Autobusy Cestovní ruch Zprávy

FlixBus zavádí linku z Prahy do chorvatské Slavonie, zastaví na letišti v Budapešti

Setra Dosto (FlixBus), foto: Flixbus
Setra Dosto (FlixBus), foto: Flixbus

Autobusová společnost FlixBus zavede počínaje čtvrtkem novou mezinárodní linku z Prahy do chorvatské Slavonie. Trasa s frekvencí sedmkrát týdně v obou směrech povede přes Brno, Bratislavu, Budapešť, Beli Manastir, Osijek a Dakovo, konečnou je Slavonski Brod. Slavonie leží na pomezí hranic Chorvatska, Srbska a Bosny a Hercegoviny, jejím ekonomickým centrem je stotisícový Osijek.

Autobusy FlixBusu cestou zastaví i na letišti v Budapešti, čímž budou konkurovat RegioJetu, který každodenní spojení na největší maďarské letiště zavedl v první polovině února. RegioJet na letiště prodloužil jeden za svých pěti spojů na lince Praha – Budapešť.

„Nové spojení českým zákazníkům přináší možnost navštívit region východního Chorvatska, kam dřív bylo obtížné se dostat. Stejně tak se turisté z Osijeku mohou nově dopravit do středoevropských hlavních měst, jako je Praha nebo Bratislava,“ uvedla mluvčí FlixBusu Martina Čmielová.

Z Prahy bude spoj vyrážet ráno v 9:20, z Brna je plánovaný odjezd na 12:10 a na letiště v Budapešti dorazí v 17:20. Ze Slavonskiho Brodu zpět budou autobusy odjíždět denně v 7:45 a cesta potrvá přibližně 13,5 hodiny. Letiště v Budapešti budou spoje směrem na Prahu opouštět v 13:25. FlixBus dosud přímé spojení Prahy a letiště v Budapešti nenabízel, zelené autobusy trasu ukončovaly v centru města. Na letiště bylo dříve možné dostat se s jedním přestupem ve Vídni.

Pokud jde o spojení na letiště Budapešť, nabízí RegioJet zcela odlišné časy. Z Prahy má jeho autobus odjezd ve 23 hodin, z Brna v půl druhé ráno a z Bratislavy ve 3:15. Na letišti Ferencze Liszta je v 6:45 ráno. V opačném směru vyjíždí žlutý autobus z budapešťského letiště dopoledne v 10:15, do Brna má příjezd v 16.00 hodin a do Prahy pak v 18:30. RegioJet rovněž od 25. května posílí linku do chorvatského Splitu.

14 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Flixbus posílá do ČR šmejd busy. Doufám, že si tu vyláme zubz i přes extrémně nízké ceny, za které kdysi jezdil Jančura i ČD (Praha-Brno asi rok 2008 bus za 50Kč, vlak za 35Kč)

  • Hmm tak koukam ze to tu nikomu nedocvaklo… smutne..
    Jde defakto o 2 spojené linky – spojeni Slavonie s Budapesti a letistem kam se ze Slavonie jezdi za praci a kde ma prakticky monopol Orangeways… a druha pulka je klasika pra-br-bla-bud kde ma.prakticky monopol Regiojet….

    • No, a tím spíše mě překvapuje (jak už jsem ostatně napsal), že ten autobus nezastavuje na více místech v Maďarsku …

    • jo je to boj, akorát by mně zajímalo, kolik ty česky nemluvící řidiči mají karet do tachografu a po kolika hodinách je mění.

    • Petr.r Kolik tě platí Jančurák za ty sračky co tady zvracíš? Flix si to kontroluje online sám a má přísnější předpisy než je Aetr. A je velmi rád když by někoho přistihl, firma dostane krácení fakturace a přijde o linku.
      Třeba Mnichov by z Prahy ujel jeden ale jedou dva, protože v noci nesmiˇ jeden řidič jet víc jak 3h.
      Ty víš úplný ale úplný hnědý ze zadele!!!

    • jančurobijci:
      Co má být, prosím, zajímavějšího na běžném autobusovém spojení Prahy s Vídní (navíc nikoli s letištěm, ale pouze s městem) proti autobusové lince do Chorvatska do oblasti, kam mu ani železnice v současnosti naprosto nemůže konkurovat?
      Mě spíše překvapuje, že ta linka FlixBusu nemá naplánováno zastavování na více místech v Maďarsku, minimálně někde na jihu země – pouhé budapešťské letiště asi příliš zajímavým cílem či počátkem cesty pro občany ČR nebude.

    • Ta linka Praha-Wien je opravdu zajímavější než linka v článku… Jinak je na ní ale krásně vidět jak Flixbus v Česku zatím s plánováním linek tápe – na dlouhé lince do Slavonie klidně zastaví v Brně na těchto linkách Praha-Vídeň evidentně jede přes Brno, ale ani je nenapadne ani zastavit po cestě v Modřicích, když už do centra Brna nechce zajíždět…

      No ale třeba chce jezdit o třetinu prázdnější… U busů Regiojetu, co jsem pozoroval, 1/3 nastoupí ve Vídni na letišti, 2/3 ve Vídni na Stadiónu, 1/3 vystoupí a zase nastoupí v Brně, pak jim jede plný bus do Prahy…

    • A co je na tom zajímavější? Je to nová linka nebo redukce stávající? z CIS to nejde už poznat..

    • Jan Sůra: Ta linka je nová, jinak bych to sem nedával.
      Přijde mi osobně zajímavější nový spojení 4x denně do Vídně, než jedenkrát do Budapešti.
      Navíc rychlejší, než nejčastěji jedoucí busová konkurence.

      To, že nezastavuje v Brně, jsem samoz. zaznamenal.

    • U Regiojetu mají reklamu zmáknutou líp, řekl bych. I u ČD došlo ke zlepšení.
      Asi Flixu v Německu stačí to, co předvádí u nás….

    • Jsem si v rychlosti spočítal zítřek a Flixbus by měl jet z Prahy do Vídně 16x.
      To mě nenapadlo, že toho mají už tolik.
      I když na linku Berlín – Záhřeb bych asi osobně moc nespoléhal…

    • kulhán-děkuji za odpověd, není rozhodující jedna linka, ale kolik linek.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora