Infrastruktura Železnice

Požár zastavil koridor u Ostravy, vlaky nabíraly tříhodinová zpoždění

Hasiči likvidují požár podél koridoru mezi Ostravou a Přerovem. Foto: HZS ČR
Hasiči likvidují požár podél koridoru mezi Ostravou a Přerovem. Foto: HZS ČR

Jedna z nejvytíženějších tuzemských železničních tepen byla dnes několik hodin uzavřená. Provoz na koridoru jižně od Ostravy zastavil po poledni požár okolního porostu. Hořelo na dvou úsecích, Suchdol – Polom a Jistebník – Studénka. Vlaky se znovu rozjely až krátce před čtvrtou hodinou, některé nabraly i více než tříhodinové manko. 

Podle tiskové zprávy Hasičského záchranného sboru byla příčinou je technická závada na brzdovém systému jednoho z projíždějících vlak. K trati bylo vysláno celkem patnáct hasičských jednotek. 

Správa železniční dopravní cesty vlaky zastavila na žádost hasičů. Dá se přitom očekávat, že spoje všech dopravců budou dohánět zpoždění i nadále během dne kvůli obratu souprav. „Náhradní autobusovou dopravu se bohužel nepodařilo zajistit,“ píší České dráhy na svých stránkách. 

Letos jde už o několikátý případ, kdy požár podél trati zastavil provoz. V červnu došlo například k zastavení provozu na koridoru kvůli požáru u Lovosic, na konci července pak na trati Bakov nad Jizerou – Česká Lípa. Podle předběžných výsledků požár způsobila jiskra od vlaků s technickou závadou brzd. 

Štítky

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Nocne vlaky spolocnosti RegioJet a Leo express Z Prahy do Kosic aktualne meskaju 50 a 65 min

    • Dokud fungovala parní trakce, vyhořely „úhorky“ okolo tratí hned na jaře, když sešel sníh, takže pak už žádné velké požáry nevznikaly, protože toho, co od jara narostlo, nebylo mnoho. Po skončení pravidelného provozu páry nikomu mnoho roků nedocházelo, že okolí trati už jarní menší zahoření dávno neudržují v nezarostlém stavu, a výsledek toho neudržování je zřejmý.

  • Muselo jít vskutku o velkou akci, při pohledu na mapu mají hodinová zpoždění i spoje Pha – HB – Brno nebo Brno – Pha

  • V 15:25 hod. provoz v úseku Polom – Studénka obnoven, v úseku Suchdol nad Odrou – Studénka je nadále veden sníženou rychlostí.
    Postupně bude docházet ke stabilizaci provozu.

    Aktuální 3 rekordmani – SC 505 – 199 minut, Ex 142 + RJ 1012 – 182 minut

Newsletter

Partneři


Výběr editora