Autobusy

RegioJet zdvojnásobí počty spojů do Chorvatska, díky dálnici zrychlí do Vídně

Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency
Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency

Společnost Student Agency navýší přes léto na dvojnásobek počet autobusových linek, které vypraví pod značkou RegioJet mezi Prahou a Splitem. Kromě toho přidá další spoje na linkách do Švýcarska a Německa.

První změny v mezinárodních jízdních řádech už firma oznámila v centrálním informačním systému jízdních řádů. „Dojde k velkému posílení na mezinárodních linkách,“ řekl mluvčí Aleš Ondrůj. Expanze přichází poté, co firma na přelomu roku opustila některé dálkové mezinárodní trasy, například skončila s linkou do Osla nebo Pasova.

Loni spuštěná linka do Chorvatska bude jezdit nově namísto jednou týdně dvakrát týdně. K odjezdu v pátek z Česka přibude ještě úterní odjezd se středečním návratem. Jde o linku z Prahy do Splitu, která zastavuje u většiny významných letovisek u Jadranu. „Současně počítáme s posilováním spojení. Stejně jako v loňském roce, kdy na lince jezdily dva autobusy,“ dodal Ondrůj.

Oproti loňskému létu se navýší o jeden pár spojů na třikrát týdně linka do Ženevy, třikrát týdně budou autobusy pokračovat do francouzského Lyonu.

Největší expanzi firma chystá s autobusy na trase, kde už dnes je velká konkurence: mezi Prahou a Berlínem. Konkrétní jízdní řád ale ještě neprozradila. „Na trase do Berlína a Hamburku plánujeme výrazné rozšíření počtu spojů. Důvodem je rozšíření vnitrostátního provozu v rámci Německa,“ upřesnil Ondrůj. RegioJet už loni ohlásil v reakci na vstup FlixBusu na český trh, že půjde do Německa, kde má FlixBus už téměř monopol v dálkové autobusové dopravě.

Jednou ze změn je i kratší jízdní doba z Brna do Vídně u autobusů. Důvodem je dokončení dálnice na rakouské straně k hranicím. Od 26. března mění RegioJet jízdní řád tak, že ve své konečné stanici na vídeňském letišti bude o deset minut dříve. Výjimkou je pouze první ranní spoj z Prahy, kde si firma nechala stále stejnou dobu jízdy kvůli ranní špičce ve Vídni.

Štítky

11 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Před náborovou kanceláří RJ stojí zástupy řidičů autobusu a čekají na práci. Každý s mnohadenní praxí a někteří najeli i 5000 km busem nebe náklaním autem v životě. Radim jim slibuje velké peníze. A pánové zvyklí max. na sorku jsou chloubou RJ. Autobusy budou rychle přestavěny, wi-fi rychlejší , jsme před nejlepší. A to vynikajicí kafe. Hadice na vodu se válí na Florencii ve….. Pak šup a ní do barelu. To potom chutná kapučíno.

    • Komicky je ze jim teď vyměňují ty barely za čistý, ale tu vodu do nich nosi spinavejma konvema a hadici. Hygienu na ně!!!

    • Byl jsem ve Florencii v Toskánsku Regiojetem ale hadice se nikde nevalela 😂

  • Jakože vnitrostátní spoje a celé linky ruší, a zavádějí mezinárodní? Ajo, Flixbus..

  • Já bych celkem rád jezdil autobusem na takové vzdálenosti, ale ne na takových sedačkách.

    • Ještě lépe by se cestovalo v komfortním Bmz vagonu, pokud by mezinárodní jízdenky klesly na přijatelnou úroveň, jak se právě děje v tuzemsku. Na dálkové cesty po Evropě je vlak ideální, jen jízdné je mimo realitu, obvykle dražší než letadlo:(

    • „Na dálkové cesty po Evropě je vlak ideální, jen jízdné je mimo realitu, obvykle dražší než letadlo:(“
      V případě Vídně (a Rakouska vůbec) je důvod zřejmý: protože Rakušák …
      On je na bývalé „železné oponě a v bývalém „východním bloku“ jeden zásadní problém zvýrazňující dost velký rozdíl mezi vnitrostátními tarify „východních“ zemí (obvykle navíc poskytujícími různé slevy ve vnitrostátní dopravě) a mezinárodním tarifem: zatímco v západní Evropě je běžné, že vnitrostátní tarif „nekončí“ přímo na hranici a oba sousední státy mají společnou pohraniční přechodovou stanici (PPS) na území jednoho z nich, do níž platí vnitrostátní tarify obou zemí (např. do Salzburgu platí z německé strany tarif vnitrostátní DB), v bývalém „východním bloku“ (uvnitř něho i na jeho vnějších hranicích) platí, že platnost vnitrostátního tarifu končí v PPS, kterou má každý stát vlastní (i když teď už často jen formálně), resp. na státní hranici (fakticky pouze teoreticky, protože tam není zastávka), a přeshraniční úsek mezi PPS je možno překonat jen s použitím mezinárodního tarifu, nebo případně na základě dvoustranného ujednání s použitím nějakého speciálního tarifu pro „malý pohraniční styk“ (MPS), který ale má různá omezení bránící tomu, aby jej bylo možno snadno využívat i v dálkové dopravě – takže „dálkovým“ cestujícím většinou nezbývá než cestovat za mezinárodní tarif, který je v případě ČR o dost dražší než vnitrostátní (v „západních“ zemích je rozdíl v sazbách vnitrostátních tarifů a mezinárodního tarifu výrazně menší). A protože ÖBB už nejsou ochotny poskytovat mezistátním cestujícím takové slevy jako v minulosti, je běžné jízdné pro Čechy příliš vysoké a levnější cestování lze praktikovat jen v omezené míře a komplikovaněji (předprodej, objednání přes „e-shop“, apod.) pomocí speciálních nabídek („Včasná jízdenka“, „City Star“, atd.)

    • ČD komplikují mezinárodní cestování o to víc, že nelze v e-shopu ani zjistit cenu, např. Praha-Split zjistí Můj vlak pouze jedno spojení za den, ale jízdenku koupit nelze, neukáže ani počet km celkem:/

    • Jako sorry ale zrovna RegioJet má v irizaru Pb ty nejlepší sedačky co jsem v busu kdy viděl

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora