Železnice Zprávy

Leo Express chce proniknout do regionální železnice

Souprava Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Jan Sůra
Souprava Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Jan Sůra

Dopravní společnost Leo Express dnes oznámila, že se bude ucházet o provoz na dotovaných regionálních tratích. Firma připravuje nabídky pro kraje a hodlá se podílet na čerpání prostředků z operačního programu Doprava. Tam je zatím na obnovu regionálního vozidlového parku připraveno devět miliard korun.

„Pokud kraje otevřou trh více dopravcům, je Leo Express připraven investovat do nových vlaků pro regionální dopravu, včetně technologií jako jsou hybridní nebo bateriový pohon,“ uvedl generální ředitel Leo Expressu Peter Köhler.

Regionální železniční dopravu dnes zajišťují téměř výhradně České dráhy, a to na základě desetileté smlouvy, která vyprší koncem roku 2019. Celková dotace na provoz krajských vlaků činí téměř devět miliard korun ročně. Jenže naděje alternativních dopravců se mohou ukázat jako plané. Kraje se nečinností dostaly do časové tísně a většina směřuje k prodloužení smluv s drahami. Tendry už se nejspíš nestihnou. V úvahu nicméně připadá přímé zadání.

Štítky

2 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Proč ne, nafta tu nebude věčně. A zavést přímé vozy zpod drátů na odbočky s užitím automatických spřáhel by také nebylo od věci. Otázkou je zatím celková energetická náročnost jednotlivých řešení a jejich kombinací, nicméně zkoušet je třeba, aby železnice paradoxně neskončila s ropou, respektive aby byla energie vynakládána účelně. Jestliže se tomu brání jeden, nemělo by se v tom bránit druhému. Hlavně, ať to neskončí „náhradními“ auty.

  • Vlak na baterky? Ten Leošek se opravdu zbláznil.
    A co si asi tak představuje pod pojmem hybridní pohon? To bych opravdu rád věděl.