Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Průlom: Strabag stáhl stížnost, stavba koridoru Sudoměřice – Votice může začít

Koridor Praha - Tábor, foto: SŽDC
Koridor Praha - Tábor, foto: SŽDC

V oblasti velkých železničních zakázek se v krátké době udál už druhý překvapivý obrat. Poté, co Eurovia stáhla své podání na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže kvůli hostivařskému koridoru, učinila stejný krok i firma Strabag v případě stavby Sudoměřice – Votice. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil antimonopolní úřad i Správa železniční dopravní cesty.

„Správní řízení týkající se zadávacího řízení SŽDC „modernizace trati Sudoměřice-Votice“ bylo zastaveno, neboť navrhovatel vzal svůj návrh zpět,“ sdělil mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Mluvčí SŽDC Marek Illiaš následně dodal, že v pondělí bude podepsána smlouva se zhotovitelem. Tím je OHL ŽS.

Strabag své rozhodnutí komentuje stejně neurčitě jako před dvěma týdny Eurovia. „Tomuto rozhodnutí předcházelo pečlivé posouzení všech aspektů, ale nijak blíže jej komentovat nebudeme,“ uvedla mluvčí Strabagu Edita Novotná.

Strabag skončil s cenou 4,43 miliardy korun druhý. Vítězem komise po dlouhém zkoumání a vypořádání stovek připomínek vyhlásila firmu OHL ŽS, která nabídla nejnižší cenu (4,378 miliardy korun). OHL ŽS stavěla i navazující úsek z Tábora do Sudoměřic.

Úsek Sudoměřice – Votice je aktuálně největší sousto na poli železniční výstavby. V mnoha ohledech jde o výjimečný projekt. Téměř celý dvacetikilometrový úsek koridoru totiž vznikne na zelené louce mimo stávající trať, součástí stavby budou i dva tunely, dvacet mostů či zánik a vznik některých stanic.

25 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tady nejde o nějakou nenávist vůči lidem, kterým Babiš slevu slíbil. Tady jde o to, že tu vláda v demisi bez důvěry přehazuje lopatou miliardy a rozdává nekoncepční , neodůvodněné a snad i nevyžádané (studenti??) dárečky různým skupinám obyvatelstva bez ohledu na náklady. Skutečný důvod je prozaický a to, že Babiš chce vyvolat předčasné volby a kupuje si budoucí voliče. Že to zaplatíme my všichni je věc jiná. Sorry za off-topic.

  • Hmmm, nekdo jim pohrozil penalizaci v pristim vyberovem rizeni ?

  • tak to je v prdeli. 🙁 bohužel opět odklad nejméně o rok 🙁 všichni co dělají tyhle odvolání jsou psyhopati. proč se neodvolali už dřív???

    • … podle mě veřejnost hodně kritizuje, že se nestaví a navíc nedávno opět kontrolní úřad opět prohlásil, že dálnice v čr nebudou ani do roku 2050 a i vládní politici konečně začali kritziovat pseudoekology atd, takže lidé rozhodující o podobných věcech mají konečně podporu… 🙂

    • Vláďa: pán měl k obědu o něco více vtipné kaše než obvykle 😀 To si fakt myslíte, že o takovýchto věcech se rozhoduje někde na diskusních fórech?

    • Na OÚHS vyhodili šéfa odboru veřejných zakázek. Ale samozřejmě toto nemohlo samo o sobě způsobit stažení stížnosti…

  • Je zvláštní vidět, nakolik „čistky“ a nátlak pomohly „pokroku“. Kde jsou ti strážci demokracie? Nebo si opravdu myslí, že ta stažená dovolání k ÚOHS přišly jen tak z čistého nebe? Ten „luft“ nahoře má ale známý „libý odér“ žlutokvětého „mrví.tka“ české krajiny.

    • Tak bezva je to především pro betonářské lobby. Ale cestující to bez komplexní proměny cestovného ve veřejné dopravě do vlaků nepřitáhne.

    • Dotyčný zřejmě myslel jízdného a vládou navrhované 75% slevy pro některé skupiny. Zas tak moc se nezmění, osobně jsem pro. Ta nenávist k tomu a tím i k lidem, kterých se to týká, mě ale děsí.

    • tady jde zejména o časovou úsporu. kdokoli kdykoli pojede do tábora, budějovic, linze a naopak do prahy, benešova, tak ušetří dost času. 🙂

    • No jo no , každý kdo má nějakou výhodu, kterou já nemám je sráč. Bohužel myšlení spousty lidí….

    • Právě jsem přijel R Blaník do Prahy a obsazenost opět zalostná, kupé sotva po jednom. Jasný vzkaz cestujících, že za 169Kč se cestovat mezi ČB a Prahou vlakem nebude, když u konkurence se jede za 99Kč. Proto ta zmínka o potřebě komplexní změny jízdného. Desítky miliard za prolitý beton v krajině zatraktivnění vlakové dopravy nepomůže.

    • Proč by někdo z ČB jel vymetákem, co by se jinak jmenoval REx/Sp (pokud by ho neplatil stát), když může jet Ex7?

      Co se cestovného týče: Čím nižší jízdné, tím méně peněz na spoje. Takže sice pojedete za málo, ale nebude se nikam dát dostat. Je třeba najít rovnováhu. Přidat 6 MLD ČD na spoje v ZDO, tak jednak bude na nové soupravy a na zacelení všech taktových děr.

    • Milan: to jako myslíte vážně, že by jízdenka na 170 km měla stát 99 Kč, jinak je to drahý?
      To je podnákladová cena daná krátkodobým soupeřením nějakých autobusů.
      Železníce má být především kvalitní a rychlá, nikoliv takto sockovat.

    • Pokud vlaky vozí převážně vzduch, měl by dopravce hledat příčinu a adekvátně reagovat. Adekvátní reakce přišla zatím na spoje Praha Ostrava a Praha-Brno a pozitivní reakce cestujících, tj. využívání služby, se dostavila.

    • Milane, vy si nedate pokoj, ze. Znovu opakuji to co jsem vam dnes uz jednou napsal. Jizdne na tratich Praha Ova a Praha Brno je sice uzsne nizke, ale je to jen a jen dusledek zprasene iberalizace na ceskych kolejich. Jizdne z vydelecnych trati ma prispivat na provoz tech dotovanych, kterych je asi tak 99%.

      Vy byste nejradeji jezdil za desetnik na kilometr. Ze to lze provest jedine za cenu vyssich dani to vas uz netrapi, vy je pravdepodobne neplatite.

    • V pracovní dny není obsazenost pod Benešovem nic moc, na ten „rychlík“ by stačila třívozová velkoprostorová jednotka (druhou by ale chtělo připojit v Benešově).

    • Kdyz pouzivate slevy jako inkarta a treba i casovou jizdenku,tak jsou ceny o dost nizsi.levnejsi nez bus. At si jezdi kazdy jak chce ale vlaky rychliky diky modrrnizaci a zdvojkojeleni budou proste jezdit rychleji a muzou je vyuzivat i osoby bez auta (studenti,duchodci atd). Navic vsechna nadrazi v pze benesove tabore budejovicich jsou v centru,clovek nemusi resit parkovani. 🙂

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora