Obrazem: Firma Swietelsky Rail nasadila v tuzemsku nejmodernější podbíječku

Podbíječka firmy Swietelsky Rail. Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail. Autor: Swietelsky Rail

Na koridoru mezi Zábřehem na Moravě a Olomoucí byly v minulých dnech k vidění při práci unikátní stroje. Společnost Swietelsky

Na koridoru mezi Zábřehem na Moravě a Olomoucí byly v minulých dnech k vidění při práci unikátní stroje. Společnost Swietelsky Rail zde nasadila na běžnou údržbu vůbec nejmodernější strojní linku. Ta se skládá ze dvou strojů: podbíječky Stopfexpress 09-4X Dynamic a pluhu BDS 2000.

Koncern Swietelsky má takové linky dvě, jednu v Německu a druhou v Rakousku, do tuzemska zajela na práci ta německá.

Stopfexpress 09-4X Dynamic je první kontinuálně pracující čtyřpražcová podbíječka na světě s integrovaným dynamickým kolejovým stabilizátorem, má výkon až 2000 metrů za hodinu. Podle specialisty firmy Lukáše Vostrého je na světě podobných strojů pět. V případě potřeby lze nastavit dvou nebo jednopražcové podbíjení.

Podbíječku při práci doplnil stejně výkonný stroj BDS 2000 (ballast distribution system) na úpravu štěrkového lože.

Podbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPodbíječka firmy Swietelsky Rail.
Autor: Swietelsky RailPluh BDS-2000.
Autor: Swietelsky RailPluh BDS-2000.
Autor: Swietelsky Rail

„Linka se nasazuje především na koridorových tratích nebo hlavních tratích, kde je rozdělení pražců minimálně 60 centimetrů a lze tak využít mimořádný potenciál stroje. To z něho dělá nejvýkonnější strojní linku pro směrovou a výškovou úpravu koleje včetně dynamické stabilizace,“ vysvětluje Vostrý.

Strojní linka tak dokáže nahradit několik strojů a běžných podbíječek a umí najednou podbít čtyři pražce. Zabudovaný dynamický kolejový stabilizátor nahrazuje další stroj. Nasazení linky přitom umožňuje, aby vedlejší koridorová kolej byla v provozu a vlaky na ní projížděly rychlostí až 160 kilometrů v hodině.

Personál tvoří osm lidí. Čtyři strojníci obsluhují Stopfexpress 09-4X Dynamic a čtyři strojníci pak BDS 2000. Podle firmy mohou tyto stroje zkrátit výlukové časy o zhruba 30 až 40 procent oproti nasazení linek běžně dostupných na českém trhu.

Tagy koridor podbíječka Swietelsky Rail
6 komentářů