Doprava ve městě Tramvaje

Nesmrtelné T3 v Praze. Kromě úpravy na „wany“ dostanou i repasovanou elektrickou výzbroj

Tramvaj T3R.PLF. Foto: DPP
Tramvaj T3R.PLF. Foto: DPP
Tramvaje typu T3 budou po Praze kvůli modernizaci jezdit nejméně do poloviny tohoto století.

Proměna tramvají T3R.P na nízkopodlažní T3R.PLF přinese nejen úpravu skříně, ale i jejich novou elektrickou výzbroj.

Po letos uzavřené smlouvě na dodávku skříní až pro 65 tramvají s Pragoimexem v hodnotě až 225 milionů korun uzavřel Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ještě smlouvu se společností Cegelec na dodávku nové elektrické výzbroje v hodnotě až 75 milionů korun. Vyplývá to z kontraktu v registru smluv.

O nové zakázce informovala také společnost Cegelec. DPP se rozhodl pro netradiční postup. Z tramvají na rekonstrukci vytěží původní elektrickou výzbroj a tu nechá celkově opravit za využití nových komponent. Tento model rekonstrukce elektrické části si dopravce již dříve vyzkoušel na posledních dvou zařazených tramvajích typu T3R.PLF. Na tramvajích byla na počátku tisíciletí použita elektrická výzbroj obchodního jména TV Progress z produkce společnosti Cegelec.

Repase i výroba proběhne v Praze

Elektrické výzbroje TV Progress patří k evergreenům naší produktové řady. Přestože bylo původně počítáno s tím, že jejich životnost v provozu bude 16 let, v praxi se ukázalo, že vydrží výrazně déle, a to při velmi nízkých údržbových nákladech.  Z našeho pohledu půjde z velké části o novostavbu, protože chceme zaručit, aby výzbroj mohla opět v provozu spolehlivě sloužit další zhruba dvě desítky let,“ uvedl Miroslav Opa, výkonný ředitel Cegelec.

DPP už v minulosti nechal rekonstruovat na typ T3R.PLF celkem 35 svých tramvají, které vznikaly svého času jako modernizace původních vozů T3. U nich byla vyhodnocena jako neekonomická oprava původní vozové skříně. Místo opravy byla použita zcela nová vozová skříň s nízkopodlažní částí. Designové křivky původního provedení tramvají T3 byly z velké části zachovány. Tramvaje mají přezdívku „wany“.

Celková repase a výroba elektrických výzbrojí pro pražské tramvaje bude probíhat přímo v Praze, kde má Cegelec své zázemí. Historie firmy je úzce provázána s někdejším závodem ČKD Polovodiče, z něhož vydělením na počátku 90. let vznikla. V současné době Cegelec pracuje na zakázce na elektrická zařízení pro nové tramvaje v Lipsku nebo modernizaci tramvají pro filipínskou Manilu.

Modernizace starých tramvají kvůli nočním linkám

Plán na modernizaci nesmrtelných tramvají T3 schválilo ještě předloni na jaře dřívější představenstvo, vypsání soutěže ale nakonec znovu potvrdilo stávající vedení firmy. DPP záměr vysvětluje tím, že nechce na noční linky nasazovat větší a modernější tramvaje 14T nebo 15T. Při očekávané životnosti kolem dvaceti let tak lze očekávat, že tramvaje vycházející z T3 budou jezdit po Praze ještě v polovině tohoto století.

DPP se pro modernizaci tramvají T3 rozhodl, aby splnil podmínku nízkopodlažnosti i na nočních linkách. Proměna starých tramvají vyšla DPP jako nákladově nejefektivnější.

Odebírat
Upozornit na
guest
156 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hojakar

Všechny moderní zapadni města kupují nové,moderní hezké tramvaje jen Praha se bude pořád držet starych T3 kdy padá na uroven Ukrajiny, Ruska, Srbska apod. To i některá města v ČR ji už v modernizaci predbihaji např. Ostrava. Neříkám že musí vyměnit všechny hned ale proč pořád dokola repasuji stare šroty??? A spousta lidí jim ještě tleská..copak jezdíte ve starch skodovkach 100 MB nebo 120?

Tomeš 43

To přirovnání není zrovna správné. Ono totiž jediné co zbude po původní tramvaji jsou podvozky. Jinak je vše nové.

MKzB

Pro informaci: Praha má cca 360 tramvají T3R.P(V), jejichž modernizace začaly v roce 2000. Z počátku se do nich montovala analogová TV Progress, později digitální TV Progress. Po ukončení kontroverzního nákupu Škodovek (z finančního s právního ohledu) si Praha bude muset na další nové tramvaje nějakou dobu počkat. Mezitím modernizované T3R.P začínají najíždět kilometry do další generálky. Vzhledem k tomu, že ty nejstarší z nich mají vozové skříně z roku 1962, dá se očekávat, že jejich oprava bude dražší, než koupě nové kastle. A proč kupovat novou VP kastli, když můžeme mít další wanu. Nebude se wanizovat všechno, nových wan… Číst vice »

franzJosej

boze na Nebi. kam jsme to dospeli.!!! na uroven Srbsko Ukrajina

kubisek

A šukafon po své několikáté reinkarnaci jakbysmet.

dopravopat

T3 je na rozdiel od šukafonu vozidlo ktoré nebolo v dobe svojej výroby krokom späť. Ani technickým, ani prevádzkovým. Samozrejme si myslím svoje o reinkarnovaní starého dizajnu T3, atď., ale určite to nie je taký prúser ako rôzne regiošuky, bagešuky, šukomyšy a pod. zvrhlosti.

Leinad

810 by nebyla špatná naftová tramvaj na tratě na zrušení, 10km. Když je poptávka, tak nespojovat(nevymýšlet 010 ani ropovody ani další zhovadilosti) ale pořídit buď vlak nebo elektrifikovat a pořídit tramvaj.
Průšvih je, že se z 810 „někdo“ snaží udělat vlak (přes dva kraje).

Radiátor

Tak snad budou mít rozum a zbaví se ovládání pedály. To je přežitek, který je dávno překonány.

Tomeš 43

To by bylo fajn, ale pochybuji. DPP je DPP.

Jan Schmidt

Bude do nich zase foukat dveřmi?

Peeetr

70 let to ničemu nevadilo, takže dalších 30 to taky vadit nebude, jedná se o tramvaj s větráním okénky a ne vysokorychlostní vlak.

Anonymas

70 let to vadilo, ale dlabalo se na to

franzJosej

padlyna hlavu skoro vsechno v CZ

Martin

Je na te tramvaji vubec jeste neco puvodniho…?

Kubrt

Hlavně papíry, ty jsou nejdůležitější, bez nich by to nešlo. A pak podvozky.

Leinad

Laminátová skříň by dneska nedostala papíry (crashtest), takže se nová skříň napíše jako rekonstrukce.
Důležité je mít pevné sloupky, které řidiče ochrání při srážce s něčím, co přes sloupky není vidět.

Radek

Skříň i výzbroj je nová, takže původní je tam akorát tak design čela a ani ten ne úplně. I tak to zjevně diskutujícím strašně vadí.

Richard Fiala

Na rejpavé žvanění některých diskutérů se můžeme vykašlat. V každém případě byly T 3 vzhledově i jinak velmi zdařilé a proto jak vidíme téměř nesmrtelné (až na ty schody „do nebe“).

Roman

Odporné nové tramvaje ničí koleje, domy, jsou hlučné a přenáší vibrace. Staré tramvaje neslyšíme, od nových se třese celý dům! Ve starých tramvajich není vedro, nové se nedají těmi směšnými okénky vyvětrat. Také jsou předražené a hnusné. Kéž by je prodali a někdo začal vyrábět nové t3.

PvvS

A nebyly by lepší rovnou koňský povozy ? To je BIO EKO..

Sitgestravel

Bylo, ale strazci pokroku jako vy by byli proti, takze T3 je kompromis.

ABC

ty zas smrdí 🙂

Gwann

A kdo ty koblizky bude uklízet…
Ledaže…by to měli koblihari jako pokání…ale to by mohly tu konku tahat rovnou taky…v čele spřežení vždy jeden z anofertu…a na Andreje v tahu by se prodávaly místenky…

ABC

bobkolapky

Jiří Kocurek

a tetanové bakterie jako bonus. https://cs.wikipedia.org/wiki/Tetanus

Dan

Vždyť je to pravda… jakýpak pokrok když je na nových skoro všechno horší.

Georg

pockej, az si zlomis nohu, vole…

Peeetr

Že by víc jak třetina polulace měla naráz zlámané nohy? Že by jim nestačila ta střední nízkopodlažní část.

ABC

Stačí až budeš chodit o francouzký holi

Tomáš Gottschalk

Koleje a wexle ničí hlavně 14T s pevnými podvozky. A randál dělají taky větší. Když jede Porsche, tak je to jako by se na výlet vydalo celé Rottovo železářství. Oproti nim je T3 tichošlápek

Véna

Nevíte někdo, co pražskému DP vadí na tramvajích T6, že se jich zbavuje a T3 si drží zubynehty? Mají Té trojky oproti šestkám nějaké výhody? Je mi to fakt divný.

Kubrt

Ty dnešní pražské T3 jsou modernizované – mají teď lepší elektrickou výzbroj, než T6.

Peeetr

Ještě mají T6 vyšší schody a hlavně jich je málo, takže se nehodí pro dlouhodobé projekty.

Kubrt

Málo na dlouhodobé projekty? V Praze jich bylo původně 150, to zas tak málo nebylo..

Kalanis

Zásadní rozdíly: vyklápěcí dveře, výzbroj TV3 (nedostatkové díly), reko kastle na NP znamená schválit další typ (není zadarmo).

Jenki

Vyklápěcí dveře – prkotina, lze snadno předělat, akorát by to něco stálo. TV3 – ta výzbroj je tak primitivní, že ji lze udržovat více méně donekonečna. Regulátor (vyvinutý počátkem 80. let) čistý analog, žádné zákaznické součástky, žádné procesory, FW a SW, vše potřebné je i dnes dostupné v libovolném obchodě pro radioamatéry, to celé naletováno na jednovrstvém tišťáku, který si umí svépomocí vyrobit i daleko za Uralem (viděl jsem na vlastní oči). Silová část sestává z dílů (hlavně tyristory a diody), které v druhovýrobě (a třetivýrobě a čtvrtovýrobě) bouchá několik výrobců v Asii, akorát se musí vyselektovat trošku lepší kondenzátory… Číst vice »

Kalanis

Jenki, tohle si spíš sepiš s Démonem na káčku. TV3 je z pohledu Prahy dneska už těžký atyp. Brno jich má z pohledu svého provozu mraky. A dílenští jsou v Praze nedostatkové zboží, natož se schopnostmi radioamatérů.
Vyklápěčky měly problém s některými zastávkami. Obzvlášť při sjetých obručích. To se sice za léta dalo dohromady, ale plus to nebylo. Zkoušely se i na T3 – T3SUCS-DVC – a kvůli dveřním pohonům a umístění tlačítek to moc parády nenadělalo.

Kubin

Brněnský institut pro urážení Prahy bude mít nový námět…😀

Luděk

Brňaci nemají z Prahy takové mindraky jako Pražáci z Brna

Kubin

Ona je to hlavně recese, ne mindrák.

Anonymas

Pražák = náplava, Pražan = rodilý. Jinak kdepak, obyvatelům Prahy je Brno ukradené, zatímco Brňákům Praha nikoliv, což dokládá právě to neuvěřitelné množství naplavenin moravy.

Anonymas

z moravy*

Luděk

Ať už Pražák nebo Pražan ma tu nekončící potřebu si rypnout do Brna.

Jen tak mimo soutěž jsem hrdý Brňák co je mu Praha ukradená a s kýmkoliv se běžně bavím jsem neměl potřebu řešit nic v souvislosti s Prahou

Kubrt

Potřeba to takhle ventilovat ukazuje, že úplně ukradená ti ta Praha není.

Luděk

Vymlouvat ti to nebudu protože by to bylo zbytečné

Gwann

Já ale nevím kolik vlastně těch slavných NEnaplavenin v Praze je…

Ze dvou oddělení co sedíme spolu v práci (14 lidí) jsou origo Pražáci 3, 2 z Brna, Ostravak, Ruska, Olomoucak, Zlín, Česká Lípa, Milevsko, Roudnice, Kladno, Hostinne…

PetrN

No nevím, když si z Prahy kupují staré T6A5, které mají k nizkopodlaznosti daleko jako madarska klogasa k veganske stravě 😀

Kubin

Ale ne do roku 2040+
…doufám…

Luděk

No možná ano ale na jak dlouho? Maximálně 10 let

Gwann

Ja rozhodně raději tu cabajku….aji tu salinu

Jiří Kocurek

O tomhle slyším prvně. Ale o institutu pro urážení Brna už jsem se dočetl před léty.

Kubin

Těch je…uráží se i Kuřim, Blansko a tak. Ale Praha a Brno se “uráží” navzájem už dost dlouho.

MartinSr

Trabant byl taky designový kus a symbol doby. A stejně jako tyto tramvaje byl koncepčně zastaralý už před výrobou prototypu.

Gwann

A proto Praha jako vylepšení objednala a koupila 14T s neotocnymi podvozky….a debilne resenym interiérem bez klimatizace….

Jackub

To ovšem není chyba a fyzikální vlastnost moderních tramvají, to je problém objednavatelů…

ABC

to i 15T s „otočnýmy“ podvozky byly původně bez klimatizace

Alexandr Mikulka

Trabant byl až na dvoutaktní motor naopak velmi moderní auto.

Gwann

Doufám že nechají alespoň 50ks neprestavenych. Nad rámec těchto…

PvvS

Do šrotu je to jedno..

Gwann

Co máte proti T3? Dle mého. Lepší původní než vana…

Když v roce 2008 ještě jezdily v centru Milana dvou napravove tramvaje alla tricata leta, vypadalo to úžasné. A to byl furt základ dopravy v centru…

Pražák

A jezdí tam pořád?

Kubrt

Jezdí, slušné muzeum, ale jako následováníhodný příklad to neberu.

Alexandr Mikulka

Jaké dvounápravové tramvaje tam jezdily? Odpověď: Žádné. Jezdily a jezdí tam dodnes čtyřnápravové Peter Witty.

Jakub (easydrink)

Na tramvaje v noci to je dobrý.

Pražák

Není, je to malé, obzvlášť v centru bývá sólo T3 natřískaná. Na noční a méně vytížené linky by bylo vhodné něco jako Eva2, tj. cca 1,5 násobek běžné T3.

Martin

Hmm, to je fakt, nebo alespon byval, … ale Praha prave nechce nasazovat dlouhe soupravy ci nove tramvaje na nocni linky kvuli kapacite, chce krake vozy….
Kdyby tramvaje meli autosprahla, tak by mohli projet v centru jako soupravy a na okrajich by se rozpojili a nejaky ridic by jel s druhym vozem jen v urcitem useku…

Pražák

Právě proto říkám, že my myšlení DPP poněkud uniká. Podle mě by měli usilovně vypracovat na tom, jak se starých tramvají postupně zbavit. A místo toho mít jen (ideálně) jeden typ v různých délkách a případně ještě i část jako obousměrné. A ne to co tu jezdí teď.

MHD

1,5 nádobek běžné T3 odpovídá 14T. Což je také jediné smysluplné využití tramvají 14T, použít je na nočky. Jinak nemají v pražské dopravě co pohledávat.

123

No, s ohledem na to, jaký dělají v zatáčkách občas randál, by řada občanů byla asi proti. A možná i hygieniků.

Luděk

14T je náhrada za 2x (soupravu) T3

Filip Nový

14T odpovídá 2 násobek T3.

Jan

No jo, ale plné to je akorát chvíli po půlnoci a pak jezdí do rána poloprázdné. Což se snad částečně vyřešilo proudloužením denních linek až za půlnoc.

Frantík

Snižte interval u rizikových linek? Pokud bude poloviční, pak půlka cestujících sice dobře neprestoupí na Lazarské, ale pořád se jich dost dostane tam, kde chtějí.

Zdrasa

Tohle je prostě nad moje chápání. Asi se shodneme, že T3 jsou legenda, bývaly typickým znakem Prahy, ale všechno má svou životnost. Ten design je z konce 50. let a už dneska je to dost vidět, za chvíli se budou cizinci divit, proč u nás jezdí na běžných linkách tolik muzejních kousků. Vlastně nebudou. Protože všechny tyhle malé, ale podstatné úpravy pro dnešní potřeby z původního designu udělali hnusnej mišmaš, za který by se i na Ukrajině (Ukrajinci omluví) styděli. Ne vážně, znáte kohokoliv, komu by se wany líbily? Já teda ne. To je to o tolik levnější jak nakoupit… Číst vice »

Jiří 24

Proč zbytečně rozkouskovávat vozový park? Lepší tam nechat T3, věřím že to doklepají do konce století 🤣

Pražák

Kterého? T3 je konstrukce z konce 50. let, která navíc vychází z americké koncepce z let 30. Praha by konečně, třeba po vzoru mnohem chudší Ostravy, měla mířit k tomu, aby byla T3 buď jenom v muzeu, nebo, když už tu ten šoto nesmysl musíme mít, na retro lince. Tak by ta linka byla alespoň skutečně retro.

Kalanis

Když na to kupodivu nemá, tak reko je rozumná cesta. Nová NP tramvaj stojí násobně až o řád víc.

...

Na Porsche a 14T peníze byly, pak se prodávají T6 za doslova za pár korun, dokonce tak levně, že se komusi vyplatilo jí nechat zahozenou na poli u dálnice poblíž Čestlic a na druhou stranu se za každou cenu udržují při životě tramvaje z 60. let. Se vůbec nelze divit nikomu, kdo tenhle chaos nechce financovat z daní.

Peeetr

T6 se prodávají úplně volně a přihlásit se mohl celý svět.

ABC

komusi vyplatilo jí nechat zahozenou na poli u dálnice poblíž Čestlic

BTW to by mě zajímalo zda už někdo dospěl k tomu

– proč
– zda tím byl porušen nějaký zákon 🙂

Pražák

Když na to má Ostrava, tak by se peníze jistě našly i v Praze. Začal bych třeba tím, že by se jízdné mělo trochu přiblížit realitě, 3650 Kč za rok je vážně už málo, dále bych přestal řešit sotoušoviny typu retro linka, jednotný nátěr atd. Holt moderní hromadná doprava něco stojí.

Martin

Jizdne by melo byt tedy fakt vyssi, klidne 2x… i jednotlive jizdenky by nemeli byt za 1.25 euro, ale spise za 1.5 eura…

ABC

tak! MHD není pro žádný socky!

V. Táborský

Dobrý den,
Ostrava na rozdíl od Prahy může pro nákup využít evropské fondy, což ji umožňuje zakoupit lepší vozidla

Pražák

To je samozřejmě fakt, na druhou stranu, rozpočet Ostravy je necelých 7 mld. Kč, rozpočet Prahy je 84 mld. Kč.

Kalanis

A z toho míří 20mld do DPP a ještě se nezajistily další služby města.

Pražák

Však říkám, navýšit jízdné, hlavně to předplacené. Za to co MHD nabízí je 3650 Kč pakatel.

Vlk

No, asi máte pravdu, na druhou stranu s novými předraženými tramvajemi je samý problém a oněch let co jezdí T3 se v životě nedožijí. Ve finále, proč nejezdit starými zmodernizovanými bezproblémovými tramvajemi, které jsou vyzkoušené. Krom toho si myslím, že cizincům je to úplně jedno.
Samozřejmě, život jde dál, všechno jednou doslouží a obnova vozidel je asi potřeba. Jen tak abych neurazil, ale Praha měla vždycky prachy a celkově obnova vozidel všeobecně byla vždycky podstatně dříve a ve velkém, narozdíl od ostatních měst v republice.

Kubrt

Nevím, jak pár dnů se v Praze zdrževším cizincům, ale Pražákům, zejména těm hůře pohyblivým a s kočárkem, přetrvávající masivní provoz T3(P) jedno není.

„obnova vozidel všeobecně byla vždycky podstatně dříve a ve velkém, narozdíl od ostatních měst v republice“
Což tedy v případě nízkopodlažních tramvají neplatilo; skoro všude už byly alespoň nějaké Astry, jen Praha dál frčela v T3 a zdá se, že ještě dlouho tam budou přežívat.

Luděk

Za předpokladu že budeme brát 15T jako vzor moderního vozu tak určitě ale i samotná škodovka vyrábí tramvaje které jsou podstatně odolnější než 15T s vystrčeným podvozkem vstříc každé srážce ať už se silničními vozidly nebo i ostatními tramvajmi

ABC

a které kupříkladu? tak buďto vystrčené podvozky nebo pevné podvozky, o kterých je zas řevu jak jsou hlučné a ničí koleje….

Luděk

Třeba Škoda Artic nebo Pragoimex EVO je příkladem otočných podvozku které nejsou vystrčené takže rozhodně neplatí že pokud jsou podvozky schované pod vozovou skříní tak musejí být pouze pevné

Yellowhammer

Mě se líbí T3 a i jako wany a nejsem šotouš 😀 asi proto, že jsem v Liberci vyrůstal na T3, třech soupravách T2R a občas jezdící RT6S 😁 i střední školu jsem strávil nejraději na posledním solo sedadle v přední části wany.

Pražák

A mně se zase libí ŠM 11, ale kdyby někdo navrhoval, aby se vrátily zpět do služby, tak bych to považoval za přinejmenším zcestný nápad.

...

scestný

ABC

No a v čem by byl problém. Ne-NP autobusů stále jezdí spousta a emise budou stejný jako u origo šukafonu 🙂

Pražák

V čem? Např. v pomalejším nástupu a výstupu pasažérů, speciálně u starších, jakkoliv hendikepovaných, lidí s kočárkem? Autobus MHD je primárně o tomhle.

ABC

Ne-NP autobusů stále jezdí spousta….

kanafasik

se zajedte podivat do Japonska jake tramvaje tam jezdi. Se budete divit, vy muzejni kousku.

Jackub

Ano, tramvaje mají v japonských městech zcela zásadní a nezastupitelné postavení v MHD… 🤔😁 Jediná jakž takž větší síť je v Hirošimě (kam se svážely vozy z rušených provozů ve městech po celém Japonsku) a i tam jsou tramvaje spíš atrakcí.

Sir

Třeba mně se wany líbí, je to moje nejoblíbenější tramvaj. Je tam hodně prostoru, dá se otevřít okno!

Zlámalík

„Tramvaje typu T3 budou po Praze díky modernizaci jezdit nejméně do poloviny tohoto století.“

Tady je typicky špatně užití slova „díky“, které se užívá ve smyslu kladném, namísto zde správnějšímu „kvůli“ 😀

a8n

Vzhledem k budoucímu času mi kvůli taky nepřijde zrovna vhodné. Buďto vrátit díky, pokud má jít o kladnou informaci, nebo přepsat úplně jinak

Jiří Kocurek

To je věc názoru. Někdo nad tím zajásá (díky), jiný prokleje DPP od ředitele až dolů (kvůli).

Jižan

Ne, ne, „kvůli“ je neutrální. Kdyby chtěl někdo proklínat, použije „vinou.“

Peeetr

Z T3 se oficiálně pro roky 2020-2050 stane pražská noční můra 🙂

Jinak je vidět, že se ty československé komunisticky kvalitní výrobky vyplatili. Tohle i paneláky bylo plánované na 30 roků, ale s tím jaké obří částky jsou od nás po zavedení kapitalismu vyváděny každoročně do zahraničí, může být běžné obyvatelstvo rádo, že se nakonec ukázala životnost jejich základního bydlení a městské dopravy skoro 100 let.

SaulGoodman

V těch tramvajích toho už ale moc komunistického není. Ta výzbroj je, jak se lze dočíst, z přelomu tisíciletí, skříně budou taky nové.

