali pánové Borovka s panem Kubou již s notným předstihem přes různé koně, kupř. z GW. Sofistikovaně řízený útlum veřejné dopravy (úbytek cestujících – 50% od r. 2008) + větší města ucpávaná oa dojíždějících s nemožností parkování mi dávají za pravdu. Koncepce hloupá, bezohledná a stále dle přiblblých „postulátů“ senila Žemličky nemůže většině obyvatel přinášet kýžený efekt. Ani to nebylo jejím cílem, bohužel.

    • Tento rok narostl objem regionální železniční dopravy v Jihočeském kraji v průměru o 10 %, změny se týkají zejména této trati a dílčích změn na ostatních tratích v rámci kraje, například 199, 196+5, 229, 220, 201.

    • MS: 10%? Čeho? Vlkm? Já měl na mysli počty cestujících, které byly v průběhu minulých deseti let bezohledně vyhnány do aut. A kteří se vrátí do vlaků/busů jen na základě velice tvrdých parkovacích restrikcí v převažujících cílech jejich cest – ve městech (cehož se konečně začíná využívat). Těch přiobjednaných 10% beru jako jistý druh přiznání „dělali jsme to blbě, když jsme 10 let jen rušili a t. zv. šetřili – na kapesné-,přepískli jsme to s kradením peněz na dopravní obslužnost“ – „tak něco přidejte, ať to tak nebije do očí, nakapsováno už máme“, Žemlička, než skapal to blbě prodával do novin, teď není na koho průšvih hodit. A hlavní vykonavatel všech těchto vypečených manipulací bude asi předseda ČSSD, to je gól. Mám otázku: Také tak po mafiánsku toto muselo probíhat v jiných krajích, či je to JČ specifikum? A dá se posun (+10%) vůbec nazvat alespoň blýskáním na lepší časy?

    • Ano, naprostý souhlas, Jikord odkladiště politiků napříč spektrem, budující dispečink na své úmyslné nepřípoje, faktická likvidace železniční dopravy v kraji, nechuť či neschopnost vedení kraje cokoli dělat, nastavené finanční toky, neplnění smlouvy GW nikoho nezajímá….. to vše musí daňový poplatník unést a hledat místo na zaparkování pro své auto

  • A člověku zapínají mozkové závity, mimo jakou úroveň ta nástupiště budou ….

  • Mimoúrovňové nástupiště ve Střelských Hošticích bude super. -) Hlavně pro těch pár lidí, co tam vystupuje a nastupuje.
    Jinak si myslím, že by z Číčenic do Protivína mohla přibýt druhá kolej. Mám pocit, že SŽDC má pozemky pro zdvojkolejnění celé trasy a jsou na to nastaveny i ochranná pásma.

    • tak hlavně by to chtělo druhou kolej protáhnout ze Zlivu do Budějc

    • nojva: tam se to bude řešit az v zavislosti na trasu koridoru z Sevetina do Nemanic.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora