Cestovní ruch Železnice Zprávy

Oblíbený lůžkový vlak do Curychu má stopku. Kvůli výluce v Rakousku

Lužkové vozy WLABmz, foto: České dráhy
Lužkové vozy WLABmz, foto: České dráhy

České dráhy musí od 19. srpna přerušit provoz přímého lůžkového vlaku mezi Prahou a Curychem. Oblíbený spoj, kterému hrozil zánik a který nakonec jezdí přes Rakousko pod značkou nightjet, dostane stopku paradoxně v době, kdy je o jeho využití největší zájem.

Výluka mezi jihočeským Rybníkem a Lincem začne v sobotu 19. srpna a skončí až 12. září. Detailní informace o organizaci dopravy během výluky mají České dráhy na svých stránkách.

Zatímco běžné vlaky a expresy v tomto úseku nahradí autobusy, lůžkové a lehátkové vozy ale jezdit nebudou. „Bohužel mezi Prahou a Lincem není jiná vhodná trať pro odklonovou vozbu a lůžkový vůz je nutné kvůli údržbě v pražském depu dopravovat do jeho domovské stanice,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Podle něj se práce na trati odehrávají hlavně v Rakousku, kde mají trať na starost rakouské dráhy ÖBB. Výluku během prázdnin hájí, i když Českým drahám pokazí lehce byznys.

„Celá trať až do Lince je jednokolejná a v Rakousku je nyní navíc součástí příměstské dopravy systému S-Bahn s velmi intenzivním provozem v době školního roku. Proto již tradičně ÖBB směřuje výluky na této trati do období prázdnin a dovolených, kdy je zde menší provoz,“ vysvětlil Štáhlavský. Podle něj je pro ÖBB prioritní zajištění zajištění přepravy silné frekvence do škol a zaměstnání.

Díky rakouským drahám se noční spojení z Prahy do Curychu udrželo. Vlak původně roky jezdil přes Německo, ale Deutsche Bahn se rozhodly noční vlaky zcela zrušit. Část z nich převzaly ÖBB, trasování přes Rakousko je výsledkem dohody českého, rakouského a švýcarského dopravce.

O úspěšnosti spoje přes Rakousko svědčí rezervační systém, přes léto je obvykle lůžkový i oddílový vůz vyprodaný. „Spoj je opravdu úspěšný. Bohužel jsme se jednání o výluce neúčastnili,“ dodal obchodní ředitel JLV Jan Valeš.

Štítky

4 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Tak, když teď vidím, jak vichr poničil trať z Budějovic do Dolního Dvořiště, tak je ta výluka i na české straně. Naplánovali to přesně.

  • Měl jsem za to, že se jedná o komerční produkt společnosti ČD a že je čistě v režii tohoto dopravce. Pokud to tak je tak bych nedekova ÖBB, ale spíš ČD.

  • To by mne zajímalo, jestli Rakušaci budou dělat nejakou zásadnější modernizaci (něco ve stylu IV Koridor) nebo je to jen běžná údržba tratě bez nároku na zvýšení tratove rychlosti..

    • Tak pokud myslíte takové úpravy jako v úseku Benešov – Ševětín, tak to ani náhodou. Od Budějovic dolů se nepočítá v podstatě s ničím než běžnou údržbou v původní stopě. Nějaké Plány jako nová trať Budějovice – Krumlov – Linz (a varianty) jsou de facto zatím jen sen.