Co se týče paneláků, tam na třicet let byla plánována životnost vnitřních rozvodů, jader apod. Nikoliv té železobetonové konstrukce jako takové. A skutečně mnohé z těchto prvků již mnohdy vyměněny byly, stejně tak jako okna, střechy, výtahy. Takže bych ty zázraky socialismu uplně nepřeceňoval 🙂

Bram

Prostě koncepce tramvají PCC tu stovku dá a její derivát T3 dá nakonec stovku také, což pro tramvaje koncepce PCC není nic nemožného. Ale že bych z toho měl nějakou velkou radost, tak to fakt neeeeeeeeee…

a8n

Životnost stavebních konstrukcí byla plánována na 80 let.

ABC

zdroj?

Martin

(ty) Výrobky vyplatily …

Jiří Kocurek

Jakože nová vozová skříň, vyrobená v roce 2020 je komunistikcý výrobek?

Sitgestravel

Predpokladam, ze budou ale predevsim pretreny do noveho PID nateru.

px50pha

už se těším! 🙂

Kubrt

Nene, T3 je přece vyjmuta, taková turistická atrakce No 1, duch města, se nemůže měnit. (Ironie)

Pražák

Přesně tak, nebýt T3, tak přeci do Prahy žádní turisté nejezdí, jak nás tu onehdy jeden šotouš přesvědčoval a některé, min. vedení DPP a magistrátu evidentě i přesvědčil.

Jakub P

Co se bude na novejch skříních přetírat?

Luba

Nebudou. Respektive nový nátěr je v případě T3 jiný, konzervativní.

Anonymas

Tohle je prostě celé špatně, když to člověk porovná nejenom se západem, ale i třeba s Ruskem, kde jedou nové tramvaje Vitas, Citystar nebo právě představené Lvíče.

https://transphoto.org/photo/1382615/

A v Praze nové tramvaje vyrobené v roce 202x budou stále s nožním ovládám z 50.let a jediná ochrana řidiče je kousek laminátu.

Peeetr

Musíte taky srovnávat skutečné pravděpodobnosti. Třeba jaká je pravděpodobnost, že zemře řidič tramvaje na srážku a jaká, že podlehne kvůli chybně nastaveným výdajům města stresu z nízkého platu a nemožnosti uživit v Praze rodinu, nebo že si nebude ani moci dovolit rodinu založit a ve volném čase se začne oddávat alkoholu.

Alexandr Mikulka

Řidič tramvaje v Praze rozhodně nemá stres z nízké mzdy.

Leinad

Pevné boční sloupky ochrání řidiče při nehodě způsobené tím, že řidič přes boční sloupky nevidí.

Jiří Kocurek

Což je poněkud jedno, stejně to poejde tam, kam vedou koleje. A když jinam, tak je to už tuplem jedno, směrově se to řidit nedá.

Luděk

Vozové skříně Varcb3lf které se na tuto přestavbu používají už mají výztuhu čumáku Viz fotka z opravy Libereckého T3R.PLF https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1353520.jpg&httpref=48/320852

Ondra

Skříně VarCB3LF s čely v designu Kardaus mají o něco lepší pasivní bezpečnost než původní T3, ale do požadavků na pasivní bezpečnost současných tramvají to má hodně daleko. Ostatně, i kvůli tomu se musí T3R.PLF šmelit jako rekonstrukce původních tramvají.

Mimochodem, za celou dobu provozu T3 bylo nemálo řidičů, kteří po dopravní nehodě v kabině T3 zahynuli.

kanafasik

zkuste to porovnat a podivejte se co jezdi v Japonsku, ktere je o míle před námi.

Pražák

A Vy se podívejte třeba do Německa, též o mile před námi.

Alexandr Mikulka

V Japonsku tramvajová doprava převážně není nosná.

asdefasdf

podle mě to plánují provozovat tak 15 let, podle toho jak dlouho jim bude trvat než se domluví kdo dá komu jaký úplatek při výběru nových a pak to střelí do nějakého menšího města.

Sitgestravel

Treba do Liberce.

Pražák

V tu dobu, ono to totiž bude min. 30 let, to nebudou chtít ani v KLDR. Leda tak do různých světových technických muzeí, jako exponát.

Kalanis

Ukrajina ještě nějakou dobu odebírat bude.

Pražák

V roce 2050?

