Autobusy

RegioJet zdvojnásobí počty spojů do Chorvatska, díky dálnici zrychlí do Vídně

Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency
Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency

Společnost Student Agency navýší přes léto na dvojnásobek počet autobusových linek, které vypraví pod značkou RegioJet mezi Prahou a Splitem. Kromě toho přidá další spoje na linkách do Švýcarska a Německa.

První změny v mezinárodních jízdních řádech už firma oznámila v centrálním informačním systému jízdních řádů. „Dojde k velkému posílení na mezinárodních linkách,“ řekl mluvčí Aleš Ondrůj. Expanze přichází poté, co firma na přelomu roku opustila některé dálkové mezinárodní trasy, například skončila s linkou do Osla nebo Pasova.

Loni spuštěná linka do Chorvatska bude jezdit nově namísto jednou týdně dvakrát týdně. K odjezdu v pátek z Česka přibude ještě úterní odjezd se středečním návratem. Jde o linku z Prahy do Splitu, která zastavuje u většiny významných letovisek u Jadranu. „Současně počítáme s posilováním spojení. Stejně jako v loňském roce, kdy na lince jezdily dva autobusy,“ dodal Ondrůj.

Oproti loňskému létu se navýší o jeden pár spojů na třikrát týdně linka do Ženevy, třikrát týdně budou autobusy pokračovat do francouzského Lyonu.

Největší expanzi firma chystá s autobusy na trase, kde už dnes je velká konkurence: mezi Prahou a Berlínem. Konkrétní jízdní řád ale ještě neprozradila. „Na trase do Berlína a Hamburku plánujeme výrazné rozšíření počtu spojů. Důvodem je rozšíření vnitrostátního provozu v rámci Německa,“ upřesnil Ondrůj. RegioJet už loni ohlásil v reakci na vstup FlixBusu na český trh, že půjde do Německa, kde má FlixBus už téměř monopol v dálkové autobusové dopravě.

Jednou ze změn je i kratší jízdní doba z Brna do Vídně u autobusů. Důvodem je dokončení dálnice na rakouské straně k hranicím. Od 26. března mění RegioJet jízdní řád tak, že ve své konečné stanici na vídeňském letišti bude o deset minut dříve. Výjimkou je pouze první ranní spoj z Prahy, kde si firma nechala stále stejnou dobu jízdy kvůli ranní špičce ve Vídni.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Josef
Host
Josef

Před náborovou kanceláří RJ stojí zástupy řidičů autobusu a čekají na práci. Každý s mnohadenní praxí a někteří najeli i 5000 km busem nebe náklaním autem v životě. Radim jim slibuje velké peníze. A pánové zvyklí max. na sorku jsou chloubou RJ. Autobusy budou rychle přestavěny, wi-fi rychlejší , jsme před nejlepší. A to vynikajicí kafe. Hadice na vodu se válí na Florencii ve….. Pak šup a ní do barelu. To potom chutná kapučíno.

jančurobijci
Host
jančurobijci

To má být pro zamání, nebo okolika?

petr.r
Host
petr.r

Pepa-čsad?

Kulhán
Host
Kulhán

Komicky je ze jim teď vyměňují ty barely za čistý, ale tu vodu do nich nosi spinavejma konvema a hadici. Hygienu na ně!!!

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Byl jsem ve Florencii v Toskánsku Regiojetem ale hadice se nikde nevalela 😂

aldik
Host
aldik

Jakože vnitrostátní spoje a celé linky ruší, a zavádějí mezinárodní? Ajo, Flixbus..

Jan
Host
Jan

Já bych celkem rád jezdil autobusem na takové vzdálenosti, ale ne na takových sedačkách.

Milan
Host
Milan

Ještě lépe by se cestovalo v komfortním Bmz vagonu, pokud by mezinárodní jízdenky klesly na přijatelnou úroveň, jak se právě děje v tuzemsku. Na dálkové cesty po Evropě je vlak ideální, jen jízdné je mimo realitu, obvykle dražší než letadlo:(

redakce
Člen

„Na dálkové cesty po Evropě je vlak ideální, jen jízdné je mimo realitu, obvykle dražší než letadlo:(“ V případě Vídně (a Rakouska vůbec) je důvod zřejmý: protože Rakušák … On je na bývalé „železné oponě a v bývalém „východním bloku“ jeden zásadní problém zvýrazňující dost velký rozdíl mezi vnitrostátními tarify „východních“ zemí (obvykle navíc poskytujícími různé slevy ve vnitrostátní dopravě) a mezinárodním tarifem: zatímco v západní Evropě je běžné, že vnitrostátní tarif „nekončí“ přímo na hranici a oba sousední státy mají společnou pohraniční přechodovou stanici (PPS) na území jednoho z nich, do níž platí vnitrostátní tarify obou zemí (např. do… Číst vice »

Milan
Host
Milan

ČD komplikují mezinárodní cestování o to víc, že nelze v e-shopu ani zjistit cenu, např. Praha-Split zjistí Můj vlak pouze jedno spojení za den, ale jízdenku koupit nelze, neukáže ani počet km celkem:/

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Jako sorry ale zrovna RegioJet má v irizaru Pb ty nejlepší sedačky co jsem v busu kdy viděl