Zakázku na proměnu tramvají T3 na „wany“ v Praze vyhrál Pragoimex

Proměna tramvají na částečně nízkopodlažní vyjde DPP podle smlouvy výrazně dráž, než byla odhadovaná cena.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondros

Jen úvaha, proč se nemodernizovaly radši T6A5 na „wany“? To skutečně technické řešení Tšestek neumožňovalo střední nízkopodlažnou část nebo by bylo drahé vyvíjet nový typ tramvaje a jelo se na osvědčeném kopytě T3?

Y.K.

Skříň pro Wanu je dávno schválená modernizace T3. Schvalovat modernizaci T6 se nikomu chtít dělat nebude a když z ní stejně skoro nic nezbyde, tak to ani nemá moc význam.

PvvS

Wana nemá konstrukčně s původní T3 skoro nic společnýho.. proč vyvíjet atyp skříň pro nějakých 200 T6 ve 3 městech (u nás), když ty byly hromady T3 všude možně a navíc ve stádiu Go, nebo šrot. T6 ve stejné době byly zánovní vozy.

Ondros

Díky oběma za vysvětlení 😉

SYN

Ano, za prvé je T3 mnohem víc než T6, a za druhé byl stav „průměrné“ T3 podstatně horší takže často bylo NUTNÉ skříň měnit (ne jen spravovat) no a když už se mění, tak ai je blbost to udělat celé vysoké kduž už to jde i líp…
To je hlavní myšlenka „wanové“ skříně VarCB3 v částečně nízkopodlažním provedení.
Odhaduju že k podobné „totální“ reko T6A5 nebude moc docházet protože jich je poměrně málo a dneska už je dost jiných možností…

Luděk

Pro mě je zásadní neschopnost DPP si ty vozy kompletovat sám.
Za rok nedokázali složit ani jeden vůz to je ostudné

Paolo

Zaměstnance vzhledem k možnostem rozpočtu nezaplatiš jak by bylo vhodné a tým pádem ti chybi…a kvůli tomu nemůžeš uvolnit několik partií specializovaných dělníků na modernizace když musíš stíhat provoz ..

Peeetr

Praha je pak tedy buď město chudší nebo totálně neschopné vůči Brnu.

SYN

Anebo jsou třeba v Praze „dražší lidi“?

Jan

Pokud se mi zakázka zdraží o 150 mega tak pořád trváte na tom, že se mi nevyplatí zaplatit podstatně lépe svoje zaměstnance, abych jich měl dostatek?

Luděk

Teď se musím zastat Paola protože když nemáte peníze na zaplacení ÚD tak hold od nich nemůžete čekat zázraky a ne že je toto výběrové řízení OK.
Pak taky můj zkreslený pohled na věc Brňáka který je zvyklý na nové EVO2 každé cca pátý měsíc od dodání vozové skříně (hlavně je úplně jiný tlak ba skládání těchto vozů)

XYYY

Kapacita zaměstnanců úrdžby DPP je zjevně plně vytížena jednak tzv. periodickou údržbou – plánované prohlídky po najetí, výrobcem stanoveného, počtu kilometrů do stanoveného stupně údržby, jednak odstraňováním následků „násilného“ poškození – nehodové události v provozu …
Pakliže se má ta modernizace / rekonstruce provést ve smysluplném časovém období, tak to nelze „šmudlat“ v době – kdy máme čas, protože nemáme nic jiného na práci – ale je, pokud ta vozidla potřebuji, mimo jiné proto, že jiná složka DPP „prodlužuje“ tramvajovou síť, tudíž se zvyšuje turnusová potřeba vozidel …

PepaM

Noční tramvajová doprava „funguje“ i v Mostě a Litvínově, linka č. 40, byť jsou na ní tedy vedeny jen 2 páry spojů.
http://dpmml.cz/data/jr_mhd-2022/linka_40_vyluka.pdf

Frantík

Na odvoz opilců dostatečné 😀

medical_examiner

Tak nějak, kdo jiný tak může cestovat o půlnoci…

tarten

Třeba já. Ale ne v Litvínově.

tarten

… Ale když ty spolucestující vidím, tak mi přijde
a) mnohem lepší mít ji vysokopodlažní, je to dobrá bariéra pro to, aby cestující musel prokázat, že své promile (ne-li procento) zvládá natolik, že překoná schůdky a
b) že by Pražská organizace vozíčkářů měla dát reálný odhad jízd vozíčkářů v těch nočních tramvajích mezi opilci, podezírám je, že je to jen planá buzerace. Případně by byl zajímavý výpočet, kolik (set) tisíc by pak stála jedna noční jízda vozíčkáře, jestli se kvůli tomu musí nízkopodlažnost dělat. Jsem k integrování vozíčkářů do společnosti velmi příznivý, ale všechno má svou racionální mez.

Roman Soudný

K těm vozíčkářům: možná by nakonec bylo levnější a rychlejší mít dvě-tři dodávky a na vyžádání je přepravit (nebo jim rovnou proplatit taxi) než vyrábět extra tramvaje.

tarten

Naprosto souhlasím. DPP mají takové malé autobusy co jezdí na „vozíčkářské“ lince.

Jiří Kocurek

To brzo, „Wany“ to měly být už rovnou při předchozí modernizaci.

PepaM

No, ideálně se modernizovat neměly vůbec a kromě 250 ks 15T se měly nakoupit další nové tramvaje různých délek včetně obousměrných. Ale realistickým pohledem ano, když už byla potřeba modernizovat staré šroty, měly se rovnou znízkopodlažnit už tehdy.

medical_examiner

V první řadě se neměly kupovat předražené 14T ani 15T.
Pak by bylo víc peněz na normální tramvaje, řekněme Siemens…

PepaM

Já bych jak místo 14T, tak 15T taky radši Siemens, Alstom apod., ale existuje něco jako zákon o veřejných zakázkách a VŘ vyhrála Škoda.

Jirik

15T jsou kousky na modni prehlidku:)

Leinad

Protože požadavky na míru. Plná nízkopodlažnost v době kdy akorát Škoda uměla 14T.

SYN

Tak to taky do značné míry souvisí s tím co požaduji ve VŘ… když se se Škodou vedou dlouhodobé rozhovory na téma „my bysme rádi měli nízkpodlažní tramvaje ale přesto otočné podvozky“ „OK tam my se to pokusíme vyvinout určitě to bude supr“ „fajn tak my to tak zadáme do výběrovka ať se nám do toho nikdo moc ne*ere“ tak holt občas vznikne toto… možná fajn myšlenka ale realizace nic moc, kdoví jestli to nebylo tím že původní idea nebyla moc technicky splnitelná…

Stanley

Sice to nejsou nové stroje, ale nic jiného co by byl jeden vůz a zároveň nízkopodlažní DPP nemá, pokud se nepletu

SaulGoodman

Já sice chápu motivaci DPP posílat na „vandalsky rizikové“ výkony T3, ale trochu si říkám, jestli to je ideální řešení. Nebylo by třeba lepší investovat do kamer ve vozech a po těch vandalech jít? V Praze jsou kamery na každém rohu, neměl by být takový problém dotyčné najít.

A také by možná tedy stálo za to se zamyslet nad použitými povrchy, když už teda pořizujeme „antivandal“ tramvaje. Z těch světlých umakartových obkladů se ty tagy moc umýt nedají, i přes snahy tam jsou vidět prosvítající siluety. Nebyl by lepší materiál třeba nějaký nerezový plech, jako na eskalátorech?

Y.K.

No nevím ta nerez. To je nejtěžší materiál na čištění. Neustále vypadá upatlaně (resp. při stylu čistění DPP zvýrazňuje mytí ne moc čistou vodou) a na kartáčovaném stejně tagy drží výjimečné dobře a vsakují do rýh. Podívejte se jak vypadají výtahy, to je hrůza.

medical_examiner

Tak jinak – na čem nedrží?

Y.K.

Na antigraffity površích s nízkou přilnavostí – často jsou to ochranné nátěry.

SYN

které se musejí občas obnovovat…

martinek.k

Přesně tak. Kdybychom raději šli cestou Ostravy, rozšiřovali kamerový systém se záznamem ve vozidlech (včetně doplnění do těch starších) a všechny projevy vandalismu důsledně dohledávali a předávali policii…

Rozkrádání státních peněz za nesmyslné úpravy!

Rozkrádání státních peněz za nesmyslné úpravy! Kupte radši nové..

Tak ten byl dobrej… 🤣

Kdo to tam dá???

A nasadil byste je na noční spoje? Tak to by teprve bylo hospodaření 😃

Nové za 10M/kus? Kde?
Ony i ty nové budou, ale teprve až DPP doplatí 15T, u kterých ještě 2-3 roky bude splácet přes 400M ročně.

Roman Spudný

Stále dokola omílané „až doplatí 15T“. To se do té doby nesmí začít s poptávkou a soutěží? Copak wany budou zadarmo, že se nemusí čekat „až se doplatí”?

Márty
Paolo

Ne nesmí …soutěž můžeš vypsat až jakmile máš na to prostředky …jinak hodně hrubé porušiš ze zákona vše co můžeš

vbb

A „mít prostředky“ znamená mít ve slamníku patřičný počet milionů a zároveň vše ostatní splaceno, nebo splácet jeden úvěr a mít v bance sjednaný úvěr další?

Roman Soudný

Tak evidentně nebylo ani na 15T, když se stále splácí. Takhle bychom mohli čekat do skonání světa nebo nakupovat ojetiny jako v Charkově.

Však ony jsou nové. Vezme se technický průkaz ze staré tramvaje, pár drobných součástek, ale jinak vznikne v podstatě nová tramvaj. To, že má vzhled stejný, jako ta stará, přeci neznamená, že stará je.

Jiří Kocurek

Podle té ceny právě nové moc asi nebudou. Dle mého názoru se vymění pouze vozová skříň, tedy z té staré vysokopodlažní se všecko vč. podvozů a el. výzbroje přeskládá do nové nízkopodlažní. Cena by tomu odpovídala, kompletně nová „Wana“ je hruba 3x dražší.

PvvS

Přesně tak. U analog progressu se provede úprava na digitál, ale jinak se vytěžuje všechno co jde. Jen místo vyvařování krnovský shnilotiny se dodá nová skříň.

Ehh? Apríla už letos bylo…
Nebo je zaplatíte?

Takže chcete koupit raději 4x dražší novou tramvaj pane Rozkrádání? A nebylo by to u vás rozkrádání? 😀