Začátek stavby D11 do Polska v nedohlednu. Výběr Budimexu na popud firmy Metrostavu znovu řeší ÚOHS

Vizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSDVizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSD

ŘSD vybralo Budimex i po druhém hodnocení, MI Roads napadá jeho zkušenosti z tunelů.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) znovu řeší na návrh sdružení vedené společností MI Roads jednu z největších dálničních zakázek v Česku. Stalo se tak poté, co Ředitelství silnic a dálnic i na druhý pokus vybralo vítězem tendru polskou společnost Budimex.

ÚOHS nejprve nepravomocně zrušil předchozí řízení. Stalo se tak poté, co ŘSD vydalo nové rozhodnutí o výběru dodavatele a opět vybralo Budimex. MI Roads opět podal námitky, které ŘSD zamítlo. Dražší uchazeč v soutěži se tak znovu obrátil na ÚOHS. „Návrh opět směřuje proti výběru dodavatele,“ potvrdil mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Zahájení stavby tak nabere nejméně dva měsíce zpoždění, původně chtělo ŘSD začít stavět v prosinci loňského roku. Dva měsíce jsou ale spíše optimistickou variantou. „Teď budeme čekat,“ nastínil další postup generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Ve sdružení je kromě MI Roads také Doprastav, Metrostav TBR, Subterra a Duna Aszfalt. MI Roads patří majetkově do skupiny Metrostav, její některé firmy se nemohou soutěže účastnit kvůli trestu za korupci. Sdružení nabídlo v největší dálniční zakázce posledního desetiletí cenu o 358 milionů korun vyšší než Budimex.

Společnost MI Roads v prosinci při podání námitek uvedla, že podle jejich názoru Budimex nesplňuje požadavky stanovené zadavatelem v podmínkách soutěže zejména v oblasti výstavby tunelů. Mělo jít především o doložení referencí z prací na tunelu v Kolumbii.

Jeden z největších dálničních tendrů tohoto tisíciletí v Česku vyhrál polský Budimex s cenou 11,352 miliardy korun bez DPH. Dvacet jedna kilometrů dlouhý úsek vyjde státní kasu výrazně levněji, než ŘSD očekávalo. Pod odhadovanou cenou 13,078 miliardy korun bylo pět ze šesti nabídek.

Budimex vyhrál relativně těsně: druhý skončil s cenou o 358 milionů korun vyšší právě Metrostav se svou nově založenou firmou MI Roads. Rozsahem jde o největší dálniční zakázku v Česku za poslední dekádu.

Dálnice na hranici naváže na polskou rychlostní silnici S3, která je již na hranice hotová, chybí předposlední úsek. Postup prací v Polsku přinutil ŘSD změnit plány: nejprve se má začít budovat úsek úsek u státní hranice, který by měl být hotový v roce 2025. Celá dálnice z Trutnova na hranice má být hotová v roce 2027.

Úsek D11 z Trutnova na česko-polskou hranici. Foto: ŘSD
Tagy Budimex D11 D11 Trutnov - státní hranice MI Roads¨ Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
51 komentářů