Kalanis

S tou jejich vládnoucí sebrankou celkem reálný. Na to, aby mohli zaplatit reálné NP tramvaje – a to i ty vyhozené od Němce – nemají hospodářštví a dílny. Možná budou nakupovat VP ojetiny z Balkánu – a budou rádi. Pokud tedy jejich provozy nebudou postupně zrušené pro naprostou podfinancovanost a neúdržbu.

Pražák

Něco si o tom zjistěte, vozový park na Ukrajině se sice pomalu, ale přece zlepšuje, poslední dobou nakupují čím dál tím více nových vozidel, nejen tramvají, ale i trolejbusů a autobusů.
Ohledně „sebranky co jim vládne“, hitparáda to jistě není, ostatně kde je (viz náš tandem Bureš-Miloš s Falmrem v záloze), ale ve srovnání s tím co tam bylo dřív (ruští gangsteři) je to pokrok a velký.

Sitgestravel

V Lbc je technicke muzeum.

Anonymas

Ano je to dočasné řešení, jen to nebude na 15 let ,ale 50. Dřív půjde na šrotaci poslední 15T než první T3PLF.

Pražák

Což ovšem než o kvalitě 15T vypovídá o něco kvalitě myšlení v DPP a na magistrátu.

Kalanis

Jedna 14T už (pokud si pamatuju) autogenpárty absolvovala.

123

Zrovna u 14T žádná škoda.

Kalanis
Kamui

No jo, Praha to má těžké. Využití MHD značné, na poměry jiných evropských měst, ale ceny za přepravu nízké. V Innsbrucku pokud si dobře pamatuju jednorázová nepřestupní jízdenka stála 2.7 € (~ 72 Kč). U nás je něco takového prakticky neakceptovatelné. Jenže ta nová tramvaj stojí úplně stejně v Praze i Innsbrucku.

Peeetr

Nějtěžší to má Praha v tom, že z nějakého sluníčkářského důvodu nemůže vybírat vyšší jízdné než i v mnohem menších českých městech, kde dokonce někde místní chudí vidláci platí za roční pernamentku podstatně víc.

ABC

V těch mnohem menších českých městech si totiž člověk často vystačí s nohama

a8n

permaneō-permanēre-permanuī-permānsum

Sitgestravel

To nemate pravdu. Se vsemy uplatky, studiemi atd. vyjde v Praze draz.

zdeva

Porovnejte prosím platy(nejlépe medián…

Kamui

Samozřejmě. Ale i tak tramvaj (a nejen ta) bude stát všude stejně.

ABC

A v Římě stojí přestupní na 75 minut 1.5 € (~ 40 Kč). A co z toho plyne? Nová tramvaj tam taky stojí stejně jako v Innsbrucku.

On.

Cena jízdenky je kompromis mezi spoustu požadavků. Největší část nákladů všude platí municipalita. Nízké jízdné má omezit počet aut v ulicích, což samo o sobě nefunguje, ale přijdete „mýto“ za vjezd do centra modré zóny a spustu dalších omezujícíc opatření a může zvýšit jízdné na MHD. Praha je stále někde na pomezí levná MHD, auta nejsou výrazně omezována, byť si řídiči myslí opak. Navíc výrazné zdražení jízdného, znamená příští volby méně hlasů.

pzag

„Nízké jízdné má omezit počet aut v ulicích“ Člověk, který si tohle musí být na drogách. Jakože nemám, dejme tomu hypotetickou pětistovku měsíčně na MHD, tak dám tisíce měsíčně za auto?

Vít Jůza

Podceněné nejsou v Praze jednorázové nepřestupní jízdenky (ty jsou naopak pro kratší cesty předražené), ale lítačky.

Luboš Beneš

Jízdné v Praze uhradí 20% nákladů, nyní s kovidem asi 16%….

Malé stydlivé prasátko

Jednorázové nepřestupní jízdenky? Jako třeba jízdenka na lanovku v zoo? Možná žiju v nějaké divné bublině, ale mám za to, že jsou nyní všechny jízdenky na pražskou MHD pouze přestupní.

Luboš Beneš

Se mýlíte…ta v Innsbrucku je nová tram o pár mega levnější a klimatizace je v ceně….tož tak

Jiří Kocurek

A šofér tam pracuje za 30 až 33 tis. Kč hrubého, žáno.